Jump to content

Probleme cutie viteza


BOGDANXTREM
 Share

Postare recomandată

mersi frumos,o sa vad cum fac pana la urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezolvat astazi problema pe care o aveam la cutie prin schimbarea unuia dintre cele doua cabluri de la timonerie.

 

Am luat si cablul vechi pe care se vede clar uzura si firele de otel rupte care impedicau selectorul sa functioneze corect pe anumite viteze.

 

Schimbarea in bine s-a simtit de cand am pus mana pe schimbator, intra mai usor in viteza, se selecteaza ca la inceput, fara agatat sau lipsa de precizie.

 

1300 ron piesa + manopera m-a costat

 

Zic mersi ca am scapat doar cu atat avand in vedere ca deja ma vedeam cautand pe la dezmembrari o cutie de viteze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marianbogdan0184

Salut tuturor , am si eu de vreo luna de zile un Passat din 2007 1.9 tdi serie motor BXE , inainte de aceasta masina am avut numai masini pe benzina si nu am avut aceasta problema . Problema mea este urmatoarea : cand sunt in treapta a4-a si vreau sa schimb a3-a  sau  din a3-a in a2-a pana nu franez un pic si nu scad turatiile nu pot introduce schimbatorul in treptele mai sus mentinonate se aude un zgomot si imi vibreaza putin schimbatorul. Mentionez ca atunci cand schimb  in ordine crescatoare nu am nici un fel de problema doar cand schimb descrescator . Ce credeti car ar fi si cam la ce costuri sa ma astept ?

Multumesc mult si astept raspunsurile voastre. mentionez ca masina are 131000 km

Modificat de marianbogdan0184
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca ai citit macar ultimele 5 posturi si ai incercat sa faci ceea ce au recomandat colegii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos,o sa incerc si asta dar mai intai sa reglez timoneria,acum nu stiu ce trebuie sa fac inainte de a da bateria jos,se reseteaza ceva sau trebuie sa o dau pur si simplu jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte clar dar acum juma de ora m-am pus pe treaba si am dat jos carcasa filtrului de aer si e destul loc sa faci operatia dar nu am putut da jos masca de la schimbator mai exact rama,nu iese si gata.am tot tras de ea dar imi e teama sa nu o rup,pana la urma iese cu tot cu butoanele de esp etc sau numai rama aia cromata?mersi pentru video este foarte simplu si clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar rama cromata cu mansonul de la schimbator se scoate, fara butoanele de langa, cel putin asta am vazut eu in service cand mi-au schimbat mie cablul. Oricum de pe elevator se vede cel mai bine timoneria dupa cei dai jos evacuarea si protectile aferente ( la mine a trebuit dat jos si cardanul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am scos acea rama cromata,bagi un varf de lama dinspre scrumiera si tragi spre schimbator,asa am reusit sa demontez rama aia care are 4 cleme.am reglat timoneria asa cum arata in video si diferenta e ca nu mai agata in a 3 si a1a si intra mai frumos in viteze dar a5a tot sare...acum nu stiu ce sa fac sa pun mecanicul sa desfaca cutia sau sa o schimb cu una din desm.!

Cutia mea are cod HNV si nu stiu daca se potrivesc si alte coduri,poate ma lamureste si pe mine cineva de ce au mai multe coduri daca sunt de pe aceleasi motoare?ce se schimba la ele?de ex am gasit o cutie de pe un golf tot cod motor bkc (ca al meu) dar un alt cod de cutie,merge inlocuita cu aia de ex sau are prinderi diferite si alte chestii care impiedica montarea.Am inteles ca unele au rapoartele mai lungi sau mai scurte dar nu ar trebui sa impiedice montarea,cred...

cu ocazia asta cine are o cutie cu cod HNV SA IMI DEA UN PM,oricum nu ma grabesc sa o schimb pentru ca masina merge normal doar ca nu imi sta in a 5a,deci caut cu calm.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutari am gasit o cutie de pe un a3 cu motor 1.9 105 cp cod BLS,credeti ca se potriveste la bkc meu?maine imi spune si ce cod are cutia lui.salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua!

 

Am urmatoarea problema la un passat b6 2.0 tdi 140 cai 2006:

  

Intr-o noapte conduceam masina pe un drum cu serpentine, era ceata, ploaie vizibilitate proasta cand am trecut, fara a o putea evita, peste o radacina care avea un ciot indreptat in sus de vreo 30 cm. Mi-a ramas intepenit pe dedesubt, astfel că facea un jgomot hârjonit, frecandu-se de asfalt capătul celălalt al radacinii (nu aveam unde să opresc, erau serpentine noapte si am mers vreo cca 1 km asa pana la o parcare). La intrarea in parcare si-a dat drumul acea radacina desprinzandu-se.

 

Toate bune si frumoase iar peste vreo 2 zile (in care am mai mers cu masina) a inceput să intre si sa iasa greu din viteza 1 respectiv marsarier, uneori trebuind să ma joc putin pana sa intre in viteza.

Mă duc la reprezentanta la tess brasov, si surpriza: Ulei curs in scut, prelins pe planetara stanga............hopa....mi-au zis ca imi lipseste capacul care acopera rulmentul de la trenul fix (un capac gri de cca 8 cm diametru, ca de borcan pozitionat pe partea laterala a cutiei de viteze, privind spre roata stg fata).

 

Pe acolo pierdeam ulei din cutie. Se pare ca acel ciot nu a stat degeaba infipt acolo cca 1 km.

Pana venea comanda cu acel capac mi-au spus ca mai pot circula asa usurel ici colo in oras, completandu-mi uleiul pierdut - cca 700-800 ml. Eu nu prea am mai mers cu ea aruncand ulei si mai mult pe acolo deoarece acum nivelul era mai sus.

 

L-au comandat, a venit in vreo 3 zile, mi l-au pus (30 lei capacul), a trebuit schimbat si uleiul din cutie (aprox 130 lei litrul). Se punea problema ca poate a prins rulmentul joc, l-a verificat si a zis ca inca este ok. 

 

Problema este ca acum la vreo saptamana de la reparatie tot mai face problemele sus mentionate (intra/iese greu tr 1, marsarier).

 

Inca ceva - in cutie au intrat cca 2,3 l, eram de fata cand a umplut-o. Zicea cineva pe aici de pana in 2 l. Au verificat si in datele tehnice si cica 2,3 l trebuie. Asa o fi?

 

Ce este de facut pentru a nu mai face figuri la aceste trepte ?

 

Va multumesc anticipat !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2,3 litri.

Păi dacă ciotul ăla s-a plictisit acolo 1km este posibil, din lipsă de ocupaţie, să se fi agăţat puţin şi de timonerie şi să o fi dereglat-o. Cred că ar fi bine să te duci din nou la tess să verifice timoneria să nu fie ceva deformat/dereglat (poţi merge şi la alt service numai că trebuie să aibă sculele potrivite pentru aşa ceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari revin cu rezolvarea la problema mea,am schimbat cutia de viteze cu una sh de pe un audi a3 din 2009 cu motor bls tot cu 105 cp si 5 trepte,codul cutiei mele fiind hnv si cea "noua" jcr.totul sa potrivit ca o manusa si masina merge brici disparand si suieratul la schimbarea vitezelor.masina donatoare avea 78 mii km.sunt multumit si de pret 300euro cutia si 120euro manopera(in italia) acum vreau sa dau capacul din spate jos la cutia cea veche sa vad ce are de sare din a5a.salutari tuturor si multumiri lui andrei_221 care m-a ajutat cu sfaturi in ce priveste compatibilitatea cutiilor.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rezolvat astazi problema pe care o aveam la cutie prin schimbarea unuia dintre cele doua cabluri de la timonerie.

 

Am luat si cablul vechi pe care se vede clar uzura si firele de otel rupte care impedicau selectorul sa functioneze corect pe anumite viteze.

 

Schimbarea in bine s-a simtit de cand am pus mana pe schimbator, intra mai usor in viteza, se selecteaza ca la inceput, fara agatat sau lipsa de precizie.

 

1300 ron piesa + manopera m-a costat

 

Zic mersi ca am scapat doar cu atat avand in vedere ca deja ma vedeam cautand pe la dezmembrari o cutie de viteze...

Sal, care dintre cabluri le-ai schimbat?cel care transmite miscarea inainte/inapoi sau stinga/dreapta??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna intrebare...cred ca ala care transmite inainte si inapoi pentru ca eu cu asa ceva aveam probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e cutia care o aveam pe masina si sarea di treapta a 5 a.uitati-va aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Hi guys,

 

Am cam parcurs intregul topic iar problema mea se regaseste intr-o oarecare masura cu un oarecare surplus..

Imi agata 1-a si R-ul, uneori gen ca intra/iese greu..sa intre/iese mai usor trebuie sa accelerez o data in gol cu ambreiajul calcat. Dar, pe langa aceste simptome constat ca atunci cand agata in 1-a si R cu ambreiajul CALCAT, daca dau drumul franei masina incepe sa se deplaseze ca una hidramata. Daca accelerez imediat in gol isi revine, agatatul dispare. Ce sa fie?..uleiul, timoneria??

 

Astept pareri..

 

Ms :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici una, problema este la ambreiaj deoarece nu mai debreiază complet. Verifică prima dată partea de acţionare de la pedală până la ambreiaj (cilindri, lichid, conducte). Cel mai probabil este cilindrul receptor gripat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare .

Dupa  ce  am crezut  ca  am rezolvat  problema   prin reglarea  timoneriei  a  inceput  sa  faca  iar probleme .

Am  desfacut  din  nou  si  am  vazut  ca  un  cablu  din  cele  doua   este  rupt . adica  se  vad  niste  fire rupte  unele  chiar  indoite.  Acum trebuie  sa  inlocuiesc  cablul  cu  probleme cel  de  langa motor care  face  miscarea  inainte-inapoi .

Va rog  sa-mi  spuneti  cum  sa  fac  sa  il  dau  jos  de  la  schibator .In fata  la  cutie  e  simplu  dar  la  schibator  am  demontat cotiera  am  dat  calul  jos  dar  nu  imi  dau  seama  cum  si  ce  e  acolo.

VA multumesc  anticipat .  Numai  bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,De dimineata am plecat la drum spre Brasov din Slobozia,toate bune pana cand,din senin dupa ce am schimbat in treapta 5/5, a inceput sa se auda un huruit,la cateva secunde un sunet ca si cum s-ar fi rupt ceva si ar fi sarit s-a auzit.Am tras pe dreapta,m-am uitat la cutie crezand ca numai este ulei insa nu asta era problema.Am incercat sa plec din nou,acelasi huruit se aude iar dupa am bagat in treapta 5 nu se mai accelera,ca si cum ar fi pe liber.Nu am mai avut probleme pana acum deloc la cutie si va rog daca puteti sa veniti cu o sugestie. ReplyQuoteEdit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iona - acel cablul de desface pe sub masina. Este bine ce ai demontat pana acum insa mai trebuie sa ridici masina pe elevator, sa desfaci o parte din esapament si sa continui cu demontatul cutiei in care intra cele doua cabluri.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare! am si eu o intrebare,e normal ca sa se rupa planetara ca si cum ar fi din plastic?

 mi s/a intamplat mie ,intr-o curba stransa de dreapta,s-a rupt planetara din partea dreapta. as avea o intrebare,stie cineva cum iese planetara din cutie?are prinderi cu suruburi sau iese pur si simplu fortata?peste cateva zile imi ajunge piesa si as vrea sa o schimb singur. multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai lovit cineva de urmatoarea problema?

 

Schimbatorul de viteze intra in toate vitezele, numai ca masina nu face nimic. Practic treptele de viteza nu sunt selectate. Initial, am crezut ca e o problema la timonerie (cablu rupt etc.). Dar, miscand timoneria din compartimetul motorului, maneta de viteze se misca o data cu ea. Singura treapta care reusesc sa o actionez este marchearrierul, in care intra fara probleme si masina pleaca de pe loc intr-un mod absolut normal (de aici as exclude problemele legate de ambreiaj, care de altfel merge foarte bine, nu patineaza, nu tremura etc.)

 

In rest, nu reusesc sa selectez nici o treapta. De exemplu, selectez a 1-a, ridic piciorul de pe ambreiaj, accelerez, masina ramane pe loc si nu se intampla nimic (ca si cum maneta ar fi la punctul mort). La fel si in celelalte trepte. Ba mai mult, pe loc fiind, daca incerc sa selectez treapta 5 sau 6,  maneta se cam blocheaza si caraie putin cutia.

 

Multumesc pt pareri.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca s-ar putea sa fie ceva de la selectorul de pe cutia de viteze....ceva foarte uzat...ceva destrans....asta avand in vedere ca in marsarier intra perfect...SAU vreun cablu rupt...

Modificat de onospy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!