Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

Ca si fluenta a traficului - fac in jur de 35-40 min pe o distanta de 10 km

Pai la un calcul in graba vine viteza medie intre 15 si 17 km/h.....

Parerea mea: chiar si cu un motor de 1.2 un consum de 9.2 e chiar mic.

Ma rog...poate exagerez...insa mie mi-ar scoate, cu siguranta peste 12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Astazi as putea spune ca am "plutit" economic. Am fost chiar aproape de fostul meu record pe sectiunea Tricodava - TVR: ~10km in 1h si 30 min.

:D Cred ca as ajunge mai repede din Ploiesti. Daca imi iau si un antiradar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu cred ca pot conduce economic in Bucuresti. Am incercat si am scos un consum mediu de 9.5%. Am un stil de condus FOARTE sportiv si fac tot posibilul sa ajung acolo unde am nevoie in timpul cel mai scurt, iar masina are motor de 1800cmc. Daca o tin numai la 30-40km/h (cum se circula in Bucuresti) simt ca innebunesc...am imrpesia ca mi se rupe motorul in doua.

Concluzia, sub nici o forma nu se poate conduce economic cand suntem obligati sa conducem numia cu a 2-a si a 3-a, unde masina trage si iar trage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un site destul de interesant cu informatii utile pentru condusul economic:

http://www.ecodrive.org/newdriving/easytolearn.html

Numai bine,

D.

<{POST_SNAPBACK}>

Vizitand respectivul site am vazut ca ei recomandau tocmai schimbatul pana in 2500 de ture (spuneau chiar sa schimbi cat de repede iti permite motorul) si afirmau ca schimbatul la o turatie mai joasa nu dauneaza motorului atata timp cat este intretinut corespunzator.

A avut pana acum cineva probleme pentru ca schimba vitezele la turatie mai joasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut pana acum cineva probleme pentru ca schimba vitezele la turatie mai joasa?

Nu cred, cel putin eu n-am vazut nicaieri asa ceva. Daca este mult subturat masina "tuseste" si atunci e clar ca nu-i face bine. Tremura, ambreiajul vibreaza, arderea nu este eficienta, se creeaza depuneri la aspirate. O turatie mai joasa poate insemna ungere mai slaba, depinzand de la caz la caz iar turatii ridicate uzura mai mare, iarasi depinzand mult de ulei si ungere.

Important e sa simti masina cum merge ea cel mai bine, mai lejer, acolo ar trebui consumul ei sa fie cel mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai deschis un topic care trateaza probleme similare pe TDi Forum: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=7476

Poate ar fi o idee buna sa cumulam posturile sub un singur topic de interes general. Ramane la aprecierea moderatorilor.

Conceptul de baza promovat de ECO-driving e ca pentru a optimiza consumul si performantele trebuie permanent echilibrat efortul de a mentine in miscare masina cu rezistenta opusa la inaintare. Pentru a folosi la maxim energia produsa de motor e recomandat ca acesta sa functioneze intr-un regim stabil. Demarajul presupune invingerea unei rezistente mari la roata, deci un consum inevitabil mai mare. Dupa punerea in miscare consumul scade, datorita scaderii rezistentei la inaintare si a inertiei masinii. La franare brusca energia cinetica a masinii trebuie "consumata" si se transforma in caldura = o pierdere. Ca aceasta energie sa nu fie pierduta inutil e recomandabila folosirea franelor doar in caz de urgenta, in rest forta de frecare isi face treaba si incetineste miscarea masinii pana la semafor sau pana la intersectia unde trebuie sa oprim.

Ramane de vazut acum in cazul fiecarui autovehicul care e turatia la care se poate merge cel mai bine fara a subtura/supratura motorul. Limita de 2500 e informativa. Soferul apreciaza in functie de situatie ce se poate face in momentul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita de 2500 e informativa. Soferul apreciaza in functie de situatie ce se poate face in momentul respectiv.

Corect. Conteaza si din ce in ce treapta schimbi. Adica nu e tot-una sa schimbi din viteza II in III la 2000 sau chiar mai putin ca si atunci cand schimbi din IV in V. De exemplu eu pot schimba fara probleme la 1500 - 2000 din I in II dar asta cu siguranta nu fac si din IV in V, care o fac la 2800 - 3000 rot/min. Fiecare treapta are o turatie diferita pe care o cere minim asa incat motorul sa poata trage masina fara probleme si sa simti ca are viata.

Apoi mai e si inclinatia drumului pe care rulezi. Si cate si mai cate alte situatii.

P.S.: sa nu vorbim de specificul fiecarui motor in parte: putere, tratie de cuplu maxim, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pot sa ma planga de un consum cam mare la Golfuletul meu (1,6),in ultimul timp am incercat sa schimb vitezele pana in 2000 de ture si consumul se vede,adica in loc de 13-14 \suta de Km i-mi arata la un moment dat cam 12 ceea ce e foarte mult,totusi asa mi se pare pentru motorul meu,dar in schimb la mersul asta e puturoasa rau masina si nu prea i-mi convine.Apropo,a incercat cineva de ex. cand vezi stop la 500 de m in fata sa scoti din viteza si sa pui frana doar cand e neaparata nevoie sa vedeti cat scade consumul pe bord??? eu asa fac nu folosesc frana de motor!!! Consumul pe care vi l-am spus este in miezul zilei cand e cam aglomerat prin oras,dar sambata noaptea cand ma intorc din oras,la acelasi mers consuma cam 10\suta ceea ce e la fel de mult pentru o masina de 1,6 ,ce sa fac????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste frana de motor cat mai des... o sa vezi ca iti arata si pe BC, consum 0. Cu cat mai des cu atat mai bine ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm faptul ca mersul in frana de motor e mai economic decit cel " pe liber " . Insa din pacate in Bucuresti se merge in coloana si atunci este destul de greu sa schimbi vitezele cum ai dori.

Referitor acestui subiect vorbeam la servici ca mai bine ne schimbam punctul de referinta: sa nu mai vorbim de citi l/100 km consumam ci ca la tractoare - citi litri pe ora, pt ca ori stai ori mergi tot aia e in traficul din Bucuresti. In clipa cand te deplasezi cu 10-12 km / h e cam greu sa te referi la 100 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la concluzia ca si benzina conteaza la mersul economic. Si, contrar la ceea ce as fi crezut pana acum, Fabia mea consuma mai putin cand pun benzina de 95 fata de atunci cand pun de 98. In cartea tehnica se recomanda sa alimentez cu 95/91. Se pare ca este optimizata pentru consum folosind benzina de 95.

In rest, schimbatul vitezelor la turatie mai mica economiseste combustibil dar sa nu avem pretentia sa fie si sprintena. Am constatat pe pielea mea, marirea turatiei la care schimb de la 2000 la 2400-2500 a dus la o crestere a consumului cu 0.7-0.8/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul folosesc destul de des frana de motor si se simte la consum. Consuma mai putin cam cu 0,6-0,8 l /100 km atunci cand folosesc mult frana de motor. Cum spunea si Lukerro, conteaza si benzina, dar conteaza si stilul de schimbat vitezele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac calculele acum dupa plin-plin, sau mai bine zis cati km merg prin Bucuresti cu un rezervor de Ibiza (45l). Ieri de ex cand s-a aprins becul de la rezervor am oprit la benzinarie si am facut plinul din nou. Am mers 413 km pana s-a aprins beculetul. Asta e un record. De obicei el se aprinde la 380-390 max. Bine...de obicei merg tot timpul cu AC. Dar fiind mai racaore nu am mers deloc cu plinu' trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac calculele acum dupa plin-plin, sau mai bine zis cati km merg prin Bucuresti cu un rezervor de Ibiza (45l). Ieri de ex cand s-a aprins becul de la rezervor am oprit la benzinarie si am facut plinul din nou. Am mers 413 km pana s-a aprins beculetul. Asta e un record. De obicei el se aprinde la 380-390 max. Bine...de obicei merg tot timpul cu AC. Dar fiind mai racaore nu am mers deloc cu plinu' trecut.

<{POST_SNAPBACK}>

413 km cu cati l de benzina? Cat ai alimentat la pompa? Banuiesc ca mai putin de 45 din moment ce ai alimentat cand ai fost atentionat de martorul de pe bord.

O alta chestie, poate care e specifica doar stilului meu de condus, am observat ca la drumurile in afara orasului, consum mai putin ziua decat noaptea. Diferenta e mica dar exista. Noaptea pun mai multe frane, curbele nu le vad tot timpul exact asa incat sa apreciez cu ce viteza sa le abordez, etc. Mai ai norocul sa dai peste unul greu de depasit din cauza traficului, dar care merge incet. Si multe altele variabile. Mai poate confirma cineva chestia asta? Mentionez ca nu am computer de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au intrat 40 de litri fix!

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:) am si eu o problema: consumul pentru in VW Vento, 1996, 1.8/66kW bezina, 100k km, monomotronic; astfel in oras (Bucuresti) am constatat un consum mediu de 13-15 l/100km CO95 fara plumb, viteza medie orara 10-12 km/h, trafic cu stationari si reprize de demaraj intens (incerc totusi sa nu o turez prea tare, max 4000rpm); mentionez ca in afara localitatilor am obtinut in mod constant 6,5-7.1 l/100km. Daca se poate face ceva pentru a reduce acest consum de benzina (nu prea agreez solutia pe gaz) va rog sa ma ajutati (motor diagnosticat VagCom anul acesta la Augsburrg si e ok). Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o turezi la 4000 e normal sa ai asa consum. ia schimba pe la 2400 sa vezi cum scade. da' daca vrei sa fii ,,tare" ;) , vorba aia domnia costa. si de asta ai cutie de viteze , sa le schimbi cand trebuie. daca ai cuplu max pe la 2500 si chimbi de ex. la 3000, cand ai intrat in treapta superioara esti tot pe la 2500. eu schimb la 2300-2500 si in oras am consum de 7. afara ai dreptate, e intre 5,6-7,5 depinde de incarcadura pante etc. am cartea tehnica originala si acolo sunt date toate consumurile : 5,4-90km/h, 7,2-120km/h, 9,3 oras(probabilBERLIN) PT motorul 1,8l/55kw. la noi consumul in oras este aprox ca cel dat pt 120 /h, in bucuresti poate ca in berlin dar pana la 13 e cale lunga. tu papi benzina nu golfuletzul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt motorul tau ca am vazut acum ca e de 1,8- 66kw consumurile din carte sunt

90km-5,6l; 120km-7,5l; oras-9,7l

daca este 1,8; 66kw-syncro atunci consumurile sunt : 6,3l; 8,2l;11,1l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de acest sfat ?

sfat85uc.th.gif

sfat8i0ez.th.gif

O fi consumul la rece chiar atit de mare???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floryneg, 7% in oras cu G3 de 1,8 ??? Esti sigur ca cineva nu iti baga benzina in rezervor fara sa stii tu???

wwww: concluzia este ca Iarna nu-i ca vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu. LA 1,8 litri un consum decent intr-un oras aglomerat este undeva intre 10 si 11 litri, din pacate :o Ce-i drept, poti scoate 7% daca mergi noaptea pe soseaua de centura libera :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wwww: concluzia este ca Iarna nu-i ca vara.

<{POST_SNAPBACK}>

Se simte :o dar eu ma refeream la prima imagine mai mult (la ce scrie acolo).

Manual de intretinere Golf 4:

"Pentru a se reduce in mod considerabil consumul si emisia de noxe motorul si catalizatorul tebuie sa atinga temperatura de lucru.

Motorul rece al unui autivehicul de clasa medie consuma direct dupa pornire, aproximativ 30-40l de combustibil la 100Km. Dupa aproximativ 1Km consumul scade la 20l. Abia dupa 4 Km motorul ajunge la temperatura de regim si consumul se normalizeaza.

De aceea deplasarile scurte trebuie evitate."

Repet,

o fi consumul la rece chiar atit de mare precum spune manualul??? Adika 30-40l in primul Km???

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel putin la mine (2.0 mpi) dupa pornire BC afiseaza consum de 40-60 l/100km, cateodata chiar si 99.9%, dupa cateva secunde scade la 25-40, si abia peste cateva minute bune se "normalizeaza". Deci e foarte posibil ca in primul km sa ai consum de 20-40%, mai ales daca o calci la rece.

Masina e ca o femeie: ca sa mearga bine, ca si unsa, intai trebuie incalzita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!