Jump to content

Probleme cutie viteza


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

Salut,

Din pacate am patit o si eu cu treapta a 5-a la Passatul din semnatura. Nu mai intra deloc si nici nu incerc sa o fac(caraie ingrozitor) asa ca merg folosind celelalte viteze fara nici o problema. Am o oferta de verificare si inlocuire sincron a 5-a care ma ajunge la o suma de approx 4000 RON la reprezentanta VW. Altii imi recomanda sa gasesc o cutie la mana a doua(dificil din cauza motorului nu prea raspandit in RO). Sa mai comentez ca masina e din 2008 si are numai 70.000Km(luata de noua).... :grrrrrr:

Am vazut postat ca cineva si a inlocuit sincronul cu numai 1400 RON. Nu inteleg de unde vine diferenta.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update la situatia prezentata de mine.

Dupa ce am tot reglat la cabluri am zis ca nu se mai poate asa si am dat cutia jos si am desfacut-o sa vad daca nu sunt probleme in ea. Iata si rezultatul . Rulmentul fix din cutie juca in carcasa , juca inainte inapoi si lateral in toate directiile . Si va inchipuiti ca de aici numai probleme . Am inteles ca cei de la vw au schimbat caracasa cutiei cod 02Q301103C cu 02q301103L si bininteles si rulmentul si sigurantele de prindere si capacele de plastic si si si si .... daca reparam cutie costurile fara manopera erau 2600 ron , asa ca am cautat o cutie de viteze cu noua caracasa si codul cutiei corespondent si inlocuit vechea cutie cu una second dar care nu o sa mai aiba problema la rulmentul fix . pret de achizitie 500 euro de la wolcar craiova garantie si sunt foarte seriosi. Asa ca asta a fost singura rezolvare . Succes si chiar m-am indragostit de masina asta . probabil ca o sa mor cu ea in curte :vwrullz:

Modificat de nushi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

inainte de a posta vreau sa cer scuze daca nu este locul potrivit, insa din ce amcitit problema mea are olegatura indirecta cu cele postate de multi dintre voi, am un passat b6 din 2006 motor 1.9 tdi 105 caimotor bkc problemaconsta in faptul ca am cumparat din italia masina fara ca propietarul masinii sa imispuna de acest defect, si anume CUTIA DE VITEZA intra in toate treptele fara nici o problema se infige destul de bine in treapta 2.3.4 insa la treapta 5 intra dar nu se accelereaza deloc, motorul se tureaza, turometrul il duc si pana la 4000-5000rpm insa miscare nimc este ca si cum ar fi pe liber, am incercat sa pun masina in treapta 5 si sa o imping, se impinge ca si cumar fi pe liber de aici inteleg ca aceasta treapta nu mai cupleaza, sa fie pinion, sau placa de presiune plus kitul de ambreiaj sa nu ma tina in aceasta treapta habar nu am dar daca cineva sa lovit de asa ceva i-asi multumii de o 10000 de ori daca mi-ar da o idee, uneori din treapta 1 la debraiere ca sa bag in treapta a2-a se aude o lovitura sub masina ca si cum ceva m-ar lovi din spate, dar nu tot timpul, SFATURI VA ROG, stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar la tine ai pinionul vitezei a 5-a bulit. nu te lega de ambreiaj ca daca ar fi ceva la el nu ar mtrage nici in celelalte viteze acum depinde de se poate sau nu repara cutia sau te va costa mai degraba una sh decit o reparatie la a ta. tu insa de ce nu ai facut proba la masina cind ai luat-o? si cit ai dat pe ea? sa nu uiti inca ceva..nimeni nu iti spune problemele unei masini cind o vinde tu trebuie sa fi mai istet ca el si sa le descoperi si asa macar mai tragi la pret sau te gindesti daca merita sau nu sa iei masina respectiva. iti inchipui ca numai problema asta o ai? in timp vei vedea si altele ce sunt inca ascunse sau vor aparea.. asta e treaba la un sh nu putem avea pretentia de masina noua..ca nici banii dati nu sunt la acelasi nivel, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam fain, si corect spus tot ce ai detaliat mai sus, masina a fost un prieten sa o vada eu nu am fost acolo, apoi am adusa pe platforma, cat a mers cu ea in oras nu a avut unde sa probeze treapta 5-a, ironia face ca si eu am mers cu ea 2 randuri de numere rosii in oras si nu am obs doar la un drum de exterior am ramas uimit ca nu am trapta 5, crede-ma nu sunt chiar asa naiv, si nu este nici prima masina doar ca atunci cnd se intampla...... mi-a placut masina in rest arata bine, propietara era o italianca de 4 ani la masina, avea undeva la 38 de ani, maina ok, motor impecabil crede-ma abia se aude si fff silentios, km putini, doar ca masina o tinea in garaj de cand cineva ii sparsese portbagajul si nu se mai inchidea trebuia svhimbat haionul sa tras cu ranga de el, asta era in mare defectul masinii, cat despre cutie nu a mentionat nimik, a avut tupeu sa se urce in masina la probe fara sa spuna, sau a spus si nu a inteles bine prietenul meu acum etarziu sa caut explicatii sa fie si italienii ca si noi banditi, mai ales o femeie de 38 ani propietara masinii de 4 ani masina este din 2006 ce sa zic, cert este ca mi-am luato, ca si pret a fost ok 4800deci mai pot baga ceva in ea, pretul se regasea ca trebuia schimbat haionul si bara spate atat, nu pt ca nu se puteau face ale ei ci asa amstabilit ca le scad din pretul masinii si atat am dat in final 4800, restul e istorie ce sa mai zic, MULTAM FAIN PT SUGESTII (sergiu_c13 id de mess daca imi mai poti da detalii si cat ar costa o cutie sh)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

avand in vedere ca masina mea are vreo 270.000 km as vrea sa schimb toate lichidele din ea si as prefera sa fac eu ceea ce e posibil,cel de la cutie cum se schimba ?pe unde are busonul de eliminare si pe unde il are pe cel de completare?cum se face operatiunea si mai ales ce ulei imi recomandati pentru passat b6 cod motor bkc,105cp din 2006 niste specificatii si o marca de preferat.operatiunea vreau sa o fac eu deci o schita/poza cu busonul de eliminare si cel de completare ar fi perfect.imi intra cam greu in a 1-a cateodata.salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi pdf pentru operaţiune.

Faza cu intratul greu în vit.1 s-ar putea să nu aibă legătură cu uleiul. Poate fi uzura la vreun suport motor/cutie, sau un mic dereglaj/uzură la timoneri.

Nu-ţi recomand să pui decât ulei OEM  de la reprezentanţă, nu merită să rişti cu altul dacă ăsta a ţinut 270k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pe unde se pune noul ulei ca nu inteleg din schema?si inainte sa ii dau drumu pe la buson trebuie sa fac chestia aia care zice acolo sa invart de maneta aia sau ii dau drumu pur si simplu.mersi frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult decât scrie acolo nici eu nu ştiu, la mine este mult mai simplu - desfac două buşoane şi gata, la cutia ta este alt fel , poate te lămureşte vreun coleg care este mecanic sau a făcut el operaţiunea asta la o maşină similară.

Oricum dacă nu eşti sigur mai bine o laşi aşa sau mergi la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles,acum vad ca tu ai altfel de vw.de schimbat as vrea sa-l schimb eu pentru ca nu prea sunt asa de sigur de service-ul la care ma duc si parca nici la reprezentanta nu m-as duce ca ma usuca aia...daca e cineva care a schimbat si poate sa-mi explice mai in detaliu ar fi bine venit si ar prinde bine si pentru altii,eu mai am un mondeo si la el imi schimb singur la 2 ani toate lichidele dar imi cunosc bine masina aia.la passat se complica un pic treburile pentru ca nu am mai avut diesel sau macar una din grupul vag.la ford am buson de eliberare si deasupra de completare si gata e f.simplu.multumesc frumos oricum pentru raspuns.

Modificat de manyx86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare, am un passat 2006 bkp (6+1), de cateva zile am observat urmatoarea problema atunci cand cuplez a 5 a si dau drumul la ambreiaj se aude un uruit. Are cineva vreo idee? Sa fie de la ulei!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Astazi am obsrvat ca s-ar putea sa am o problema la cutia de viteze, mai exact cu vitezele 2,4 si probabil si 6.

 

Daca vreau sa schimb rapid din 1 in 2 la peste 3000-3500 de ture nu intra in viteza si daca ridic ambreiajul incepe sa caraie sau se tureaza in gol, la fel se intampla si daca vreau sa schimb rapid din 3 in 4. Din 5 in 6 inca nu am incercat deoarece trebuie sa fiu pe autostrada.

 

Daca las turatia sa scada sub 3000 intra fara nicio problema.

 

In mers normal nu imi face nicio problema, merge ca in prima zi, schimb perfect fara nicio agatare sau caraiala. Nici daca schimb din 2 in 3 nu face sau din 4 in 5, doar cu vitezele de jos face figuri.

 

Aveti idee de la ce ar putea fi? Sa incerc o reglare de timonerie sau sa fie de la sincroane?

 

Am aproape 130.000 cu ea si nu am umblat niciodata la cutie sau ambreiaj, intr-adevar iarna se aude cum bate volant pana se incalzeste motorul dar ambreiajul merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios de cauza problemei tale, pentru ca si eu am o mica problema in viteleze 2, 4 si mai putin 6, si anume imi vibreaza schimbatorul cand sunt in frana de motor.

Modificat de cosmin_nst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu subscriu la problema in sensul ca nu intra in viteza, cu singura diferenta ca la mine face la trecerea din 2 in 3 rapid, la turatii mari (peste 3000rpm). Chestia asta nu o face decat la cald, dupa ce am mers ceva cu ea (apa la 90 de grade). La retrogradari 4 in 3 sau in alte trepte nu face. Ciudat...si eu ma apropii de 115000 km, nu am umblat la nimic la cutie si ambreiaj, dar curand cred ca mergem la doctor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Va rog  sa  ma  ajutati, sa-mi   un  sfat . Dupa cateva saptamani in care  imi intra  greu  in trapta a doua, de ieri nu-mi  mai  intra  in vitezele  2,4,6 si marsarier.

Trepta- 1-3-5  intra  perfect 

Trepta -2--4- le  gasesc cu  motorul  oprit, dar im  mers gasesc foarte  greu numai viteza 4.

Treapta -6-- nu o gasesc deloc .

marsarier--intra  cu  mororul oprit si  iese  tot  cu  motor  oprit.

 Am  cod  motor BMP.  Va rog pe cei  care stiu de aceata problema sa-mi spuna  si  mie ce  sa  fac ,deoarece  sunt  in italia iar un  mecanic a zis  sa-u  dus  sincroanele si  ca trebuie  sa schimb  cutia . Si nu  costa decat 4000 de euro .Aici pe forum  am citit ca  daca  sunt  sincroane  duse  caraie  cand o bagi  in  vitezasi ca  ar  fi  sincroane  pentru  fiecare  viteza  in  parte ,nu  pentru toata  partea 2,4,6.  Va multumesc anticipat .

Modificat de iona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O cutie în 6 trepte pt 2.0 tdi ar trebui să găsești la 500 - 700 euro pe second, în dezmembrări.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este  ,am studiat  un pic  piata  de  cutii  second si am gasit la un pret  bun .

Problema  ar  fi  dupa  cum  spun  unii colegi  de pe  forum seria  de pe  cutie .

Cica  fiecare  tip  de  motor de  2.0 tdi 140cp e dotat  cu o  cutie  diferita .

Difera  planetarele  la  dimensiune  priza  chiar  si  altele .

Eu pe  cod  motor BMP  pot  pune o  citie  de  pe  o  masina  cu  cod  motor  BMP.

Dar  pana  sa  schimb  cutia  as  vrea  sa  stiu daca  este  ea  sa-u  ceva  de  la  timonerie .

Numai  bine..

Modificat de iona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ți-aș fii sugerat și eu să verifici timoneria în cazul tău dar ai specificat că ai fost deja la un mecanic, caută unul specializat in reparații cutii de viteză căci unii "își prind urechile" când e vorba de așa ceva.

 

Cutiile pt motoarele de 2.0 tdi sunt la fel dacă găsești de pe o mașină dezmembrată din 2006 - 2008, poate să fie și golf v, touran, octavia 2, nu e obligatoriu să fie passat. În schimb dacă mașina dezmembrată e din 2004 - 2005 se poate să fie prinderea planetarei lungi altfel decât la tine ( cum e și la octavia mea, la mine planetara lungă este diferită și se fixează pe caneluri în suportul din cutie)

 

post-110463-0-88177900-1378040487_thumb.

 

La tine mai mult ca sigur planetara lungă vine prinsă pe o flanșă în 6 șuruburi

 

post-110463-0-87530200-1378040524_thumb..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cu flansa in prop de 99% insa se poate observa f simplu. Trebuie doar sa te uiti pe langa roata si vezi prinderea in cutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate  planetara  vine  prinsa in suruburi ,dar intre planetara si  cutie  se  vede  ceva  de  tabla  gen  panlie .

Maine la prima  ora  o  sa  incerc o  verificare  la  timonerie . Am vazut  in topicul   Reglare timonerie  un filmulet  cu reglajul ei .

In legatura  cu  mecanicii din italia sunt  varza  in domeniul reparatiilor de piese auto .Am avut  de  schimbat la un releu  de  incarcare de la  alternator  carbunii si  mi-au zis  sa  cumpar  alt releu  ca  ei  nu  repara ,si  asta  nu  unul am fost  la  trei electricieni auto.

Daca  nu reusesc  cu reglaj  la timonerie o dau jos si o trimit in tara sa repar  sa-u  sa  cumpar  alta..

Va multumesc  pentru  sfaturi..numai bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se vede intre planetara si cutie "gen palnie" este flansa in care este prinsa planetara in suruburi (vezi poza a doua care am postat-o mai sus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost si eu la mecanic si ia facut proba,a spus ca trebuie desfacuta cutia si vazut ce este  uzat inauntru sau sa o schimbat cu alta,cauta si el mi-a zis sa caut si eu si o schimb cred pana la urma,la mine doar imi sare din a 5 a.tot in it sunt si eu si cam ustura aici piesele si manopera,mi-a zis mecanicul ca piesele pentru cutie se comanda doar de la vw si pot ajunge si 700 euro.nu mai vorbim daca schimbam si ambreiajul... IONA tu unde esti prin italia si mai exact unde te-ai interesat de cutii sa caut si eu pentru ca la desmembrari imi e urat sa ma duc fiindu-mi foarte antipatici analfabetii aia care au figuri de directori si nu de alta dar ma cert mereu cu ei,stii vreun centru specializat in cutii SH?apropo eu sunt in Roma.SALUTARI!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt  foarte  multumit,,astazi  dupa  ce  am fost  la  alt  mecanic si  mi-a  spus  ca trebuie  sa  schimb  cutia ,am reglat timoneria ..

La pagina 1 din acest topic  --postul nr. 7  colegul  Janos  are  un  link  cu un filmulet in care  axplica  foarte bine cum se  regleaza timoneria .Am dat  jos  bateria  -suportul de baterie -si suportul  filtru de  aer  si am lucrat  ca un  ginecolog .Acum am toate  vitezele la locul  lor  ,chiar  am  gasit  si  viteza  6 (ma gandeam ca  am pierdut-o)

Deci in concluzie  mecanicii din ITALIA  sunt  varza..

Multumesc  forumului  ca  exista--modelatori - colegi..

 

manyx86.

eu in italia  stau undeva  la  nord  de padova .

ai dreptate  in legatura  cu  dezmembrarile  de  aici .niste idioti .Cautam o data  o  janta  de  tabla pe 15  de  opel si  ei  imi ziceau  ca  nu  au  pentru  modelul  meu  de  astra ,,si  nu  era  important modelul era  marca .

Te sfatui  sa  faci  un reglaj  la  timonerie,Si la  mine  sarea  din  a  4  .cand  o gaseam trebuia  sa  o tin  cu  mana

Multumesc  inca  o  data tuturor .numai  bine ,,

Modificat de iona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare bine ca ai scapat cu atat,la mine in schimb nu cred ca e din timonerie pentru ca in teorie 1,3,5 sunt actionate de aceiasi parghie pe cand 2,4,6(daca are masina)sunt actionate de alta parghie(daca gresesc rog sa fiu corectat) si la mine intra destul de bine in viteze si is la locul lor numai ca imi sare din a5 a si uneori intra cam greu in a 3 a.ar putea fi si din timonerie dar sincer nush cum se regleaza am sa ma documentez mai bine si eventual am sa o fac eu.poti sa imi trimiti un pm mai detaliat cum ai facut reglajul?mai bine sa nu ajungi in italia la mecanici.ca ex:la masina de munca un reno master mecanicii de la reprezentanta nu au putut sa reseteze intervalul service dupa ce i-am facut revizia,asa ca nu mai are rost sa zic ca masina merge in protectie si am plecat cu ea de acolo mai mult stricata.salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasta e link-ul original.

 

http://vimeo.com/6881683#at=0

 

eu  la-m urmarit  de mai multe ori pana am inteles  despre  cei vorba..dupa care dai jos bateria  desfaci  suportul bateriei si cel  al  filtrului  de  aer si  ai totul  la vedere ..dar  inainte  urmareste  filmuletul  de cateva  ori  si  scrii pe  o  hartie  ordinea  operatiunilor.

o sa vezi  ca  in  capul  cablurilor  are ceva  de  plastic  care  prinde de  un surub .aia  e  cestia  care  era  deplasata  la  mine  la  unul  din  cabluri

. daca  o  sa  fii nevoit sa schimbi  cutia e  bine  sa  cauti  in  tara daca nu gasesti  aici .in tara  aduc baiatii masini  la  dezmembrat  pe  cand  aici  gasesti  numai  masini accidentate ..

 

Numai  bine  si  bafta..

Modificat de iona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!