Jump to content

Dimensiunile noilor anvelope trecute in talon


BogMW
 Share

Postare recomandată

Va salut,

Revin eu cu o actualizare. Am achizitionat recent un Golf 6 care in certificat avea doar dimensiuni de 15 si 16, dar era echipata cu roti de 17 (225/45/17).
Din dorinta de a fi in legalitate mi-am facut o programare la RAR pentru a inregistra si dimensiunea de 17 in cartea masinii (dupa ce un dealer auto volkswagen mi-a confirmat ca pot folosi acea dimensiune de jante).

Dupa ce am pierdut 3 ore la RAR, concluzia a fost ca ma costa aproape 1200 de lei sa omologhez aceste jante. Nu e vorba de testele dinamnice ( in care se fac teste de frana si alte nebunii). Alea ajung la cateva mii de lei. Dar mi s-a explicat ca trebuie facut un fel de ITP, care  sa verifice pe langa altele si emisiile pe care le da masina cu aceste jante. Mi s-au trecut in schimb inca 2 dimensiuni ce nu erau mentionate in CIV (pe 15), pe gratis (Le-au gasit ca fiind compatibile in baza de date si s-a considerat greseala lor ca nu le-au inregistrat cand s-a inscris masina).

Long story - short, se pot omologa daca dai 1200 de lei. Mi se pare o suma enorma in conditiile in care nu modifici nimic la masina ca sa o faci sa suporte acele jante. Doar vine un gigel si scrie pe carte ca se poate, in urma unui test de noxe si de frane probabil. Teste care se fac si la un ITP banal.

Ma bucur macar ca nu m-au pus sa las masina acolo, in conditiile in care ea avea deja jantele neomologate.

Modificat de fosi.cata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dealer-ul ţi-a confirmat verbal sau printr-un certificat de conformitate pentru maşina ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@fosi.cata Am mai avut discutia asta recent pe forum la un golf 7 care din fabrica a venit cu anvelope si jante pe 16 cumparat de nou. Proprietarul a achizitionat jante pe 17 sa le schimbe iar dpdv legal masina nu poate sa fie echipata cu aceste jante din simplu motiv ca masina a iesit pe poarta fabricii cu suspensie standard. Ca masina sa aiba jante pe 17 sau 18 trebuie sa ai niste modificari la suspensie, bucse, arcuri, amortizoare daca e cazul.  

Cu alte cuvinte, dpdv legal, nu poti pune pe orice golf 6/7/8 anvelope de la 15 la 18 inch. Doar pe cele care au venit cu suspensie sport din fabrica, sau modele speciale gen GTI/R/FR/RS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, MyKe said:

Dealer-ul ţi-a confirmat verbal sau printr-un certificat de conformitate pentru maşina ta?

Am comunicat cu ei prin email si mi-au dat o lista mai lunga cu dimensiunile disponibile.

Mi-au solicitat 150 de lei pentru eliberarea documentului care sa contina dimensiunile respective.

Sincer sa fiu, nu imi este clar daca as putea merge cu acea foaie la RAR si sa imi faca modificarea CIV.
Cat am stat pe acolo in sala de asteptare, chiar auzeam pe un inginer care ii spunea unui alt client ca daca nu gaseste dimensiunile in baza de date, nu le trece in certificat. Deci aparent ei tin cont doar de ce au inregistrat deja.

 

Am o intrebare totusi. In cazul in care sunt oprit de un echipaj RAR cu astfel de jante, mi se ia certificatul pe loc (si imi blocheaza masina), sau trebuie sa ma prezint intr-un anumit interval de timp la RAR sa dovedesc faptul ca am pus jantele corecte?

Modificat de fosi.cata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minutes ago, deenman said:

Cu alte cuvinte, dpdv legal, nu poti pune pe orice golf 6/7/8 anvelope de la 15 la 18 inch. Doar pe cele care au venit cu suspensie sport din fabrica, sau modele speciale gen GTI/R/FR/RS.

Nici macar, vezi exemplu meu. Passat B6 2.0 170 HP R-Line supensie sport din fabrica si masina nu poate fi echipata cu jante pe 18, desi sunt altele cu motare mai slabe si suspensie standard care pot potrivit omologarii de tip. Am cerut omologarea de tip a masinii la VW si intradevar, nu apar jantele pe 18, nimeni de la VW nu stie de ce. In manual de service se specifica ca masina poate fi echipata cu jante pe 18 daca se pun niste limititatore de cursa pe amortizaore (in cazul in care masina nu are suspensie sport) si niste aparatori de noroi. 

Deci singura varianta ca sa vezi ce jante se pot pune pe masina ta e sa te uiti in certificatul de conformitate. Datele de la RAR ar trebui sa fie exact cu datele de la VW, m-as mira ca in certificatul de conformitate al masinii sa scrie altceva. Datele de la RAR nu sunt scoase din burta, sunt exact datele pe care VW le-a furnizat. 

In cazul tau, din punct de vedere legal, iti pot lua certificatul pe loc. In practica, trebuie sa fii foarte ghinionist sa ti se intampla asta, pentru lucruri asa minore in general te lasa in pace. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, deenman a scris:

@fosi.cata Am mai avut discutia asta recent pe forum la un golf 7 care din fabrica a venit cu anvelope si jante pe 16 cumparat de nou. Proprietarul a achizitionat jante pe 17 sa le schimbe iar dpdv legal masina nu poate sa fie echipata cu aceste jante din simplu motiv ca masina a iesit pe poarta fabricii cu suspensie standard. Ca masina sa aiba jante pe 17 sau 18 trebuie sa ai niste modificari la suspensie, bucse, arcuri, amortizoare daca e cazul.  

Cu alte cuvinte, dpdv legal, nu poti pune pe orice golf 6/7/8 anvelope de la 15 la 18 inch. Doar pe cele care au venit cu suspensie sport din fabrica, sau modele speciale gen GTI/R/FR/RS.

Nu știu dacă ai dreptate, în sensul că la rar eu am prezentat un document (vezi atașamentul) în care erau precizate și alte dimensiuni ale anvelopelor ce pot fi utilizate de către mine, eu, din câte știu, neavând suspensie sport.

IMG-20200416-WA0012.jpg

Modificat de nicusan
Greșeală de redactare...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ELSA sunt date dimensiunile exacte pentru fiecare model si motorizare, in functie de nr de omologare. ( cel putin la touranul meu e asa). Eu am reusit sa trec roti de 17 in CIV cu o hartie data de dealer VW, chiar daca pe COC a venit cu maxim roti de 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce este acest ELSA? Cum as putea ajunge sa fac si eu o astfel de verificare? 

Si care au fost pasii urmatori? Cum ai reusit sa treci in CIV dimensiunea jantelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ELSA este programul de reparatie a VW. Hartia o iei de la dealer, stampilata. Apoi faci programare la RAR pentru modif CIV. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am fost la RAR pt autentificarea unui VW Passat B8 pe care l-am luat din afara. Masina a venit cu roti R18 si am gasit printre actele masinii si o foaie de la reprezentanta VW cu achzitia acelor jante+anvelope + montajul lor pe masina prin anul 2016.
De la RAR (Grivita Bucuresti) mi-au trecut in CIV doar R17 pt ca atat au gasit brief-ul mare si au zis ca imi trebuie CoC sau foaie de la producator cum ca masina suporta alte anvelope.

Totusi ITP-ul l-am luat cu rotile pe R18... e ciudat ca o masina sa vina doar cu o dimensiune de roti.
Am scris un email la Porsche si mi-au dat un link sa comand CoC-ul de pe un site extern, ca ei nu imi pot da altceva. Costa vreo 72 euro, dar tot nu am certitudinea ca in CoC o sa fie trecute si marimea pe R18...
Acum ma gandesc sa vand jantele+anvelopele pe 18 si sa trec complet pe 17.

Daca reusesc sa rost de o foaie de la producator semnata si stampilata cu toate dimensiunile omologate pe masina si ma duc la RAR, cat ma costa oare sa mi le treaca in CIV?
 

Modificat de izurev
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@izurev eu in coc-ul masinii am trecute jante pe 16,17,18. In CIV cei de la politie mi-au trecut doar pe 16 si pe 18, cele pe 17 nu. Le-am aratat coc-ul cand am ridicat actele si mi-au zis ca rar-ul emite civ-ul cu ce au ei in baza lor de date, nu dupa coc si ca daca vreau sa mi le treaca si pe cele pe 17 trebuie sa ma duc la rar. Chestia asta s-a intamplat cu a doua masina din semnatura care e fabricata in 2019 si am cumparat-o de noua din tara, deci nu au putut sa zica ca nu au toate actele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ce la fac dupa ureche... ca nu e ca si cum as vrea sa imi pun ceva exotic pe masina, vreau ceea ce e omologat si corect. Romania... tara tuturor posibilitatilor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trimis un email celor de la RARom pentru a intreba daca se poate face omologarea folosind o foaie de la producator care sa ateste ca sunt compatibile jantele.

Cei de la Bacau m-au ignorat complet.

Iar raromul "mare" (intebari.sisugestii@rarom.ro) mi-au dat mai intai un raspuns de politician. Desi eu am intrebat explicit despre partea cu foaia de la reprezentanta, ei mi-au spus ca ei fac verificarile in baza lor de date si ca alte omologari costa intre 1000 si 5000 de lei. Am mai intrebat o data, ca la prosti, daca acea foaie de la producator ma poate ajuta cu ceva in acest proces de omologare si nu am mai primit nici un raspuns. Asta se intampla pe 22 aprilie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 16.07.2003 at 14:40, chid a scris:

hai sa va zic cum se face, macar o parte....;-)

de la 195/65 R 15 la 225/50R16

iti gasesti o pila la RAR...

eu am gasit pe cineva, m-am dus frumos cu masina, s-a uitat la ea, a verificat serie sasiu, etc, apoi ma intreaba daca nu sunt prea mari, daca nu ating, eu ii zic ca nu.....

se duce in birou, ia cartea de ID, ma duc platesc 340 K lei pt adaugare in cartea de ID, si acum am scris Omologare individuala pe campul 13 ( Varianta anvelope) 225/50R16 96V cu stampila de la ei....

mi-am facut o copie si acum o tin in masina, daca se leaga cineva de ele..... ar trebui trecut si in talon, dar inca nu m-am agitat....daca imi gasesc o pila si aici..... ma bag...!

sper sa va fie de ajutor!

salut scuza ma de deranj poti trimite o poza unde ti o trecut in talon marimea de 225/50/16? in privat 

Modificat de Ricsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În 2003 cînd a fost scrisă postarea pe care ai citat-o dimensiunile erau trecute în talon. La ora actuală nu mai sunt trecute în talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am achizitionat un Touran din Franta, motor 2l CFHC de 7 locuri cutie automata, an fabricatie 2012. Pe talonul frantuzesc nu e trecuta nici o dimensiune de anvelope, masina fiind adusa cu anvelope 215/45/17. In urma vizitei la RAR s-a trecut in CIV dimensiunile 205/55/16 si 235/45/17. E corecta ultima dimensiune, cea pe 17 ? Nu am gasit trecuta nici o dimensiune nici pe stalpul masinii nici pe usita rezervorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cumva si COC-ul masinii (certificatul de conformitate)?

215/45/17 nu este o dimensiune uzuala la grupul VAG, in schimb 235/45/17 da. Probabil ultima varianta este si cea corecta. Si cei de la RAR iau informatiile dintr-o baza de date. Si o vizita la dealer te-ar putea lamuri cu ce anvelope sunt conforme pentru modelul tau de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!