Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

Stie cineva raportul consum/turatii sau consum/viteza la mers extraurban, viteza a 5-a, mers constant?De preferat pentru un motor 1.4 16V pe Golf.

Poate ati observat pe BC, eu n-am asa ceva...sunt curios cu cat creste consumul la o marire a vitezei cu cate 10-15km/h pornind de la o viteza ideala pentru mersul economic.Eu, conform indicatorului de combustibil rezervor, am consumat uneori 10(spre viteza maxima) dar si 6.Merci.

Modificat de k^lin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Baieti, eu nu am inteles un lucru in legatura cu frina de motor...cum poate asta sa scada consumul...din moment ce motorul e fortat sa frineze masina...pistoanele...merg..etc...nu mai putin ar consuma sa o scoti la liber si folosesti frina de servici? Si nici faca ca arata pe BC consul zero la frina de motor...nu cred ca permit legile fizicii asa ceva....adica cit timp motorul arde benzina ...in relanti sau in frina de motor....nu se poate sa fie consum zero orice ar zice BC-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu vrei sa citesti cu atentie ce s-a scris pana aici? Iar trebuie sa REdescoperim America? Ia macar si citeste ce scrie IN CARTI, daca ai cumva impresia ca pe aici se bat campii cu tot felul de aberatii. Acelasi lucru l-ai scris si IN ACEST topic; vrei sa ne convingi de... ce anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris prima data aici apoi am gasit un alt topic mai infocat...despre aceeasi problema si am scris si acolo...asa a iesit nu ca am vrut sa scriu neaparat de doua ori.

Si apoi daca ai citit dincolo in celelant topic...am mai revenit si eu cu niste idei...apoi...si doar de aceea suntem aici sa povestim una alta despre masini, nu?

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Daca esti atent la data, eu ti-am raspuns in aceeasi zi si nu dupa "revenirile" tale. :lol:

2. Suntem aici pentru a "povesti" despre masini dar, mai si citim ceea ce s-a scris pana la un moment dat,multe dintre cele scrise fiind ARGUMENTATE; de fapt, daca citesti si regulamentul, vei gasi la pct. 6..."Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective. "

Incheiem aici ;) -ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e o posibilitate... poti sa ai 3000 ture la 140 daca ii dai peste 140 si dupa aia scoti pe liber si o tii turata la 3000 :icon_thumright: :D

Sau o avea diesel, ca la diesel la 3000rpm ai 145kmh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca merita propus televiziunilor publice, pe langa mesajul cu "Excesul de zahar si grasimi, etc" sa afiseze si un mesaj de genul: "In frana de motor motoarele moderne nu consuma combustibil, ce scrie pe computerul de bord este corect. Frana de motor, folosita corect, este benefica organismului". Incredibil cat de multa lume nu intelege acest lucru. Uff...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un 'tip' arunca o piatra in apa si zece intelepti se chinuie sa o scoata.

QUOTE (catalin_u @ Jun 10 2008, 11:26 AM) *

Mai e o posibilitate... poti sa ai 3000 ture la 140 daca ii dai peste 140 si dupa aia scoti pe liber si o tii turata la 3000 icon_thumright.gif post-18-1154460138.gif

al bundy: Sau o avea diesel, ca la diesel la 3000rpm ai 145kmh.

un "deci:" pentru cele 4 randuri de mai sus:

Cand crasshman s-a apucat de declaratii avea in semnatura un 1.4 16v, ceea ce am observat ca inca are. Eu am ajuns la poze pentru a dovedi contrariul, el s-a limitat la a arunca niste vorbe. Cred ca nu vorbim de masinile prietenilor aici, si daca o facem specificam lucrul asta.

Intre timp mai intra cineva sa ne povesteasca si sa intrebe despre legile fizicii.

Vorbind si citind despre mersul economic unii si-au insusit doar ca in treapta X trebuie sa schimbi la Y ture. Numai ca mai departe ai tipuri de motoare, cutii, etajari ale cutiilor, conditii de mers... amanunte d-astea plus multe alte lucruri tehnice.

Sunt mai multe lucruri de adaptat pentru a merge economic. Daca faci un drum de juma' de ora in doua ore jumate, in care mare parte stai blocat ti-ai crescut deja consumul cu ~1 litru. Doar din stat, necalculand risipa din 'n' demaraje. Si daca mergi mult asa (a se citi daca mergi prin Bucuresti, care mai nou a devenit un 'challenge" :D :lol: ) o sa ai un consum ... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, sper ca nu a mai fost, dar... cine vrea sa conduca economic, trebuie sa franeze cat mai putin (nici frana de motor)!

Combinat cu accelerari line... Asta duce la consum mai mic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, sper ca nu a mai fost, dar... cine vrea sa conduca economic, trebuie sa franeze cat mai putin (nici frana de motor)!

Combinat cu accelerari line... Asta duce la consum mai mic!

Foarte intuitiv! Cantitatea de fr

Modificat de Haelix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un lucru pe care nu l-am vazut in topic si pe care cred ca multi il neglijeaza: incarcarea masinii.

Sunt curios cati dintre voi nu carati diverse chestii inutile prin portbagaj, incarcand aiurea masina.

Mai rau, am prieteni care-si cara diverse chestii dupa ei (gen carutze, bidoane, lazi de scule, diverse consumabile ramase de pe la cine stie ce service, etc). Aparent n-ar trebui sa se simta, insa problema vine din alta parte: presiunea la roti nu e aceeasi si implicit consumul este altul.

Caz concret: amicul vede ca e masina goala, eventual 2 persoane. Face presiunea ca atare. Uita complet ca un rezervor plin+ hartoagele din portbagaj fac 90 kg macar. Mai lasa sa treaca si 5-6 luni intre refacut presiunea. Implicit are cu 0.3-0.4 mai putin decat trebuie. Consum? pai cam 0.5 cred mai mult lejer. Situatia e mai dramatica la masinile gen cea din semnatura, unde schimbarea de presiune e dramatica intre 2 persoane si 4 + bagaje. Practic trec de la fata mai umflata la spate net peste (2.0 vs 1.8 la 2.0 vs 2.1/2.3 daca nu ma lasa memoria).

Aviz amatorilor. Ah si inca 2 lucruri constatate:

- schimbarea de benzina. Mixati 95 cu 98 si o sa va consume mai mult decat daca luati de 98 de la inceput. Pana isi adapteaza ECU parametrii la benzina respectiva are loc un consum mai ridicat. Sfatul meu? Plin complet cu acelasi tip.

- acceleratul puternic cu motor neincalzit. Caz tipic: oprit pe autostrada, anotimp racoros. Mancat copios, stat vreo 2-3h si apoi blana la reaccelerarea pe breteaua de legatura cu motor rece (total neindicat celor cu turbo). Se duce o galeata de shpritz aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!