Jump to content
Sign in to follow this  
laur_vd

Lichid racire motor: apa distilata vs apa de la robinet

Recommended Posts

V i c t o r

Atunci daca eu beau de la robinet, masina ce are, sughite ?

:lol: Tare intrebarea! Daca ai fi fost vreun Terminator (I, II sau III, care doresti) ce avea racirea pe antigel, atunci comparatia era perfecta.

Masina nu sughite, ea doar nu mai merge, se opreste si de aici incepe sughitul proprietarului.

Ca apa pentru completare, puteti utiliza pe cea captata de la scurgerea instalatiilor de aer conditionat (casnice). Aceasta nu are minerale care sa se depuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Aici fiecare scrie fara sa citeasca ceva.

La mine la un calcator nou cu aburi scrie "este interzis a se folosi apa distilata, a se pune numai apa de la robinet". Nu comparati lichidul de racire cu acumulatorul. Normal ca in acumulator trebuie apa distilata, nici macar demineralizata ca sarurile fac scurt circuit. Daca vreti sa stiti, bagand apa distilata in motor senzorul de nivel din vasul de expansiune nu va simti prezenta ei datorita faptului ca nu conduce curentul. Nici comparatia cu " eu beau apa de la robinet si nu am patit nimic" nu este buna, pentru ca masina nu bea apa. Ea doar sta acolo fara a fi consumata. Fierberea apei nu duce la scaderea concentratiei de saruri, din contra.

1. Imi explicati va rog cum intr-un circuit etans in care lichidul se schimba odata la cativa ani, apar Kg. de namol din vreo 5-10g saruri continute in apa?

2. De ce in cartea originala VW scrie apa de la robinet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Merge la acumulatori apa demineralizata,scrie negru pe alb pe ambalaj.Am citit pe un bidon de antigel acum ,se dilueaza cu apa distilata sau cu apa potabila de buna calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Aici fiecare scrie fara sa citeasca ceva.

La mine la un calcator nou cu aburi scrie "este interzis a se folosi apa distilata, a se pune numai apa de la robinet". Nu comparati lichidul de racire cu acumulatorul. Normal ca in acumulator trebuie apa distilata, nici macar demineralizata ca sarurile fac scurt circuit. Daca vreti sa stiti, bagand apa distilata in motor senzorul de nivel din vasul de expansiune nu va simti prezenta ei datorita faptului ca nu conduce curentul. Nici comparatia cu " eu beau apa de la robinet si nu am patit nimic" nu este buna, pentru ca masina nu bea apa. Ea doar sta acolo fara a fi consumata. Fierberea apei nu duce la scaderea concentratiei de saruri, din contra.

1. Imi explicati va rog cum intr-un circuit etans in care lichidul se schimba odata la cativa ani, apar Kg. de namol din vreo 5-10g saruri continute in apa?

2. De ce in cartea originala VW scrie apa de la robinet?

Eu folosesc de cativa ani numai apa demineralizata iar senzorul de nivel nu carait nimic. Functioneaza in parametri normali: cand are lichid sta cuminte, cand n-ar incepe sa tipe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dancostea2002

sigur ca da,apa de la robinet din GERMANIA.la noi,apa distilata este sfanta.poate ne povestesc sustinatorii idei si cat au economisit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
icmono

Simt nevoia sa intervin.

 

Problema este ca nimeni nu are dreptate :) In mod ideal este nevoie de apa distilata (nu demineralizata) microbiologic pura. Apa de la robinet nu se incadreaza, si nici apa ce o foloseste toata lumea pentru parbriz.

Dar vorbim de cazuri ideale, asa ca la urma urmei nu conteaza cu ce diluezi (atata timp cat nu pui apa din balta). Variatiile si dezavantajele sunt insignifiante pentru o masina normala de oras.

 

Cel mai bine folositi lichid de racire deja diluat pentru temperatura dorita daca va tine portofelul si sunteti usor paranoici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

sunt curios ce fel de apa baga cei care fac lichid de racire diluat

 

cel diluat poate fi si cel mai ieftin de pe piata

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirelxxl

cum se realizeaza  practic INLOCUIREA antigelului ( lichidului de racire ) , fara a apela la service uri , cine a realizat operatiunea sa ne povesteasca si noua celor care nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pustiu314p

Salut, i-mi poate spune cineva care este amestecul corect de antigel cu apa pentru un VW Polo Variant 2001 1.4 16V motor AUA? as vrea ceva ca la carte nu din auzite.... si cu ce fel de apa, demineralizata sau distilata sau de care?

Conform ETKA am gasit astea:

G   012 A8F M1 - coolant additive, plus - 1.5 ltr. lilac

G   012 A8F M8 - coolant additive, plus - 60 ltr. lilac (60 litri???)

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
hangyouridols

50-50amestec e bun pt -35C

60apa-40antigel e bun pt -25C

Foloseste apa distilata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pustiu314p

astea sunt dupa ureche sau dintr-o carte tehnica ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

De obicei scrie pe eticheta antigelului, de exemplu la G12 de la Hepu scrie aproximativ ce a scris şi colegul mai sus (numai că -37 în loc de -35)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wizard.

Valorile corespund specificatiilor de pe eticheta, care presupun ca au o marja de siguranta.

Eu am exact 50-50. La service, mi-au masurat cu tester profesional in doua ocazii diferite si de fiecare data testerul a indicat -40C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valentin

Intre timp VW a revenit asupra recomandarilor de a se folosi apa de la robinet. De ceva vreme recomanda/obliga doar amestecul cu apa distilata.

 

 

Un factor major de influenţă asupra efectivităţii lichidului de răcire o reprezintă apa utilizată pentru amestec. Ca urmare a diferitelor substanţe conţinute, care pot fi specifice unei ţări sau chiar unei regiuni, Volkswagen a decis să definească diferitele calităţi ale apei pentru sistemele de răcire. Apa distilată îndeplineşte toate cerinţele. Din acest motiv vă recomandăm, ca şi în cazul completării lichidului de răcire la toate modelele mai vechi, să fie utilizată apă distilată pentru crearea amestecului. În cazul modelelor mai noi de autovehicule (anul de fabricaţie 2010 ►) utilizarea apei distilate este obligatorie.

Atenţie!
Pentru amestecul aditivilor agentului de răcire se va folosi numai apă distilată. Prin folosirea apei distilate se ajunge la o protecţie optima împotriva coroziunii. 
 

 

Tot aici este trecuta si proportia

 

P.S. baietii (sau fetele) care traduc pentru VW stau cam prost cu gramatica :)

Edited by Valentin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel1967

Ai drepate (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctorul

vad ca toate discutiile sunt intre apa distilata/demineralizata vs apa de la robinet.

 

dar intre apa demineralizata si cea distilata?

ambele sunt ok pt sistemul de racire??

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

Apa distilata se obtine prin distilarea apei(acelasi procedeu ca obtinerea lichidelor bine din fructe fermentate :D) si se mai numeste si apa pura. Apa demineralizata se obtine din cea pura prin inlaturarea mineralelor. Asta nu face calcar :)) si nu e buna de baut...deloc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

O chestie care-mi scapă: în timpul distilării vaporii de apă antrenează cu ei şi mineralele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

Din ce stiam, da...o mica parte(procesul nu e 100% OK, decat in cazul bidistilarii). Daca vrei apa fara pic de minerale(calciul e cel mai nasol din cauza depunerilor) mergi pe demineralizata. Daca distilarea sau deionizarea (demineralizarea) apei ar avea loc cu randamente de 100%, atunci nu ar avea nici o importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

sigur ca se mai antreneaza si mineralele, nu exista apa pura 100%

 

dar ca sa-l contrazic pe nervoss fiindca induce lumea in eroare, dovezile vin dintr-un domeniu accesat de mine si anume cel farmaceutic:

 

- apa distilata se foloseste pentru produsele de uz intern sau la uz extern cum e mucoasa oculara unde e neaparat, ba mai mult, pentru produsele injectabile si perfuzabile se foloseste apa distilata de cel mult 4 ore pt. a nu se acumula substante pirogene ce dau febra

 

- apa demineralizata nu e obtinuta din apa distilata nicidecum, poate fi chiar apa de izvor, si se obtine printr-un procedeu de schimbare de ioni, nu se prea poate folosi in medicina decat eventual la prepararea produselor de uz extern pt. tegumente (piele) cu exceptia bebelusilor sau la curatarea meselor de lucru in laboratoare

 

asta asa ca idee sa intelegeti cat de mare e diferenta intre ele (sunt convins ca si google poate ajuta - numai in domeniul farmaciei e plin de explicatii incepand cu Farmacopeea Romana), intr-adevar si apa distilata mai contine saruri si alte subst. dar e net superioara altor ape, la pretul la care e cred ca nu e un impediment sa facem alegerea corecta si sa scutim instalatia de racire de depuneri, de asemenea si sa schimbam regulat antigelul cel putin cand se precipita

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctorul

deci sa inteleg ca e de preferat aia demineralizata?

ca asta intrebam eu...cred ca toata lumea pune ori una ori alta fara a face diferenta...

Edited by doctorul

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

gresit, ai citit postul meu de mai sus? intreaba la o farmacie daca nu crezi ce apa iti recomanda, care e mai pura si care lasa depuneri cat mai putine (saruri) - binenteles sa fi dat pe la scoala pers. respectiva

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

@doctorul nu stiu ce ai cu mine, dar nu am zis nimic altceva decat ai zis si tu...apa distilata o singura data mai poate contine si urme de minerale, care evident nu-s bune ca lasa niste reziduuri. Cea demineralizata, teoretic, nu mai are minerale...deloc! Dar cum procedeele de obinere nu sunt 100% ok, nu te poti decide.

Pentru un amestec cu antigel sunt la fel de bune, cea distilata fiind mai ieftina si mai des intalnita. 

Chiar si cea de la robinet nu-ti distruge masina, mai ales ca daca doar completezi, nu e asa substantiala cantitatea. Daca schimbi tot lichidul de racire, mergi pe o apa "tratata"! Si roaga-te chiar sa fie fie ceea ce scrie pe eticheta!

 

P.S. Apa demineralizata e "cam" toxica pentru om, deoarece nu contine minerale! Nu beti, nici macar nu "gustati"!

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctorul

ce sa am eu cu tine??eu n am contrazis pe nimeni,doar am intrebat... :beer:

sergiu te a contrazis...:))

 

uita te putin mai atent cine ce a postat,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri