Jump to content

INSTALATIE ELECTRICA


Vizitator
 Share

Postare recomandată

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    11

  • niq_ro

    10

  • MishuL

    10

  • Osi

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu am taiat-o si o voi reface de la 0...

m-am gandit sa o dau jos cu grija dar nu aveam cum... peste tot numai fire ...

oricum pana reajung la instalatia electrica ... ohoooo

sa ne bucuram de altele acum:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am taiat-o si o voi reface de la 0...

m-am gandit sa o dau jos cu grija dar nu aveam cum... peste tot numai fire ...

Ohohooo ... Parerea mea e ca ti-ai lungit drumul catre glorie :D O politica paguboasa e sa dai jos tot, ca faci de la 0. De demontat, demontezi usor de tot (si eu stiu). De reconstruit mai greu... Eu daca o taiam pe a mea (si Dumnezeu stie cit era de incilcita) nu mai terminam intr-un an. Dar in mod sigur, as fi ajuns la Romi pentru recuperare :D Asa, am mai reparat, azi un fir, miine altul, ... din mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bubu: scuze ca postez aici, am vrut sa-ti raspund la PM legat de problemele tale electrice, dar nu merge; cred ca ti-e plin Inbox-ul. Goleste cutiutza, sau fa un topic, ca raspunsu-i mai lung si n-am tupeu sa-l bag aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' ce, e cu bip-uri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revenind la subiect, Osi a explicat f. bine ce trebuie facut; eu aveam schema electrica, chiar am redesenat-o si e in format DOC (Microsoft Word), culorile corespund(eau), doar aveam mici modificari (cablu de veiova intre borna de plus a bateriei si contact, deci cablul original era prezent :rolleyes: ).. bun, am studiat schema, am vazut ca-mi corespund culorile, dar preventiv am pus si bucati de scotch de vopsitorie pe fiecare cablu si la remontare mi-a fost usor, cel mai greu a fost sa trec cablul din interior spre compartimetul motor, dar cu o sarma directoare am reusit.. cum a mai scris si Osi, e bine sa mai pui vreo 4-5 fire pe acolo, ca nu se stie niciodata (turometru, contact alarma, etc)

PS: fisierul cu schema o gasesti la http://www.niq.go.ro/instalatie_electrica.doc B)

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' ce, e cu bip-uri?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu mi-e de bip-uri, dar e pe linga subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place sa refac instalatzia din fire originale, pt. a pastra culorile care nu se mai gasesc acum.

<{POST_SNAPBACK}>

Subsriu la parerea lui mishu. Firele originale (cu culorile respective) sunt un atu atunci cind se apuca cineva sa repare instalatia.

[...] O politica paguboasa e sa dai jos tot, ca faci de la 0.

[...] am mai reparat, azi un fir, miine altul, ... din mers.

<{POST_SNAPBACK}>

Fratilor, dati-o-ncolo de treaba... Inteleg sa punem piese originale pe broasca, dar tocmai firele din instalatia electrica !? Adica sa dai jos firele vechi si sa pui altele la fel de vechi de pe alta masina? Pai si alea-s facute din materie si sunt supuse uzurii; si cuprul se oxideaza, izolatia isi pierde elasticitatea si proprietatile dielectrice. In ce priveste orientarea dupa culori, nu e un lucru rau, dar daca in loc de verde/gri folosesti verde/gaben nu vad care-i problema (iar daca o duci la reparat la unul care se descurca doar daca culorile potrivesc cu proiectul original, atunci ai facut o greseala ducind masina acolo). M-am folosit si eu de culori (de exemplu toate semnalizarile pe stinga le-am dus cu portocaliu, iar pe dreapta cu galben) dar asta asa orientativ; marele cistig consta in faptul ca am pus tile pe toate firele (etichete pe fiecare capat, pe care scrie unde ajunge celalalt capat), asa ca ar putea fi si negre toate firele ca tot ma descurc mai usor decit cu instalatia originala.

Iar cu trasul cite unui fir din cind in cind, ajungi sa ai un "pom de Craciun" in care pina la urma iti prinzi urechile cind cauti ceva, pentru ca o sa ai in continuare o gramada de fire care "pleaca de nicaieri si ajung niciunde". Astfel ca, departe de a fi paguboasa, solutia radicala e unica care te scapa definitiv de griji (o spun din experienta, si e valabil in instalatii muuult mai complexe decit asta de pe masina).

Deci recomandarea mea este sa faci curatzenie printre matze (chiar cu sfic-ul, caci nu orice fir lung e si frumos) si sa pui fire noi, daca vrei sa ai o instalatie fiabila.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeva poze de pe cind refaceam instalatia electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ghidusiile alea gri cu butoane mov sunt sigurante automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ghidusiile alea gri cu butoane mov sunt sigurante automate.

<{POST_SNAPBACK}>

felicitari :D sper ca intr-o zi sa arate si a mea asa :D

a mea arata ceva de genul asta, iar tabloul de sigurante e unul cu sigurante plate (si avea si LED-uri, dar le-am decuplat ca-mi tot descarcau bateria :D ) cel original imi tot facea probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata bine! :) mai ai loc in portbagaj si pentru altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine are nevoie de un tablou de sigurante nou nout cu 12 sigurante(ca si cel original) cu capac il pot vinde $30+transport Cluj. trebuie marit gaura in tabla ca sa incapa. din cite stiu este pentru 1971 si mai noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ghidusiile alea gri cu butoane mov sunt sigurante automate.

<{POST_SNAPBACK}>

m-am hotarit: daca trec vreodata prin BAIA MARE o sa iau legatura cu OSI sa-mi faca si mie instalatia electrica asa ca a lui. Poate nu o sa mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Osi et co

Saptamina trecuta nu prea m-am dat pe net. Casa lamuresc cestiunea cu beepurile. Au fost niste beepuri pe care eu le-am adresat masinii mele cam cu o saptamina inainte de a pleca in vacanta. Citeodata, in plin trafic, ramineam fara lumini de semnal. In clipa aceea imi clipocea becul rosu de la dinam, iar cel verde lumina continuu! Semnal pe lampile de afara canci! Dupa ce porneam din nou motorul, chestia revenea uneori la normal. I-am cerut ajutor lui Osi, care e de meserie, da' el era dupa Ziua Energeticianului:drunken: :rolleyes: si mi-a promis ca-mi scrie dupa refacere. Pina la urma, ca sa pot pleca la drum lung, am inlocuit releul de semnal cu 3 picioare de Dacie nova cu cel vechi, termomagnetic, conectind doar 2 picioare. Rezultat: blink normal, ceva mai lung, dar fara functionari aberante. Releul de Dacea Nova m-a tinut fix 6 luni. Iata de ce nu agreez piese de dacea pe masina mea germana. O fi ea veche, da' e Volkswagen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am hotarit: daca trec vreodata prin BAIA MARE o sa iau legatura cu OSI sa-mi faca si mie instalatia electrica asa ca a lui. Poate nu o sa mai am probleme.

<{POST_SNAPBACK}>

Sper ca glumesti... Am zis eu cumva ca execut instalatii electrice ? :(

Esti bine-venit in Baia Mare oricind (iar la intilnirea din septembrie n-avetzi nici o scuza!!! - e valabil pentru toti racitorii cu aer de pe forum), dar ca sa-ti fac eu instalatia electrica ar trebui sa te dispensezi de broasca multe luni de zile. Cu multa placere imi dau cu parerea (care poate fi si gresita), mai trag cite-un fir, rezolv o problema punctuala, dar sa fac instalatia de la zero n-am timp. Cu mare regret l-am refuzat chiar pe Gabi Manta (care mi-e si amic, si am si obligatii fata de el). Eu pe instalatia mea am lucrat in timpul liber, dupa-masa cite o ora-doua din cind in cind, si mi-a luat vreo luna (de fapt inca nu e gata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bubu, scuze inca o data. Eu am incercat sa scriu, dar tu deja plecaseshi.

Inteleg ca ai fost cu HAM-ul la mare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca glumesti... Am zis eu cumva ca execut instalatii electrice ? :(

binenteles ca glumeam. era ceva ipotetic, ce am spus eu, rezultat din admiratie.

Modificat de guvydu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
@Osi et co

Saptamina trecuta nu prea m-am dat pe net. Casa lamuresc cestiunea cu beepurile. Au fost niste beepuri pe care eu le-am adresat masinii mele cam cu o saptamina inainte de a pleca in vacanta. Citeodata, in plin trafic, ramineam fara lumini de semnal. In clipa aceea imi clipocea becul rosu de la dinam, iar cel verde lumina continuu! Semnal pe lampile de afara canci!  Dupa ce porneam din nou motorul, chestia revenea uneori la normal. I-am cerut ajutor lui Osi, care e de meserie, da' el era dupa Ziua Energeticianului:drunken:  :D  si mi-a promis ca-mi scrie dupa refacere. Pina la urma, ca sa pot pleca la drum lung, am inlocuit releul de semnal cu 3 picioare de Dacie nova cu cel vechi, termomagnetic, conectind doar 2 picioare. Rezultat: blink normal, ceva mai lung, dar fara functionari aberante. Releul de Dacea Nova m-a tinut fix 6 luni. Iata de ce nu agreez piese de dacea pe masina mea germana. O fi ea veche, da' e Volkswagen.

<{POST_SNAPBACK}>

Fitzele cu semnalul au revenit chiar duminica trecuta, cind am venit de la mare, fara lumini de semnalizare! :) Treceam de pe o banda pe alta numa cind eram sigur ca n-am vreun 911 in spate. In plus, daca opream motorul, problema fie disparea pe moment, fie becurile rosii de ulei si incarcare nu se mai aprindeau deloc.

Ieri, din nou. M-am enervat, dar, inainte de a da jos motorul pentru a remedia aceasta problema :P , am mai studiat de 389 de ori schema si m-am prins: becul verde din bord si cel rosu de generator clipoceau amindoua deodata fi'nca erau in serie! Prin urmare, undeva, intre contact, via siguranta 12, si papucul care da + permanent la toate cele 3 becuri din josul ceasului, aveam un contact imperfect sau sensibil la vibratii: am curatzat cu spray, am schimbat sigurantza cu una originala (cea pe care o suspectez era pusa da electricianul care era sa-mi dea foc la broasca asta iarna). Rezultat: functionare OK, chiar cu releul de dacea nova, caruia ii cer pe acesta cale scuze! ;)

Doamne, bine ca ca s-a rezolvat, altfel aveam acu' motorul in balcon! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu ce'tz zisesem? Dar tu i-ai dat 'nainte cu releul de semnalizare. Pina la urma e bine ca e totul ok.

Trebuie sa recunosti ca defectul asta e "fain" (e bun de proba practica la vre-un concurs de angajare electrician-auto).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Are cineva o schema de broasca, 71, cu 10 sigurante?

Am rascolit tot netu', da' n-am gasit...

<{POST_SNAPBACK}>

ceva de genu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!