Jump to content

Dimensiunile noilor anvelope trecute in talon


BogMW
 Share

Postare recomandată

Domnu agent nu isi da seama de diferenta 195 - 205. Daca in talon scrie 165 si tu ai 225 atunci probabil ar putea fi o problema, desi nu pentru asta te opreste.

in noul cod rutier spune ca nu ai voie cu cauciucuri mai mari decat dimensiunile trecute in talon...

am un prieten care a fost oprit si luat la intrebati pe kestia asta.... diferenta a fost 225 fata de 195.....

daca vrea sa te opreasca te opreste....

d'aia merita sa faci o vizita la RAR sa le treci in carte, si ai scapat de stres..;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in CI scrie 195/65/15 sau 205/nu_mai_stiu/ce_scrie dar in talon sunt trecute doar cele de 195. Eu nu port CI dupa mine. Daca ma opreste "agentul" ce ii zic?

De un drum la Udriste parca n-as avea chef, sa stau acolo in aglomeratia aia...

EDIT: In momentul de fata am 195. Intrebarea era pusa in eventualitatea ca as pune 205.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chid, eu inteleg ce zici tu, insa daca nu-mi permit sa pierd o zi pe la Udriste, cum zicea si Alex?!

De ce sa fiu eu vinovat cand asa am luat masina de dealer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

in cartea de identitate sunt trecute doua variante de dimensiuni, insa in talon doar una. eu am trecut in talon 195/65 R15 si mi-am schimbat cu 205/60 R15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va spun eu ca daca vrea sa te amendeze o face. pe mine m-a oprit si m-a amendat ca diferea fata de talon si ... shpaga :P

talon: 195/60/15 real 205/50/15 spate si 195/50 fata

asa ca .. tre' sa trec pe la RAR ... si cu ocazia asta poate omologhez si folia ca toba nu cred ca o omologheaza ca face prea mult zgomot ... poate daca gasesc vreo "pila" pe acolo :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am in talon 175/70 R 137.ce inseamna R137? sa inmteleg ca am voie sa o incalt cu cauciucuri de la R13 la R17?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil greseala la inmatriculare. Trebuie sa fie R13 si apoi indicativul de greutate si codul de viteza, cel mai probabil 79T

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Acum 2 saptamani am prins un radar hotarat si le-am dat baietilor permisul meu din California (stiind ca nu au cum sa il confishte). Au inceput cu morale, teorii, tot sosul , ma rog , in prima faza au incercat sa afle datele mele pt. a vedea daca am adresa si rol financiar in Romania sa imi poata aplica amenda. Au dat-o ei prin statie cu Gazela - receptie... cucu, Gazela dormea asa ca au inceput sa ma scarpine - domle ca stam aici pana maine ca tot te facem - moment in care m-au luat pe mine dracii - Ce-mi faceti frate? Imi suflatzi pene in C_R! Cert e ca dupa vreo juma de ora , timp in care baietzii s-au tot foit in jurul masinii, au ajuns la concluzia ca trebuie sa imi ia talonul - pe motiv - cauciucuri de 205 in loc de 195! Asta e, zic, e al vostru! Sanatate! Dar stupoare, nici asa nu e bine, au inceput sa imi explice cat e de complicat sa rezolv treaba, platesc amenda, merg la rar pt omologare cauciucuri, bani cheltuiti etc. In final s-a rezolvat totul cu un 300 de mii de lei. De radar deja uitasera desi era de 138 in localitate. Asa ca, e destul de probabil printre alte probleme sa va loviti si de asta a dimensiunilor cauciucurilor din talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Intreb si eu, daca se intampla sa nu ai trecut in talon si/sau cartea de identitate anvelopele/rotile curente si ai un accident? CASCO iti poate refuza despagubirile pentru modificari "artizanale" sau "neomologate" samd.., daca lovesti un pieton din vina lui si se descopera ca ai roti neomologate si se considera ca daca aveai omologate il puteai evita deci esti vinovat tu ca nu esti omologat samd...

Stiti cazuri de genul acesta?

Stiti si cum sa fac sa imi bag in talon si/sau cartea de indentitate roti numai o idee mai mari ca diametru/circumferinta? Adica 205/60 R15 in loc de 205/50 R15 cat specifica manualul. diferenta de circumferinta este de la 3166mm (la 205/60 R15) la 3037mm (la 205/50 R15). Altfel spus va fi mai mare cu 4,2%. Acum indicatorul de viteza este cu 2,5% mai putin decat real si dupa va fi 1,6% mai mult decat real.

Totusi se castiga la spatiul de franare si de aceea mi-ar placea sa pot pune aceste roti si in acte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu doar ca in caz de accident cu victime.. se face expertiza tehnica a masinilor in care se verifica tot.. inclusiv starea anvelopelor si daca corespund cu cele specificate ( aceasta verificare este facuta insa de politie cu un expert tehnic agreat de ei )... am asistat acum 2 saptamani asa ca stiu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de asta... daca in manualul masinii sunt specificate si 205/55/16 dar in talon imi scrie doar 195/60/15 poate sa comenteze careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mai bine avem ceva omologat ca am b....-o. Adica se poate oricand sa iti ia fata un idiot pe un DN care vine din dreapta fara sa iti acorde prioritate, te lovesti de el, el ranit, expertize & stuff.

Se descopera ca desi anvelopele tale sunt in stare buna sunt neomologate, brusc nu mai este el vinovat, sau cel putin nu mai esti tu nevinovat si totul se transforma intr-un mare haos. Mda... exact ce ma temeam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se omologheaza usor... probabil e doar o taxa pe catre trebuie sa o platesti si ti le trece in carte/talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Din ce am citit pana acum, eu care am trecut de la 165/70 R14 specificat in talon la 195/50 R15, pot avea probleme si ar fi cazul sa fac o vizita la RAR cat mai curand... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, eu abia dupa ce am vandut masina am observat ca in cartea de identitate erau trecute si dimensiunile mai mari...

Concluzia: verificati mai intai in cartea de identitate, la nevoie o copie a CI tinuta in masina poate inchide o gura de un politist.

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Inclusiv in brief-ul original al masinii, cel din germania se trec 2 dimensiuni (de ex 185 / 55 R 15 79 R oder (sau) 185 / 69 R 14 79 R).

Talonul romanesc are cam aceiasi structura cu brief-ul german (are rubrica sau, necompletata, normal).

Oricum, daca nu ai dimensiunile specificate in talon nu primesti OK la ITP (conform regulamentului emis de RAR). Si daca circuli cu ele fara omologare esti clar in ilegalitate...

Nu cred ca e chiar asa de greu sa mai comleteze cei de la RAR rubrica SAU de pe talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ca-i un adevarat haos cu dimensiunile astea.. cat timp masina a fost in leasing pe talon aveam trecute numai 195/60 R15, desi in carte aveam 195/65 R15 si 205/60 R15.. acum dupa ce s-a terminat leasingul si am reinmatriculat masina mi-au trecut pe talon ambele dimensiuni ale rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in talon am 195/65/R14 si la ITP m-am dus cu 185/70/R14 si acum am 205/45/ZR16. Credeti ca intereseaza vre-un organ? Pha!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in talon am 195/65/R14 si la ITP m-am dus cu 185/70/R14 si acum am 205/45/ZR16. Credeti ca intereseaza vre-un organ? Pha!

<{POST_SNAPBACK}>

Sa vezi cand lovesti o dacie din 1900 toamna din lateral pe un DNxy si ala ii zice lu organu ca tu ai anvelope neomologate sa vezi ce devii vinovat din nevinovat si (DOAMNE FERESTE!) dosar penal scrie pe tine daca exista raniri....

Nu glumi cu lucruri serioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A facut cineva modificarea in CI fara pile? Pot sa ma duc direct si sa cer asa ceva?

Trec la 17" in curand si am auzit ca au aparut echipaje Pol+RAR care se uita si la asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu voi incerca fara pile (poate cu alte metode de persuasiune (nu cu b

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut cineva modificarea in CI fara pile? Pot sa ma duc direct si sa cer asa ceva?

Trec la 17" in curand si am auzit ca au aparut echipaje Pol+RAR care se uita si la asa ceva.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai de ce sa nu mearga fara pile? Poti schimba motorul si sa ti-l treaca in talon. Doar ca probabil tre' sa platesti taxa de omologare.

Iar apropos de echipaje cu RAR-ul dupa ei... vineri seara erau cel putin 3 in Bucuresti (Dorobanti, Mihai Bravu, Unirea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost oprit de un politist pe motocicleta in trafic.....mi-a verificat seria de la caroserie si s-a uitat si la anvelope ...ca sunt mai late. Am avut noroc ca cele de pe fata erau conforme cu dimensiunile din talon....doar ca jantele erau mai late. La cele de pe spate nu s-a mai uitat (care erau mai late) Mi-a multumit...si a plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, ca sa inteleg si eu, se pot trece in mod legal si fara probleme deosebite noile dimensiuni ale anvelopelor? Apreciez un raspuns rapid pentru ca stau sa-mi cumpar niste jante pe 17 si nu vreau sa arunc banii de pomana.

Modificat de alexander
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!