Jump to content

Dimensiunile noilor anvelope trecute in talon


BogMW
 Share

Postare recomandată

Eu cand am fost la identificare in ianuarie, inainte sa plec, am pus o intrebare legata de dimensiunea anvelopelor, ce anume ar trebui sa fac sa mi-o treaca in cartea de identitate a masinii. In carte aveam trecute doar pe 15, dar pe masina am de 16. S-a uitat la ele, a zis ca dimensiunea e ok, si cand am primit inapoi cartea de identitate aveam trecuta in carte si noua dimensiune de anvelope, ca omologare individuala. Fara nici o problema si fara nici o taxa suplimentara fata de taxa de identificare.

In cartea din Germania sunt mult mai multe dimensiuni de anvelope trecute.

LE: cei de la politie mi-au trecut si noua dimensiune omologata in talon, la "Observatii" (nu la al doilea camp de la dimensiuni anvelope, cum m-as fi asteptat).

Modificat de georgem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mmneg: 50 mil, si lasat masina pe mana lor :rolleyes:. Mai bine vindeam masina, decat sa fac asta...

@georgem: Tot la Observatii mi-au trecut si mie dimensiunile noi.

Modificat de unknown_web
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mi-au raspuns.Exact povestea cu testarea. Am fost cam rau si le-am trimis un mail in care m-am plans de vederea "ingusta" pe care o are RAR romania, cand in Germania totul este legal si ok, sa pun jante de 18, atat timp cat nu modific erorile aferente vitezometrului, janta si cauciul nu ies in afara aripii. Ce tara e Romania asta! Pe cale legala nu faci nimik. Si daca fac rost de o pila la RAR parca vad ca pot sa pun motor de lamborghini fara pb. :lol:

ASa ca o sa merg in ilegalitate pana la alte solutii. Sunt curios ce imi mai raspund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urata ideea asta cu Omologarea Individuala. Incearca sa trimiti un mail la PoRo, sau la o firma de tuning, poate te ajuta ei cu o certificare TUV din care sa reiasa ca masina poate fi echipata cu jante de 18. Sau incearca sa faci rost de actele jantelor, ca si ele ar trebui sa fie omologate. Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Masina adusa in nov 2006 din olanda. Venit la rar. pus 50 ron in scrumiera..asteptat 20 min (ca n-ai voie in hala de autentificare) si la iesire....surpriza, banii la locul lor (probabil pentru ca nefiind "cunoscut"..sau poate am io o moaca mai "suspecta"...ma trata cu refuz)

Dup'aia m-a bagat la omologare si cand mi-au dat talonul in el scria: Fata : 195/65/15 sau 205/55/16, idem Spate

Acu stau , beau tutun si ma gandesc, ma gandesc si beau tutun......daca ma pune pacatu' sa-mi iau 205/60/16 ??????

Sa vezu dup'aia :) cu militianu' , ca la ei daca scrie la reglement ca ranitu din accident se poate muta prin RIDICARE ..pai tu il dai cu capu de rezervor pana nu mai poti, tu tot prin RIDICARE tre sa scrii la examen ;) .

Stau si ma gandesc, ....in olanda cand am luat masina mi-au adus numere, asigurare, carte verde, alea, alea in 1 ORA, si am plecat catre tara. Cand oare nu o sa mai trebuiasca sa fac io drumuri 2 sapt ca sa pot circula cu masina in regula in tarisoara mea draga ??

Si aici ma gandesc mai ales la cei care cumpara masini noi ! adica sa se duca la aia, sa zica "p'asta o vreau" si dealeru' sa zica "reveniti dupa amiaza, va costa atat, si puteti merge sanatos"

Hai ca m-am incins si am luat-o pe aratura.Scuze de off topic , da ma trece cateodata asa niste calduri pe sira spinarii de numa numa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitati raspunsul:

"Pentru informatii suplimentare si tarif,va rog sa-l contactati pe dl.ing.Vlasceanu Gabriel de la LISR-Voluntari(Laboratorul RAR) la numarul de telefon: 270.36.90 sau 270.36.89 int.290. Datele pe care vi le-am trimis anterior sunt extrase din documentele de omologare de tip a autoturismului dvs. din Germania. Daca masina dvs. are trecute in Brief si alte anvelope tolerate,inseamna ca are testele efectuate in Germania si pe baza acestor tete s-au facut mentiunile suplimentare in acte. Aveti dreptate ca pe VW Bora exista anvelope de dimensiuni mai mari(17" si 18"), dar pentru masini mai noi, care au alta omologare de tip in Germania. In situatia in care autoturismul dvs. are trecut in brif si alte anvelope si dvs. nu le aveti trecute in CIV, puteti veni cu actul original si autoturismul la orice reprezentanta RAR din tara si acestea vor fi mentionate in actul eliberat de RAR.

Cu respect,

Calin Chirea"

Deci exista Bora echipate cu jante de 17, 18 dar sunt mai noi si au alta omologare??? Tare frate. DEci e clar. Tre' sa vad cum ma descurc. :lol: . Pur si simplu nu inteleg logica RAR romania. o sa incerc sa fac rost de certificat TUV si gata. Da oricum si atunci o sa am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

totul e in functie de codul motorului si anul de fabricatie

iar cu TUV-ul nu o sa faci nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
totul e in functie de codul motorului si anul de fabricatie

iar cu TUV-ul nu o sa faci nimic

Si care ar fi optiunile pt. diferite coduri si ani,stie cineva?Eu am doar 195/65/15 in carte si am pe masina 215/45/17 fata si 225/45/17 spate si niste jante pe care am dat o groaza de bani plus cauciucurile care sunt la fel de scumpe,si n-as vrea sa le admir doar in garaj din cauza incapatinarii celor dela RAR.De fapt ei au spus ca imi trec dim. pe 17'' daca aduc de la un dealer VW,o dovada ca masina cu nr. de identificare -----,are ca dotari si aceasta dim.Taxa ede 80 ron la RAR,dar nu am gasit cine sa mi-o dea!La dealer-ul din Bacau mi-au zis ca s-ar putea dar cind au cerut de la Bucuresti hirtia, aia au intrebat daca masina a fost cumparata din reteaua lor.Cind au aflat ca e de-afara ,au intors-o ca la masini mai vechi de 2 ani nu mai elibereaza asemenea dovezi!Asadar pt an 2000 cu 2001 in acte, motor AJM,85 kw, stie cineva daca se pot pune roti pe 17''?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat ca pentru bora motor 1.6 akl dimensiunea maxima admisa e 17. O sa ma duc la un moment dat la rar sa imi treaca dimensiunea de 17 in carte si dupa in talon. Eu am pe 18 acum si ma gandesc ca daca trec si 17 in talon daca cumva ma opreste organu si vede in talon 17 nu isi mai bate capul sa se uite pe cauciuc la dimensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicati-mi si mie mai clar va rog, ca vin tuning days si iau niste jante la oferta :lol: , ce trebuie sa cer la porsche romania cand ma duc la ei sa-mi pun jante de 17... ce le cer mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa va zic eu o patanie:

Ma duc cu Cabrioletul cel nou la RAR.

In specificatii (CIV) 16 si 17 - pe masina 245/40/18.

Le arat ca sunt originale ca vin cu masina samd ... nimic. Nu se pot monta - sa vin cu unele mai mici (16-17)

Merg la consultanta acolo un domn cu iz de inginer imi explica ca ei tin evidenta dupa codul de motor si dupa sasiu cum era normal... !!!

DISCUTIE

Pai nu aveti fise tehnice?

Nu ... e prea noua masina ...?!!!

Pai are 1 an....

Mda avem o revista - Automotor si Sport (parca).

(Eram siderat)

Rasfoieste revista si imi arata ca maxim 17 scria in revista...

Imi intinde raportul de respingere si-mi ureaza o zi buna.

Fac taraboi oficial la RAR Grivita ca am dreptate ma duc cu fisa de omologare din Germania pt. respectivul sasiu (sa traiasca cine m-a ajutat de la Porsche)

Dupa o luna in care masinuta a stat neinscrisa din lipsa de certificat de autenticitate vine raspunsul oficial - Prezentati-va la RAR Voluntari pt. eliberare. Merg la Voluntari - stupoare - nu se elibereaza ca a trecut o luna de zile de la prezentare si nu au pozele ca se sterge baza de date dupa o luna. Masina era in garaj ca era neinmatriculata si ei o tineau de-a surda sa o duc acolo (pe platforma probabil). Mi-am pierdut orice simt al ratiunii si m-am oprit in biroul directorilor. Dupa explicatii de 15 min. a aparut certificatul ca prin minune.

Pe scurt.

Daca jantele care le doriti pe masina se pot trece si cei de la consultanta va stabilesc acest lucru e simplu daca nu mai bine renuntati. Nu as face din nou treaba aceasta vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

masina mea are in documentele traduse 2 dimensiuni pentru roti.

In CIV si talon au fost trecute rotile cu dimensiunea cea mare, atit la mine cit si la fostul proprietar, iar masina a venit cu rotile cu dimensiunea mica.

Daca ma duc la RAR cu tupeu isi repara greseala moka si completeaza CIV-ul ??? (am traducerea legalizata) sau acum ca au trecut 3 ani se prescriu greselile? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GRATUIT nu , dar contra 60 RON se poate simplu dc exista documentele de la intrarea in tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca ramin asa ...are careva treaba cu mine??

PS oricum, am facut o sesizare on-line catre RAR sa isi repare greseala pe banii lor nu pe ai mei

nu am chef sa platesc pentru incompetenti (mi-am amintit cum la identificare am stat si ma uitam la vreo 2 cum jucau solitaire de parca erau singuri in hala si nu isi puteau misca dosurile la masina mea pe motiv ca nu am tras la ei ...asta e...degeaba au camerele alea de supraveghere...probabil ca tot pt noi sint)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca anvelopele de pe masina sunt diferite de cele din talon se ridica talonul.

Trecerea anvelopelor suplimentare se face la cerere si cu taxa (nu exista obligatii) deci nu este greseala lor in acest caz. Sesizarile ONLINE la RAR nu ajung nicaieri din cate stiu eu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu intelegi ca nu e nici o dimensiune suplimentara a rotilor pt ca "asa vrea muschii mei"? 17 18 19 etc???

pur si simplu EI nu au trecut din traducerea legalizata a briefului ambele dimensiuni

Px5 te rog sa nu mai imi raspunzi pt ca vad ca tii cu ursul :) :lol:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura reclamatie pe care puteai sa o faci era atunci cand ai fost prima data cu masina la ei. si anume referitor la faptul ca "au trecut alte dimensiuni decat erau pe masina"; cu alte cuvinte inginerul si-a facut treaba prost, pentru ca el trebuia doar sa constate ce ai tu pe masina si sa treaca corect in acte ce era conform cu realitatea. acest lucru il sesizai in scris la directorul rar si sigur ala nu scapa usor.

acum o sa zica "la data cand v-ati prezentat aveati pe masina anvelopele trecute in acte". si ce faci? cum dovedesti ca nu e asa? e cuvantul lor impotriva cuvantului tau.

sper ca ai inteles ideea.

la mine nu greseau sa puna un 235/35/19 in loc de 175/80/14 :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu urmeaza sa fac RAR-ul. Ma duc din partea cuiva cunoscut... deci ar trebui sa faca cum zic eu.

DAR :icon_thumright:

Sa le zic sa treaca ambele dimensiuni din brief (205 si 197) sau doar pe cea mai mare? Pe masina sunt de 205.

Offtopic: Ce altceva sa le mai zic sa treaca sigur corect? Adica ce mai "uita" ei sa treaca bine?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recunosc faptul ca aceasta chestie asta mi-a scapat, numai ca asta ar fi trebuit sa o faca primul proprietar in Ro al masinii - pt mine au fost mai importante seriile decit dim rotilor (banuiesc ca si pt primul proprietar ).

De-altfel rotile care sint acum pe masina sint cele cu care a venit din Germania, asa ca singurul fir de ata de care ma leg e traducerea legalizata a briefului iar cel care a copiat datele din acte posibil sa fi jucat Solitaire (am vazut ca le place mult acest joc) si nu s-a uitat bine la rotile masinii.

Poate ca noul director RAR o sa ii urecheze pe toti trepadusii care nu isi fac treaba cum trebuie.

Nu e vb de cei 60 Roni ci de principiu, asa ca astept sa treaca luna :icon_thumright: sa vad raspunsul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Sesizarile ONLINE la RAR nu ajung nicaieri din cate stiu eu .

am primit recomandata:

ref la scris dvs va comunicam ca pt a completa in CIV alte anvelope si jante ce pot fi montate optional pe autov. propr. pers. (anv/jante mentionate in documentele de omologare) trebuie sa luati legatura cu reprezentantii nostri abilitati sa faca modificari in CIV. Mentionam ca programarea la reprezentanta Voluntari, pt modificarea CIV se face la nr de telefon 9672.

Dir tehn

sa inteleg ca isi asuma responsabilitatea ?!?!? vad eu dupa ce ma programez :)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asteptam si noi detalii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da da... va tin la curent dupa preferinte: 220V sau 380V :)

daca si-or pune cenusa in cap, sa le cer sa plateasca taxa pt noul talon?? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asaaaa....sa va spun si eu cum a decurs la mine adaugarea noilor dimensiuni de anvelopa (pe 17"):

Programat telefonic la RAR sapt. trecuta pentru Marti 11.06.07 orele 8:00, RAR Voluntari. Ajuns la 7:30, coada de aprox 50-60 de masini. Ma durea deja capul... Unul din agentii aia de paza care ne dadea indicatii in coloana, imi zice: "Nu va faceti domnu' griji ca pana la 8:10 ati intrat ca dam drumul un pic mai devreme ca sunt 100 de masini programate intre 8:00 si 9:00". "Pe naiba", zic eu in gand vazand lunga coada...Surprizaaa...la 8:07 intram pe poarta RAR-ului...o bila alba, sunt organizati bine baietii.

Ma asez la randul 5 cum imi spusese de la poarta, eram primul (ceilalti fusesera probabil programati pentru altceva). In 5 min, apare un domn Ing. care imi spune sa intru in hala si sa astept sa vina un alt ing. la mine. Intru, stau si astept...vreo 15 min, timp in care am bagat si o tigara la usa. Vine un nene in salopeta, ii spun ce doresc si imi zice ca nu crede ca poate sa imi treaca SI 225/45/17 pt ca oficial la masina mea apare doar 235/45/17. Am mai incercat eu sa zic una alta, a mai venit un ing., s-au sfatuit, dar pana la urma a ramas asa 235/45/17. Corect...asta era ce puteau sa treaca pe baza hartiilor oficiale. Mi-au dat biletel sa merg sa platesc la casa. Merg, platesc (vreo 64.5 RON) si ma intorc in hala...trecusera deja 45 min decand eram acolo. Imi zice OK, mergeti in parcare si dupa aia asteptati in sala sa fiti strigat sa vi se dea actele. Merg, parchez si ma duc in sala sa astept...aici a durat ceva...cam 30 min. Pe la 10:10 terminasem si ieseam de la RAR.

Merg la Politie. Parchez si merg la una din fatucele alea care te agata sa iti faca acte, asigurari, etc. Imi bate totul la masina (cerere si formularul ala cartonat), ma costa 8 RON (ii las 10) si intre timp ma duc la CEC sa platesc...nu la ala din fata intrarii de la Udriste ca-i omor, ci la unul langa fosta pizzerie Acapulco (vis-a-vis de piata agroalimentara de la Unirii, de sus). Ma intorc cu taxa platita, iau actele dactilografiate si ma duc la coada...5 persoane. Stau 20 de minute, predau actele si imi spune sa revin a doua zi dupa talon...buuun zic eu...s-au imbunatatit treburile si aici. O mare bila alba si pentru operativitatea acestui serviciu (care am inteles ca nu mai este parte din Politia Rutiera chiar daca functioneaza in acelasi sediu)...bila alba si pentru faptul ca, surprinzator, functionau aparatele de aer conditionat pe maxim...chiar era placut inauntru desi aglomerat.

Nu am venit a doua zi...am venit dupa doua zile si stau iar la o mica coada de 7 persoane. Iara functionau aparatele de aer conditionat... "Bun", zic eu. "Deci nu a fost o intamplare". Stau inca 30 min la coada si plec fericit cu actele.

Pare o poveste cu Happy End, dar...tot timpul exista un DAR. Azi cand ma uit mai bine la talon...mi-au trecut anvelopele pe 17"... SI LE-AU STERS PE ALEA DE 16". Acum am 15" si 17" permis... Bun si daca vreau sa revin la 16"??? Off, off, mai, mai...asta e. Am sunat acum la Politie, mi-au spus ca e greseala lor si ca sa vin oricand la informatii si sa dau inapoi talonul sa il refaca. Nu mai platesc totusi nimic de data asta...doar alergatura din nou. Aici bila neagra. Dar per total, zic ca s-au miscat super bine si s-au imbunatatit multe.

End Of Story

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asaaaa....sa va spun si eu cum a decurs la mine adaugarea noilor dimensiuni de anvelopa (pe 15"):

Programat telefonic la RAR ieri pentru azi orele 8:00, RAR Voluntari. Ajuns la 7:50, coada de aprox 50-60 de masini. Ma durea deja capul... Unul din agentii aia de paza care ne dadea indicatii in coloana, imi zice: "Nu va faceti domnu' griji ca pana la 8:10 ati intrat ca dam drumul un pic mai devreme ca sunt 100 de masini programate intre 8:00 si 9:00". "Pe naiba", zic eu in gand vazand lunga coada...Surprizaaa...la 8:07 intram pe poarta RAR-ului...o bila alba, sunt organizati bine baietii.

Ma asez la randul 5 cum imi spusese de la poarta, eram primul (ceilalti fusesera probabil programati pentru altceva). In 5 min, apare un domn Ing. care imi spune sa intru in hala si sa astept sa vina un alt ing. la mine. Intru, stau si astept...vreo 15 min, timp in care am bagat si o tigara la usa. Vine un nene in salopeta, ii spun ce doresc si imi zice ca .....povestea e mai jos.... Imi zice OK, mergeti in parcare si dupa aia asteptati in sala sa fiti strigat sa vi se dea actele. Merg, parchez si ma duc in sala sa astept...aici a durat ceva...cam 30 min. Pe la 10:10 .....

End Of Story

.....imi zice ca trebuie sa platesc si am ripostat usor ca nu am ce deoarece eroarea e a lor. Am dat copie dupa brief sa vada datele, s-a uitat la caroserie la VIN , stilpul central dreapta si la pragul drept pe interior (a pipait mocheta) si a plecat cu actele.

cu mentiunea ca eu la 10:10 eram in birou.

Din cauza aglomeratiei, nu am mai stat la taclale cu tanti de la ghiseu sa o intreb daca platesc ei taxele pt noul talon :lol:

O sa incerc sa nu mai refac talonul, incercind sa le explic toata povestea, poate scap cu dimensiunile trecute de mina plus semnatura si stampila lor

Mi-am pregatit un set de copii dupa CIV, Brief si traducerea legalizata sa le am la mine in cazul in care ma intreaba cineva de sanatatea rotilor.

Rapier, sint de nota 10+ rotitele tale ;)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

momentan sunt in aceiasi belea...

ce anume prevede noul regulament daca nu prezentam talonul la o verificare (ex. l-am uitat acasa)? cate puncte se dau? nu e mai rentabil decat sa il aratam si sa il ridice de tot?

Modificat de pantagruel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!