Jump to content
Sign in to follow this  
s_c

Cumparare masina de la un samsar

Recommended Posts

joky

@vavi

in cazul unui proces se impune expertiza tehnica

care se face de personal specializat aflat pe lista expertilor judiciari(persoane care emit un raport de expertiza judiciara care constituie proba la dosar)

nuanta in cazul colegului in cauza este daca lipsa airbagurilor poate fi considerat VICIU ASCUNS sau APARENT al lucrurilor

fara a face o dezbatere pe aceasta tema in mod succint trebuie stiut urmatoarele

VICIUL APARENT al lucrurilor este ecel defect care poate fi constatat de cumparator cu ocazia achizitionarii bunului, adica poate fi perceput cu ocazia efectuarii probei bunului fara a avea cunostiinte de specialitate-ex:masina zgariata, lovita partial, troncane suspensia

VICIU ASCUNS este acel defect care nu poate fi constatat la o simpla proba sau utilzare si pentru descoperirea caruia este nevoie de cunostiinte de specialitate, defect care conduce la alterarea bunei folosiri a bunului(in cazul colegului buna folosire a bunului se aplica si la elementele de siguranta ale autovehicolului care sunt standard si fac parte din buna folosire a masinii)

diferenta in cazul colegului este urmatoarea:daca la cumparare ar fi avut martoru airbag aprins in bord ar fi constatat la modul simplu ca sunt probleme de airbag, iar la cumpararea masinii inseamna ca a acceptat defectul,

dar daca airbagu este lipsa si mai si este facuta o improvizatie care sa insele perceptia cumparatorului atunci este viciu ascuns si daca se dovedeste ca vanzatorul in mod intentionat a scos airbagu si a pus rezistente e pasibil de penal sub aspectul savarsirii infractiunii de inselaciune

revin asupra chestiunii

este problema colegului ce face in viitor

daca deschide proces sau se intelege cu vanzatorul

eu am explicat dpdv legal situatia

Share this post


Link to post
Share on other sites
felix12xwk

Joky a expus perfect situatia apelarii la instanta, insa, daca iei in calcul toate aspectele, te lipsesti.

In primul rand, scutesti o gramada de bani, ca sa nu ma spun de nervi si timp pierdut.

Mai exista si posibilitatea sa pierzi procesul (am vazut n cazuri cand mori cu dreptatea in mana).

Totusi, daca mergi pe datul in judecata si castigi procesul (reamintesc ca poate dura minim 2 ani), ce faci ca trebuie sa pui sentinta in executare, alti bani, alta distractie. Nu mai vorbesc de faptul ca poate urma o contestatie la executare si dupa ce se termina toate acestea constati ca nu ai ce sa executi ca respectivul nu (mai) are nimic.

Punand toate astea in balanta, oare care varianta ar fi mai convenabila?

Desigur, poti sa le alegi pe amandoua, adica sa-ti cumperi airbagurile (bineinteles, nu de la el :) ), dar si sa-l dai in judecata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT-19-TDY

plansa bord este noua dar nu exista airbag? cum vine asta? plansa nu vine ansamblata cu airbag pentru partea pasagerului? un amic a avut airbag activat din cauza unei lovituri in bratul inferior al suspensiei asa ca la exterior pe caroserie nu are nici o urma. am avut proces de acest gen acum 4 ani in constanta. golf 3 cu serie caroserie lucrata de baieti probabil in ungaria caci masina intrase in tara in 1996 avea un an vechime si a fost un singur proprietar. de la el am cumparat-o eu. procesul a durat 2 ani si am pierdut. am reusit sa al conving pe alte cai sa restituie valoarea si sa primeasca masina inapoi. am pierdut cu tot cu avocati asa ca am pierdut banii ptr cheltuieli de judecata si timpul prin tribunale. calea amiabila sau calea neortodoxa inca merge in romania. justitia o stim toti!

Share this post


Link to post
Share on other sites
MishuL

Eu cred ca nu ai cum dovedi ca nenea de la care ai luat masina este el cel care a facut matrapazlacul. Poate magaria a fost facuta in Germanica, o multime de proprietari de parcuri auto sunt turci si aia numa' usa de moschee nu sunt. Omul poate fi chiar si de buna credinta.... sau poate nu... cum dovedesti ca el le-a scos, sau ca el a preparat masina dupa un accident minor, si nu a mai cheltuit cu alte airbaguri?

Ca idee, cam cat costa asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
yanq
acest fapt atrage posibilitatea rezilierii contractului de vanzare cumparare pentru vicii ascunse cu repunerea in situatia anterioara

..este vorba de rezolutiune...nu reziliere...daca ai cunostinte juridice stii ca e o mare diferenta intre ele...

..rezilierea se aplica in cazul contractelor cu executare succesiva si efectele produse pana la momentul rezilierii raman produse...

..rezolutiunea se aplica contractelor cu executare dintr-o data (cazul prezentat aici) si repune partile in situatia anteriaora incheierii lui...

Edited by yanq

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebip

Nu ca vreau sa i-au apararea samsarilor, dar din ce am citit pana aici procesul mi se pare o lupta cu morile de vant...peste doi ani. Tu oricum iti vei cumpara air-bagurile, nu cred ca te-ai risca sa mergi cu masina o perioada asa mare de timp fara ele, si chiar daca incepi procesul poate nici nu vei tine masina atata timp.

Si daca sa zicem peste doi ani se anuleaza contractul el va trebui sa iti returneze toti bani, chiar daca tu te-ai folosit de masina in aceasta perioada?

Share this post


Link to post
Share on other sites
joky

yes

scuze e vb de rezolutiune

am scris la viteza cu gandul si la alte cauze

Cumparatorul are dreptul de optiune intre actiunea avand ca obiect rezolutiunea contractului (actiune redhibitorie )si intre actiunea pentru reducerea pretului (actiunea estimatorie )

Share this post


Link to post
Share on other sites
puricele

de acum o dam in legislatie&asigurari :rolleyes:

ca o concluzie: cand vreti sa cumparati masina din tara, intrati pe forum vedeti ce colegi au VAg-com in zona, pregatiti 6 doze cu bere si scanati masina! :P

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUCICUTA

Asa e nu stiu cine a facut matrapaslacul dar masina a fost "facuta" deci martorul airbag se stinge singur-daca nu se stingea singur nu luam masina.Acum doar,ma multumesc sa cunoasca cat mai multi povestea mea ca pe viitor sa nu se mai intample.Asta e razbunarea mea,sa afle toti si sa nu se mai intample.Din curiozitate:cati dintre noi,atunci cand cumpara o masina sh verifica daca airbagurile sunt in locurile destinate lor?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
puricele

eu cand am luat masina, m-am dus ca mielu' la taiere, vroiam focus si am venit cu golf... asa ca!

acum ca m-am mai "citit" stiu ce inseamna o masina buna, si o pregatire teoretica inainte de cumparare!

multumesc!

Edited by puricele

Share this post


Link to post
Share on other sites
alin156

Si eu am patit-o tot cu un domn inginer negustor de masini din Zalau , am constat ca am cumparat o masina care a fost lovita numai cand am avut alt accident, in concluzie trebuie sa mergi cu o armata de mecanici la piata cand cumperi o masina sh...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polo GTI 1.6 16 V

initiatorul topicului are dreptate dar nu are ce sa faca.Cum poate el sa demonstreze in instanta de ex ca nu el (cumparatorul) este cel care a dat jos airbagurile sa le vanda, sau a facut accident si a reparat masina ilegal fara dovada de la politie si nu a mai pus airbagurile si acum vrea sa faca un ban pe spatele vanzatorului cinstit?

daca cineva poate sa demonstreze asta...

asta e doar 1 din motivele pt care nu poate castiga.

Cand cumparati 1 masina sh sunt foarte multe lucruri care se pot verifica pt a vedea daca masina e ok, aceste lucruri se gasesc pe o gramada de site-uri de specialitate.

A si referitor la pusul airbagurilor sa stii ca costa foarte mult.De ex la un T4 din 96, VW mi-a zis 10.000 lei + comp de bord care nu se stie daca tb schimbat decat in momentul montarii noilor airbaguri (costa vreo 1000 lei si ala).Era vorba de airbag sofer +airbag pasager.SH gasesti cam pe la 4-5 sute euro,insa nimeni nu-ti va da facura pe ele (nu ai voie sa vinzi elem de siguranta) iar pe montaj la fel nimeni nu garanteaza ca in cazul unu accident se vor declansa

Share this post


Link to post
Share on other sites
joky

ar fi bine sa te gandesti ca exista metode de expertizare a masinii(ma refer la expertize tehnice judiciare)

plus inca multe alte proceduri care pot fi valorificate in vederea aflarii adevarului

asa ca nu mai da cu presupusu despre motivele care ar conduce la pierderea unui proces

optiunea de ce si cum ramane exclusiv la latitudinea colegului

cred ca deja topicu a ajuns varza :frigbaitata:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mrs10Gbr

Vin si eu cu un sfat :

Decat sa complici lucrurile cu un proces{ care poate dura ani de zile} mai bine cauti cea mai simpla solutie - cumperi un airbag pt volan sau un volan cu airbag si nu mai schimbi flansa de bord pt ca eu stiu ca airbag-ul de la pasagerul din dreapta vine de obicei cu tot cu flansa de bord...care e f scumpa.

Eu zic ca scapi asa de multa bataie de cap [ bani si timp pierdut}.

Cat despra masina......bucurate ca nu a avut accident grav si nu a fost afectata structura de rezistenta sau elementele mecanice si electronice.

Drive fast & safe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Flansa de bord??????????????? Poate plansa. Si nu, airbagul nu vine cu plansa de bord.

Edited by al bundy

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalin_u
Drive fast & safe. Adica pe circuit si in oras. Pe circuit fast si in oras safe

De inceput mai bine faci o scanare completa, vezi daca ai si alte probleme. Stiu ca mai e si un modul de airbag la mijloc, nu pui airbag-urile si gata.

In quote e o parere personala, nu dau in cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Costel Diaconu

Daca au fost Airbagurile sarite si in locul acestora sau montat rezistente becul airbag din bord se aprinde, trebuie rescris "Crash Data" din calculatorul airbag eventualele coduri de eroare se sterg foarte usor si nici un test nu vede ceva neinregula cu airbagurile. Cumosc caz real cu o Corsa 2006 testata la Autotest 2000 in incinta Autovit Bucuresti si baieti destepti de acolo iau dat nota 8,5 autoturismului.

Deci in consecinta pina nu desfaceti sa vedeti cu ochi vostri ce-i acolo nu va bazati pe testere cand e vorba de Airbaguri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LUCICUTA

Asa e Costele pana nu dai jos sa vezi cu ochii tai ce e acolo nu trebuie sa ne bazam pe altceva.....si te intreb daca stii:cand imi voi pune la loc airbag-urile frontale cum trebuie sa procedeze electricianul?Le pune in locasul lor si daca beculetul se aprinde si stinge ok, e totul bine???multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Costel Diaconu

Daca sunt rezistente in loc de Airbaguri si becul din bord e ok adica se aprinde si se stinge cand se pune contactul se poate monta fara probleme Airbaguri bune, calculatorul airbagurilor le vede si o sa se stinga beculetul. Dar totusi atentie si aici ca am gasit cazuri unde sa umblat in bord, sa legat becul de airbag de ABS sau ulei, sa verifice electricianul si chestia asta, isi poate da seama aparent usor, urmariti becul cu atentie sa nu se stinga in acelasi timp cu alt bec de pe la ABS sau ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gbrgeorge

am vazut o chestie interesanta pe autovit. scria ceva de genul "o masina ieftina nu inseamna o afacere buna". cand iei masina sh te duci in lume cu degetul in fund. am vazut tiruri de marfa ce intrau in tara cu masini lovite. am vazut poze cu masini RUPTE si reparate minunat si nu au avut nimic. Eu zic ca TREBUIE SA ITI ALEGI SAMSARUL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lammi

E complicat de verificat daca airbag-urile, fizic, sunt la locul lor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugenus

Pentru Golf 5 este relativ usor de aflat, la pasager se da torpedoul jos iar pentru sofer se scoate airbagul din volan, torpedoul este prins cu doua suruburi torx(nu stiu dimensiunea) iar la sofer are o clema in spatele lui central.Pentru cortina poti demonta ornamentele de la stalpi din fata.

Cel mai bine dute la cineva care se pricepe sa nu rupi ceva .

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lammi

Ma intreb (poate e neinspirata intrebarea, dar...) - dar oare Vag Com-ul (inteleg ca asta este testeru' de care se discuta) nu depisteaza absenta fizica a airbag-urilor, atata timp cat la bord sunt modificate legaturile ca led-ul aferent sa se stinga?

Share this post


Link to post
Share on other sites
WNS

Exista si cazuri in care "pacaleala" nu este facuta asa rudimentar, prin anularea martorului din bord.

Se mai practica si montajul unei rezistente suplimentare ce duce la "pacalirea" calculatorului, iar in astfel de cazuri VAG-COM-ul nu "vede" lipsa airbag-ului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri