Jump to content

Atestare RCR!


SKULLMAN
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu n-ai nici o scutire la taxa de drum. Vreau sa vad si eu o masina din Germania cu atestat de vehicul istoric ( sau cum ii zice la ei ) si cu scaune recaro, motor de alta masiina si desene futuristice. Daca dl Skullman are ceva concret eu zic sa ne arate si noua, daca nu ... :D

Cat despre vopsea metalizata asta s-a pus pe vw-uri air-cooled. Primul meu Variant a avut culoare verde turcoaz metalizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Komissar

    15

  • bubnoff

    11

  • neneavictor

    11

  • AUTOMOBILIA

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si atunci, dragii mei, va supun atentiei urmatorul caz si va rog sa imi spuneti daca, in opinia voastra, Legea este respectata tocmai de catre cei care au facut-o:

Priviti cu atentie broscuta pe care v-o prezint in pozele de mai jos. Sunt convins ca o cunoasteti cu totii. Posesorul este userul Tonic. Pot sa va asigur ca proprietarul a obtinut certificatul de vehicul istoric, broscuta apare frecvent la mai toate manifestatiile RCR. Sa analizam acum putin aceasta masina prin prisma originalitatii/a restaurarii corecte:

- masina este vopsita intr-un portocaliu tipator care NU a existat in paleta de culori VW pentru 1963-1964; Sursa:

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

- masina nu are ragtop culoare corecta; sursa: idem

- interiorul masinii (tapiteria scaunelor si fetele de usi) nu este original sau corect si nici nu a fost folosit vreodata de Volkswagen - imi pare rau ca nu va pot prezenta o poza cu interiorul dar este vorba despre un mov tipator si cu un scris (gen semnatura) de culoare galben/verzui care da un aspect neplacut masinii;

- fusta spate este model post 1967 si cei care au lucrat la masina cand au realizat ca virgula capota spate nu se mai inchidea (nici nu mai avea cum deoarece fusta spate model gresit nu mai permitea culisarea ) au reparat greseala... inlocuind si capota spate cu alta, evident, model tot post 1967 (sic), crescand astfel cu mult valoarea masinii d.p.d.v. istoric. :D :D

Aceasta masina - care are si alte greseli mai putin evidente - pe care nu le enumar aici a fost examinata de specialistii RCR, care (tineti-va bine) au considerat ca intruneste toate conditiile cerute de regulament pentru a deveni vehicul istoric!!!!! :D

Astfel ca automobilul in cauza este prezentat astazi cu mandrie pe la raliurile/paradele organizate de RCR, aducand o pata de culoare (portocalie) in plus la evenimente si facand nota discordanta cu celelalte masini, restaurate corect.

Domnilor reprezentanti ai RCR, cum ati admis aceasta masina? Si pe ce temei legal?

Acum intelegeti de ce credibilitatea dvs este in descrestere in randul broscarilor?

Va acord dreptul la replica si chiar m-as bucura sa ma combateti fructuos.

p.s. Pentru Tonic: Acest post nu a fost scris cu intentia de a te ataca in vreun fel. Fiecare are dreptul de a-si face masina asa cum vrea si cum considera. Dar din momentul in care sustii ca ai o masina restaurata corect sau originala - afirmatie careia ii dai greutate prezentand certificatul de vehicul istoric, ei bine, broasca ta trebuie sa indeplineasca niste standarde, de care, din pacate, este foarte departe.

post-3644-1270042333_thumb.jpg

post-3644-1270042342_thumb.jpg

Modificat de neneavictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania din cate am povestit eu cu cei de acolo si dupa ce masini am vazut pe net cu numere cu H, adica istorice, e mai lejera atestarea, adica masina nu trebuie sa aiba 30 de ani de la producerea masini si atat , nu are nimic de-a face cu momentul incheierii fabricatiei modelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neneavictor, aici cred ca opiniile noastre incep sa difere - eu consider ca masina-exemplu (a lui Tonic) merita atestatul RCR, pentru ca este totusi este facuta cu bun gust, culoarea vopselei nu este deranjanta, nu are accesorii moderne, etc. Astea zic eu, ca sunt limitele in care se poate "jongla" cu atestarea, adica limitele decentului.

Atasez 2 exemple cu masini care consider ca "sar peste cal" si nu ar putea obtine in viziunea mea statutul de vehicul RCR ( in mod intentionat am pus poze cu masini din strainatate, pt. a nu genera discutii sau resentimente :) )

post-8329-1270047072_thumb.jpg

post-8329-1270047078_thumb.jpg

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc care este situatia in Germania, insa in Romania situatia este urmatoarea: R.C.R. este membru F.I.V.A. si singura autoritate nationala abilitata sa elibereze certificatele de vehicul istoric. Prin afilierea la F.I.V.A. se confera un plus de credibilitate clubului, ai caror membri au afirmat in nenumarate ocazii in mod public pe acest forum ca sunt corecti si impartiali in luarea deciziilor de atestare. Deci, sa ne intoarcem la conditiile ce trebuie indeplinite cumulativ pentru ca o masina sa devina vehicul istoric, sa le analizam una cate una si sa vedem cu totii daca in cazul prezentat de mine putin mai sus aceste conditii au fost respectate:

◦"Vehiculele trebuie sa fie originale sau restaurate original , sunt in perfecta stare de functionare si au un aspect estetic si tehnic conform cu cerintele unui vehicul care sa faca parte din patrimoniul tehnic si cultural national" - este oare brocuta prezentata de mine originala sau restaurata original?? Haideti mai baieti!!

◦"Culoarea autoturismului trebuie sa fie corespunzatoare paletei de culori originale . Aceeasi cerinta se impune si pentru partea interioara a vehiculului (tapiterii , mochete , capitonaje)" - este culoarea masinii mprezentate de mine originala sau macar conforma cu anii 1960-1965???? Este oare interiorul conform ????

Si atunci, incepem sa ne punem intrebarea fireasca - cum a primit un astfel de automobil certificatul!? Eu asta ii rog pe domnii de la RCR sa ne explice. Daca pot. Eu cred ca nu. Adica pot, dar nu o vor face, deoarece e greu sa recunosti sincer ca unele masini sunt mai egale ca altele, ca regulile nu se aplica chiar la fel pentru toti si ca, unele persoane - cum e cazul concret prezentat de mine - beneficiaza de un tratament "preferential".

Komissar: aici nu e vorba de ce credem, e vorba ca sunt niste reguli, care in cazul nostru au fost incalcate flagrant: Regulamentul trebuie respectat de cei ce il alcatuiesc, nu? Scrie culoare conforma in regulament? Scrie, negru pe alb! Au respectat cerinta asta? NU!!! Si asa mai departe... Nu as avea nimic impotriva ca masina lui Tonic sa fie atestata, dar sa se faca CONFORM regulamentului. Va intreb pe toti: Au incalcat cei de la RCR in mod flagrant regulamentul in cazul acetei masini?

Modificat de neneavictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ asterics: da, se aplica pt vehicul istoric cand mergi la TUV. conditiile sunt simple, mari si late: 1. sa aiba varsta 2. sa fie apta dpdv tehnic conform normelor TUV.

Dar, sigur, asta se intampla in germania.

Noi avem retromobilul. Care retromobil a imbratisat fiva. Care fiva are un regulament foarte clar privind certificarile. Si atestarile. Pe care retromobilul nu-l respecta. Deloc. Dar pana aici nici o noutate.

A, tot la fiva gasiti grila de atestare cu tot cu punctaje. Practic, daca traiti intr-o tara non-retromobila, va puteti evalua masina in detaliu la voi acasa. In felul asta stiti daca e cazul sau nu sa o importati sau sa aplicati pt atestare/certificare.

Retromobilul n-are asa ceva. Nu-i trebuie. El atesta conform procedurii de mai sus. Dar nici asta nu-i o noutate.

@neneavictor: da, cu totii stim ca masina lui tonic e facuta si atestata dupa ureche. Si mai stim ca mai sunt cel putin doua in aceeasi situatie care au fost pe-aici pe forum. Ma refer la albastra de la xanu si la rosia lui razvan. Numarul real de atestate aiurea nu-l stim si probabil ca n-o sa-l stim niciodata.

Bun, si? Ce-i nou in asta? Le-am spus de zeci de ori, si aici si in alte locuri, s-a schimbat ceva? S-a ridicat coco recte automobilia, ne-a facut prosti, paranoici si cu un nivel scazut, in urma lui un sobor de aplaudaci membri au deplans situatia si gata!

Ce-i nou in toata povestea asta neneavictor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Judecand "sec" - da, retromobil si-au incalcat regulamentul.

Judecand din privinta comunitatii pasionatilor de vehicule clasice/retro din Romania, retromobil are un regulament gresit interpretat.

Exista 2 aspecte, care la noi in Romania se suprapun, desi nu ar trebui:

1. Statutul de vehicul de epoca (nu zic nici macar istoric ) din pct. de vedere al raportului cu statul - scutire de la plata impozitului, (eventuale) reduceri la politele de asigurare, si alte facilitati. Acest lucru exista in tarile occidentale, si la ei, masini in genul broscutei lui Tonic sunt perfect acceptate.

2. Statutul de vehicul istoric dpdv al apartenentei la un club privat , care isi poate rezerva (ne)acceptarea anumitor masini, stabilirea de criterii proprii, etc.

In Romania, la nivel conceptual foarte multi (atat publicul larg, cat si membrii RCR ) confunda sau suprapun cele 2 lucruri astfel incat, la sesiunea de atestare, masina prezentata este pusa in comparatie cu celelalte masini din RCR precum si cu parerile membrilor RCR vis-a-vis de cum ar trebui sa arate aceasta masina, ... DAR -acestea sunt niste pareri ale unor oameni dintr-un club privat, nici de cum ale unei autoritati ale statului...

Sper ca m-am facut inteles, ceea ce as dori eu, este delimitarea clara a celor 2 aspecte, si in consecinta, o masina sa poate avea statutul de vehicul de epoca pentru scutirea de impozit, asigurari, si alte facilitati oferite de statul roman, chiar daca nu respecta originalitatea in conditii stricte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Bubnoff!! Bravo! Intr-un post anterior, Automobilia ne prelucra cum ca in Italia a participat, in calitate de vizitator la o sedinta de atestare a unor Fiaturi (850 sau 500, nu imi amintesc bine) si din o suta si nu stiu cate, doar 5 sau 6 au primit atestatul, celelalte fiind respinse pe motiv ca nu aveau interiorul original, etc. Si atunci stai si te intrebi: Cum reuseste RCRul sa gafeze asa de urat? Credeti ca daca Tonic s-ar prezenta cu masina lui la o sedinta de atestare undeva in strinatate ar obtine certificatul?

Ce-i nou in povestea asta? Problema este ca, de vreme ce RCRul ofera servicii publice, trebuie sa fie cumva sub controlul unui organ ierarhiv superior care sa-i controleze deciziile si in cazul in care gafeaza flagrant, si sa ii sanctioneze cumva membrii. Altfel imaginea RCR-ului va ramane undeva la un nivel foarte scazut. Nu suntem prosti, paranoici si cu nivel scazut asa cum ne fac ei, ne doare insa cand vedem ca sistemul romanesc/balcanic "te stiu, esti amicul meu, nu conteaza ce masina ai, ia atestat versus nu te stiu - pleaca" a prins atat de bine si aici. Pacat. Mare pacat!!!

In cazul de fata, ca sa salvez imaginea clubului si sa fiu corect fata de mine insumi as proceda in felul urmator: As instiinta posesorul automobilului in cauza ca masina NU respecta standardele impuse de club si as da un termen de rectificare al acestor probleme. Daca proprietarul nu ar executa recomandarile clubului vis-a-vis de aspectul restaurare corecta as retrage certificatul si as mediatiza cazul pe site ul clubului. Stiti, m-am gandit chiar sa le trimit o scrisoare recomandata cu confirmare de primire in care sa le expun cazul, sunt curios daca imi vor raspunde si ce imi vor raspunde. Termenul legal de rezolvare a unei petitii este de 30 zile dar asta se aplica institutiilor publice, nu si persoanelor juridice de drept privat deci e posibil sa nu imi raspunda nimic si nici sa nu ia vreo masura.

Komissar: eu vreau sa spun doar atat: de vreme ce exista un regulament, hai sa se aplice pentru toti in mod egal! Sau schimbati-l! Concluzia in cazul de fata nu poate fi decat una singura: RCR si-a incalcat propriul regulament, pe motiv ca proprietarul masinii este "de-ai nostrii". Nu asa se procedeaza in Europa domnilor...

Bubnoff: poti posta te rog linkul cu grila de atestare FIVA cu tot cu punctaje?

Modificat de neneavictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul de fata, ca sa salvez imaginea clubului si sa fiu corect fata de mine insumi as proceda in felul urmator: As instiinta posesorul automobilului in cauza ca masina NU respecta standardele impuse de club

Stop joc neneavictor :D

De-aci se nasc inadvertentele, asa cum a sesizat si komissarul.

Pai cum naiba la noi la romania un club are rol de institutie? De autoritate? Cum isi impune standardele lui (ale clubului) ca fiind standarde nationale de atestare? Cum? Pe cine vrei tu sa tragi la raspundere ca si institutie? Pe un club? Aia-i o entitate privata. N-o sa-ti raspunda veci tie pentru ca n-are de ce s-o faca. Cine vrei sa-ti raspunda in 30 de zile? Un club? De ce ar face-o?

Este ca si cand firma mea incepand de maine impune tuturor producatorilor si importatorilor autohtoni standarde pt calitatea otelului scrise de MINE :icon_thumright: Si daca vrea cineva sa ma traga la raspundere io ii voi spune foarte clar ca io nu sunt institut de standardizare :blah_:

Deasupra retromobilului exista fiva in numele caruia retromobilul actioneaza. Trimite o sesizare la fiva si arata-le ca masina aia are atestat de vehicul istoric. Stii ce-ti vor raspunde? Ca nu exista atestate fiva si, in concluzie, adresati-va clubului emitent :8: Te-ai uitat vreodata pe un atestat? Scrie acolo ca masina este atestata in baza conditiilor fiva? Canci! Scrie frumos ca "Automobilul.................indeplineste conditiile de vehicul istoric" Punct! Inafara de sigla fiva in coltul din dreapta sus (care putea sa fie foarte bine si sigla steyr) alta referire nu apare. Si-atunci? Cui te plangi? La fiva? Fiva zice: au revoir! La guvern? Aia zic: club privat! Asa ca sa fim sanatosi.

Deci, repet neneavictor, ce-i nou in toata chestia asta?

LE: nu-s publicate pe sait dar cred ca putem face rost de ele de la vecinii unguri, si ei practicanti de relatii cu fiva. Incerc sa le obtin.

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanei...da jos weltmeister'urile ca nu-s ''corecte''

in ghermanea de egzemplu...asa cum zicea si bubnoff TOATE masinile care au mai mult de 30 de ani de la data fabricatiei capata OPTIONAL functie de cine si ce vrea detestatul de vehicul isteric...

conditia este anu si sa treaca T

post-1519-1270057556_thumb.jpg

post-1519-1270057568_thumb.jpg

post-1519-1270057589_thumb.jpg

post-1519-1270057601_thumb.jpg

post-1519-1270057614_thumb.jpg

post-1519-1270057629_thumb.jpg

post-1519-1270057641_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu-s corecte weltmeister'urile roacare? ia arunca un ochi in brosura de accesorii pt 72?

post-2209-1270058705_thumb.jpg

post-2209-1270058752_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara de rovineta,impozit si obligativitatea de a te plimba cu masina din an in paste ...se mai da ceva ca vehicul isteric?

Rovineta trebuie platita si de vehiculele isterice :) ... iar obligativitatea : am mai zis - este doar in capul celui care a scris paragraful ala de pe site-ul retromobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ma ajuta sa mearga mai bine masina, vreau si eu certefecat RCR!

Ce e aia RCR??? :)

Daca ne certam pentru o scutire de taxe data discretionar pe PCR (pile, relatii& cunostiinte), suntem patetici!

Dupa mine: Tot ce are mai mult de 30 de ani si merge e deja rabla istorica! Daca are 50% din suruburile originale si inca se mai tine pe strada cu frane directie si fum ITP pe bune), atunci merita din plin titlul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.just.ro/MeniuStanga/PersonnelIn...91/Default.aspx

aici gasiti registrul ONG-urilor - daca este sau nu RCR declarat de utilitate publica, ramane de vazut in aceste evidente

pe de alta parte, cred ca RCR-ului i se poate bate obrazul de catre FIVA, daca reclamatiile sunt intemeiate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mike: bre, daca tu te-afiliezi ca si avocat la o federatie profesionala dar vinzi castraveti in piata, pot eu sa ma duc la federatie sa-ti reclam marfa proasta din piata?

Asa e si la astia: sunt afiliati fiva dar vand o inventie de atestat care n-are nici o legatura cu fiva. Repet: trimite sesizare la fiva apropo de o atestare si vei vedea ce raspuns vei primi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io auzisem ca si "mandretea" rosie din poza e atestata ca vehicul istoric... carevasca se pare ca se poate si cu "tiuning"

tonic_10.jpg

@Mike: bre, daca tu te-afiliezi ca si avocat la o federatie profesionala dar vinzi castraveti in piata, pot eu sa ma duc la federatie sa-ti reclam marfa proasta din piata?

Asa e si la astia: sunt afiliati fiva dar vand o inventie de atestat care n-are nici o legatura cu fiva. Repet: trimite sesizare la fiva apropo de o atestare si vei vedea ce raspuns vei primi.

exemplul e cam alaturea cu drumul - acilisea nu e vorba de dat in barci ci de neaplicarea (nimic nou, in Romania nu se aplica nimic, niciodata) a unor norme FIVA international acceptate si care, din cate inteleg sunt obligatorii pentru RCR - acesta trebuie sa le mplementeze daca mai vrea sa fie delegata FIVA in Ro, fiind membra a acestei organizatii internationale de ceva ani

oricum, rahatul il scurmam periodic, mai dihai ca la alegeri - de ce oare? pai daca ne dau prilejul!!!

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3017&st=60

oare masina tunata din stanga imaginii o avea vreo sansa sa intre in RCR, avand in vedere precedentul creat? :D

18-19.09.2004-bran_0046.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine zice ca-s norme obligatorii? Fiva spune asa: aplici regulile fiva atata vreme cat emiti documente in numele fiva. Ei nu emit documente in numele fiva, deci n-au gresit cu nimic. :D

Ai priceput ce-am zis, nu-i de dat in barci, ei pot sa fie reprezentanti fiva in ro dar serviciul public pe care-l fac sa-l faca dupa reguli proprii. Atata vreme cat nu folosesc numele fiva in inscrisuri oficiale fiva nu poate comenta/face nimic. Iar statului ii este suficient ca ei sunt reprezentanti, mai departe de-atat nu-l intereseaza. E simplu.

La repezeala, doua lincuri de vehicule isterice de vanzare din germania si holanda;) :

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?99019

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?98712

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia puneti mana si cititi si nu va mai aia pe voi, scrie clar, ori la bal, ori la spital - ori e daily driver ori e vehicul istoric, adica la grajduri cu el

http://www.fiva.org/EN/Downloads/Technical...%2001012010.pdf

RCR este delegat sa emita certificate de vehicul istoric deci, cam da cu subsemnatul daca vinde castraveti

http://www.fiva.org/CommonDownloads/Techni...T%20VERSION.pdf

ghidul micului inspector retromobilist, cand face evaluarea masinii respective

http://www.fiva.org/E/Downloads/ANF%20and%...0Nov%202004.pdf

Fata de ceea ce s-a adus in discutie pana acum, ca problema reala (putem spune chiar grava) este atestarea unor autoturisme neistorice ca istorice pe ochi frumosi, recomandari si lantul slabiciunilor, vorba lui Nenea Iancu, mai nemuritor si mai actual ca oricand. Poate totusi RCR isi va face singur curat in ograda proprie si lumea va vedea acest gest ca unul de fair-play.

Cine zice ca-s norme obligatorii? Fiva spune asa: aplici regulile fiva atata vreme cat emiti documente in numele fiva. Ei nu emit documente in numele fiva, deci n-au gresit cu nimic. :D

Ai priceput ce-am zis, nu-i de dat in barci, ei pot sa fie reprezentanti fiva in ro dar serviciul public pe care-l fac sa-l faca dupa reguli proprii. Atata vreme cat nu folosesc numele fiva in inscrisuri oficiale fiva nu poate comenta/face nimic. Iar statului ii este suficient ca ei sunt reprezentanti, mai departe de-atat nu-l intereseaza. E simplu.

La repezeala, doua lincuri de vehicule isterice de vanzare din germania :D :

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?99019

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?98712

mah, tu esti cu capul! atunci de ce RCR afiseaza pe situl lor logo-ul FIVA? ca e frumos pe verde?

http://www.retromobil.ro/cvi.html

http://www.retromobil.ro/co.html

http://www.retromobil.ro/

"Ca o confirmare a acestui fapt, la Adunarea Generala a F.I.V.A.

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vaidecapulmeu:

fi atent, ca stiu ca esti pe domeniu si te prinzi repede: uita-te bine la certificat si spune-mi trei lucruri:

post-784-1270072189_thumb.jpgpost-784-1270072441_thumb.jpg

1: atestat de vehicul istoric = fiva id card? S-a pierdut ceva la traducere?

2: in ce baza a fost declarat vehiculul ca fiind istoric?

3: care sunt asemanarile dintre fiva id card (format international oficial) si poza alaturata?

premiu: singurul emoticon decent de p-aici :rolleyes:

Modificat de bubnoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu tin nici cu lupul, nici cu oaia, continuam discutia pe argumente si pe logica

intelegerea mea e ca, in ceea ce priveste practica actuala RCR, acesta emite un Atestat de vehicul istoric, in baza checklist-ului RCR (declarat conform FIVA) si a indeplinirii conditiilor enumerate in textele legale in vigoare (Codul fiscal, normele RAR)

http://www.retromobil.ro/docs/CHECKLIST%20...0_ver_1_._2.doc

pe de alta parte checklistul ar trebui sa se regaseasca in elementele sale de fond in urmatoarele surse:

http://www.fiva.org/EN/Downloads/Technical...%2001012010.pdf

http://www.fiva.org/E/Downloads/ANF%20and%...0Nov%202004.pdf

o face, nu o face, judecati prin analiza textelor aduse in comparatie - cu atat mai mult cu cat FIVA ne spune ca checklistul poate fi customizat dar formatul si secventa informatiilor vor fi pastrate nealterate.

atestatul dupa cum se vede, se vrea un soi de identificare, pentru cei de la RAR, care trec in CI acest caracter al autovehiculului; are o valabilitate limitata in timp, precum identificarea de la RAR (!) - asta mi se pare foarte tare, de parca in doua luni ar expira masina respectiva, precum o branza stricata (sau poate s-au gandit ca in doua luni cine stie cate se pot intampla din cauza "tiuning-uluil")

pana aici, toate bune si frumoase (zice ei... :vaidecapulmeu: ) dar...

mai departe vine certificatul de originalitate, care, chipurile se emite in baza unui checklist diferit, dar care de fapt este acelasi cu cel de la atestatul de vehicul istoric si certifica... ce? originalitatea, care de fapt este unul din criteriile acordarii statutului de vehicul istoric (Am zis statut si atestat, ca sa distingem intre o caracteristica a auto si tzidula) - care e rostul acestei proceduri si eliberarea acestui certificat?

http://www.retromobil.ro/co.html

http://www.retromobil.ro/docs/CHECKLIST%20...TATE%20ver3.doc

bun, mai departe:

FIVA ne spune ca ID CARD e un document care atesta identitatea masinii si caracterul ei de originalitate/istoricitate, conferind pe cel putin 10 ani sau pana la schimbarea proprietarului statutul de auto membru FIVA, via RCR, adica e un document obligatoriu de a fi emis pentru orice membru al unei entitati afiliate FIVA, daca fierul bate cu criteriile de vehicul istoric consfiintite de FIVA

ID CARDUL este un document cu regim special, tiparit in conditii care sa nu permita falsificarea sa si care se COMANDA, contra cost, de catre entitatea afiliata FIVA, in alb si insotit de stickerul corespunzator, pentru a fi asociat masinii in cauza

http://www.fiva.org/E/Downloads/ANF%20and%...0Nov%202004.pdf

FIVA ne spune ca putem avea diferente in procedura de ACORDARE a respectivului ID CARD, de la entitate afiliata la entitate afiliata, insa ID CARDUL va fi emis in formatul FIVA, indiferent de procedura - adica achizitionat de catre entitatea afiliata FIVA / editat in conformitate cu cerintele stricte FIVA

asadar, daca e sa vorbim de reprezentativitatea RCR in Romania pentru FIVA, atunci acesta ar trebui sa se supuna regulilor si stadardelor de emitere a documentelor acceptate de FIVA, sa achizitioneze si sa utilizeze in raport de aceasta doar documentul agreat de FIVA, pentru uniformitate la nivel international.

probabil ca RCR va contraargumenta, in stilul prolix cunoscut, ca, pentru ratiuni logistice interne si de comunicare intr-un limbaj functionaresc/birocratic pe intelesul celor de la RAR, nu va prezenta acestuia FIVA ID cardul (care de fapt este singurul document recunoscut de FIVA ca atestand originalitatea si istoricitatea vehiculului in baza criteriilor international adoptate si care nu fac subiect de negociere decat in sensul ca legea romana le-a agravat - 30 de ani in loc de 25 de ani si de la data epuizarii modelului <tandem caroserie / motor>) ci acest pompos Atestat de vehicul istoric (si probabil si pe cel de originalitate daca tot a creat o procedura redundanta in acest sens)

Originalitatea si istoricitatea vehiculului sunt doua chestiuni care nu se pot separa in mod artificial, cum face RCR.

mai departe:

FIVA spune ca entitatea afiliata va putea percepe taxe pentru emiterea ID cardului, in limitele impuse de FIVA si eventual pe categorii (membri/nemembri; autoturisme/motociclete etc) - normal, trebuie sa isi recupereze costurile cu achizitia lui.

ce face RCR? percepe o taxa pentru un document cu valabilitate de 60 de zile (!) si care nu are nici o legatura cu ceea ce trebuia sa emita in conformitate cu FIVA, pentru a isi pastra reprezentativitatea FIVA, asa cum chiar si legea romana i-o cere (vezi codul fiscal, vezi normele RAR/ARR, Min Transp etc.); emite un Atestat de vehicul istoric, document generat de o interpretare strict in litera legii romane si fara a se raporta si la cadrul international in care opereaza ca reprezentant FIVA. Eu inteleg ca l-au citit pe Corneliu Liviu Popescu (fostul meu seminarist de dr. administrativ) si ca s-au bazat pe o interperetare doctrinara a legislatiei in domeniu, care altfel reprezinta o foarte buna sinteza a ceea ce trebuie sa stim despre legea romana dar... s-a citit neprofi, disparat, fara a asigura o interpretare inter texte.

mai departe:

RCR percepe o taxa diferentiata dupa un criteriu care pare, cel putin in opinia mea, discriminatoriu si lipsit de coerenta: mai ieftin pentru autovehiculele deja inmatriculate in Ro si supuse atestarii si de cateva ori mai scump pentru autovehiculele importate supuse atestarii - cu alte cuvinte, halal incurajare a sporirii parcului auto istoric prin import.

si, probabil, in ultima faza, daca totusi va veti trezi la realitate si veti dori si cardul FIVA, asa cum ar fi normal, daca tot vorbim de reprezentativitate FIVA si poate aveti nevoie de el la un concurs de eleganta international (evident daca RCR il achizitioneaza), veti mai baga mana in buzunar dupa inca o taxa, caci asa se poarta aci pe la noi prin Fanar, birul pentru orice, fara buletin.

Si uite asa, inca o problema, mare cat ei, rasare in plus peste criteriile pur subiective de acceptare in RCR a unor "facaturi" in vederea acordarii statutului de vehicul istoric - reprezentativitatea RCR in raport de FIVA si chiar de legea romana, in baza modului de desfasurare a activitatii sale.

Onorariul, respectuos, in drum spre iesire, la casierie. Sarumana!

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha, bravos, stiam c-o sa gasesti mai multe deosebiri decat mine :) Pai cum sa nu achiti onorariul la asa un spirit de observatie si o prestatie asa de limpede si frumos curgatoare :D

Si, daca n-ai nimic impotriva, premiul se va acorda tuturor celor care inca mai cred in atestate si alte inventii recere: :D

Concluzie: sa fim sanatosi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca de obicei erceer-ul tace chitic. Chiar asa ce ar putea zice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Dupa atitea rinduri inutile si mai ales plictisitoare despre ce ar trebui sa faca RCR ,carduri si rahatul de lege romana,adresez o intrebare concreta,pt.colegii nostri apropiati de institutie,asociatie,sau cum se numeste, ma rog,nu asta e important.

Asta iese istorica au ba ? Observatii:varianta T2a a incetat sa se fabrice prin 71,e deosebita de cel dus de vremuri mai prin prezent (uzualul T2b) prin: alt model de bari,alt model de semnalizatoare si dispunerea lor,alt model lampi spate,alta forma implicit dimensiuni a capotei de la motor,de fapt partea din spate pe ansamblu este diferita,alta forma a prizelor laterale de aer,alta prindere a cutiei de caroserie(sau mai degraba absenta ei acolo unde la T2b-partea dinspre motor aceasta exista),alt model punte fata,capac peste busonul de benzina,alt model ceasuri bord,alt model bloc de lumini.Si mai sint.

masina se observa in foto,nu este modificata in nici un fel,are inclusiv bancheta originala

post-1438-1270225803_thumb.jpg

post-1438-1270225838_thumb.jpg

post-1438-1270225975_thumb.jpg

post-1438-1270226038_thumb.jpg

post-1438-1270226136_thumb.jpg

Modificat de 13 Todesengel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e istorica pt ca are anvelope Victoria!! HA HA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

..oi mai glumi tu cind ti-oi lua "gratarul" si l-oi vinde lui George Pantelimon ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!