Jump to content
Sign in to follow this  
laur_vd

Lichid racire motor: apa distilata vs apa de la robinet

Recommended Posts

Eto

Apa distilata oricum este la un pret foarte mic, nu stiu de se sa te risti cu apa de la robinet. 5 litri de apa distilata costa maxim 10 lei din cate stiu eu. Am citit si eu ce scrie in manualul VW de reparatii cu apa de la robinet si imi vine greu sa cred ca in Romania poti pune apa de la robinet in masina. Ai mei au lucrat la regia de apa vreo 10 ani, mai precis la statia de epurare a apei si de cand au lucrat acolo NICIODATA m-au mai lasat sa beau apa de la robinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan_B
Cu tot respectul:apa demineralizata este mai agresiva decat apa de la robinet(adica o conducta de otel va rugini mai repede daca prin ea se vehiculeaza apa demineralizata

[...]

Tratarea apei pentru consumul casnic [...](de obicei clorinare) ,tratament care nu influenteaza duritatea apei care va ajunge la consumator.

In concluzie, e de preferat sa se foloseasca apa demineralizata.

Prima parte e total nefondata. Apa - demineralizata - si in special apa purificata prin distilare este aproape neutra chimic. Rugina nu apare decat in prezenta oxigenului. Ca atere e incorect - apa demineralizata diminueaza sansele aparitiei coroziunii.

Clorinarea duce la aparitia HCL sau acid hidrocloric. De ce credeti ca scad bacteriile? Nu le place mirosul? :) HCL sau hidrocloric ataca metalele, inclusiv Fe si AL.

De acord cu ultima parte.

Probabil ca antigelul contine agenti de pasivare care dizolva sarurile, neutralizeaza acizii. Asa ca de aceea merge si apa de la robinet.

In incheiere, am vazut un scandal cu apa "demineralizata" din benzinarii - se pare ca "uitasera" s-o demineralizeze... lasa depuneri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristi bus

Daca am pune numai antigel, in afara ca ar fi mai scump si probabil se incalzeste mai greu, ar mai fi si alte dezavantaje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

DA!

Antigelul simplu NU mai are aceleasi calitati de racire.

La antigelul nediluat conductivitatea termica este de sub 55%, in timp ce la cel diluat (maxim 60% antigel) conductivitatea termica ajunge la 90 - 98% in functie de calitatea antigelului.

Conform prescriptiilor tehnice folosite de catre toti producatorii de automobile, concentratia maxima este de 60% antigel si 40% apa (mai rar 50 - 50%).

Maxim. :coffee_lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdinamita

Eu am antigel firma "Bardi" (vand si fabrica piese la noi in Tara si in Slovenia parca, nu mai stiu exact, scrie pe siteul lor) si avea un tabel cu procentaje in combinatie cu apa, iar pentru cea mai scazuta temperatura (nu mai stiu exact; -x grade), indica 70%antigel cu 30%apa. Oricum am pus aprox 50-50, dar uite ca nu prea e bine sa incercati limitele astea daca e cum zice aryes13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian

De ceva vreme a aparut si asa numitul "Long Life Coolant" care permite mixarea de pana la maxim 30% antigel si 70% apa.

Acum, eu n-am folosit asa ceva si chiar nu m-a interesat subiectul, avand in vedere ca nu corespunde normelor Vw Ag.

Si in cartea masinii scrie clar proportia in care trebuie mixate:

Racire.bmp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fydo

Eu toata vara am avut apa de la robinet am mers fara probleme si fara termostat. Iar cand a venit toamna si am fost nevoit sa pun termostatul si sa fac concentratia de antigel si apa de data asta distilata. Dar cand am evacuat apa pe care o aveam(de la robinet) nu era nimic deosebit adica rugina, calcar, saruri si alte chestii, m-am uitat la furtune si nu a avut nici un efect asupra lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sir_cri_x

Nici o problema, la fiecare spalare se adauga o lingurita de Calgon si masina reziste... GLUMESC! :blah: Acum ca suntem baieti mari, ne dam cu totii seama ca folosind apa de la robinet, (care oricat de tratata ar fi ea) pe teritoriul tarii noastre tot dura este, nu e chiar cea mai OK solutie; adica ea contine minerale la greuceanu si orice proprietati miraculoase ar dobandi glicolul aditivat (antigelul) nu va putea combate duritatea ape. Este o simpla parere, dar ca recomandare folositi apa demineralizata sa nu ajungeti la situatii neplacute. Hai ma,... va zgarciti la doua bidoane de apa distilata?! :blink:

Multa bafta!... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
audi_m
Prima parte e total nefondata. Apa - demineralizata - si in special apa purificata prin distilare este aproape neutra chimic. Rugina nu apare decat in prezenta oxigenului. Ca atere e incorect - apa demineralizata diminueaza sansele aparitiei coroziunii.

Din pacate omul are dreptate. Pe langa experienta practica pe care o am (si din care cunosc caracterul agresiv al apei distilate sau demineralizate), iata si cateva linkuri ce sustin contrariul:

link1

link 2

link 3

Asta insa nu inseamna ca apa de la robinet ar fi mai buna - dimpotriva. Cea distilata poate ca va ataca putin metalul, insa pana la un punct - cand se satureaza (nefiind improspatata permanent). Insa depunerile ce sunt date de apa de la robinet cred ca sunt mai rele decat agresivitatea apei distilate. Intre cele doua rele, eu il aleg pe primul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r

Puteti incerca si o alta solutie - apa de la robinet filtrata. Un filtru bun retine impuritatile si o parte din calcar... Desi eu optez pentru apa distilata.

Odinioara am avut Dacia 1310 (au fost 3 Dacii de fapt...). Niciuna nu a vazut apa distilata sau demineralizata. Numai apa direct de la robinet (fara filtrare, fara nimic). Si mergeau. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nelu_tm

Si eu am pus la dacie si mi-a corodat pompa de apa de n-am mai putut conecta furtunele de circuit. Cel mai bine este sa pui un recipient de plastic cand ploua si sa aduni apa acolo si dupa ce se decanteaza sa o folosesti la instalatia de racire. Parerea mea!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiI

cu tot respectul cred ca antigelul a fost cauza nu apa de la robinet.parerile sunt impartite si desi pana de curand eram convins ca apa cu care se face dilutia poate sa fie de la robinet, la masina mea nu cred ca as completa/schimba cu apa de la robinet. nu voi face insa nici o observatie daca la service aflu ca au pus apa de la robinet. cred ca nu este atat de important aspectul acesta atata timp cat apa nu este de calitatea celor mentionate mai sus (foarte dure etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SORINOR

Opinez ca apa de ploaie poate reprezenta DOAR o solutie de moment, mai buna decat varianta apei de la robinet. Cu toate acestea, amestecul apa distilata si antigel ramane "preferatul" sistemului de racire. Chiar si batrana Dacie "mergea" mai bine cu lichidul de racire pe baza de apa distilata/demineralizata si etilenglicol.

Am citit aici despre apa de la robinet folosita in mod uzual ca lichid de racire, despre inlaturarea termostatului, despre furtune care nu au patit nimic desi a trecut doar "apa fiarta"prin ele, etc.

Sunt multe de spus si nu vreau sa abuzez de timpul si rabdarea unora dintre onor prietenii de forum. Pentru aceia dintre amici care au pomenit unul sau mai multe dintre aspectele enumerate mai sus, as vrea sa mentionez doar urmatoarele:

- depunerile de mal (noroi) din bazinul radiatorului, colmatarea celulelor radiatorului cu "pietre" formate din saruri rezultate din interactiunea apei "de la robinet" cu fonta, aluminul, zamacul, etc. - si consecintele de rigoare asupra eficientei si fiabilitatii sistemului de racire;

- randamentul scazut al motorului in conditiile in care acesta este conectat permanent al circuitul "mare" de racire;

- la furtune, "surprizele" apar cel mai frecvent la coturi, deci in puncte inaccesibile privirii, in portiuni in care regimul de curgere sufera modificari importante, favorizand aparitia depunerilor. Nu mai mentionez cele din zona colierelor sau cele de la contactul cu alte elemente metalice sau nemetalice;

- lichidul de racire (care contine antigel) unge si elementele pompei de apa; ea va "scartai" deci mai tarziu (in conditiile unei tensionari normale a curelei de antrenare).

Ca un corolar, nu as folosi si nu as recomanda folosirea apei "de la robinet" in locul combinatiei clasice de etilenglicol si apa distilata. Pe cale de consecinta, nu sbscriu nici ideii substituirii apei distilate cu cea "de la robinet" in formula lichidului de racire

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionatan

Apa de la robinet, antigelul G12 de calitate contine inhibatori pentru substantele minerale si se fac depuneri. Acest lucru il stiu de la mecanici care lucreaza in service VW. Pe langa asta eu am pus in motor apa de robinet cu ARAL G12 si masina mea dupa 2 ani avea antigelul curat ca in prima zi si fara depuneri. Cat despre problemele aparute de la antigel cred ac multi uita sau fac economie si nu schimba antigelul la 2 ani aici e mai problematic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Calcarul din apa de la robinet nu e retinut prin filtrare mecanica(sarurile din apa pot fi indepartate,retinute doar prin filtrare pe rasini ionice).

Apa distilata este intradevar mai agresiva decat apa de robinet,conductele de transport al apei demi fiind confectionate din otel inox sau otel cauciucat.

Parerea mea, in acest caz eventualele neajunsuri pot veni din depunerile calcaroase(saruri) care pot inrautati transferul de caldura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
House M.D.

Eu am strambat din nas cand am schimbat antigelul,l-au amestecat cu apa de la robinet...dar citind topicul,cred ca au dreptate

Edited by iorgunicolae

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu
Prima parte e total nefondata. Apa - demineralizata - si in special apa purificata prin distilare este aproape neutra chimic. Rugina nu apare decat in prezenta oxigenului. Ca atere e incorect - apa demineralizata diminueaza sansele aparitiei coroziunii.

Clorinarea duce la aparitia HCL sau acid hidrocloric. De ce credeti ca scad bacteriile? Nu le place mirosul? :vaidecapulmeu: HCL sau hidrocloric ataca metalele, inclusiv Fe si AL.

De acord cu ultima parte.

Probabil ca antigelul contine agenti de pasivare care dizolva sarurile, neutralizeaza acizii. Asa ca de aceea merge si apa de la robinet.

In incheiere, am vazut un scandal cu apa "demineralizata" din benzinarii - se pare ca "uitasera" s-o demineralizeze... lasa depuneri.

HCl=acid clorhidric

Clorinarea se face de regula cu hipoclorit de sodiu, care are caracter puternic alcalin, are rolul de distrugere a bacteriilor.

Nu se formeaza acid clorhidric(sau cel putin nu este stabil), "entitatea " masurabila fiind concentratia de clor liber ,bacteriile mor din cauza clorului.Prin adaugarea hipocloritului in apa caracterul apei tinde sa devina bazic nicidecum acid.

Scuze pentru off topic.

Edited by Tilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
cabina

Pana la urma apa demineralizata sau de la robinet?maine ma duc la service sa bag si antigel,daca-mi poate cineva raspunde in seara asta.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r
... eu am pus in motor apa de robinet cu ARAL G12 si masina mea dupa 2 ani avea antigelul curat ca in prima zi si fara depuneri.

Depunerile nu sunt in antigel ci pe conducte si in motor... Cand fierbi apa, calcarul,rugina si impuritatile se depun pe peretii recipientului (ibric), apa fiind curata. Recomand apa demineralizata. Este 1 leu un litru la hipermarket. Sau pentru cine poate capta (in sticla din plastic), apa care se scurge de la aerul conditionat casnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ali3nmarte

Postez mai jos screen-uri in manualul de intretinere pentru un golf4. Nu precizeaza nicaieri ce fel de apa se poate folosi, ci doar termenul de "apa". Acasa am manualul original cu care vine masina in germana si am sa verific si acolo. Se precizeaza daao ca acest amestec cu antigel protejeaza impotriva coroziunii, depunerilor de calcar.

post-53362-1277889281_thumb.jpg

post-53362-1277889301_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

eu cred ca nu ati vazut niciodata cum arata o unitate de racire tip chiller cu umiditate ce foloseste apa din perete... (fara statie de dedurizare)

apa din perete sau de la izvor contine foarte multe particule, calcar, bacterii si alte materii ce se depun acolo unde nu trebuie in sistemul de racire a masinii.

si la urma urmei cat e o sticla de apa distilata.. e 4 lei cea de 3 litri

nu va jucati cu focul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur_vd

Ai dreptate si atat eu, cat si altii am dat explicatii clare si rationale. Daca unii dintre voi vreti sa va zgarciti la cativa banuti pentru automobilele voastre, e problema voastra si riscati foarte mult.

Dupa parerea mea, acest topic este suficient si nu mai are nevoie de continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eto

Care este ideea... in tarile civilizate toate conductele au cam fost inlocuite cu conducte de polipropilena este facuta dintrun material special care nu lasa impuritatile sa se depoziteze pe pereti. La noi in romania unde majoritatea conductelor sunt clasice adica din otel majoritatea au depuneri si rugina, ele nefiind schimbate de multe ori niciodata in 50 de ani. De aici mizeria si depunerile. Poate in tarile civilizate se poate folosi apa de la robinet, la noi in nici un caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
majesticxpx

mie mi-a zis mecanicul sa bag in touran antigel nediluat. ca asa face de mult la golf-ul lui si ca nu are nimic. Pana acuma am bagat nediluat.

E normal sa scada nivelul antigelului in rezervor in 2 saptamani? l-am umplut de o vreme si azi am vazut ca e sub minim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alxrro
mie mi-a zis mecanicul sa bag in touran antigel nediluat.

Atunci mecanicul ar trebui sa mai studieze. Capacitatea de racire a antigelului in functie de gradul de diluare cu apa, daca ar fi sa o reprezentam grafic, e ca un clopot al lui Gauss. Daca nu pui deloc sau daca pui prea multa apa capacitatea de racire va fi foarte redusa (nu mai vorbesc despre posibilele afectiuni produse prin motor). In general se diluaeza 50%-50% sau, eventual, 40% apa, 60% antigel. Dar in nici un caz antigel pur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri