Jump to content
AndreiO2

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?

Recommended Posts

valibb

Eu raman pe ulei LL este un ulei de generatie mai noua , si in Germania tot ulei Aral Super Tronic LL 3 a pus neamtul in motor si masina trage bine nu am uzati arbori camasi si altele Is de acord ca nu merge 30.000 la noi in Romania dar la 15.000 ii la jumate din viata uleiului Detergentii uleiului lucreaza la fel de cand il pui si pana il scoti (parerea mea)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Vad ca discutia despre cel mai bun ulei norma 505.01 a deviat (si aici) spre uleiul LL. Daca r&d nu v-a convins ca nu prezinta doar avantaje si ca este destinat unui anumit regim de exploatare al motorului - autostrada & autobahn, cititi si celelalte discutii despre tema asta.

Uitati numai un exemplu:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=481

Aici sint destule interventii care se refera si la PD-uri. Totul e sa aveti rabdare sa cititi cele 11pagini.

Si totusi exista uleiul de nota 10 (bine a zis r&d) care sa respecte 505.01?

Share this post


Link to post
Share on other sites
albertinobuz

Nu cred ca sunt foarte on topic insa vreau sa fac referire la marca de ulei..si anume Catrol. Am avut la logan 1,5dci(stiu ca nu e PD si ca e common rail) Castrol Magnatec 10W40. Am incercat odata sa-i pun Opel Genuine 10w40 insa rezultatul a fost nemultumitor: zgomotul a crescut si parca nu mai era acelasi motor. Am revenit la Castrol si-a revenit si motorul. Plus ca nu am mancat deloc ulei in 40.000 de km.-schimb la 10k km. Apoi am trecut la Mobil 1. din pacate nici aici nu e un rezultat multumitor. Motor e mai galagios si in rest nimic sub soare. Plus ca a mai scazut nivelul. Sa fie de la nr de km? O sa pun iarasi Castrol la urmatoarea revizie. Cel putin din experienta mea Castrol ar fi peste Mobil insa nu stiu cum e fata de Aral. Am o cunostinta care tine Aral in skoda sh si e multumit. Nu are nicio problema. Sper ca nu imi sare nimeni in cap cu acest offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riddler
(...)

Oricum LL va avea castig de cauza in viitorul imediat pentru ca:

1: - masinile sunt consumabile

2: - e cool sa fii "green", si macar de fatada. Un schimb de ulei folosit in locul a trei schimburi suna bine, cel putin pe termen scurt. Esti "environmentally friendly". Desi, tot ca parere personala, per total, ca sa schimbi masina la fiecare 3 ani poluare produsa este mai mare decat sa o schimbi la 12 ani.

(...)

Bine punctat :(

Revenind la subiect, avand masina cu motor TDI PD, pot sa zic, ca folosind in intervalul 45000km -60000km uleiul full sintetic Mobil Syst S Special V 5w30 am constat ca:

- motorul trancanea mai tare (mai ales asta iarna)

- consumul de ulei a fost foarte "dramatic", eu fiind nevoit sa fac in acest interval completari de 2 litri, pe langa cei ~ 4 litri pusi la revizie :banghead:

- parca nici consumul de combustibil nu se imbunatatise :mellow:

Toate aceastea, impreuna cu informatiile si parerile unor colegi gasite aici pe forum (cum ca, pt clima noastra, este recomandat un ulei full sintetic cu SAE 5w40), plus alte informatii culese cu ajutorul prietenului Google ("Gagal" cum zice Vanghelie :D) m-au facut sa schimb marca de ulei si sa trec de la Mobil la noul Castrol EDGE Turbo Diesel 5w40.

Pana acum abiaam ~1500 km cu acest nou ulei, iar singura schimbare vizibila este ca inca nu e negru si nivelul pe joja este acelasi ca la iesirea din service :cool:

Restul diferentelor intre cele 2 uleiul, cred ca sunt din cauza efectului placebo :P (adica am impresia ca motorul "toarce" altfel, mai ales ca am prins si acum 2 zile o dimineata cu doar 10 grade)

In functie de cum mai acumulez km, o sa mai revin poate cu alte impresii ;)

:Driver: safe

LE: Uitasem sa zic, ca pe baza unui sticker gasit pe stalpul soferului, am aflat ca masina mea a beneficiat intre 15000km si 30000 km de uleiul Aral Tronic 431 5w40, deci "tancul meu" a beneficiat de toate cele 3 marci puse in discutie in acest topic :lol:

Edited by Riddler

Share this post


Link to post
Share on other sites
gHapciu
Vad ca discutia despre cel mai bun ulei norma 505.01 a deviat (si aici) spre uleiul LL.

...

Si totusi exista uleiul de nota 10 (bine a zis r&d) care sa respecte 505.01?

Nu cred ca exista de nota 10. Poate doar un 9. Cred ca nici full full sintetic. E imposibil sa sintetizezi substantele astfel incat uleiul sa capete proprietati care sa ii permita sa fie atat fluid la rece pentru porniri usoare, cat si destul de vascos la cald, pentru a proteja, dar si pentru a opune o frecare cat mai mica, spre performante maxime. Poate doar cand va ajunge nanotehnologia si aici, insa atunci nu cred ca s-ar justifica costurile...

In orice caz, am observat ca in functie de motor, difera si comportamentul unui ulei. Deci un ulei care se comporta foarte bine pe BKD-ul meu, poate fi dezamagitor pe un BKC, sau pe un ASZ, etc. Si reciproca e valabila, bineinteles...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Banui ca noi cautam in aria de uleiuri VW certified si nu self certified.

In aceasta idee va prezint lista de uleiuri aprobate de VW, preluata chiar de la ei dintr-o lista generala din care am selectat doar uleiurile care respecta 505.01. Lista e "calda" - azi am scos-o.

In original a fost un tabel ce a avut urmatoarele coloane: firma producatoare - nume ulei - specificatie SAE - norme VW indeplinite.

---------------------------------------------------

AD Parts AD SDI SAE 5W-40 50500/50501

Adamol Adamol Multitop PDI SAE 5W-40 50200/50500/50501

Addinol Addinol Light MV 0546 PD SAE 5W-40 50500/50501

Addinol Addinol Semi synth MV 1047 SAE 10W-40 50500/50501

Adnoc Adnoc Pearl SAE 5W-40 50500/50501

Agip Agip 7004 SAE 5W-40 50200/50500/50501

Agip IP SINTIAX 505 EXCLUSIV SAE 5W-40 50200/50500/50501

Aral Aral Tronic 431 SAE 5W-40 50200/50500/50501

Armorine Couguar SAE 5W-40 50200/50500/50501

Blu Lubricants Inc Blu Synthetic SAE 5W-30 50200/50500/50501

BP BP Visco 5000 C SAE 5W-40 50200/50500/50501

BP BP Visco Special V SAE 5W-40 50000/50500/50501

BP BP Visco Special V SAE 5W-40 50200/50500/50501

Bucher AG MOTOREX PROFILE V-XL SAE 5W/40 SAE 5W-40 50200/50500/50501

Bucher AG MOTOREX Select LA-X SAE 5W-30 50200/50500/50501

Carat ad-Diesel PD Oil SAE 5W-40 50200/50500/50501

Cartechnic CARTECHNIC Motoren

Edited by Viorel C

Share this post


Link to post
Share on other sites
RazvyRULZ

intrebare: uleiul pt motor are pe langa limita de km si limita de timp? mao exact castrol pt motor pompe duze are limita de timp 1 an?

multumesc,

Edited by RazvyRULZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndreiO2

In 2-3 zile o sa schimb uleiul. Am cumparat deja Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40 NEW FORMULATION. Unii zic ca e mai slab, altii ca e mai nou si mai bun decat cel precedent. Nu am mai gasit oricum din cel vechi(fara NEW FORMULATIOM). O sa revin cu impresii de genul "versus" actualul Mobil Syst S Special V din masina Sper ca pozitive, chiar sunt curios daca o vreo diferenta sau doar "placebo" :blah_: Tinand cont ca am dat doar 140 ron pe 5 l (in alte magazine fiind 180-200 ron aceeasi cantitate sau chiar 4l!), sper sa fie OK :) Asa bidonul arata OK pe "exterior" Va tin la curent dupa cateva sute de km facut un mic "review" comparativ Mobil vs Castrol Edge NF

Edited by AndreiO2

Share this post


Link to post
Share on other sites
AlexBAC

Eu personal am pus Mobil 1 0 W 40.

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 este cel mai avansat ulei de motor sintetic pentru motoare diesel. A fost conceput pentru a furniza o putere maximă de curăţare, protecţie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riddler
(...)

Mobil 1 0W-40 meets key industry and car builder specifications for:

(...)

* VW 502.00/505.00/503.01

(...)

Pt motorul tau (banuiesc ca cel din semnatura), primul lucru ce ai incalcat este NORMA :)

Asta poate duce la mai multe probleme, printre care am putea enumera "halitul" lui de catre motor, plus altele :D

Deja imi puneam intrebari, de genul "Ce ulei infara de Mobil Syst S Special V 5w-30 de la Mobil/Mobil1 mai respectva norma 505.01 ?!" :D, dar m-am linistit cand am vazut normele :)

Eu te sfatuiesc sa-l schimbi cu unu adecvat :)

@AndreiO2: te asigur ca o sa fie si efecte "sesizabile", in special pe joja, dar o sa fie si efecte de tipul "placebo" ;)

Eu am zis ca revin cu un review cand fac 5000 km cu uleiul acesta, asa ca poate pana atunci imi trece placebo-ul :P

Edited by Riddler

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

@razvyRULZ

Da, in Romania uleiul se schimba la 10k km sau un an. Vezi periodicitatea reviziilor. Nu e ceva aparte pentru uleiul pentru PD.

@AlexBAC

Si eu am fost entuziasmat acum un timp de performantele teoretice ale lui 0W-40. Am deschis si o discutie pe tema lui, nedumerit ca nu era bagat in seama. Tot sapind sa aflu ce este si ce poate uleiul asta, am dat peste discutiile de pe tdiclub unde pe scurt se atragea atentia ca folosirea lui in motoare PD produce "cams fail".

Vezi topicul de la noi care este la: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=53378

Si eu te sfatui sa-l schimbi cit mai repede.

Nu tot ce e nou are obligatoriu numai avantaje. Si cum tot ce este nou trebuie sa respecte (si) mediul, pentru a diminua poluarea au fost micsorate putin si performantele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AlexBAC

Bine ca stiu acuma. O sa iau atunci Castrol EDGE Turbo Diesel 5w40. Sper sa nu se fi sticat nimic prin motor. Dar mai trebuie sa astept vreo 5000 km ca sa fac schimbul atunci. Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea munteanu
Liqui Moly Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40 50000/50500/50501

A vrut sa cumpar acest ulei care e foarte bun si e "made in Germany" dar am din ceea ce e scris pe ambalaj nu are aggeerea VW 505.01 ci e doar recomandarea producatorului de a se putea folosi si pentru motoare VW PD ce impun 505.01. Daca ma insel corectati-ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Totusi Liqui Moly Diesel HighTech 5W-40 este aprobat de VW, este si in lista de mai sus. Aveti incredere in lista, este luata de pe www.vw.com si este actuala (zilele trecute am luat-o).

Intimplator si eu folosesc acelasi ulei - sint la al doilea schimb si nu am avut probleme. Consumul la 8000km la cit il schimb eu din motive de circulat mai mult prin oras (bucuresti nu orice oras, ci un santier adevarat) este neglijabil (100ml ? cu indulgenta) iar ca zgomot nu pot aprecia pentru ca n-am avut de-a face cu alte uleiuri. Cind am cumparat masina avea Mobil Synt, dar l-am schimbat imediat ca n-am stiut citi km avea cu el.

Liqui asta l-am ales dupa ce i-am citit caracteristicile, am gasit citeva referinte bune despre el si am aflat ca nu este manevrat in romania, ca ar fi vindut in ambalajul original. Iar pe ambalaj scrie intr-adevar made in germany.

LE: Ma voi uita acasa ce scrie pe bidonul meu, ca abia acum am vazut ca problema tine de eticheta.

Edited by Viorel C

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Uite ce scrie pe bidonul meu referitor la norme:

post-521-1246639734_thumb.jpg

post-521-1246639699_thumb.jpg

Nu scrie la fel si pe al tau ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riddler
@razvyRULZ

Da, in Romania uleiul se schimba la 10k km sau un an. Vezi periodicitatea reviziilor. Nu e ceva aparte pentru uleiul pentru PD.

(...)

Poate vrei sa zici ca 15000 km sau 1 an (in functie de care din criteriile respective este indeplinit mai repede) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea munteanu
Uite ce scrie pe bidonul meu referitor la norme:

post-521-1246639734_thumb.jpg

post-521-1246639699_thumb.jpg

Nu scrie la fel si pe al tau ??

Eu nu am bidonul pt ca nu l-am mai cumparat. Poate ce ai tu, nu e Diesel HighTech 5W-40 si e altceva. Nu stiu ce sa mai cred.... eu asa imi amintesc ca am citit negru pe alb pe bidon si de asta m-am razgandit. Sa ne traduca cineva va rog pagina http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/d_1331.html sa ne lamurim si noi daca intr-adevar respecta norma VW 505.01 sau are doar recomandarea Liqui Moly de a se folosi si la PD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
msn2

"LIQUI Molly recomanda acest produs pentru vehicule, necesare pentru următoarele specificaţii: VW 500,00 / 502,00 / 505,01"

deci indeplineste si 505.01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marian
Freigaben: ACEA B4-04 ; API CF ; Ford WSS-M2C 917-A ; VW 505.00

Specificatii (Respecta normele): ACEA B4-04 ; API CF ; Ford WSS-M2C 917-A ; VW 505.00

LIQUI MOLLY empfiehlt dieses Produkt f

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea munteanu

Deci am facut bine ca nu l-am cumparat desi e foarte posibil sa fie mai bun decat unele uleiuri care chiar respescta VW 5050.01. Practic cu un astfel de ulei in motor, poti pierde oricand garantia VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

Foarte bine ai facut.

@aryes13

Liqui Moly Diesel HighTech 5W-40 ESTE RECUNOSCUT DE VW !!!

PS: Nici pe mine nu ma (mai) intereseaza discutiile tip ghiveci. Bye

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndreiO2

Primele concluzii dupa ce am pus Castrol Edge TD New Formulation in loc de Mobil SyntS Special V

- motorul ajunge mai repede la temperatura de regim normal de lucru +

- zgomot parca usor dimituat (mai rotund zgomotul si mai redus) +

- consum la drum intins 0.2-0.3 % in plus cu acelasi tip de motorina -

- consum la relanti mai mare cu 0.1 - 0.2 % -

Tragand linie sunt mai degraba dezamagit dar nu foarte, deoarece dpdv consum chiar daca paradoxal se "incalzeste" mai repede consuma mai mult

Share this post


Link to post
Share on other sites
AlexBAC

Azi am schimbat uleiul care il aveam in masina cu Castrol Edge TD New Formulation + filtru de ulei+ filtru de aer. Acu sa vedem cat consuma de la 0,4-0,5 la relanti si sub 5l la 100 in mers nornal in trecut.

Edited by AlexBAC

Share this post


Link to post
Share on other sites
romex

Eu unul am folosit Addinol Addinol Light MV 0546 PD SAE 5W-40 50500/50501. E un ulei bun, am incredere in el.Nush daca se gaseste in toate magazinele.

Inainte de asta am fost la service si mi-au pus un alt tip de ulei fata de cel recomandat de volkswagen.Dupa 5000 km a inceput sa se auda un huruit la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FLORO

Passatul meu a vazut doar ARAL Tronic 431 5W40 de cand este la mine si la vechiul proprietar. Pot sa spun ca este un ulei foarte bun. Este printre singurele produse inca in Germania. Am vrut sa trec la un moment dat pe Castrol, dar m-a deranjat faptul ca apare pe eticheta `Made in EU`.

In urma cu ceva km, la recomandarea mai multora m-am gandit sa imi schimb tachetii hidraulici, ocazie cu care am constatat ca motorul pe interior este oglinda, fara nici un pic de depunere. Masina avea atunci ~ 180 kkm, acum am 190 kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri