Jump to content
Sign in to follow this  
laur_vd

Lichid racire motor: apa distilata vs apa de la robinet

Recommended Posts

volnick1986

M-am uitat acuma pe sticla de Hepu G12 Plus rosu scrie: "Nu se foloseste in dilutie mai mare de 60%!" La concentratiile trecute in tabelul de pe bidon e trecut maxim dilutia de 50% care rezista la -37 grade C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabysv

Citind mai sus am vazut in manualele respective ca se pune "apa de la robinet" dar in tarile "civilizate", in statiile de pompare si distribuire a apei potabile exista dedurizatoare ceea ce la noi lipsesc aproape cu desavarsire. Avand in vedere ca in Ro, se distribuie populatiei o apa extrem de dura(se poate face test), pusa in masina s-ar putea sa faca niste depuneri de toata frumusetea, in plus si tratarea acestei ape cu clor va dauna in timp motorului si instalatiei de racire!

In privinta antigelului, cu si despre folosire va dau un exemplu: Acum 2 ni lucram la o firma si aveam ca masian de servici o Dacia Super Nova 1.4MPI 75CP in care s-a pus inainte de mine, la fel si eu doar antigel concentrat! La drum intins nu e o problema MARE pe timp de vara pentru ca motorul se raceste si datorita fluxului mare de aer la peste 100KM/H, dar in oras dupa 15-20 min de mers opream motorul dar electoventilatorul functiona in continuare cam 10 min. Dat presiunii mi-a aruncat busonul de la apa afara dar spre norocul meu am fost oprit de politie pt o linie continua. Pentru 10-15 min am lasat farurile aprinse si s-a descarcat bateria. Cerand curent de la politie am observat lipsa completa a lichidului de pornire, am plecat iar dupa 500m am gasit o fantana din care am luat apa si am pus(provizoriu) apa in instalatie. De atunci pana la schimbarea lichidului de racire in service NICIODATA nu a mai pornit electroventilatorul dupa oprirea motorului. Ca si concluzie: apa raceste bine pe timp de vara dar se foloseste antigel pentru a unde angrenajele si nu este coroziv asa prelungim viata pieselor ce compun motorul, instalatia de apa, incalzire samd! Daca am gresit undeva va rog sa ma corectati. Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

sunt de acord cu cele spuse de tine mai sus, si daca imi permiti postez concluziile importante ca o complectare a postului tau

intr-adevar citisem si eu ca apa fara antigel are proprietati mai bune de transfer a caldurii implicit o racire mai buna

dar instalatia de racire a masinilor e facuta sa functioneze cu antigel deoarece acesta ridica punctul de fierbere al apei (de ex. ventilatorul la super-nova intra in functiune la 103 grade), binenteles la ridicarea temperaturii de fierbere ajuta cel mai mult presurizarea instalatiei prin supapele din busonul vasului de expansiune, adica presiunea creste odata cu cresterea temperaturii prin dilatarea lichidului iar supapele tin presiunea la un nivel constant (cred ~1 bar), de aceea este interzisa deschiderea busonului cu motorul fierbinte fiindca daca apa are 100 si ceva de grade, prin depresurizare va intra instant in fierbere si va fi aruncat lichidul afara cu probabilatatea producerii accidentelor (am patit-o sa arunce apa afara, n-aveam antigel, n-am patit nimic din fericire)

un alt aspect pozitiv in utilizarea antigelului recomandat de producatorul auto e protejarea instalatiei de racire: semering pompa de apa, termostat care se poate defecta daca face depuneri, calorifer si radiator care pe langa depuneri fiind din aluminiu se pot "manca" de la apa simpla care e dura sau antigel ce contine silicati, G12 recomandat VW nu contine silicati tocmai pentru a proteja aluminiul, sa nu uitam ca si chiulasa e din aluminiu si ce se erodeaza din ea se depune pe undeva

un antigel de calitate contine si aditivi (un fel de detergenti) care impiedica depunerile, de aceea se recomanda schimbul antigelului la anumite intervale, in general 2 ani, eu personal il schimb cand incepe sa-si schimbe culoarea, oricum e bine sa se schimbe si pentru faptul ca in timp antigelul isi pierde proprietatile de anti-inghet, adica creste punctul de inghet

de aceea este de retinut sa se foloseasca un antigel de tip recomandat (in speta G12 in cazul nostru), la o concentratie ~ -30 grade, si sa fie inlocuit daca isi pierde proprietatile vizual vorbind fara amanare

Edited by SergiuD

Share this post


Link to post
Share on other sites
dvn2007

Am citit si nu m-am convins. :(

Pana la urma ce e corect de adaugat? apa de la robinet, apa distilata sau apa demineralizata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

distilata

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Ce rost au discutiile acestea daca in manual scrie apa de la robinet? Spuneti ca apar depuneri, ca se infunda radiatorul,pompa de apa,etc. Ar trebui bagati milioane de litri de apa ca sa se intample asa ceva. In 3 litri de apa de la robinet nu este nici macar un gram de saruri. Mergeti pe site-ul oficial TEFAL, cei cu calcatoare si vedeti ca recomanda doar apa de la robinet, nu distilata,nu demineralizata, nu de ploaie, nu de la AC. Apa de la robinet spun ei ca prelungeste durata de viata a talpii. Prin anul 1930 se punea problema depunerilor, cand scoteai apa zilnic din motor sa nu inghete si dimineata puneai alta. Se recomanda sa o pui tot pe aia pe care ai scos-o. Acum pui 3L odata la 5 ani! Eu imi asum riscul sa am 3 grame de depuneri la 15 ani. Si da, eu sunt din ala care nu schimb niciodata uleiul la cutie pentru ca asa scrie in carte si am 183 000 Km cu uleiul original. Si sa stiti ca un strat fin de depuneri/piatra poate avea chiar un rol protector.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dizy

Total de acord. Oricum eu zic ca asta e un topic interminabil pana nu vine cineva cu dovezi clare pro si contra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

Hmmm... Si atunci nu va deranjeaza ca filtrul de cafea incepe dupa 1 luna sa picure din ce in ce mai greu? Cam acelasi lucru se intampla si pe circuitele de racire ale masinii si oriunde apa este adusa aproape de fierbere. De unde rol protector in calcarul depus pe interiorul unui tub de cauciuc si ce alte dovezi mai trebuie aduse?

Iar pe site-ul oficial TEFAL spune asa:

4 - What water should I use in my Tefal iron?

Tefal irons are specifically made to use tap water.

The anti-scale features will clean the water properly.

Please do not use pure demineralised water, water from clothes dryers, scented or softened water, water from refrigerators, batteries or air conditioners, pure distilled water or rain water as these may damage the iron. These types of water contain organic waste, mineral elements that become concentrated when heated and cause spitting, brown staining or premature wear on your iron.

If your water is very hard (check with your local water authority), it is possible to mix tap water with store-bought distilled or demineralised water in the following proportions : 50% tap water / 50% distilled or demineralised water

Si acum observati termenul bolduit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Este o diferenta intre filtru de care zici si motor...

Prin filtru trece continuu alta apa cu saruri etc...

In motor (daca nu ai scurgeri) pui 4-5l si aia stau citiva ani ....cantitate saruri/minerale mai mica...

Oricum diferenta este de 2 lei...taiem firu in 100 pt ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Fiecare alege ce doreste. De curand am reparat o centrala termica si cautand informatii am gasit un boiler NOU care dupa 10 luni avea urmatoarele depuneri. De la ce sa fie oare? Apa distilata sau apa de la robinet? Nu se compara categoric cu ce punem in masina dar ca sa vedem cat de "tare" e apa noastra.

post-48099-0-29030400-1295470800_thumb.j

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

la o masa de calcat cu rulaj mare e nevoie de mai multe curatari pe an a instalatiei, se foloseste doar apa dedurizata

eu la masina bag doar distilata, si daca se poate mai de calitate (pret mai mare)

post-75511-0-11496200-1295474822_thumb.j

post-75511-0-17536200-1295474840_thumb.j

post-75511-0-97765200-1295474847_thumb.j

post-75511-0-60370000-1295474853_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
dizy

In filtrul de cafea, boiler, fier de calcat etc. se baga doar apa nu si antigel deci comparatiile mi se par inutile.

Edited by dizy

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

nu e chiar inutila, fiindca tocmai unul din scopurile antigelului modern e sa previna depunerile care sunt inevitabile, acuma parerea mea e ca mai conteaza si ce apa pui si ce calitate are antigelul, de aceea difera cantitatea depunerilor la diferite masini

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wizard.

In filtrul de cafea, boiler, fier de calcat etc. se baga doar apa nu si antigel deci comparatiile mi se par inutile.

la care as mai adauga ca nici unul din dispozitivele enumerate nu recircula apa, ceea ce predispune la acumularea continua de minerale si impuritati.

Singurul circuit inchis este instalatia de racire a masinii, care plimba ani de zile aceleasi miligrame de minerale (obligate sa ramana in suspensie probabil de catre antigel).

Da' tot n-as pune de la robinet.

Motivul este acelasi pentru care ma spal pe maini inainte de masa, chiar daca stiu ca n-o sa mor daca mananc nespalat :). Pentru orice eventualitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
raducutzu91

salut.am si eu o problema la un golf 3 motor 1.4 60cp. am mers cam 600 km Buzau Miercurea-ciuc dus-intors si cand am ajuns acasa am bagat masina in curte si dimineata era o pata de ulei pe ciment sub ea.baia de ulei nu am atins-o si nu stiu care ar putea fi cauza.mi-a aratat la un moment dat apa la 110 grade cand am urcat o panta mai mare dar dupa aia a revenit la 90 g.e murdar si motorul de ulei dar nivelul uleiului nu mi sa parut ca a scazut.ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat?mersi anticipat. sunt incepator si nu prea stiu ce-i cu masinile

Share this post


Link to post
Share on other sites
dizy

Iti dau eu un sfat, nu mai posta aceeasi problema in mai multe topic-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rata

Sal all, nu ma certati ca poate nu postez in topicul corespunzator dar am cautat in forum , manuale dar nimic ajutator, intrebare: unde are robinetul de scurgere a instalatiei de racire un golf 5, diesel ???? L-am cautat pe sub masina, la radiatoare dar nimic. M-ar ajuta un sfat sau mai ales o poza. Multumesc anticipat.

Edited by rata

Share this post


Link to post
Share on other sites
cabina

Daca nu gasesti sau nu ai,scoti furtunu de la termostat

Share this post


Link to post
Share on other sites
rata

Ms @cabina, este o idee, dar este posibil sa nu aiba robinet de golire???? Nu prea cred ca nu ar avea, masina din 2005, si vw ....sa nu aibe asa ceva??? Imi schimb impresia total despre aceasta marca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Si crezi ca daca aveai robinet scoteai TOATA apa din circuit? Trebuie sa desfaci furtune ca sa scoti tot. Eu desi am robinet la G4 1 litru macar trebuie scos manual.

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
rata

Stiu ca nu pot scoate tot , dar am schimbat distributia si am scos antigelul pe la pompa de apa, am completat cu max 3 litri, nu cred ca intra doar 3 litri intr-un motor de 1,9. Mecanicul spunea ca masinile dupa 2005 nu ar avea robinet de golire, ceea ce mi se pare o aberatie, sau daca stiti o explicatie logica la afirmatia mecanicului....va rog, postati-o. :Driver: safe all.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Cam asta spun si eu. 1/3 ramane in motor sau chiar mai mult si deci utilitatea acelui robinet e cam mica. E bun eventual sa scoti ce e prin radiator si tubulatura mai jos de radiator dar nu mai mult. Pana la urma tot desfacand tubulatura poti face treaba asta cat mai bine. Ce ramane pe langa cilindrii chiar nu poate iesi...Doar sa torni pe sus, pe la vas, si sa scoti pe la robinet pana iese lichidul nou.

In al meu de 1.6 ar trebui sa intre 5-6 litri dar sigur nu am bagat decat vreo 4 maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rata

Nu vreau sa golesc toata instalatia, dar normal trebuia sa aibe un robinet , jos, la radiator (asa aveam la Astra G, avea robinet jos, la radiator) ptr a goli instalatia, tot mai ramane dar macar sa scoti 80% din vechiul antigel, dar sa schimbi antigelul trebuie sa desfaci furtune si alte alea.......nu e logic si nici normal, dar .....am vazut multe anomali la vw , mai ales la Golful 5. Incurcate sunt caile vw-ului, nu inteleg de ce au gandit-o nemtii asa !!! :ceuameni:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

sunt 3 coduri de motor la 1.9 105 cp;BKC, BLS, BXE.Singurul motor care nu are ventil de aerisire la radiator este BLS.Ce cod de motor ai?

post-64586-0-38838100-1317291406_thumb.p

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

BKC are el.

Ai multe alte lucruri la care poti sa critici la vw sa fie asta fiind cel mai mare dintre ele. :)

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri