Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

Bun topic cu consumul. Eu sub 10 in oras nu scap niciodata si nu am parte de cine stie ce trafic. Mi se pare un consum exagerat avand in vedere traficul in Galati, si in afara cam 8% la 110.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

E foarte mult. Si daca masina e in stare buna inseamna ca de vina e stilul tau de a conduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Bogdan Moraru

Nu e de vina stilul lui de condus cat motorul mic pe care il are pe masina. Cred ca este unul dintre cele mai elocvente cazuri in care se vede faptul ca motorul mic NU consuma mai putin, ba chiar mai mult, cand se chinuie sa "Traga" de caroserie. Sa fim seriosi, 1.4 16V 75Cp e bun pe Polo si cam atat, pe golf deja e prea mic si consuma sa urneasca masina. Mie la 150 imi ia 7.5 consum instant deci...

Drive safe. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Leonidas: 8l la 110 km/h pt 1.4 e f mult.

eu in rodaj cu seatul din semnatura am avut cam 5,5-6l/100km tot pe la 110km/h

cred ca ar trebui sa verifici motorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e mult. La mine scot 8 daca merg pe autostrada peste 130. Daca o tin la maxim 130 mai sus de 7-7.5 nu ia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mersul economic: schimbarea vitezelor in trepte superioare nu peste 3000 rot/min iar viteza de coaziera sa nu fie mai mare de 110 km/ora.

Stilua asta de condus face minuni in portofel.

L-am aflat dupa ce m-am casatorit.

O mica paranteza referitor la ce s-a scris mai sus:

Citeam un post in care cineva spunea ca in frana de motor avea si consum 0. tottal gresit. asa iti arata calculatorul. cred ca, constientizezi, ca nu se poate asa ceva din moment ce motorul merge.

Acum:

1. in momentul in care accelerezi masina forteaza toate cele pentru a se pune in miscare. deci apare o uzura a materialelor.

2. in mometul in care folosesti frana de motor in alt anotimp sau in alte conditii decat cele pe care le "pregateste" iarna vei avea o uzura si la decelerare. deci o uzura dubla.

Garantat vei afla pe pielea ta ca un set de placute este mult mai ieftin decat ce se poate intampla masinii tale folosind frana de motor non-stop pentru a salva carburant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne bucura faptul ca "citesti si aprofundezi" subiectul (asa cum ai facut-o si in topic-ul inertia ). Puteai, macar acolo, sa citesti atasamentul din post-ul meu.

Mai pun o pagina (alta decat cea din topic-ul "inertia" ) ... pentru cine vrea sa citeasca si sa inteleaga.

Cei care nu vor sa citeasca si sa inteleaga (in general), ar putea preciza faptul ca isi exprima o PARERE dar, sa nu prezinte lucrurile ca pe o CERTITUDINE. Asta din respect fata de ceilalti colegi, mai mult sau mai putin cunoscatori ai domeniului auto.

post-3949-1207550085_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bineh mai nenicule. Ca bine mai scrie in cartea aia. As sugera aceasta lectura multor dinozauri pentru care trecerea de la carburator la injectie nu s-a facut inca ( a se citi tata si prietenii lui ) dar si unor mecanici auto cu care am avut "placerea" de a dezbate acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spus-o si AICI... "inventia" dateaza chiar de pe vremea carburatorului :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca imi permiteti si mie sa-mi spun parerea, parere pe care o spun tuturor prietenilor cand ne mai contrazicem pe aceasta tema - mersul economic.

Sunt de parere ca fiecare isi "face" consumul in functie de stilul de condus, unul din cei mai importanti factori ce influenteaza consumul mare/mic al unui motor.

Nu sunt genul de sofer care sa stea tot cu ochii in computeru de bord si sa urmareasca nivelul consumului, imi place ca masina sa mearga si prefer in detrimentul consumului mic,in primul rand sanatatea motorului, care e mult mai importanta. Aud si vad multi soferi care in oras la 45 km/h ei sunt in treapta a cincea, motorul de-abia trage si trepideaza, dar deh...consuma putin in conceptia lor, lucru discutabil totusi.

Este un subiect pe care putem discuta mult si bine si tot sa nu ajungem la vreo concluzie, pentru ca factorii care influenteaza consumul sunt foarte multi( capacitatea cilindrica,greutatea masinii in raport cu puterea motorului, calitatea benzinei, stilul de condus, conditiile atmosferice, clima din masina etc).

Eu schimb in oras la 3000 (accelerat progresiv nu brusc) si in afara sub 3500 niciodata, in depasiri am ajuns si la 6000( nu fac un obicei din asta, dar cateodata nu strica) si cu toate astea nu am scos consum mai mare de 8,2 mixt la 100 de km ( 60 facuti inafara si 40 in oras) si sunt foarte multumit simt si masina ca trage si motorul merge frumos, si am si un consum zic eu decent la acest motor si stil de condus.

Ca si concluzie la ce am scris mai sus: cred ca e mai bine sa ne preocupe sanatatea motorului, placerea personala si confortul decat sa facem un scop din a scoate un consum cat mai mic, pentru ca in fond masina e facuta sa consume(mai mult sau mai putin) si nu prea putem avea si putere si consum mic simultan.

PS: este o parere personala, nu intentionez sa supar pe nimeni deci nu sariti pe mine :icon_thumright:

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie, ai gresit topic-ul daca "e mai bine sa ne preocupe sanatatea motorului, placerea personala si confortul decat sa facem un scop din a scoate un consum cat mai mic, pentru ca in fond masina e facuta sa consume(mai mult sau mai putin) si nu prea putem avea si putere si consum mic simultan". ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am gresit topicul imi cer scuze, am postat parerea mea in ceea ce priveste consumul ^_^

PS: care era topicul recomandat? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

legat de intrebarea ta pot sa zik ca eu sunt adeptul mersului economic dat fiind faptul ca stau in Bucuresti.

Chestia e plauzibila : tine-o in trapta a 5-a la 2000-2300 ture si mai mult de 140 Ron/luna nu dau pe benzina.

Iar daca vrei consum de pana in 6 sau oricum sa nu depaseasca 6 in afara, cam aceeasi poveste: 2000-3000 ture in a 5-a, 140 km/h testat de mine (am facut 200 km cu benzina de 50 ron, mers constant 140) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.4 16V in treapta 5 la 2000-3000, hai 3000 ai 140km/h?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: eu la motor de 3.2 in a 6-a am 3100rpm la 130 pe gps (135 pe bord).

O avea o etajare mai deosebita la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 AZD cu cutie ERT la 140 km/h in treapta 5 am 4000 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da, cam pe acolo bate si la mine 1.4, pe la 140 aprox 4000-4100, dar poate crasshman nu se referea la motorul de 1.4, de aceea am intrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Eu am o cupra pe care am aduso din germania in urma cu 2 saptamani impreuna cu un alt leon dar de 1.6 l! Surpriza a fost sa constat ca la fiecare refuel eu alimentam doar cu 1,5- 2 l mai mult la cupra fata de 1.6,consum facut la o medie de 120- 130 km/h pe autostrada! Consumul urban ar fi cam de 12.5 - 13 l la mers normal,ceea ce mie unu mi se pare ok! Astept pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de intrebarea ta pot sa zik ca eu sunt adeptul mersului economic dat fiind faptul ca stau in Bucuresti.

Chestia e plauzibila : tine-o in trapta a 5-a la 2000-2300 ture si mai mult de 140 Ron/luna nu dau pe benzina.

Iar daca vrei consum de pana in 6 sau oricum sa nu depaseasca 6 in afara, cam aceeasi poveste: 2000-3000 ture in a 5-a, 140 km/h testat de mine (am facut 200 km cu benzina de 50 ron, mers constant 140) .

Pacat ca "crasshman" nu isi (re)argumenteaza afirmatiile.

Crasshman, aia 140 ron lunar iti ajung sa faci ce cu masina? mergi zilnic (20/21/22 zile lucratoare/luna) 15 km dus-intors la munca? ...de exemplu.

Intr-a 5-a la 2000 ture ai aprox 6o km/h(putin peste), la 3000 parca sare putin peste 70 km/h, in treapta a 5-a acele turometrului si al kilomtrajului au cam aceeasi miscare, si cum se zicea mai sus la 140 sari de 4000 rpm. "Iar daca vrei consum de pana in 6 sau oricum..." trebuie sa faci cateva sute bune de km (drum intins) ca sa scazi consumul atat.

Keep it real man!

LE: cifrele alea nu sunt fixe/exacte, o sa revin cu dovezile clare (poze)

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la 3000 de ture in treapta a 5-a am exact 100 km/h si un consum instant de aproximativ 6,4 l

Si la 140 km/h turometrul ajunge la 4000-4200 de ture.

Imposibil 3000 de ture la 140 km/h, crasshman arata-ne o poza :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-a 5-a la 2000 ture ai aprox 6o km/h(putin peste), la 3000 parca sare putin peste 70 km/h, in treapta a 5-a acele turometrului si al kilomtrajului au cam aceeasi miscare, si cum se zicea mai sus la 140 sari de 4000 rpm.

E clar ca nu poti merge cu aceeasi turatie in aceeasi treapta si in oras, si pe autostrada, adica poti, dar viteza nu va diferi, respectiv in zona 50-60 km/h. Omul probabil a uitat treaba asta in argumentatia lui.

Toate benzinarele, din cauza de cuplu/putere necesare pentru invingerea rezistentei la inaintare nu fac 100 km/h mai jos de ~3000 rpm.

ON:

Nou caz personal. Craiova - Pitesti cu 1.6 FSI, benzina de 95 Agip, mers pe cat s-a putut de regulamentar, adica 110 pe european si cel mult 80 in sate, cu aerul pornit tot timpul, 5.1 la dus, 5.2 la intors. Plictisitor de moarte? Absolut. Mai bine ard pana intr-un litru in plus si merg la viteza mea normala de croaziera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fx nu te supara,da' nu prea cre ca se poate sa scoti consumul asta.La datele tehnice ale unei Skoda Octavia 1.6 FSI consumul in mediul extra urban este de 5.4.Se stie foarte bine ca producatorii declara un consum pentru un anume model,mult mai mic decat cel real.

Eu am un Golf 1.6 FSI cu un motor ce are un consum un pic mai mic(6.2 mixt in carte) fata de actualul 1.6 FSI ce se gaseste pe Golf V si Skoda Octavia si la un drum Iasi-Tg Mures,mergand super economic(n-am trecut de 90) am avut un consum mixt de 5,4l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-a mirat, dar asta e situatia. O sa incerc sa repet experienta cu vreunul din userii craioveni in masina, ca sa se convinga. Probabil tine totul de folosirea judicioasa a franei de motor, mi se intampla frecvent sa ies pe la ~6 noaptea in oras cand merg mai linistit, deci nu-i ceva iesit din comun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a 4-a:

a4ala3krd8.th.jpg

a 5-a:

a5ala3ktv1.th.jpg

masina din semnatura (AXP/DUW-daca nu ma insel)

Deci ...crasshman??

Mai e o posibilitate... poti sa ai 3000 ture la 140 daca ii dai peste 140 si dupa aia scoti pe liber si o tii turata la 3000 :vaidecapulmeu: :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!