Jump to content

Atestare RCR!


SKULLMAN
 Share

Postare recomandată

p.s. de stiut si de tinut cont e ca o masina cu atestat poate face ITP-ul doar la RAR. cum cel mai apropiat RAR e la 60 km de mine, pt mine e foarte incomod. va spun doar ca sa stiti, poate va ajuta in luarea unei decizii.

sa inteleg ca e un sfat de genul: " astia cu broastele, mai incet cu atestarea"?

Modificat de cristobob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Komissar

    15

  • bubnoff

    11

  • neneavictor

    11

  • AUTOMOBILIA

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

referitor la culoarea interiorului si la cea a masinii se refera la o decenta in a reface aceste elemente. la 58-59 de exemplu nu exista tapiterie de cumparat cum era riginal.. insa nu se supara nimeni daca faci interiorul in alta culoare.. crem, gri... cat timp e facuta decent si nu cu vinilin de vitan.

la fel si la vops exterioara... nu te impusca nimeni daca nu nimeresti codul original 100% dar iese decent. pe o broasca inceputurilor de ani 50 nu prea ar sta bine un albastru sau rosu metalizat... chiar daca inca din 58-59 au existat si in paleta culori sidefate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi,

sa intelegi exact ce am scris. nu am scris cu niciun dedesubt. am vrut sa spun exact ce am scris si nimic mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cartile respective mi-ar placea tare mult sa le rasfoiesc, deci ma inscriu la sesiunea literara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai buna carte despre broaste se pare ca ar fi Progressive Refinments. cu toata evolutia broastei pe ani si repere, cu tot cu coduri de piesa si serii de sasiu. din pacate doar ptr 1940-1961

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref culori, restrictiile se refera la nuante traznite, sau materiale de tapiterie total diferite celor folosite in epoca. Ca sa fiu foarte direct, exista doua categorii de persoane care aplica pentru atestare :

- o categorie care vrea sa-si puna amprenta pe masina, s-o faca dupa gustul personal, s-o modernizeze, pe ici pe colo si se intereseaza cam cat (pana unde ) pot modifica astfel incat sa primeasca atestat, de cele mai multe ori "derapeaza" mult fata de original, sincer nu inteleg de ce mai solicita atestat.

- o categorie care incearca din greu sa readuca masina cat mai aproape de original, aici sansele de atestare sunt maxime si cei care urmeaza "reteta" asta poate sa stea linistiti. Se accepta folosirea de accesorii si piese after market din epoca (portbagaje, compresoare, carburatoare, jante, oglinzi, etc)

Ramane de discutat amanuntul numit calitatea executiei, pentru ca o masina fie ea si originala 100% daca e vopsita cu pensula e clar ca nu poate fi considerata vehicul istoric.

Deci pasii sunt simpli , comisia verifica initial actele, integritatea seriilor, aspectul general si apoi originalitatea. In cazul masinii lui nenea Victor nu se punea problema de atestare pentru ca masina urma sa intre intr-o restaurare totala. Ca sa se evite discutiile "consultative" de genul celor mentionate anterior e bine ca in momentul atestarii proprietarul sa prezinte pe langa acte o minima documentatie. Comisia nu poate cunoaste sute de modele in detaliu, referinta sunt tot lucrarile de specialitate, motiv pentru care rezultatul atestarii se da dupa o perioada de documentare, verificari comparative, etc. Daca o persoana din comisia de atestare pune o intrebare sau emite o idee eronata nu inseamna ca taie capul cuiva, in definitiv are un singur vot in luarea deciziei de atestare care apatine unui colectiv si nu unei persoane. Momentul povestiti de Victor a fost mai mult o gandire cu voce tare decat o disputa, il regret , a n-a oara si sincer nu stiu de ce, fiind si unic, nu-l trecem la capitolul istorie.

Povestea cu "broastele mai usor" mi se pare de domeniul SF, gradul de promovabilitate al modelului fiind spre maxim. Asta inseamna ca oamenii care s-au prezentat la atestare si-au facut treaba corect iar cei care sunt pasionati de tuning au inteles in final ce inseamna un vehicul istoric. Nu cred ca e cazul sa aruncam sageti intre aceste doua pasiuni paralele, care au la baza, e drept, un vehicul vechi.

Povestea cu masinile de la armata e eronata, masinile de la armata sunt considerate inmatriculate in RO, desi au existat , e drept, si cazuri in care la inmatriculare au fost probleme.

Comisia de atestare nu e un "bau bau" e formata tot din posesori de vehicule istorice, ea poate face unele recomandari, poate tine cont de raritatea unor repere inlocuite cu piese similare sau reproduse, important e sa aiba in fata un interlocutor dispus la dialog si nu o persoana care vine convinsa ca detine adevarul suprem si trebuie sa se schimbe niste reguli universal valabile.

Sunt convins ca fiecare isi cunoaste aproape de perfectiune masinile pe care le poseda, nu putem cere insa si celorlalti sa aiba asemenea performante, deci e nevoie de un dialog constructiv. Cei care isi restaureaza masini pot obtine pe parcursul lucrarilor prin email sau in cadrul sesiunilor de atestare toate informatiile/recomandarile necesare unui proiect reusit.

Modificat de AUTOMOBILIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comisia de atestare nu e un "bau bau" e formata tot din posesori de vehicule istorice, ea poate face unele recomandari, poate tine cont de raritatea unor repere inlocuite cu piese similare sau reproduse, important e sa aiba in fata un interlocutor dispus la dialog si nu o persoana care vine convinsa ca detine adevarul suprem si trebuie sa se schimbe niste reguli universal valabile.

Pacat, asa frumos ai scris :), incepi sa te-apropii, cind - hodoronc/tronc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamnelor, Domnisoarelor si Domnilor,

Nu e deloc greu sa atestezi o masina CORECTA dpdv al originalitatii.

Restul tine de proprietar.

Ce s-a intamplat cu dl Rossi si cu neneavictor e regretabil dar oameni neinformati si plini de ei sunt peste tot. Daca dl. Rossi ar fi avut vreodata o broasca poate avea alta imagine dar asa cu camioane si cu Aro e greu.

Ma bucur ca exista o baza literara a clubului. E un inceput, dar trebuie sa ne gandim la cate marci si modele se prezinta pentru atestare cu siguranta e greu.

Oricum eu NU o sa imi atestez masinile cu toate ca sunt originale pentru ca nu vad motivul si beneficiile.

Aircooled for ever:-))))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... In cazul masinii lui nenea Victor nu se punea problema de atestare pentru ca masina urma sa intre intr-o restaurare totala....

da-mi voie sa te contrazic, in 2007 masina lui neneavictor arata traznet. de atunci a schimbat repere neconforme cu modelul, ca de exemplu bare, ca adescoperit ca de fapt erau simple nu duble, si a gasit si interior original, insa nu a facut "restaurare totala". acolo a fost o problema de comunicare poate... nicidecum ceva de ganul"pleaca bah ca tu abia acu iti reconditionezi masina". pe vremea aia inca se faceau atestari din ochi. poate ati incercat intre timp sa schimbati modurile de atestare , nu am de unde sa stiu insa broasca lui Victor si atunci si acum arata MULT peste medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-au facut niciodata "atestari din ochi" iar sesiunea respectiva a fost daca nu ma insel chiar prima care s-a organizat vreodata. Ca orice inceput n-a fost o chestie usoara. Singura "fisura" a fost ca un membru RCR a pus 2-3 intrebari si a avut 2-3 opinii care n-aveau legatura cu realitatea. Victor a raspuns cu mult calm, si de partea cealalta s-a discutat civilizat, insa o parte din broscarii public au considerat momentul ca un afront peste care nici astazi nu stiu daca au trecut. Ulterior lucrurile s-au lamurit, cel putin din punctul meu de vedere.

Ca unul care a fost acolo pot spune ca Victor NU VENISE PENTRU ATESTARE, nu prezentase nici un act, venise doar sa se informeze ce si cum, si el va poate confirma asta. Masina arata bine insa unele interventii lasasera urme, de ex pe aripile spate se vedeau urmele stopurilor neoriginale inlocuite corect. Deci masina respectiva nu a fost NICIODATA respinsa de la atestare.

Jan, nu ma refeream la broscari, e o constatare general valabila, avem cateva sute de vehicule istorice, atestate sau nu si mii de specialisti, asta e o problema care trebuie sa ne dea de gandit, pentru ca fiecare dintre ei vrea sa-si impuna regulile.

Eu ii cunosc personal si pe Victor si pe Judson, cunosc si masinile lor si pot spune ca sunt un etalon, nu zic ca toate broastele trebuie sa fie la nivelul asta pentru atestare, insa nici nu putem "trece clasa" masini numai dupa anul de fabricatie din talon. Masinile nu se atesteaza prin comparatie, aia e tot atat de buna sau mai rea, e peste medie, sau chestii de genul asta, imbucurator e ca in ultima vreme nivelul la care sunt restauratele broastele e in contiuna crestere. Asta e o chestiune pozitiva si forumul asta are un rol /merit important. :P

Modificat de AUTOMOBILIA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ce broscari, io ma gindeam la oameni asa, in general. Si femei, poftim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ii cunosc personal si pe Victor si pe Judson, cunosc si masinile lor si pot spune ca sunt un etalon, nu zic ca toate broastele trebuie sa fie la nivelul asta pentru atestare, insa nici nu putem "trece clasa" masini numai dupa anul de fabricatie din talon. Masinile nu se atesteaza prin comparatie, aia e la el de buna sau mai rea, e peste medie, sau chestii de genul asta, imbucurator e ca in ultima vreme nivelul la care sunt restauratele broastele e in contiuna crestere. Asta e o chestiune pozitiva si forumul asta are un rol /merit important.

Respect!

Eu stiu ca e mai usor la noi la aircooled ca sunt doar cateva modele si doar multe mici diferente.

Poate de aia suntem( noi broscarii) mai atenti la detalii si mai carcotasi.

Cand o sa-mi iau un Harley de epoca vin la club sa ma inscriu, in rest promit sa particip ca simpatizant:-)

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am nevoie de ajutor in legatura cu o informatie oficiala, motiv pentru care urmatoarea intrebare este adresata in special reprezentantilor RCR care activeaza pe acest forum (Walker, Automobilia, Tonic):

In conformitate cu standardele actuale FIVA si RCR, poate primi atestatul de vehicul istoric un autoturism care este mai vechi de 30 ani dar care nu mai are culoarea originala (sau corecta), nu mai are interiorul corect (model tapiterie, culoare scune/mochete corecte) si prezinta elemente de caroserie neconforme cu anul de fabricatie?

Multumesc anticipat, Victor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles eu, raspunsul este "poate da, poate nu" - adica, se accepta o alta culoare atata timp cat nu este roz fosforescent si alta culoare tipatoare, se accepta si un alt interior, atata timp cat nu este prea fantezist, si are aer de epoca, similar celui care a echipat initial masina, se accepta si unele repere de caroserie in anumite limite, de aceea, cred ca cel mai bine ar fi sa se discute "cu masina in fata" sau cu poze foarte detaliate. Eventual, daca nu aici pe forum, macar prin e-mail trimis membrilor RCR care decid atestarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca se accepta doar culori similare valabile la producatorul respectiv pentru anul in cauza.

la interior la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiam la fel, adica ca se accepta doar culori corecte/originale, interior original sau corect si doar elemente corecte de caroserie. Totusi, as dori sa primesc un raspuns la aceasta intrebare de la unul din reprezentantii R.C.R. care activeaza pe acest forum. Sau si mai simplu. Am sa postez conditiile care trebuie indeplinite cumulativ in vederea obtinerii certificatului (asa cum apar ele pe site-ul oficial al RCR) si am sa rog reprezentantii sus-numitului club sa confirme pe acest forum daca aceste conditii sunt inca de actualitate si daca sunt respectate la emiterea certificatelor:

◦[i]Conditiile necesare pentru obtinerea

Modificat de neneavictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare as face pariu ca nu o sa rimesti raspuns :Driver: sau daca vei primii va fi unul gen "citeste mata regulamentul de la noi de pe sit" :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a-i scuti pe oameni de un raspuns mai lung, am postat eu insumi conditiile cerute de ei. Ii rog respectuos sa confirme daca sunt inca de actualitate si se tine seama de ele atunci cand RCR emite certificatele de vehicul istoric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

◦Vehiculele nu trebuie destinate folosirii zilnice . Aceste vehicule sunt folosite ocazional la manifestari ale vehiculelor istorice sau pentru hobby , mentenanta, inspectii RAR .

Asta mi se pare o "greseala" sau intentie "nepotrivita" a celor care au scris regulamentul - deoarece au trecut o indicatie/sugestie drept regula scrisa , si induce in eroare multi oameni ( ceea ce s-a si intamplat, am intalnit oameni care credeau ca nu ai voie sa circuli oricand si oriunde cu un vehicul istoric ) . Acest paragraf nici nu ar trebui sa existe, in viziunea mea, fiind doar o consecinta a utilizarii unui vehicul istoric, nu o conditie.

Desigur ca nu o sa circuli zi de zi cu un vehicul istoric, desigur ca nu o sa cari marfa cu el si nu o sa cari porcul de la tara ... dar nu pt. ca asa zice un paragraf pe un site, ci din cauze practice/pragmatice, respectiv banii investiti in masina, greutatea cu care se fac reparatiile, mandria si atentia speciala acordata masinii etc, - DAR NU exista nici un instrument oficial care sa te reglementeze sa circuli, cand si cum vrei tu cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Komissare pentru completare. Totusi, eu sunt interesat in mod special de cerintele referitoare la originalitate/restaurare corecta. Adica daca interpretam aceste cerinte "ad literam" rezulta ca o masina revopsita intr-o culoare tipatoare, cu tapiterie care nu are nimic in comun ce ce se punea pe respectivul model atunci cand a fost fabricat si care are elemente de caroserie de la modele cu 7-8 ani mai tinere NU poate primi certificatul. Va rog sa imi spuneti daca voi interptretati intr-un mod similar.

Modificat de neneavictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... consider ca o masina "tipatoare" , cu culori fanteziste, interior din vinilin roz, spoilere si beculete, nu primeste atestatul... si cred ca nu exista dubii in privinta asta.

Dar ce faci cu o masina vopsita cu o culoare normala, (fara perle, metalizari, etc ) care nu se regaseste totusi in paleta VW a acelui an, (dar vopsita bine, nu cu bidineaua) , o tapiserie facuta bine/frumos, in spiritul epocii, si cu materiale pertinente, dar neoriginala , si eventual, cu mici repere de caroserie "neconforme" , de genul ... semnale fata late in loc de semnale inguste, bare export modell in loc de standard (si vice-versa) , etc. ?

O primim, sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Aceste vehicule sunt folosite ocazional la manifestari ale vehiculelor istorice sau pentru hobby , mentenanta, inspectii RAR ."

Scuzati-mi umila parere, dar propozitia asta pare scrisa de o persoana ce nu stie foarte bine limba romana.

E limpede ca - vehiculele sunt folosite ocazional la manifestari specifice, sau pentru hobby - dar - vehiculele sunt folosite pentru mentenanta sau inspectii RAR !?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- vehiculele sunt folosite pentru mentenanta sau inspectii RAR !?!

Hai ca ar fi misto sa te opreasca RAR-ul mobil si sa te pofteasca la verificari langa un camion "de service" pe sasiu de Opel Blitz din anii '40 :)

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Komissare, asa am interpretat si eu: o masina vopsita intr-o culoare aiurea, cu tapiterie aiurea si cu elemente de caroserie aiurea NU AR TREBUI sa primeasca acest certificat, si aici le dau dreptate 100% celor de la RCR: va marturisec sincer ca daca as fi membru in comisia de atestare, as respinge fara discutie un candidat care s-ar prezenta cu o astfel de masina si nimeni nu ar putea sa imi reproseze ceva, intrucat as fi acoperit integral de regulament. Nu respecta masina conditiile pa si pusi certificat. Pana aici totul este in ordine.

Modificat de neneavictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Judson - din cate stiu daca ai vehicul atestat ca si clasic (istoric) ai scutire de la impozit, scutire de la vigneta si cam atat.

@ In germanica - vehiculele Retro au si Asigurari obligatorii la pret redus, precum si optiuni de ASIGURARE pentru propria masina.

Problema mea este ca la noi tinem ca si orbul de batz.. pe cand in alte tari se atesteaza cu scaune RECARO, motoare typ 4, si culori metalizate la masini din anii 60.

Asa ca din nou in romania vrem sa fim si mai si decat altii.

P.S.Cand am vrut sa fac CASCO la broasca o ras asiguratorul de mine ca vreau sa asigur masina de 40 de ani si ca in Rromania nu se asigura masini mai vechide 8-9 ani.

aaaaaa

Am uitat in Rromania s-au atestat broaste cu "farba" metalizata.... deci precedentul exista. Intradevar culoarea este in ton cu cea originala, dar e metalizata.

.

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!