Jump to content

Probleme cutie viteza


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Si eu cred ca e ceva de pe cutie sau din cutie. Asta pentru ca timoneria isi face treaba: dc se actioneaza schimbatorul de viteze din interior, se vad tijele cum se misca, pe sub baterie. in plus dc misc cu mana tijele se misca si schimbatorul de viteze. Asta ar cam exclude si cablu al timoneriei rupt, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Tocmai am achiziționat un Touran 2003, 1,9tdi, 100cp, cutie manuala 6 trepte.

Am următoarea problema la cutie:

- fără motor pornit sau cu motor pornit dar ambreiaj călcat intra excelent in toate treptele 1-6 si R

- in treapta 6 unde intra curat si ușor, cu motor pornit cand las ambbreiajul caraie tare si nu merge deloc. Am încercat pe loc direct a 6 a si nu mișcare masina si caraie continuu. In mers normal din a 5a in a 6a intra curat cu ambreiaj călcat, cand las ambbreiajul caraie infiorator.

Nici o alta treapta nu face figuri deloc.

Ma poate cineva ajuta? Ce poate fi? Care e rezolvarea cea mai putin costisitoare dar ok?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update la problema mea: vinovata era flansa pe care se leaga timoneria, si in care intra si acel ax din cutie. Dintii flansei erau rosi aproape complet astfel ca axul nu mai era miscat mai deloc in momentul in care schimbam vitezele.

 

Mare atentie la jocul schimbatorului de viteze: daca vi se pare ca merge prea lin si nu intampina rezistenta deloc in momentul in care schimbati vitezele...atunci e o porblema. Stiu ca suna aiurea, dar la nici o cutie de viteze manuala nu se paote schimba treapta fara un minim de rezistenta din partea cutiei....decat dc flansa aceasta e dusa...si atunci raspunsul cutiei nu mai este transmis atat de bine in schimbator.

A mea asa facea de cand am luat-o si am crezut ca e ceva normal la acest model...dar m-am inselat.

In fine, problema s-a remediat prin inlocuirea flansei (operatie foarte usoara). Totusi flansa cu pricina se gaseste foarte greu la mana a doua (toata lumea o vinde numai impreuna cu intreaga cutie de viteze). Cea noua costa undeva intre 500-700 de lei, dupa spusele mecanicului meu. Dar am avut noroc si am reusit sa o gasesc la mana a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Cred ca ar fi frumos, așa cum am apelat la forum sa imi rezolv problema, sa revin sa anunț ca problema mea s-a rezolvat foarte simplu si ieftin datorită unui mecanic de cutii de viteza din Campia Turzii găsit pe mercador. Apelați cu încredere, omul a foarte bun si corect. A durat doua ore si a costat 100 RON cu ulei schimbat in cutie cu tot. Dacă mi se va permite pe acest forum as publica si datele lui de contact deoarece cred ca e genul de contact care poate într-adevăr ajuta oameni sa rezolve probleme la cutie.

Modificat de buduzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In urma cu ceva timp,am apelat la forum ptr pareri.Acum ca am rezolvat problema  as dori sa revin si sa va anunt ce a fost:

  -in urma celor spuse in postul anterior,au rezultat urmatoarele:pinion treapta 5 spart + ca acel pinion a iesit prin carcasa de la cutia de viteza.nu am avut ce sa ii mai fac cutiei deci am cumparat alta,la mana a 2-a bineinteles,am montat-o,am garantie pe cutie 3 luni,pana acum nici o problema si am facut in jur de 1500 km.

Toata reparatia 25 milioane inclusiv manopera.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cred ca ar fi frumos, așa cum am apelat la forum sa imi rezolv problema, sa revin sa anunț ca problema mea s-a rezolvat foarte simplu si ieftin datorită unui mecanic de cutii de viteza din Campia Turzii găsit pe mercador. Apelați cu încredere, omul a foarte bun si corect. A durat doua ore si a costat 100 RON cu ulei schimbat in cutie cu tot. Dacă mi se va permite pe acest forum as publica si datele lui de contact deoarece cred ca e genul de contact care poate într-adevăr ajuta oameni sa rezolve probleme la cutie.

Bine ca ai rezolvat dar ce anume a avut cutia? pinion /sincron/rulmenti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost doar un șurub in cutie, cel care fixează pinionul de a 6 a si la care se ajunge demonstrând doar capacul lateral al cutiei. 2 ore de lucru si problema a fost rezolvată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am achiziționat de curând un Passat B6 din 2006, 1.6 FSI si am o problema la cutia de viteze! Se aude o caraiala chiar si cand masina e pornita si sta pe loc. Zgomotul dispare imediat după ce calc ambreiajul. Masina am cumparat-o cu acest zgomot bazat ca sunetul este de la rulmentul de presiune dar am schimbat tot kit-ul de ambreiaj si tot la fel face. Stie cineva care ar putea fi cauza si daca se poate remedia sau trebuie schimbata toata cutia? Va multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic-Pina la urma cred ca o sa schimbi masina :D  On topic- daca zornaiala este mai tot timpul problema poate fi din cutie daca zornaiala dispare la pasarea pedalei atunci problema este din ambreiaj Unii rulmenti  de presiune au pe partea activa o camasa din plastic tocmai pentru atenuarea acelui zornait

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea sa schimb uleiu in CV. mi-ati putea recomanda ceva destul de ok si cati litrii am nevoie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pfff nu stiu ce sa mai spun sau sa fac

 

am schimbat kit-ul ambreiaj luk si uleiul cutie champion 75w80

 

4 zile dupa imi agata in prima si marsarier am fost la 3 mecanici se uita si cam atat controleaza si spun numai prosti cum ar fi este normal etc

 

faza este ca cu motorul oprit intra bine in viteza :(

 

acuma cumpar ulei oem 26E lt  poate este din cauza uleiului,inainte nu am avut probleme imi este ciuda ca 4 zile nu a facut o problema eram prea frumos sa fie adevarat..............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si mie imi agata in 1 si R. Saptamana asta schimb tot: volant dubla masa, kitul ambreiaj, rulment hidraulic, placa presiune si semering (Sachs). Tare curios sunt daca scap de "agatatul" asta enervant. Nu cred ca este uleiul, eu cel putin l-am verificat si era ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

 

Colegul manyx86 a pus o serie de intrebari foarte bune in cadrul acestui topic, din care subliniez: 

 

salutari am gasit o cutie de pe un a3 cu motor 1.9 105 cp cod BLS,credeti ca se potriveste la bkc meu?maine imi spune si ce cod are cutia lui.salutari

 

 

Pana la urma am scos acea rama cromata,bagi un varf de lama dinspre scrumiera si tragi spre schimbator,asa am reusit sa demontez rama aia care are 4 cleme.am reglat timoneria asa cum arata in video si diferenta e ca nu mai agata in a 3 si a1a si intra mai frumos in viteze dar a5a tot sare...acum nu stiu ce sa fac sa pun mecanicul sa desfaca cutia sau sa o schimb cu una din desm.!

Cutia mea are cod HNV si nu stiu daca se potrivesc si alte coduri,poate ma lamureste si pe mine cineva de ce au mai multe coduri daca sunt de pe aceleasi motoare?ce se schimba la ele?de ex am gasit o cutie de pe un golf tot cod motor bkc (ca al meu) dar un alt cod de cutie,merge inlocuita cu aia de ex sau are prinderi diferite si alte chestii care impiedica montarea.Am inteles ca unele au rapoartele mai lungi sau mai scurte dar nu ar trebui sa impiedice montarea,cred...

cu ocazia asta cine are o cutie cu cod HNV SA IMI DEA UN PM,oricum nu ma grabesc sa o schimb pentru ca masina merge normal doar ca nu imi sta in a 5a,deci caut cu calm.multumesc

 

 

 

salutari revin cu rezolvarea la problema mea,am schimbat cutia de viteze cu una sh de pe un audi a3 din 2009 cu motor bls tot cu 105 cp si 5 trepte,codul cutiei mele fiind hnv si cea "noua" jcr. totul sa potrivit ca o manusa si masina merge brici disparand si suieratul la schimbarea vitezelor.masina donatoare avea 78 mii km. sunt multumit si de pret 300euro cutia si 120euro manopera(in italia) acum vreau sa dau capacul din spate jos la cutia cea veche sa vad ce are de sare din a5a.salutari tuturor si multumiri lui andrei_221 care m-a ajutat cu sfaturi in ce priveste compatibilitatea cutiilor.

 

 

 

.... si totusi, nimeni nu a dat un raspuns :)

Pana la urma, care este diferenta intre aceste coduri de cutie, si cum se face de colegului i-a functionat o cutie cod "JCR" in locul cutiei originale "HNV" ?

Personal, sunt interesat de acest subiect, deoarece de vreo 1 saptamana ma confrunt cu o problema a cutiei, care am crezut ca este de la volant, dar verdictul primit azi este: perete interior al carcasei cutiei este fisurat :(, fix in dreptul rulmentului de la diferential + ambreiaj si volant inuntat cu ulei de cutie prin fisurii  :icon_cry:, iar cutia trebuie schimbata (sau cel putin carcasa).

 

Pe la diverse centre de dezmembrari am primit urmatoarele raspunsuri:

- "avem cod de cutie gqq si este compatibila cu cv-ul tau"

- "la motorul dvs. este compatibila si cutia cod HLH"

- etc.

 

Deci.... care sunt compatibilitatile ?  

Cum se poate afla compatibilitatea ? 

:mellow:

 

Multumesc,

Mihail

 

 

Riddler

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Passat cu motorul tău (BKC, BLS, BXE), s-au montat cutii cu codul HNV şi JCX, cutii de tipul 0A4B (nu mă întreba că nu ştiu ce înseamnă). Aceste cutii s-au mai montat şi pe Golf Plus, Altea şi Toledo.

JCR de care zice colegul este de tipul 0A4A care s-a mai montat pe o gamă mult mai mare de maşini.

Acum nu neg că nu s-ar potrivi şi altele că nu mă pricep, eu doar am scris ce este precizat în manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci,cutia mea (hnv) am vandut-o ca si defecta cu 170 euro cam 60% din cat am dat pe cutia de pe a3 (jcr) si cel care a luat-o mecanic fiind a desfacut-o si a reparato, avnd o furca rupta si acum functioneaza perfect.eu inainte sa o schimb am sunat si la VW sa imi spuna ce coduri de cutii se potrivesc pe masiana mea dar nu au fost in stare sa imi raspunda, pur si simplu nu au stiut.parerea mea e sa gasesti o masina cu acelasi cod motor ca al tau si eventual cu posibilitatea sa ii dai cutia inapoi daca nu se potriveste.la cutia de pe a3 (jcr) cu acelasi cod motor ca si al meu BKC a trebuit doar sa schimb flansele (daca asa se cheama) unde vin prinse planetarele, mai exact sa le iau pe cele de pe cutia veche (hnv).unii spun ca ar avea rapoartele mai scurte sau mai lungi daca iei de la hatchback si pui la berlina de exemplu, eu am luat de pe a3 si am pus pe passat variant dar nu simt nici o diferenta.eu sunt in italia, spun asta pentru ca aici mecanicii is cam tampi sa nu zic alfel.sper ca am fost de ajutor.cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: multumesc pentru raspunsurile documentate! :)

0A4B din cate stiu eu este platforma de baza pe care s-a construit masina... 

Daca gresesc, rog corectare.

 

@manyx86: Iti multumesc de detalii!
Chiar vroiam sa te intreb daca simti vreo diferente la rapoarte sau ceva... 

Adica daca se simte ca's mai scurte rapoartele sau nu.

 

Apropo... cati km ai facut de cand ai schimbat cutia ?

 

Idee este ca pentru moment, am gasit 3 cutii cu codul GQQ de pe Passat-uri 1.9TDI cu codurile de motor BKC... + o cutie cod HLH, tot de pe un 1.9 BKC

Mai astept sa vad ce oferte mai primesc, si intre timp mai lecturez si studiez problema.

 

Riddler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o informatie utilia furnizata de colegul Al Bundy, gasita pe alt topic :)
 

OA4 inseamna cutie cu codurile FNE si GQQ. si sunt cu 5 trepte. Tu ai nevoie de 02S cu codurile: FNG, FWZ, GQM, GYQ,

 

 

Incep sa sper la luminita de la "capatul tunelului" :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul ăla de 4 caractere cred că se referă strict la cutie şi nu la platformă. De exemplu a mea este pe platformă A0 dacă nu mă înşel şi are cutie 085F.

GQQ este OA4A şi a fost montat cu mai multe motorare printre care şi BKC dar nu Passat

HLH este 02EA şi la fel ca mai sus.

După cum a spus şi colegul mai sus, dacă nu este identic codul ăla de 4 caractere atunci mai mult ca sigur că sunt ceva diferenţe constructive, în cazul lui fiind vorba de o chestie minoră.

Ca să ştii, sursa informaţiilor este Elsa unde în interfaţa de selectare a maşinii selectez prima dată cutia şi apoi mă uit să văd motorizările şi tipul de maşini unde s-a folosit cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aproximativ 25 mii km de cand am schimbat cutia si nu am avut nici o problema.cand mi sa stricat cutia am incercat sa pun una cu 6 trepte dar multi m-au sfatuit ca nu merita, mecanicii spunand ca e pur si simplu inutil.sper ca cei care au nevoie sa gaseasca rezolvarea aici.

Nu bag mana in foc dar din experinta am dedus ca cutiile se potrivesc la coduri motor cu aceiasi putere si generatie indiferent daca e golf audi passat si asa mai departe grup vag.ex: motor 77kw (105Cp) coduri bkc; bls; bxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: banuiam eu ca ELSA este sursa informatiilor ;)

Iti multumesc de clarificari! :)

 

@manyx86: 25mii km pana in prezent (aprox. 8 luni) este ok! :cool:
La cat mai multi km fara incidente!

 

Acum, banandu-ma ce informatie am descoperit pana acum + ajutorul altor documente din ELSA am inceput sa inteleg diferente si de ce sunt atatea coduri.

Practic, totul tine de raportul de tranzmisie, care in cazul motorului 1.9 TDI trebuie sa fie "62:17= 3.647" + flansele de la planetare (asa numitul "Drive shaft flange") care trebuie sa fie cu diametrul de 100.

 

Practic, cutia HNV (fabricata intre Ian 2005 si Iun 2006, ehipand doar motorul 1.9 TDI de 77kW) a fost inlocuita in timp, cu una dintre urmatoarele modele de cutii:

- JCX (fabricata intre May 2006 si Nov 2008,echipand 2 motoare 1.9l, de 66kW si de 77kW)

- KBM (fabricata intre May 2007 si Nov 2008, echipand doar motorul 1.9l de 77kW)

- KBL (fabricata din Ian 2008 si pana in prezent, echipand toate motoarele 1.9l de 7kW)

 

Ar fi interesant si specs-urile pentru cutia JCR, ca sa vedem clar diferentele si istoria ei (si a antecesoarelor/predecesoarelor) :D

 

lupu_bv, crezi ca poti scoate aceste detalii ?

 

Multumesc,
Mihail

 

Riddler

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce am găsit despre HNV-ul tău şi JCR-ul montat pe diverse maşini (tot cu motor BKC). Pe lângă astea în tabele mai sunt trecute şi alte cutii montate pe motorizările respective. Acum concluziile le tragi tu pt. că eu mai multe nu ştiu să-ţi spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

 

@lupo_bv: iti multumesc frumos pentru documentatii! It really help!  :icon_cool:

 

Intradevar, concluziile sunt ale mele...

... iar cum o poza face cat o 1000 de cuvinte, atasatez mai jos un mic tabel comparativ:

 

post-28301-0-28002900-1399856012.jpg

 

Concluziile suna asa:

- din discutiile avute cu cei de la service, mecanic vorbind, cutiile GQQ/JCR se vor potrivi pe masina mea, fara modificari (desi trebuie sa tin cont de amanuntul cu flansele de la planetare, luand in calcul cele mentionate de colegul manyx86 in cadrul topicului);

- diferentele raportului de tranzmisie intre cutia HNV si cutiile GQQ/JCR sunt mici, si se observa doar in treptele 3, 4 si 5 (in treptele 1 si 2, diferenta este de ordinul miimilor, ceea ce este foarte insesizabil)

- analizand si feedback-ul primit pe privat de la colegul manyx86 (caruia ii multumesc pentru support), el avand cutia JCR montata de aprox. 25000km, citez: "parca simt ca trebuie sa schimb mai tarziu un pic vitezele (...) intr-un cuvant ar fi mai lunga in rapoarte"   :icon_bounce:  

 

Overall, daca merg pe varianta GQQ/JCR, treptele 3, 4 si 5 vor devenii (o idee) "mai lungi" fata de cum sunt obisnuit acum  :beer:

 

In acest moment, dupa ce am dat cateva telefoane pe la mai multe parcuri/centre de dezmembrari din tara, am gasit 3 cutii cu codul GQQ, unele provenind de pe O2-uri, alta provenind de pe un Seat.

 

Ramane ca in cursul acestei zile sa definitivez clar pe care dintre cele 3 le voi achizitiona

 

Revin cu un post update.

post-28301-0-28002900-1399856012_thumb.j

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!