Jump to content

Turatiile Si Fiabilitatea Motorului


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Am tot citit pe forum diverse pareri in legatura cu turatia la care trebuie schimbate vitezele dar ele vizau mai mult influenta turatiei asupra consumului si mai exista ceva in topicul "Mersul subturat". Nu m-am edificat intru totul, asa ca intreb care este turatia optima la care ar trebui schimbate vitezele si care sa fie benefica motorului fara a lua in calcul consumul?

De exemplu, la masina mea, cuplul maxim am vazut ca e 148/4500 r/m (sper ca nu gresesc).

De obicei in oras schimb vitezele la 3500-4000 (dupa ce se incalzeste motorul). Afara de regula schimb pe la 4000-4500 iar pe urcari o tin constant la aceste turatii. Se intampla uneori (mai rar sau mai des), in special in depasiri, sa trec si peste 4500.

Deci, care credeti ca este plaja de turatii care se poate folosi la o masina in mod constant fara a avea influente negative asupra fiabilitatii, repet, excluzand din calcul consumul? Depinde aceasta de turatia de cuplu maxim sau nu?

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fx_

    7

  • Reed

    5

  • 66 JOK

    5

  • NetFlow

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca ai ulei bun, schimbat des. Precum si filtre, bujii schimbate la timp nu e nici o problema.

Dupa parerea mea uzura e foarte mica.. problema mare e cu detonatiile. Daca motorul detoneaza puternic la turatii mari e posibil sa ai probleme, mari, cu el in timp.

Problema nu e ca ajungi la 4500rpm, eu ajung des la 7000rpm, ci cum ajungi acolo. Adica e una sa ai "full throttle" si alta cu partial.

La full se produc cele mai multe detonatii.

Baga benzina bunam, fa schimburi dese de ulei, filtre, bujii si nu o sa ai nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detonatiile alea se simt (aud) sau le simte doar motorul? Cum iti dai seama de ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turatii mari sunt greu de distins.

Ai avut vrodata sentimentul de "mult zgomot pt nimic" cand de ex ai bagat o benzina mai proasta? Alea sunt detonatii. Practic benzina "arde" cand nu trebuie si in loc sa ajute motorul sa produca putere il impiedica. "Explozia" nu se produce in momentul in care trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa urmaresc fenomenul. Probabil s-a intamplat dar nu am bagat de seama. Am observat insa faptul ca daca bag benzina de 95 constant, motorul este mai zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata unui motor se calculeaza de obicei in cateva milioane de revolutii. Clar mersul la turatii mari(apropiate de cele maxime) uzeaza mai repede motorul. De fapt asta este si cheia durabilitatii diesel-ului fata de Otto, functioneaza la turatii mai joase.

Dar pe langa turatiile maxime mai intra in calcul si sarcina motorului, tipul motorului, treapta de viteza, modul in care ajungi la turatia respectiva (poti sa calci fin acceleratia sau poti sa o bruschezi).

Ca si in orice alt lucru, trebuie echilibru. Nici f. turat nici subturat. Nu este deloc greu sa vezi unde se simte masina mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca din ce am citit si auzit, exista in general 2 categorii (aici vorbesc strict de acest motor):

1. Cei care spun ca e prea mult, mai bine turatii mai putine

2. Cei care spun ca asta-i motor de turatie si duce fara probleme

Ma mai intreb faptul ca oare ce i-au determinat sa duca la 4500 r\m cuplul maxim fata de cel cu 8 valve care-l are la 3800. Asta inseamna ca cel cu 8 valve se poate duce frecvent la turatia aia iar asta nu se poate ca scade fiabilitatea?

Intrebarea cu plaja de turatii de la inceput era per general pentru motoarele pe benzina. Depinde fiabilitatea de folosirea turatiei de cuplu maxim sau nu? Pozitiv sau negativ?

Am mai citit pe aici ca e indicat sa schimbi vitezele in jurul turatiei de cuplu maxim. La motorul asta e 4500. Deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta cuplului/turatie la motorul de 16V fata de cel de 8v este tocamai nr. de valve. La cele cu 16 datorita unei admisii/evacuari mai bune la turatii mai mari si cuplul creste si firesc este impins spre turatie mai mare. La cel de 8V la 4500rpm admisia/evacuarea nu mai este in parametrii maximi si cuplul scade.

Eu schimb vitezele intre 2500-3500rpm si unii ar zice ca merg subturat dar mie mi se pare (auditiv) ca pe acolo trebuie sa schimb si nu cred ca as dauna motorului. Totul e ca atunci cind shimbi sa nu scuture si sa se evite totusi turatiile peste 6000rpm cind ungerea nu prea mai e eficienta. Parerea mea.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit pe aici ca e indicat sa schimbi vitezele in jurul turatiei de cuplu maxim. La motorul asta e 4500. Deci?

E indicat sa schimbi la o turatie la care turatia pe care o vei avea in treapta urmatoare iti ofera suficient cuplu. Depinde foarte mult de motor si daca esti in oras sau afara... In oras de exemplu eu merg mult mai subturat decat in afara.

Am citit undeva acum vreo 2 ani care este viata unui motor in functie de regimul de turatie cu care mergi. Era ceva de genul ca la 2000 RPM viata motorului e de cateva mii de ore, in timp ce la 6000 RPM e de vreo 200 de ore. Imi pare rau ca nu mai stiu unde am citit asta sa pun link-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cu a mea cand merg in oras schimb pe la 2000 cu motorul rece si pe la 3000 cu motorul cald. la aceste turatii am un consum de 10l/100 km. in afara schimb la peste 3500 si consuma sub 7l fara ac .

in general pot spune ca merg cu ea pt un consum optim, nici subturat dar nici sa-mi ia 14l in oras.

despre durata de viata a motorului u stiu si nici nu am auzit prea multe.. dar eu ma propii de 100.000 km si deocamdata nu da semne de uzura... chiar sunt curios sa aflu durata de viata a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are un amic un Golf 4 din '98 cu 1.6 (cred ca cel cu cablu de acceleratie) si are 185.000km. E la el de noua si ce forje isi vede masinuta aia, in afara de revizii si cateva mici probleme rezolvate foarte ieftin.....nici cea mai mica probleme si masina merge excelent.

Modificat de Alextz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E indicat sa schimbi la o turatie la care turatia pe care o vei avea in treapta urmatoare iti ofera suficient cuplu. Depinde foarte mult de motor si daca esti in oras sau afara... In oras de exemplu eu merg mult mai subturat decat in afara.

Am citit undeva acum vreo 2 ani care este viata unui motor in functie de regimul de turatie cu care mergi. Era ceva de genul ca la 2000 RPM viata motorului e de cateva mii de ore, in timp ce la 6000 RPM e de vreo 200 de ore. Imi pare rau ca nu mai stiu unde am citit asta sa pun link-ul.

Cum sa tina cateva mii. adica 2-3000h? La o viteza medie de 35-40km/h asta inseamna ~100.000km. Cum sa tina 200h la 6000rpm? Poate daca il tii non stop la 6000rpm pana crapa..

Eu am vazut masini cu 100.000-150.000km benzina, aspirata, cu care s-a mers foarte "dur" si nu au avut absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa tina cateva mii. adica 2-3000h? La o viteza medie de 35-40km/h asta inseamna ~100.000km.

Nu 2-3000, ci 5-6000 din cate mii amintesc. Dar nu mai stiu foarte exact, nici nu mai gasesc link-ul, asa ca nu bag mana in foc pentru cifre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiabilitatea unui motor scade foarte mult in regimuri tranzitorii (drumuri scurte, mers cu motorul rece). Cu motorul+evacuarea la temperatura de regim se poate merge la orice turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cand in cand macar, cate o forja e chiar benefica ca se mai duc depunerile de calamina si se mai desfunda :( La taicamiu care merge batraneste si porneste AC numai cand coboara o panta :) si nu calca frana cateva zeci de km de scoate consumuri demne de cartea recordurilor fiecare masina ce a avut-o, a avut probleme cu depuneri in sensul ca s-a infundat cate ceva :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O forja e intotdeauna binevenita, numai sa fie motorul bine incalzit si uleiul schimbat la timp :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In general nu e bine sa mearga motorul in sarcina partiala, asa ca si eu subscriu la ideea ca un pic mai turat e mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
GoodLookingElf

Incerc sa redeschid acest topic... ma intereseaza si pe mine la cat se schimba vitezele corect la un Sportline 1.4 TSI 140 CP... nu ma pricep absolut deloc la masini asa ca mai bine intreb... acum schimb la 2500 rpm (cand motorul e rece) si la 3000 rpm cand e cald, iar in afara orasului pe la 3500 rpm. In depasiri ajung si la 4000 rpm... Tare mi-e frica ca nu procedez bine... peste 4000 rpm n-as trece ca face destul de urat, iar daca merg in oras cu 3000 rpm parca cere schimbarea vitezei... Ma lamureste si pe mine cineva cum sta treaba... Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece TSI e un motor cu turbo schimba vitezele la peste 1700rpm (1700-4400) si va fi ok. Turatia la care schimbi depide f. mult de cita putere ai nevoie dupa schimbare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GoodLookingElf, este foarte ok cum schimbi vitezele. Numai sa ai grja mare sa nu schimbi vitezele prea repede. Minimul este 1800 rpm, dar cum schimbi tu la 2500rpm la motorul rece este perfect, ca in viteza superioara sa ajungi tot pe la 1800 rpm. Daca vrei sa imbunatatesti ceva, atunci cand este motorul cald sa nu iti fie frica sa il turezi pana in 6000-6500 rpm. Atentie: dupa ce treci de 3000km daca nu ai trecut deja. Cand ajungi la o turatie mare, 5000-6000rpm cu motorul cald, faci foarte bine motorului: se curata catalizatorul si depunerile de pe turbina. Evident, nu trebuie sa abuzezi sau sa faci reprize scurte cu zmuncituri, dar un mers constant, turat este foarte ok (mai putin cu aspectul consumului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GoodLookingElf

Multumesc mult pentru raspunsuri... nu am ajuns inca la 3000 km asa ca m-ai astept putin pana sa ajung la turatii ridicate ; )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Are cineva idee care ar fi turatia optima de schimbare al vitezelor la un motor 2.4i V6 30 valve, 170cp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!