Jump to content
Sign in to follow this  
laur_vd

Lichid racire motor: apa distilata vs apa de la robinet

Recommended Posts

rata

Da, BKC am. Sa-nteleg dupa poza colegului GABIVVX, ca as avea acel ventil. O sa-l caut dupa indicatia pozei. De criticat sunt multe dar nu e momentul sau topicul ptr critici, si un :offtopic: masina imi place , ma simt bine in ea, dar exista acel DAR. Ms ptr sfaturi si indicatii , o sa caut acel robinet ca sa mai elimin din acel DAR. :Driver: safe all.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Stanga (partea cu volanul)..bagi mana la furtunul de jos de la radiator si acolo gasesti robinetul.Se desfaca prin rotire..foarte putin.Ai grija sa nu tragi tare de el sa nu rupi flansa lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rata

K, ms GABIVVX. O sa-l caut mai atent, m-am uitat dupa el dar am insistat mai mult pe partea dreapta, in stg m-am uitat fugitiv. Ms ptr sfat, ma miram eu sa nu aibe, nu era logic. :Driver: safe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nautilus

Cu puţin timp în urmă, am văzut cum arăta un motor de ARO (Diesel, Braşov) care nu văzuse niciodată antigel şi nici apă distilată, doar apă de la robinet, timp de >30 de ani: pasajele de răcire din bloc erau pe jumătate umplute cu o crustă albă dură amestecată cu rugină.

Într-adevăr, e o idee deosebit de inteligentă să pui apă de la robinet într-un motor modern.

~Nautilus

Share this post


Link to post
Share on other sites
dizy

Si daca ar fi vazut antilgel cum crezi ca ar fi stat situatia acum? Faceti niste comparatii de imi vine sa imi bag capul in pamant ca strutul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Mai, voi nu ganditi chiar deloc? In apa potabila sunt 0,5 g/litru. Daca pui intr-un motor 8L de apa potabila, logic ca nu se pot depune in motor mai mult de 4 grame de saruri distribuite uniform. Sa-mi explice mie cineva cum pot sa dauneze 4 grame de saruri depuse pe paletele pompei, pe furtune, in radiator si in blocul motor.? Este un strat microscopic.

De altfel, in cartea masinii scrie ca se pune apa de la robinet amestecata cu antigel concentrat. Macar nemtii gandesc logic. Romanii nu sunt deacord, normal, nemtii sunt prosti. Desigur asta este valabil intr-un circuit etans in care apa sta cativa ani buni. Nu pretind ca este valabil daca punem apa zilnic sau la fiecare drum ca este ciuruit radiatorul.

Exemplul cu ARO nu contrazice cu nimic ce am spus. Ai spus singur ca 30 de ani s-a completat cu apa si probabil zilnic. Oricum daca adaugi zilnic, nu-ti permiti apa distilata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r

Eu unul as inchide topicul.

Se tot discuta pro si contra, fara o finalitate evidenta.

Ideea este ca la pretul apei distilate nu este o mare problema sa completezi antigelul cu apa distilata. La fel, daca ai nevoie sa completezi si esti undeva pe camp, nu vad niciun impediment sa pui 2-300 ml de apa de la robinet.

Referitor la apa de la robinet - la vechea Dacie nu puneam niciodata apa distilata ori demineralizata. Completam numai cu apa de la robinet, iar la schimbarea antigelului, il amestecam tot cu apa potabila. Pe interiorul conductelor se depunea calcar alb. De asemenea la schimbarea pompei de apa, in interiorul acesteia erau depuneri calcaroase.

Pana la urma fiecare pune in masina sa orice doreste...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Fiecare pune ce doreste sau poate pune mana pe carte si citeste ce recomanda fabrica producatoare: tap watter, apa de la robinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r

Apa de la robinet nu are acceasi compozitie de minerale. Probabil ca in Germania nu este la fel de calcaroasa ca in Romania. Ca un experiment - ati fiert vreodata apa din reteaua publica, cu fierbatorul electric (termoplonjon), la Predeal, ori la mare, la Neptun? Dupa o singura astfel de operatiune spira fierbatorului este alba!

Dar acum nu se mai poarta fierbator...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nautilus

dizy: foarte probabil ar fi avut o crustă colorată de la antigel şi fără rugină :lol:

~Nautilus

Share this post


Link to post
Share on other sites
dianas

Am si eu 2 probleme, sper sa nu fiu foarte "off-topic" pe aici,dar ma ingrjoreaza tare.

De multe ori , la pornirea motorului, turatia variaza de la 1500 la 2000 si are tendinta de a se opri. Aceasta anomalie de functionare se manifesta de cand era in perioada de garantie,dar n-au putut sa o remedieze la service-ul autorizat. Acum am 15.000 km la bord.

De asemenea, in stanga ,pe spate, in partea superioara, spre ultimul stalp al caroseriei ,de multe ori se aud niste batai cand circul pe drum accidentat.Nici acest lucru nu a putut fi remediat de catre cei de la service in termenul de garantie. Are cineva vreo idee ce ar putea fi...?

Edited by dianas

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei.v

Am si eu o intrebare.Zilele trecute am achizitionat un dispozitiv care iti zice la ce temperatura rezista lichidul de racire si cand am testat a trecut de -40 grade(temp maxima care o poate masura dispozitivul).Precizez ca masina am luat-o de cateva luni si nestiind daca are suficient antigel am mai adaugat 1 litru de antigel in sistemul de racire(prin toamna,inainte sa cumpar chestia pt testat temperatura).Pe urma, am scos aprox 2 l din sistemul de racire si am adaugat apa de la robinet si acum imi arata ca rezista la aprox 33 de grade.Intrebarea mea este, asa mult antigel in sistemul de racire poate produce stricaciuni?Dar faptul ca am pus apa de la robinet?Ce-i de facut?....Masina despre care este vorba e masina din semnatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r

Acum las-o asa cum este... De regula completarile se fac doar cu apa sau amestec apa/antigel 1/1.

Antigelul prea concentrat ataca componentele din cauciuc/plastic. Daca nu este suficient de concentrat ingheata si iti crapa blocul motor. Apa de la robinet poate fi calcaroasa (vezi subiectul topicului)...

Pe viitor iti recomand apa demineralizata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Mie mi s-a dus destul de mult din lichidul de racire, dar dupa multiple verificari s-a constatat ca nu exista pierderi. Cea mai probabila cauza ar putea fi evaporarea. Cum doar apa se evapora, banuiesc ca este suficient doar sa completez cu apa distilata cand mai constat vreo scadere de nivel.

Parerea mea este ca niciodata nu trebuie completat cu apa de la robinet, decat daca este forta majora.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

De ce o lungim atat, si in carte si in ELSA scrie clar : apa de la robinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Dar de ce? Nu afecteaza cu nimic folosirea pe o durata mai indelungata a apei de la robinet? Mai ales cum arata apa de la robinet din Bucuresti, poate in occident este ceva mai epurata, cu mai putine suspensii.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
cabina

Dar apa plata la bidon?e mai curata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei.v

Multumesc Victor pt raspuns(din cate am auzit am inceput sa ma ingrijorez).Deocamdata ramane asa, in viitorul apropiat golesc tot lichidul de racire si o sa pun apa dedurizata si antigel G12 si il fac sa reziste pe la vreo -25,cred ca ii ajunge.

Cabina, parerea mea (din cate m-am documentat) e sa pui apa dedurizata pt ca si apa plata contine saruri, care se pun depune pe diferitele componente ale sistemului de racire.Si oricum apa dedurizata este de cumparat si e la pret acceptabil.

Edited by andrei.v

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Ce sa zic, mare distrugere pot provoca vreo 8 g de saruri depuse uniform pe componentele din motor. Mari prosti sunt nemtii de au scris in carte sa pui apa de la robinet ? La noi in Timisoara la robinet apa este aproape distilata, nu se depun saruri nici pe masina de spalat, nici pe dus, nici pe WC. Precis in unele localitati apa este dura, dar lichidul de racire il tii cativa ani si nu se pot depune saruri din apa mai multe decat sunt initial in ea. Eu zic ca sarurile depuse au un rol protector chiar. Daca apare un por mic, este astupat de sarurile din apa. Eu nu sustin apa de la robinet degeaba.Asa scrie in carte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Hai sa lamurim problema.3 litri de apa distilata au un cost modic de maxim 5 lei.Apa distilata se produce astfel;aburii produsi si ramasi de la distilarea anumitor produse(doar apa normala)petroliere si non petroliere ,se acumuleaza si astfel se produce apa distilata.Apa demineralizata,habar nu am despre ea..dar dupa nume este apa care este lipsita de anumiti compusi chimici si minerali.Apa de la robinet se stie ce calitate are,eu am locuit in Germania si nici macar acolo nu era buna si foarte potabila...practic nu se putea bea apa de la robinet.Alte surse de apa distilata;apa fiarta pana sa dea in clocot si lasata chiar mai mult,apa de ploaie colectata de oriunde dar cu conditia sa nu provina de pe un acoperis de tabla.Sunt zone in tara,si chiar pe langa bucuresti ,in care apa de la put contine anumiti compusi care se depun dupa fierbere pe recipientul in care sa fiert.Alta problema,la acumulatorii auto se foloseste numai apa distilata sau demineralizata...ai pus apa de la put sau robinet in acumulator...il poti arunca.In consecinta....folositi numai apa distilata sau apa demineralizata sau fierbeti apa de la robinet pana de in clocot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

mda puneti in continuare apa de la robinet

la un iveco de la servici de la taicamiu au scos namol din tuburi si din radiator, s-au si solidificat la radiator de nu mai curgea lichidul

de ce ?? pentru ca soferii nu se oboseau sa cumpere apa distilata.. direct de la robinet puneau

la fel si cu substantele care "carpesc" gauri prin radiator... s-a depus atat de mult mai ales pe radiatorul din habitaclu de nu mai trecea antigelul :) alti bani alta distractie

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Una peste alta pe bidonul de apa distilata sau demineralizata scrie asa;sisteme de racire,acumulatori,diluare antigel,diluare parbrizol,uz caznic,in laborator pe analize.CONDUCTIVITATE maxim 2μS.Asta e bine de stiut la masinile cu sistemul de senzor antigel din vasul de expansiune.

post-64586-0-97967300-1327388173_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bravo

Acum vin si eu cu o chestie un pic off topic. Cam de 3 ani am inceput sa beau apa de la robinet (Bucuresti). Pe mine ma convins vecina mea care are 86 de ani si din zgarcenie ea nu a cumparat niciodata apa plata sau minerala. E incredibil de vioaie incat, daca ne intrecem la o suta de metri nu stiu cine ar castiga ;-). Atunci daca eu beau de la robinet, masina ce are, sughite ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Hai sa lamurim problema.3 litri de apa distilata au un cost modic de maxim 5 lei.Apa distilata se produce astfel;aburii produsi si ramasi de la distilarea anumitor produse(doar apa normala)petroliere si non petroliere ,se acumuleaza si astfel se produce apa distilata.Apa demineralizata,habar nu am despre ea..dar dupa nume este apa care este lipsita de anumiti compusi chimici si minerali.Apa de la robinet se stie ce calitate are,eu am locuit in Germania si nici macar acolo nu era buna si foarte potabila...practic nu se putea bea apa de la robinet.Alte surse de apa distilata;apa fiarta pana sa dea in clocot si lasata chiar mai mult,apa de ploaie colectata de oriunde dar cu conditia sa nu provina de pe un acoperis de tabla.Sunt zone in tara,si chiar pe langa bucuresti ,in care apa de la put contine anumiti compusi care se depun dupa fierbere pe recipientul in care sa fiert.Alta problema,la acumulatorii auto se foloseste numai apa distilata sau demineralizata...ai pus apa de la put sau robinet in acumulator...il poti arunca.In consecinta....folositi numai apa distilata sau apa demineralizata sau fierbeti apa de la robinet pana de in clocot.

Apa demineralizata este doar filtrata. Are mult mai putine impuritati dar totusi mai multe decat apa distilata.

Totusi, eu nu am vazut pana acum apa distilata in magazinele de larg consum, doar apa demineralizata.

Edited by toni

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Pai tocmai asta e combinatia,inainte facea Chimpoarul de langa Policolor,aia produceau multe chestii acolo;lichid de frana,anumiti intaritori pt rasini si fibra de sticla.Aveau o instalatie pt spalat cisterne la interior,aburul la ei ea moca.Scoteau apa distilata pe piata sa mai faca un ban.Acum tot ce era apa distilata a devenit apa demineralizata.Citez;Apa pura se obtine prin distilare.

In acest scop, se foloseste un aparat de distilare in care, apa se transforma in vapori prin fierbere, iar vaporii rezultati se condenseaza prin racire.

Prin apa demineralizata se intelege lipsa prezentei mineralelor in acea apa, si nicidecum lipsa altor componente aflate in apa inaintea procesului de demineralizare, cum ar fi substante organice, insecticide, pesticide, etc.

Procesul de demineralizare se face cu ajutorul rasinilor selective, schimbatoare de ioni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri