Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

Daca imi amintesc bine consumurile specifice ale motoarelor au un minim undeva in zona turatiilor de moment max.Asta nu are nici o legatuta cu consumul de combustibil in Bucuresti.Eu am observat ca la multe masini se poate obtine o scadere a consumului scazand plaja de turatii.Reversul medaliei este scurtarea duratei medii de utilizare datorita functionarii motorului la turatii joase si sarcini mari.Am mai observat(vezi si alte forum-uri) ca odata cu scaderea pretului masinilor creste obsesiv interesul pt consum.Legat de consumul unui anumit tip de masina acesta este dat in manualul de utilizare si este rezultatul unor masuratori "standardizate".Alte masuratori de consum nu sunt decat niste date empirice la nishte conditii de utilizare intamplatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca faci drumuri scurte , motorul nu apuca sa ajunga in parametrii optimi de functionare si normal ca va consuma mai mult. de exemplu pe primii 2-3km poti sa ai consum de 15% pana se incalzeste motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu o perioada mersul cu schimbul la 2000 de ture, da am renuntat la el din 2 motive:

1. la fel cum a spus neutrin, e posibil sa dauneze motorului (chiar daca nu sunt sigur, dar am auzit la multa lume ca spune lucrul asta) si e mai bine sa dai mai multi bani pe benzina decat in service-uri;

2. la traficul din Bucuresti este stresant sa incerci sa conduci asa (adik cu accelerari line) din cauza deselor claxoane si injuraturi care le auzi la adsesa ta din spate.

Din cate am vazut merita cel mai mult sa conduci foarte prevazator cu scopul sa mergi cat mai constant posibil (si de preferat in weekend :confused: ).

Ca o schimbare de subiect, dar tot in topic, am auzit ca acum vreo 2 luni, parca, la noi s-a doborat recordul de mers economic pe sosea de catre un strain (parca austriac sau suedez), care a facut cu o Fabia (nu stiu exact motorizarea) un drum (relativ lung, de 500 km parca) cu un consum de 2 si ceva/100km. A auzit cineva de asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Da, e un austriac performeru'. E un topik pe tema asta. Dar e un TDI, nu pe benzina...

Masinile pe benzina sunt mai mancaciaose. Iar la chestia cu schimbatul: eu zic ca 2500-3000 este zona masinii mele (1.4 16V). Motorul e usor turat, se simte fortos pe la 3500, deci sa schimbi la 2000 (turatie de schimbat la diesel) este cam aiurea. Si nici nu cred ca realizezi cine stie ce economie in oras daca schimbi la 2000. La un moment dat o sa mergi cu 50km/h in treapta a 5-a, cu motorul innecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm .... Sunt ushor :banghead: pentru ca nu vorbesc de un benzinar VAG ci de o mancacioasa veritabila BMW ;) :

- Motor mare => cuplu suficient pentru a schimba la 2000. Turatia va scadea dupa schimb pe la cca 1400 de unde inca are suficienta forta.

- Frana de motor duce e drept indicatorul de consum instantaneu pe 0. Dar numai la frana de motor de la peste 1800rpm! Deci ushoare frane de motor in conditzii de schimb la 2000 nu ajuta cu nimic :D

- Consumul minim il obtzin cu mult CALM. Plecari ushoare de pe loc, acceleratia pe prima treime de cursa, fara schimbari peste 4000rpm :D

si uite asha obtzin DOAR 14% in orash si ushor sub 10% afara (mers aprox constant la 120-130km/h)

Regards,

Charlie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 in conditiile astea? da' ce monstru de motor ai? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 in conditiile astea? da' ce monstru de motor ai? :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu e monstru. Doar 2500cmc, bujii care trebuiau schimbate acu' 20k km si pompa de benzina ushor obosita. Atata doar ca e suficient sa te enervezi la o plecare de la semafor in panta (si am 2 in drum spre serviciu), sa uitzi de condusul la consum, si se ascunde acul de la indicator undeva, rushinat, la peste 30% :D Uite asha media in orash ajunge la 14 ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa fac antireclama la bmw dar sunt cunoscute ca papa benzina ca si cum e spart rezervorul insa au alte calitati pentru care sunt apreciate;

am mai multi prieteni cu BMW si unul vazand ca 520 al lui papa in oras 17-18 benzina si nu il lasa inima sa renunte la masina a facut o MARE GRESEALA a bagat GPL si s-a dus consumul la 25 gpl ziua in trafic

masina din semnatura papa 9l mers in oras si 6-6,5 in afara ;mers destul de calm cu schimbat la 2500-3000 fara sa bruschez si nu folosesc frana de motor

daca pun aerul creste consumul cam cu 1l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea cu motorasul asta de 1.4 MPI daca mergi subturat + frane de motor si mers pe liber unde se poate ( gen taxi ) consuma mult mai putin decat un mers unde simt motorul ca se simte bine ( adica, schimb de viteze la 3000+ ). Probabil insa economia de carburant va acoperi daunele mersului subturat, totul fiind relativ.

Eu merg cum se simte masina bine si nu imi este teama sa o calc tare pana la 3500. Mai mult de atat merg foarte rar dar pana acolo acceleratia este 70 80% uneori full throtle. Consum de vara 8%, mers 95% in orash. Iarna sare la 8.5-8.8%. Pe distante scurte pana in 5 km in trafic de varf medie peste 9-10%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa fac antireclama la bmw dar sunt cunoscute ca papa benzina ca si cum e spart rezervorul insa au alte calitati pentru care sunt apreciate;

am mai multi prieteni cu BMW si unul vazand ca 520 al lui papa in oras 17-18 benzina ....

<{POST_SNAPBACK}>

Pai spune-i prietenului sa caute defectul la injectzie ... 520 nu are voie peste 14 la condus "normal-bmw" in orash. Cu 520/6 am scos sub 12 in orash mergand cuminte iar cu 520/4 merg de 1,5 ani in orash cu max 10.5.

Masina de care ziceam in postul de mai sus o am de 2 saptamani. Dupa reglaje sper sa nu consume mai mult de dublu fatza de un 1.9 TDI de la VAG :banghead: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Motorul meu e cel din semnatura. Am incercat si eu diferite variante de mers economic. Mentionez ca merg 99.8% in Bucuresti si prind cele mai dragute "rush hour".

Asadar, mergand "babeste" si ajungand pana in treapta a 5-a la 60km/h, scot un consum MEDIU infim, undeva la 9%. Consumul instantaneu e de 5-6% conform BC. In aceste conditii insa, motorul e mort...nu pot sa trag de el ca e lenes rau (evident!). Mentionez ca NU merg asa zilnic deoarece adorm la volan si mi-e mila de cei 92KW si de cele 20valve.

A doua varianta a fost cam asa: plecat de pe loc cu a I-a si schimbat la 2000, a II-a la 3000 si restul la 3500-4000. Schimband in intervalul 3500-4000 am obtinut un consum decent 10-11%, masina avea vana si ma puteam baza pe puterea motorului.

In momentul in care iau piciorul de pe acceleratie sa opresc la stop, consumul este instant ZERO. La plecarea de pe loc e periculos. O plecare ca la scoala de soferi imi tine nervii calmi; o plecare furtunoasa cu consum instant de peste 50% ma baga in spital (de aceea nici nu tin BC-ul pe consumul instant ci pe autonomie).

In mod normal merg semi-sportiv iar consumul mediu este de 11-11.5% in Bucuresti.

O mica paranteza; am facut 1500 km la mare si munte cu mers 130-180 pe autostrada, 100-160 pe DN,60-80 in localitati, cu urcat la Paltinis, Poiana Brasov, Furnica (Sinaia), cu plimbat prin orase (C-ta, Buc, Brasov, Sibiu) cateva zile in traficul pe care-l stim cu totii...consumul mediu afisat dupa cei 1500km a fost de 7.7%. Am folosit clima cam 50% din drum.

P.S. consumul explicat mai sus pentru Bucuresti este FARA clima. Daca pornesc clima si merg regulamentar cu 50km/h, plecari de la stop ca la scoala, schimbat viteza la 3500, consumul este 10% (+/-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am incercat sa aplic acea teorie cu schimbatul la 2000. Nu stiu daca e adevarata pentru ca pana acum am mers cam in stilul asta si nu stiu cum ar consuma daca merg mai sportiv. Dar mi-am promis ca voi incerca, incepand cu primul plin. Acum, in conditii de trafic criminal in Bucuresti (Drumul Taberei - TVR) scot cam 8.5 - 8.6 (12km ii fac in 1h). Mi se pare cam mult dar asta e. :D

Un consum mic il obtin la 60-70 km/h in treapta 5.

E adevarat ca Fabiuta e un pic cam lenesa daca schimb numai la 2000.

E chiar adevarat ca mersul subturat duce la defectiuni? Daca da, ce fel de defectiuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat sa aplic acea teorie cu schimbatul la 2000. Nu stiu daca e adevarata pentru ca pana acum am mers cam in stilul asta si nu stiu cum ar consuma daca merg mai sportiv. Dar mi-am promis ca voi incerca, incepand cu primul plin. Acum, in conditii de trafic criminal in Bucuresti (Drumul Taberei - TVR) scot cam 8.5 - 8.6 (12km ii fac in 1h). Mi se pare cam mult dar asta e. :)

Un consum mic il obtin la 60-70 km/h in treapta 5.

E adevarat ca Fabiuta e un pic cam lenesa daca schimb numai la 2000.

E chiar adevarat ca mersul subturat duce la defectiuni? Daca da, ce fel de defectiuni?

<{POST_SNAPBACK}>

wow nu mai schimvba la 200 ca ruinezi motorul ala.. cam pe la 2500 de ture schimbi cel mai bine.. si e si economic. ( daca esti in bucuresti chiar nu mai are nici o importanta la ce trafic e.. azi am scos 10.4 !!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin dupa drumul de azi dimineata nu as putea spune ca am vesti bune. Am inceput sa schimb la 2500 de ture si consumul a sarit brusc undeva in jur de 9.4. La cat s-a facut acum benzina, ma cam ustura la buzunar. Tocmai am facut plinul si am ramas fara 1,500,000 lei vechi. De la 8.6 la 9.4 e o diferenta cam mare.

Asa ca repet intrebarea: cum dauneaza mersul subturat motorului ?

In cartea tehnica e recomandat sa schimbi la turatii mici pentru a micsora consumul si pentru a reduce poluarea. Care e adevarul pana la urma? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lukerro, nu cred ca de la schimbatul la 2500 ti-a sarit consumul. In Bucuresti e mare diferenta de la o zi la alta la conum din cauza traficului. Poate ai dat putin drumul si la aerul conditionat. Chiar nu avea cum sa sara atat doar de la schimbatul la alta turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fim seriosi, nu poti sa mergi numai babeste, poate reusesti o luna-doua dar nu rezisti. e destul de clar ca atata timp cat nu accelerezi brusc si nu sari de 3-4000 ture decat cand e necesar, o sa ai un consum apropiat de cel din carte.

cred ca in general schimbarea vitezei in jur de 2500 ture e ok. daca vrei mai multa economie schimba benzina (de la 95 fara plumb la omv100 e diferenta mare si nu stiu daca merita) sau daca ai masina ceva mai veche <2000 in special pt oras pune-i GPL. despre GPL s-a mai discutat, cert e ca din cate stiu in Italia jumatate din masini merg pe gpl si nu se mai plange nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lukerro, nu cred ca de la schimbatul la 2500 ti-a sarit consumul. In Bucuresti e mare diferenta de la o zi la alta la conum din cauza traficului. Poate ai dat putin drumul si la aerul conditionat. Chiar nu avea cum sa sara atat doar de la schimbatul la alta turatie.

<{POST_SNAPBACK}>

Partea stranie este ca, in aceasta dimineata, am gasit o ruta mai putin aglomerata iar de aer conditionat nu era nevoie. E posibil sa fie din alta cauza. In zilele cu trafic f mare (ultimele 3) aveam deja vreo 350 km facuti si consumul mediu a fost mai greu de influentat de consumul mai ridicat al acestor zile. In schimb ieri am resetat consumul mediu si probabil ca am avut un consum de 9.4 in acesta dimineata.

Mai urmaresc si va tin la curent. Oricum, este clar ca schimbatul la 2000 duce la un consum mai redus dar, daca afecteaza motorul, prefer sa merg un pic mai turat si sa imi protejez masinuta.

Referitor la GPL, a pus cineva GPL pe o masina mai noua? Si daca da, cum merge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...din cate am observat, de cand incerc sa-mi reduc consumul, nu trebuie neaparat sa mergi "babeste" ca sa ai un consum mic, ci mai degraba prevazator. De exemplu: daca la semaforul din fata e rosu (chiar daca e la 1 km distanta) nu mai accelerez, ci merg constant si pun frana de motor din timp astfel incat sa nu ajung sa franez decat la aproximativ 20 km/h. Destul de des se intampla ca pana sa ajung la semafor sa se puna verde si astfel evit cu totul sa mai pun frana, astfel evitand accelerarea ulterioara necesara pentru a ajunge la viteza de mers.

De schimbat, am renuntat de mult sa schimb la 2000 de ture; acum o fac pe la 2700, astfel incat sa nu scad sub 2000 in treapta superioara.

In legatura cu benzina: folosesc doar OMV super 100. Merita! Motorul merge perfect (nu oscileaza la relanti, nu are caderi de putere etc). Presimt ca o sa aiba o viata lunga. :banghead:

Si apropo...mersul in acest fel (cat mai constant si prevazator) m-a ajutat sa devin si mult mai calm la volan, pe langa ca, fara sa exagerez, scot un consum de 8-8,5 cu mers 100% in Bucuresti, ceea ce e foarte bine, dupa parerea mea (in manual scrie 9,4). ;)

Daca cineva scoate mai bine in oras cu un astfel de motor (1.6 105 CP) sa-mi spuna si mie cum face! :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am mers o vreme dupa manual, schimband viteza pe la 2000 ture. Cred totusi ca exagerarile, in orice sens, nu sunt bune. E bine sa te mai uiti din cand in cand la turometru, dar si mai important e sa "simti" comportamentul masinii, pentru ca acesta depinde de mai multi factori care nu-s afisati pe bord (cat de mare e inghesuiala in localitatea respectiva, calitatea benzinei, cate persoane ai in masina samd). Am scos si consumuri de 7% in oras, nu stiu insa cu ce pret. Cred ca mai mult conteaza STILUL de condus relaxat, atitudinea generala a soferului decat anumite cifre. Asa ca in ultima vreme am inceput sa tin masina mai degraba catre 3000 de ture decat catre 2000 cum faceam inainte, si mai ales in oras, sa nu ma mai grabesc :) chiar nu merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am promis ca o sa revin cu experimentul "schimbat viteza la 2500". Consumul s-a stabilizat, din pacate, la 9.2-9.3. Avand in vedere ca ruta pe care circul acum este mai libera iar AC nu folosesc (ploua de cateva zile) consumul a sarit cam cu 0.7 la suta in urma trecerii la 2500 de ture.

Voua nu vi se pare ca 9.2 este un consum foarte mare pt un motor de 1.2 in regim de vara (in Bucuresti)?

Se pot face ceva reglaje ca sa pape mai putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La traficul de Bucuresti, nimic nu e prea mult!!! In trei zile. de marti pana joi, am golit 1/2 de rezervor, adica mai mult de 20 l. Nu sunt comis voiajor, sa bat orasul in lung si-n lat. Marea majoritate a timpului l-am pierdut intre Tineretului si Universitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lukerro: Care e turatia de relanti la tine? Si ce benzina folosesti?

Oricum...daca mergi pe drumuri aglomerate, unde nu treci de viteza a 2-a, o sa ai un consum foarte mare (eu, de exemplu, am facut asta vara un drum la pitesti si am prins toata portiunea Piata Gorjului-Carrefour, adik iesirea din Bucuresti, mers bara la bara; e...mi-a afectat consumul in asa fel incat am scos media cam 10 dus-intors, mers pe autostrada cu 140....in mod normal am intre 7 si 9 (depinde de viteza pe autostrada...si 140 nu e chiar atat de mult)).

In alta ordine de idei, avand un motor mai mic eu zic ca nu sufera asa mult daca schimbi la turatii mai mici (gen 2000 rot/min). Totusi cred ca 2500 e mai rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voua nu vi se pare ca 9.2 este un consum foarte mare pt un motor de 1.2 in regim de vara (in Bucuresti)?

<{POST_SNAPBACK}>

In 2 zile consecutive am scos 14.5% respectiv 9.7% pe acelasi traseu, si asta din cauza diferentelor intensitatii traficului. Nu cred ca are vreo relevanta consumul in Bucuresti pentru evaluarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lukerro: Care e turatia de relanti la tine? Si ce benzina folosesti?

Benzina folosita e Mol Tempo Plus - 98 sau 95 depinde de circumstante.

La relanti cred ca sunt in jur de 750 de ture.

Ca si fluenta a traficului - fac in jur de 35-40 min pe o distanta de 10 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lukerro: Care e turatia de relanti la tine? Si ce benzina folosesti?

Oricum...daca mergi pe drumuri aglomerate, unde nu treci de viteza a 2-a, o sa ai un consum foarte mare (eu, de exemplu, am facut asta vara un drum la pitesti si am prins toata portiunea Piata Gorjului-Carrefour, adik iesirea din Bucuresti, mers bara la bara; e...mi-a afectat consumul in asa fel incat am scos media cam 10 dus-intors, mers pe autostrada cu 140....in mod normal am intre 7 si 9 (depinde de viteza pe autostrada...si 140 nu e chiar atat de mult)).

In alta ordine de idei, avand un motor mai mic eu zic ca nu sufera asa mult daca schimbi la turatii mai mici (gen 2000 rot/min). Totusi cred ca 2500 e mai rezonabil.

<{POST_SNAPBACK}>

Intr-adevar in aglomeratii mari si mers i- si aii-a se foloseste f putina putere de la motor,peirderile de energie sunt mari,consumul mare,etc.

Turatia de ralanti nu cred ca influenteaza consumul atat de mult,pentru ca ea trebuie sa fie otpima astfel incat motorul sa mearga rotund.O turatie prea mica si consuma mult pt ca isi regleaza mereu turatia marind cant de comb injectata ,iar una prea mare ->evident un consum mare...

Acum si cu motorul mic e problema...caroseria fiind mai grea ,masina poate fi sub-motorizata (exemplu matiz,cu mot de 0.8 in mers normal consuma cat cel de 1.0 l,mers sportiv cel de 0,8 l il depaseste la consum pe cel de 1.0 l),iar mergand subturat nu rezolvi nimik pentru ca motorul nu are cuplu la turatie joasa...singurul lucru este sa tii motorul turat in plaja lui de cuplu,dar sarcina sa fie foarte mica (adik sa apesi pedala de acc f putin si incet) si sa dai frane de motor mai dese in loc de frana de serv si alsat pe ralanti,etc...

Eu am condus un audi a8 de 4.2 l 300 cp si 4 trepte steptronic din '94 vreo 2 sapt.In orash consuma in regim econoomic cam 10-11,mers normal cam 14.Am reusit sa consum intr-o zi, in Buc,in miezul zilei,vara 8,5-9 l/100 km,dar abia am "atins "pedala de acc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!