Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Nu credeam ca in ziua de azi e asa greu sa gasesti un ulei de motor.

Pe scurt as vrea un ulei care sa respecte norma 505 01, full synthetic, Mobil 1 (nu Mobil!!!) Castol sau Aral (in ordinea preferintelor) si sa fie 5W40.

Sincer e destul de greu de gasit un ulei care sa respecte toate criteriile de mai sus. Site-urile producatorilor sunt destul de imbarligate si nu prea ajungi sa gasesti ceea ce cauti iar in magazine singurul pe care l-am gasit a fost Castrol Edge dar nu imi place pentru ca are trecute mai multe norme: VW 505 01, VW 505 00, VW 502 00.

E imposibil de gasit un ulei care sa indeplineasca toate conditiile de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e diferenta intre Mobil si Mobil1 ??? Asa de mult s-a raspandit legenda urbana?

Arata-mi ambalajul de Mobil. si cel de Mobil1 :icon_thumright:.

Eu folosesc uleiuri Mobil1 si aici in zona Clujului il gasesti foarte usor.

Daca vrei sa cumperi din gama de produse pentru Europa, mergi la StarLubricants. http://www.starlubricants.ro Este importator ExxonMobil in Romania.

Daca vrei sa cumperi din gama produse pentru SUA, mergi la Westone, ei le aduc direct din SUA http://www.uleidemotor.com

Eu pentru benzina am luat de multe ori 5W50 de la StarLubricants - ultimul luat e produs in Belgia.

Pentru diesel, am luat Mobil Delvac de la StarLubricants si am mai luat Mobil 1 SuperSyn 5W-40 Turbo Diesel de la Westone.

Pentru motorul tau recomand asta Mobil Turbo Diesel. Este gandit special pentru motoare diesel, vezi si clasificarea API CJ-4.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am TDI-ul PD, bag numai Castrol EDGE.

Prima data am bagat la bidon de 5L si m-am bucurat pt ca pe eticheta scria doar in germana, apoi am nimerit un bidon de 4L pe care scria in romana.

La penultimul schimb iar am bagat din bidon de 5L, iar scirs doar in germana. Zic bun, deci asta in bidon de 5 L scrie pe el doar in germana, tot pare mai de incredere.

La ultimul schimb, surpriza: bidon de 5L, scris in slovena, sarbeasca, romana si bulgareasca. :icon_thumright:

Acum eu vin si zic: nu ar trebui sa intrebam care e mai bun, ci care e cel mai putin alterat, care a ramas cat mai "orginal"?

Aral, Mobil1, Castol...care? Ca la urmatorul schimb vreau sa bag din cel care vine cat mai direct de la producator. Macar sa nu mai scrie pe el in alte limbi decat cea a producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@r&d,

Nu as putea sa iti spun exact care e diferenta intre Mobil si Mobil 1, dar in mod sigur exista. De exemplu pe eticheta uleiului SyntS, 5W30 nu scrie Mobil 1 ci doar Mobil. Probabil Mobil e varianta "entry level".

Dupa cum am spus, din gama de produse pentru europa nu am gasit nimic la Star Lubricants (505 01, Mobil1, 5W40, full synthetic).

Cealalta varianta (provenienta SUA) este de luat in calcul dar trebuie sa vorbesc la service-ul unde o sa fac revizia pentru ca vad pe eticheta produsului ca e pentru camioane si nu stiu daca o sa le placa sau nu (chiar daca zice ca respecta 505 01).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E acelasi producator, ExxonMobil.

Uleiul pentru 505.01 este Mobil Special V 5W40. Il au la StarLubricants, Mobil special V si au si grad de vascozitate 5W40.

Iar cei de la service, probabil o sa spuna sa folosesti altceva decat 5W40 CJ-4 chiar daca nu au argumente.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si io am avut probleme cu alegerea uleiului da pana la urma am ramas la Castrol Edge diesel 5w40 , inainte puneam Aral da manca destul de mult intre schimburi ,cu Castrol imi minca maxim 200g care zic io ca e ok.Iar la filtre recomand Mann un pic mai scump da merita....o zi buna in continuare.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut schimbul cu Edge 5w-40 chiar cand am luat masina. Am deja in jur de 2000 km si deja am completat cu aproape 200 gr. Mi se pare cam mult.

La urmatorul schimb voi trece pe Motul (la Bmw-uri nu am avut probleme cu acest ulei) sau Liqui Molly, in De e foarte bine vazuta aceasta marca de uleiuri. Am un prieten in De care are servis si are butoaie de ulei Liqui Molly care il pune in toate masinile, absolut nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele din urma am ales uleiul Aral Tronic 431, 5W40 din cauza ca la reprezentanta nu am gasit alt ulei din gama Castrol sau Mobil1 5W40 numai 5W30.

Consilierul de service m-a indus putin in eroare ca ar fi "full synthetic" dar nu e sau cel putin nu am vazut sa scrie clar pe bidon acest lucru ci doar ca foloseste "Aral Synth-Technology". Aveti ceva informatii in acest sens? De pe site-ul lor nu reusesc sa aduc data-sheetul ci numai safety data sheet.

Pe bidon scrie Made in Germany dar scrie si in limba romana (printre altele).

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am promis, revin cu primele impresii. De o saptamana am facut schimbul de ulei, am inlocuit Castrol-ul (made in EU, folosit la ultimele 3 schimburi) cu Aral (made in Germany) :D . In privinta consumului e prematur sa ma pronunt, dar pot sa va spun ca motorul e MULT mai silentios decat inainte, si va asigur ca nu e placebo :))

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut primul schimb deci am inlocuit uleiul cu care a venit masina din fabrica cu Aral dar nu am observat nici o diferenta de functionare si nici de zgomot mai mic sau mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Stiu ca producatorii folosesc sintagma "synthetic technology" pentru a desemna uleiurile semisintetice. Daca vreun ulei este sintetic, atunci va aparea mentionat in clar in fisa lui ca "synthetic oil".

La 5W40 pentru PD stiu ca fiind sintetic un singur ulei - Valvoline SynPower 5W40 MST - dar care nu are aprobare VW, este doar self certified.

Eu am fisa lui Aral 431 unde scrie ca e ulei de "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, eu ametesc numai cand citesc fraza aia de marketing pe care ai scris-o... Ma indoiesc ca Synpower e full synthetic - in adevaratul sens al cuvantului...

As spune ca SynPower MST e OK - adica e la nivelul Castrol TD 5/40 - cel vechi, nu cel new formulation fata de care e mai bun. Synpower HST e cu totul alt ulei, dupa cum poti vedea in documentul atasat. Daca MST e cu continut mare de sintetic, HST e plin de aditivi, si probabil compenseaza prin Ca cu nivel de 150% fata de MST.

Singura chestie e pretul, care la MST e destul de piperat.... fir-ar sa fie de marketing.

L.E. Te inseli (si bine ca te inseli :blink: ) - MST este aprobat oficial pt 505.01. HST nu e. Tot in documentul atasat se vede asta...

Mai e o chestie... "This information only applies to products manufactured in the following location(s): USA, Canada." Sper sa fie aplicabil si pt ce se gaseste la noi. Urasc porcaria aia cu - schimbi o litera (din MST in HST) si ai cu totul alt produs...

SynPower.pdf

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vazusem fisa, dar am zis sa-i taxez pentru fraza "formal OEM approval", mai exact cuvintul "formal". Asta pentru ca n-am inteles de ce au avut nevoie de aceasta specificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Uleiul Valvoline in cauza il folosesc in motor de trei schimburi la golf 4 si afost exploatat in conditii extreme.Este aprobat 50501 si acest lucru scrie pe el.Totodata mai scrie ca e Full sintetic.Uleiul se prezinta foarte bine la 10 k km, dar mai mult nu l-am tinut in masina.

De fapt viorel, tu ai vazut si bidonul o data la mine.

Fisa prezentata de stefan din punctul meu de vedere este neactualizata de valvoline.

In mare am folosit multe produse valvoline usa si valvoline holand la masini si sunt ok raport pret calitate.Nu am avut probleme, doar ca 5w 30 synpower dupa 15 k km isi pieduse din proprietatile de lubrefiere.Daca deschideam busonul de motor la cald apareau vapori, parca era esapament, iar la 5w 40 dupa 10 k km nu prea.

De cand cu criza am schimbat catre rheinold.

Imi pare rau ca nu mai am acces la un laborator de analiza a calitatii uleiului ca as fi luat o proba pentru studiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: ce intelegi tu prin faptul ca se prezenta bine dupa 10.000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]Uleiul se prezinta foarte bine la 10 k km, dar mai mult nu l-am tinut in masina.

Aceeasi intrebare - ce inseamna ca se prezinta bine? Macar blotter test daca i-ai facut. Sper ca nu pus pe deget

[...]

Fisa prezentata de stefan din punctul meu de vedere este neactualizata de valvoline.

Ai vazut data cand a fost emisa? E vorba de 22 Jan 2009. In mod normal, nu e nevoie sa se actualizeze, daca nu schimba parametrii, ceea ce nu ar trebui sa se intample - pierd aprobarile.

[...]Nu am avut probleme, doar ca 5w 30 synpower dupa 15 k km isi pieduse din proprietatile de lubrefiere.Daca deschideam busonul de motor la cald apareau vapori, parca era esapament, iar la 5w 40 dupa 10 k km nu prea.

Pai chiar erau gaze arse (esapament). Acum, de asta toti de aici sustinem 5/40 vs 5/30. Este posibil insa sa ti se fi parut...

Oricum cred ca acordam prea multa importanta zemii (uleiului) si pierdem filtrele din vedere. Raman la parerea mea ca un ulei tb schimbat la 7-8.000Km la noi, si folosite filtre de calitate. In Germania merge sa il schimbi rar, dar la ei poti sa nu speli masina cate 2-3 luni la rand. De fapt, nu am inteles de ce spala nemtii masinile :P Cand o fi si la noi aerul mai curat, atunci folosim intervalul flexibil. Pana atunci, orice ulei face fata... ca nisip oricum ajunge in ulei mai repede decat compusii de uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Fisa prezentata de stefan din punctul meu de vedere este neactualizata de valvoline.

Din fisa cum se prezinta un ulei 50501 si faptul ca pe bidon deja este scris norma este o neconcordanta.Pe bidon apare BMW LL 04, iar in fisa este in asteptare acesta norma.Deci?

Macar blotter test daca i-ai facut

Raspuns NU, ca nu am unde.Era o constatare implicita.Inclusiv mecanicul ma intrebat daca sunt sigur ca trebuie sa schimb uleiul, dupa felul cum curgea din baia de ulei in vasul colector.

Referitor la clima, in zona de munte clima se apropie cu cea din germania, respectiv nivelul de particole de praf este mai mic fata de restul tara.

Referitor la normele specifice la uleiul Valvoline pot spune ca la mercedes are cele mai tari norme respectiv MB 229.5/229.51, cu interval de schimb pana la 30 000km, deci este un ulei bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut pe masina numai castrol , adusa din germania , am bagat mobil , si la papat repede , am bagat iarasi castrol .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

specific 505.01 5W40 de la motul? ce stiti despre el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu cred ca fiecare marca de ulei face cam acelasi lucru, protejeaza motorul, unele poate mai bine chiar daca cu costuri mai mari.

Din Germania a venit cu Mobil 1 care mergea pana la 30.000 km, insa cum la noi asa ceva nu este recomandat am trecut pe Aral tronic 431 care am vazut ca ii place foarte mult.

Am incercat si cu Castrol Edge dar parca motorul a devenit mai galagios decat de obicei si am inceput sa vad apoi cum arata martorul galben din bord care iti recomanda sa verifici si sa completezi cu ulei, motiv pentru care am revenit la prima dragoste din tara, respectiv Aral, cost in jur de 140 lei si sunt pana acum foarte multumit de el.

Intrebarea mea catre voi este ce se poate intampla cu masina daca nu schimbi uleiul la timp? De regula eu nu merg decat maxim 8.000-9.000 km cu un schimb, chiar daca producatorul recomanda sa se schimbe spre 15.000 km, deoarece ma gandesc ca nu are cum sa strice motorului daca uleiul si filtrele sunt cat mai proaspete posibil.

Oricum la diesel, am vazut, spre deosebire de fostele masini pe benzina, ca se innegreste uleiul imediat dupa prima pornire, si nu prea mai poti sa iti dai seama daca e schimbat de o zi sau de o luna, insa filtrul nou isi face treaba.

;)

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

specific 505.01 5W40 de la motul? ce stiti despre el?

Eu am ales acest tip de ulei cand am facut revizia; numai ca a trecut f putin timp de atunci (cateva sapt) pt a-mi forma o parere.

Inainte foloseam Aral si nici atunci (cu exceptia primilor 7-8k km cand am completat ~ 200 ml) si nici acum nu necesita completarea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Golf V TDI 1.9 (nu mai stiu codul motorului dar pot reveni daca este important) iar pana acum am schimbat numai cu ulei Long Life: Castrol EDGE SLX Longlife3 5W-30 VW 504.00/507.00 al carui pret la un service in Bucuresti ajunge si la 231,90 RON bidonul de 4L.

Intrebarea ar fi daca ar fi sa continui sa pun Long Life mai ales ca schimbul tuturor consumabilelor in fac cu strictete la 15 000 km. Trecerea la un alt ulei non-Long Life influenteaza modul de rulare al motorului sau mai degraba beneficiile oferite de Long Life merita pretul platit avand in vedere frecventa service-ului?

Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult mai bun Long-life eu zicsa mergi tot pe LL , mie cel mai mult imi place Aral Super Tronic LL 3 ii 42 de lei litru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mohordbx Orice specialist in motoare spune ca sa nu se schimbe fabricantul uleiului la fiecare schimb, insa asta evident in cazul unui ulei potrivit pentru acel tip de motor, caci daca vezi ca face nazuri si se aprind becuri prin bord normal ca nu vei insista cu acel ulei, il schimbi imediat si gata.

Nu strica nicicum sa folosesti acelasi tip de ulei doar 15.000 km daca bugetul permite un ulei care rezista si 30.000 km, atat ca poate dauna grav buzunarului.

;)

Poti insa folosi data urmatoare fara frica un ulei de la acelasi producator recomandat doar pentru 15.000 km, si masina se va obisnui rapid si cu acesta daca respecta norma Vw pentru pd - 505.01.

Intrebarea mea este cum il schimbati, pe sus cu o pompa sau prin metoda clasica cu buson desfacut si golire pe sub masina?

De vreo 3 ture il schimb tot pe sus, dar in curand vreau sa il schimb prin procedeul clasic ca sa imi recuperez si capacul de la far cazut in scutul de sub partea din fata a masinii, daca mai este pe acolo.

:)

Drum bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Dupa cum spuneam eu folosesc Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 si sunt multumit pana acum ca si pret si performante.

Despre schimbarea uleiului eu n-am schimbat niciodata cu sonda pe sus dar e cu 2 taisuri in orice caz oricum ai face.

Daca schimbi tot timpul pe la buson si nu il schimbi cu o cheie dinamometrica si nu ai grija sa schimbi saiba de la buson risti sa te trezesti ca se prelinge ulei pe la buson, asa cum mi se intampla mie.

Partea sanatoasa la schimbatul pe la buson este ca in mod logic daca este ceva care sa se depuna in ulei atunci normal ca se va scurge atunci cand scoti busonul, plus ca din ce am inteles acel buson ar fi magnetizat ca sa atraga pilitura, iar daca tragi uleiul cu sonda n-o sa ajungi la acele depuneri ever...

Daca ai incredere in mana mecanicului ca nu-ti strange busonul aiurea schimbi pe la buson, daca nu si daca faci kilometri multi si schimbi des uleiul cred eu ca ar merge schimbat cu sonda si la vreo 3-4 schimburi sa-l schimbi pe la buson si sa faci si un flush la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!