Jump to content

Geamuri electrice - probleme


deathwish
 Share

Postare recomandată

Daca a lasat masina sub tensiunea incarcatorului FARA baterie, e cam naspa. Are destule sanse sa fi prajit ceva. Un redresor de incarcare scoate in gol o tensiune cu mult mai mare decat cea recomandata. Bateria se comporta ca un stabilizator de tensiune. Chiar si cu motorul pornit, este interzisa scoaterea bateriei, alternatorul comportandu-se ca un redresor de incarcare.

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentiu_moraru

Da, a lasat masina sub tensiunea redresorului. Bateria era la incarcat pe un alt redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca nu pot da un sfat pertinent. Sincer, m-am pazit intotdeauna sa fac asa o chestie din motivele de mai sus, deci n-am patit-o. Pe vremea cand masinile aveau in instalatia electrica cel mult niste relee, mai mergea metoda fara baterie. In ziua de azi, cand mai totul e electronic, nu m-as risca. Exista sansa sa se fi ars ceva in modul.

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e de la centralizare daca toate geamurile se deschid, dar ca sa nu isi gaseasca masina peste noape cu geamurile deschise eu ii recomand sa isi scoata sigurantza de la geamuri pana nu isi rezolva problema.

Daca nu o tine in garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu toate ushile inchise bagi cheia in butucul ushii, invirti spre stinga si tii asha pina se deschid geamurile. p-orma invirti spre dreapta si tii asa pina se inchid geamurile. Mishcarea asta cica reseteaza lucrurile p-acolo. Daca tot se mai intimpla...paote ar fi bine sa scoti bateria, lashi citva timp .. pui bateria la loc.... e cam ca un reset.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

ce fel de redresor a folosit? daca este ceva vechi sau improvizat sunt sanse sa se fi prajit ceva

daca e ceva nou si de pe afara (automatic, poate), pot sa-ti zic ca majoritatea au si protectie pentru electrica masinii.

ba mai mult, poti sa nu mai dai bateria jos in timpul incarcarii tocmai pentru a nu pierde anumiti parametrii sau setari

plus ca au tot felul de protectii pentru scurtcircuit, borne inversate, suprasarcina, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai intalnit ieri pe unul care a considerat ca e ok sa pui redresorul pe masina fara sa dai jos bornele. Azi o sa sun la dezmembrari sa vad daca ii pot face rost de tablou de bord s.h.

Grija mare la chestii din astea! Nu va jucati ca e scump!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai ca tensiunea la borne este mult mai mare de 14V, dar nici curentul nu este filtrat (are doar punte redresoare).

Ma intreb de unde i-a venit o idee asa mareata prietenului tau :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai intalnit ieri pe unul care a considerat ca e ok sa pui redresorul pe masina fara sa dai jos bornele. Azi o sa sun la dezmembrari sa vad daca ii pot face rost de tablou de bord s.h.

Grija mare la chestii din astea! Nu va jucati ca e scump!

In principiu, daca redresorul nu e un ciur care sa-ti bage stiu ce tensiuni periculoase care sa distruga bateria, nu e o problema grava daca-l pui pe masina fara sa dai bornele jos de la baterie. Bateria este cea care stabilizeaza si filtreaza tensiunea. Bateria se comporta ca un condensator de capacitate mare si chiar ca un stabilizator de tensiune. Prin insasi natura reactiilor chimice care apar in acumulator, chiar daca i se pune la borne o tensiune mare, sau nefiltrata, diferenta e preluata pentru incarcarea lui. Mai mult, chiar se recomanda ca redresorul sa aiba tensiune nefiltrata. Grav e cand se pune redresorul pe borne FARA baterie. Atunci nu mai ai stabilizare, nu mai ai filtrare si poti s-o sfeclesti. Ca atare, acel "unul", de care zice Mihai, cam are dreptate si chiar nu recomand sa se dea bornele jos, daca se doreste doar o incarcare partiala, suficienta cat sa pornesti masina, daca urmeaza sa se incarce, mai apoi, pana la maxim de la alternator.

La ce te referi prin acel "tablou de bord"?

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Dash panel insert", "kombiinstrument" , ceasurile de bord mai pe romaneste. S-au aprins toate becurile inclusiv engine check si tempomat (chiar daca masina nu are asa ceva) si a disparut ora si kilometri. Azi i-am adaptat un alt bor de prin dezmembrari (a dat pe el 100 euro) dar si acela are vitezometrul defect. Zice ca maine mai aduce un alt tablou de bord (tot din dezmembrari).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Redresorul simplu (charger) nu se pune pe borne fara baterie... Oricum nu-ti da curent destul de mare sa pornesti masina fara baterie. Din aceasta cauza au aparut Charger/Booster cu ambele functii

Ideea este ca o baterie de 12V are nevoie cam de 14,4V la incarcare din cate stiu eu....

La incarcare, cele automate se opresc singure, iar cele manuale, le opresti matalutza cand fierbe bateria. Incarcarea normala se face la cel putin 1/10 din capacitatea bateriei. Un incarcator simplu este in jur de 150 ron cu ceva protectii pe el si garantie... pt multi renteaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e corect spus. Tensiunea de 14,2-14,4 V nu e tensiunea de incarcare ci tensiunea unei baterii incarcate. Acumulatorii auto, de regula, se incarca la curent constant (da, cel mai bine la 1/10 din capacitatea/ora timp de aprox 10 ore). Deci, logic, tensiunea de incarcare nu e constanta, si de fapt, la borne gasim tensiunea bateriei care in final ajunge pe la 14,2-14,4 V - functie si de baterie. Daca ii bagi constant 14,4 V la o baterie descarcata, va rezulta un curent de incarcare mult mai mare la inceput, care va descreste spre zero pe masura ce se incarca bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electronica din masina are oricum o stabilizare, de 12V sau de 5V, iar daca nu are ( cazul alternatorului ) suporta pina pe la 17V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Nu cred ca e corect spus. Tensiunea de 14,2-14,4 V nu e tensiunea de incarcare ci tensiunea unei baterii incarcate. Acumulatorii auto, de regula, se incarca la curent constant (da, cel mai bine la 1/10 din capacitatea/ora timp de aprox 10 ore). Deci, logic, tensiunea de incarcare nu e constanta, si de fapt, la borne gasim tensiunea bateriei care in final ajunge pe la 14,2-14,4 V - functie si de baterie. Daca ii bagi constant 14,4 V la o baterie descarcata, va rezulta un curent de incarcare mult mai mare la inceput, care va descreste spre zero pe masura ce se incarca bateria.

vina mea... m-am exprimat gresit :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina colegului meu, Bora 1.9tdI, cu alarma si inchidere centralizata din fabrica, se intampla urmatoarele:

1. A scos acumulatorul si l-a pus la incarcat.

2. A cuplat firele + si - la un redresor de incarcare acumulatori pentru a nu se reseta RC sau BC

3. Dupa ce a montat acumulatorul pe masina, cam la 2 zile, gaseste toate geamurile deschise.

Sa fie de la modulul de inchidere centralizata?

Multumiri anticipate

Am deviat prea mult de la subiect.

Ideea e ca omul a pus redresorul pe bornele de la masina fara baterie. Porbabil e defect modului de inchidere centralizata. Totodata e posibil sa fie si alte probleme. Ai fost la diagnoza cu masina? Ce rezultat ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentiu_moraru

Problema a fost rezolvata la service cu 100 RON. Avea un scurt la firele de la inchidere din portiera soferului datorita unui destept de mecanic (de la coltul blocului, platit cu 150RON), care a umblat la macara si la montaj le-a prins in capacul metalic al portierei.

Izolatia cablului a cedat si uneori intrau in scurt. Rezultat final 250 RON cheltuiti si un mecanic fugar. Va multumesc foarte mult pentru promptitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, daca redresorul nu e un ciur care sa-ti bage stiu ce tensiuni periculoase care sa distruga bateria, nu e o problema grava daca-l pui pe masina fara sa dai bornele jos de la baterie. Bateria este cea care stabilizeaza si filtreaza tensiunea. Bateria se comporta ca un condensator de capacitate mare si chiar ca un stabilizator de tensiune. Prin insasi natura reactiilor chimice care apar in acumulator, chiar daca i se pune la borne o tensiune mare, sau nefiltrata, diferenta e preluata pentru incarcarea lui. Mai mult, chiar se recomanda ca redresorul sa aiba tensiune nefiltrata. Grav e cand se pune redresorul pe borne FARA baterie. Atunci nu mai ai stabilizare, nu mai ai filtrare si poti s-o sfeclesti. Ca atare, acel "unul", de care zice Mihai, cam are dreptate si chiar nu recomand sa se dea bornele jos, daca se doreste doar o incarcare partiala, suficienta cat sa pornesti masina, daca urmeaza sa se incarce, mai apoi, pana la maxim de la alternator.

_____________

sustin :lol: .

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vina mea... m-am exprimat gresit :lol:

nu frate nu ai gresit deloc ci e chiar corect :) adica tensiunea de mers in gol a unei baterii (buna) este de 12,7 pana in 13 v cele peste aceasta valoare la 1 ora de la oprirea motorului sunt supraincarcate (dopuri negre si nivel scazut la electrolit) .

tensiunea unei baterii cu motorul pornit nu are voie sa depaseasca 14,4 volti (exceptie fac acumulatoarele bosch silver care suporta pana la 15 v) si nu are voie sa fie mai mic de 13,7 (cartea spune minim 14 v).

La incarcare se foloseste o tensiune de 14 , 15 si 16 v (16 v in cazul celor care au inceput sa se sulfateze din cauza sub incarcarii in acest stadiu bateria se suprasolicita la actionarea demarorului) si curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 10% din capacitatea bateriei .

:D am zis ca e util chiar daca a expirat subiectul :D

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:) am inchis cu cheia din yala geamurile dupa care am incercat sa deschid normal din panoul de comanda dar nimic, se aud cum ca ar vrea sa plece dar nici nu se clintesc, totul func. in rest semnalele cind inchid din telecomanda inchide trapa din cheie , m-au disperat , sa fie cumva calculatorul de ccomfort? daca aveti vreo solutie va rog ! am mai lasat

o rugaminte dar nu a raspuns nimeni ,sper sa nuu va ajutati " doar intre voi " spun asta pt. ca sunt nou pe aici multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Posibil ca plasticul care tine geamul sa fie uzat si deci va trebui schimbat.eu am aproximativ aceeasi problema la geamul din spate dreapta...motorasul functioneaza dar geamul nu mai coboara... din cate stiu manopera costa mai mult decat piesa de inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marian w- audi Nu am inteles prea bine din postul tau care e problema.

Numai un geam face probleme sau toate nu mai vor sa functioneze?

Ai verificat sa nu fie dusa siguranta?

Poate a inghetat geamul fiind prea frig afara. Cand este frig nu trebuie deloc sa le deschizi ca se rup clemele de prindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand uite un post:http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6834&hl=macara+geam

in al doilea rand aici gasesti cum sa schimbi singur tot felul de chestii: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1138563

sper sa-ti fie toate de folos. pe viitor incearca un serch si o sa te minunezi cate o sa gasesti pe aici si atunci nu sa te mai vaiti ca nu-ti raspunde nimeni. eu asa am procedat si in general le raspund celor care li se inchide topicul pe PM. daca am in schim pareri si la celelalte subiecte si ma pricep particip si la acelea.

mult succes, :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sal si eu am aceasi problema, intru in masina dau sa deschid geamurile si nimik nici un raspuns...seara observ ca nu mai imi functioneaza nici luminile din plafon de unde rezulta ca "modulul de confort ""sau asa cumva cred ca ii zice sa defectat .De reparat nu se poate repara doar inlocui si numai cu unul care are acelasi cod din cate am inteles eu asa ca voie buna unul nou costa 500 RON aproximativ asa ca ma apuc de adunat bani. Totusi sunt bucuros ca nu am ramas cu geamurile deschise :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai putin. Nu te grabi sa-ti cumperi un nou modul de confort.

Problema cu luminile din plafoniera se datoreaza faptului ca nu iti functioneaza switchul pt usa deschisa. Verifica daca la oricare din cele 4 usi nu se aprinde. S-ar putea ca numai la usa de la sofer sa fie problema asta.

Referitor la geamuri: nu iti functioneaza numai de pe portiera soferului sau de la oricare switch nu merg?

Daca toate astea sunt numai la portiera soferului ma gandesc ca s-au intrerupt firele in burduful de la portiera.

Alta posibila cauza: verifica siguranta pentru modulul de confort.

Inca ceva poti sa mai incerci daca toate cele de mai sus nu dau rezultate. Cauta pe forum manualul de utilizare sau intretinere pt Golf 4 si cauta procedura de resetare a modulului de confort. S-ar putea sa se fi blocat si un reset l-ar ajuta sa-si revina la viata.

Posteaza rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Eu am avut urmatoarea problema: geamurile nu mai functionau, plafoniera nu mai lumina, in bord ramanea aprins tot timpul martorul portbagaj deschis. Solutia a fost foarte simpla: era o siguranta arsa - nu mai stiu care. Si cu asta... basta :)

Multa bafta si drum bun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!