Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Eu am avut mobil si am trecut pe aral , de cand am bagat aral pana acuma am in jur de 6000 km si nu a consumat , am trecut pe aral fiind unele din putinele uleiuri pe care scrie made in germany

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad aici si nu numai aici ca folosec foarte multi ulei Aral . Din cate stiu si din ce am auzit este cel mai contrafacut ulei . Nu spun ca altele or fi mai altfel dat de acesta stiu sigur . Cunosc prieteni care se ocupa cu vanzarea acestei marci de ulei care nu este de provenienta originala (indiferent care ar fi tara ) . La inceput (cand mi-am luat masina) citind am vazut ca multi cumpara acest ulei si m-am interesat la acesti prieteni sa ma ajute si pe mine cu un pret mai rezonabil . Raspunsul a fost ca asta nu este "bun" adica nu este ce trebuia sa fie . Mergi la un magazin care prezinta mai multa incredere si este un magazin cunoscut , mai bine dai ceva mai mult dar macar stii ca a fost facut de producator chiar daca nu este la o calitate ca cea din Germania ca exemplu . Eu de cand am masina folosesc Castrol Edge 5/40 - nu pot spune ca e minunat sau prost pentru ca nu am folosit altul .

Acum putin off topic : Am fost cu doi prieteni in Turcia(vacanta) si unu din ei face destul de des curse cu camionul prin diferite tari si mai stie tot felul de locuri . Stiind ca eu schimb destul de des filtrele si folosesc Mann ; m-a bagat intr-un "depozit" . Acesta era facut din 2 mini hale, una era plina de filtre Mann(de toate dimensiunile si pentru aproape orice si orice masina) stantate Made in Germany iar in cealalta hala erau cutiile lor . De aceea acum am schimbat producatorul si nici 10 mii nu mai astept pana le schimb .

In concluzie ca imi scrie pe bidon Made in Germany sau Made in RPC (China) nu ma incalzeste cu nimic . Am ajuns ca atunci cand un prieten pleaca prin vacanta in alte tari sa ma rog sa-mi mai faca si mie unele cumparaturi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

o intrebare ptr cei din buc sau imprejurimi!

voi aveti incredere in uleiurile comercializate in magazinele din vitan?

intreb asta ptr ca eu folosesc ulei castrol pd , si am observat ca exista o f mare direnta de pret intre magazinele din bucuresti inclusiv metro, ect si preturile din vitan?

oare sa fie aceiasi calitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin iti raspund cu o comparatie:

-cumperi un tricou din piata desi pe el scrie reebok sau din alta parte, eu am optat pentru un tricou marca TEX, din carrefour care e din bumbac si stiu sigur ca e made in china.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FVM Mie in rodaj abia la 9000km am completat vreo 200ml.si al meu e PD. Sunt si motoare care nu papa. 1,5 DCI e un exemplu. Daca nu papa al tau e very good. Ideea e sa-l monitorizezi si eventualele lipsuri sa sustina aparitia unor probleme tehnice!

Sustin in acest topic ceea ce am mai sustinut. Nu exista ulei pentru PD. Ce treaba are sistemul pompe-duze cu lubrifierea motorului? Si daca nu ai PD si pui uleiul la Dacie ce se intampla? Nimic. E doar o strategie de marketing. Respectati norma VW 505.01 sau mai nou 507.00 si totul e ok. Eu am pus la LOGAN diesel 5w40 pentru PD..ei si ce?Merge brici si are 60.000km in aproape 3 ani.

CItez de pe un site romanesc...

mare idee de marketing! Pumpe Duse este technologie de injectie. Uleiul nu are multe de-a face cu injectia. Uleiul Pumpe Duse este numai pentru marketing cu o tinta clara, nu este ‘alt’ ulei care merge numai la masina ta sau fara care nu se poate. Calificativul 505.01 este aceeasi chestie cu BMW Longlife 01…dar stai, ca BMW’ul meu nu are Pumpe Duse….

Ceea ce este important este cifra SAE, numerele alea 5W-40, 5W-30 etc, si calificativul uleiului, 505.00, ECF-1, SM, SL etc. Ca orice alta masina, majoritatea masinilor cu technologie Pumpe Duse au nevoie de uleiuri sintetice cu cifra SAE recomandata de producatorul masinii.

Uita-te pe spatele unui bidon de ulei Mobil 5W40 Special V fabricat in Europa, ce calificative scrie pe el? Nimic... Special V nu este un calificativ, este un slogan.

In concluzie, treaba cu ulei special V este un mit. RESPECTA CIFRA SAE si tipul de ulei, adica semi-sintetic, sintetic, mineral etc.

Aveti grija ca se poate merge de la un ulei recomandat semi-sintetic la un full sintetic cu aceeasi cifra SAE, dar sa mergi invers NU este recomandat.

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul PD are treaba cu lubrefierea... am mai scris si altundeva. Introducerea camei injectorului a dus la micsorarea camelor de adm/evacuare. De aceea a aparut norma 505.01. Nu e marketing. E vb de temperaturi inalte, presiuni mari (cama/tachet) si forfecare a peliculei de ulei.

La motoarele PD cu 2 supape/cilindru, au fost - si mai sunt - cazuri de uzura a camei - lobii de evacuare si a tachetilor.

Special V e un nume de marketing. Standardul VW este 505.01 - si acela e ce conteaza... toate 505.01 sunt 0/5W-30/40 si toate 507.00 sunt 0/5W-30. Asa ca nu prea ai de ales la viscozitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Foarte corect STEFAN, insa de ce VW explica si sustine ca 507 inglobeaza si celelalte norme.Oare 507 nu ofera aceeasi protectie ca si 505.01?Ma gandesc doar la o politica de mediu agresiva cu motoarele noastre.

Revin aici cu ceea ce R&D precizase: ori ne stricam motoarele(admisie-evacuare) ori suntem ECOlogici cu 507.00. Ramane sa mergem pe 505.01 in acest caz si sa lasam pe planul doi protectia mediului, caz in care 507.00 este de dorit. Dar PD -ul, dupa cum a zis STEFAN, s-ar fi dovedit a avea probleme la camele de evacuare/admisie din cauza uleiului, fapt sugerat de un raspuns al celor de la VW America. Stiu, veti zice ce legatura au ei cu noi, insa folosesc si ei aceleasi ulei, si au si Jetta PD si Passat PD pe strazi.

Oricum raman la ideea de ulei care trebuie sa respecte VW 505.01 minim si sa fie in lista VW cu uleiuri, asta pentru eventualele vizite la service autorizat. Personal mai am putin pana la revizie si voi schimba tipul de ulei. Din experienta personala 1 litru "consumat" la 30.000km e in regula pentru un motor PD. La ai mei 15.000km in 6 luni am completat aprox 400-500 ml. de ulei 507.00 Castrol SLX Pro Powerflow 5w30 LLIII ceea ce sustine teoria de mai sus, fiind si norma Euro 4 la motor. Consider ca stilul de condus, drumurile, kilometri urban/extraurban, motorina, frecventa pornirilor si alti factori(praf, calitatea aerului, temperatura) influenteaza cantitatea de ulei consumata intre revizii, indiferent de tipul de ulei si de marca acestuia.

Postul meu anterior infirma ideea de ulei special PD si invoca respectarea normelor in sine ale VW, asta garantand o buna functionare a motorului.

Uleiul cel mai bun e acela pe care ti-l permiti si cu care motorul tau se simte mai bine, fiind useri care au sesizat acest lucru.

@STEFAN_B Apreciez info date in legatura cu uleiul 50700 pentru RS TDI!

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi aveti incredere in uleiurile comercializate in magazinele din vitan?

E o vorba - "putin dai, putin face"! Eu cred ca 90% din uleiurile vandute acolo sunt contrafacute... Restul de 10% sunt romanesti, ieftine si nu are rost sa le falsifice... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se apropie schimbul de ulei la "van-ul" meu .As incerca de data asta un ulei Liqui Moly,care cred eu,ca intradevar e facut in DE(sau ma insel?!),numai ca pe site-ul nemtesc apar vreo 2 tipuri de 5 w 40 pentru pompe duze (505 01):

1.Top tec 4100 5W40 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_3700.html

2.Diesel High Tech 5w40 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_1331.html

Care credeti ca e mai potrivit pentru masina mea la 230 000 km ?Credeti ca e o alegere buna,tinand cont, ca uleiurile astea mai populare(Castrol,Aral) cam nu prea sunt ce-au fost odata ?Le-a folosit cineva ? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea dintre cele doua tipuri tine de subiectivism...De moment ce amandoua respecta norma 505.01, cred ca-l poti alege pe cel cu pretul mai mic.

In privinta marcii, eu cred ca Liqui Moly este un ulei foarte bun, fiind fabricat in Germania.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cine a avut in motor Liqui Moly 5w-40 si motorul era foarte galagios cu el si il si consuma ,asa ca e alegerea voastra

Din experienta personala:

Am avut in motor Castrol Edge 5w-40 norma 505.01 si in 8000 de km mi-a consumat 1 l de ulei , Acuma am Aral Super Tronic LL 3 vascozitate 5w-30 si norma 507.00 am 11.000 de km si mi-a consumat 800 de g Nu inteleg de ce este aceasta diferenta de consum de ulei intre cele doua marci mai ales ca Aralu e si mai subtire , poate imi explica cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrusel

Eu folosesc numai HighTech de doi ani de cind am masina asta si nu am remarcat anormalitati in ceea ce-l priveste. Din pacate nu pot sa compar, pentru ca nu am folosit altceva. La motorul meu consumul este neglijabil (il apreciez undeva la 2-300ml) si-l schimb la 8-9000km. Motorul are aproximativ 135k km. Merg normal, nu fortez. Daca vrei Liqui Moly, pune HighTech - am avut si eu dilema asta la inceput si nu mi-a sunat bine deloc la TopTec faptul ca e "best suitable for gas".

@valibb

Aparent nu e nici o explicatie. Sigur nu ai mai reparat/reglat ceva pe la motor intre timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Viorel C ...mersi de raspuns.Inca astept pareri de la persoane care au folosit inainte uleiurile mai sus mentionate(Aral,Castrol) si au trecut la Liqui Moly,si ce varianta au ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel : nu am facut nici un reglaj la motor intradevar e interesant , nici eu nu am gasit o explicatie :vaidecapulmeu: Totusi 11.000 de km mi se pare mult pentru Romania in 7000 de km uleiul e cam praf avad in vedere ca circul cu masina cam 85% in oras , dar am sa merg tot pe ulei LL desi e mai scump cu 2, 3 lei/ l macar stiu sigur ca e full sintetic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva pe-aici r&d a sustinut cu argumente cum ca schimbarea uleiului inainte de termen face mai mult rau decat bine, iar schimbarea uleiului LL la 10-15.000 este o adevarata crima pentru motor. Era ceva cu aditivii de spalare si cu cei de ungere, care actioneaza diferit la inceputul si la sfarsitul perioadei de 15.000, respectiv 30.000 km. Din cate am inteles eu, E TOTAL CONTRAINDICAT sa schimbi uleiul la jumatatea intervalului recomandat de producator. Eu nu ma complic, schimb uleiul exact cand imi spune service reminder-ul (15.000km sau 1 an).

Asteptati sa intre r&d si el va poate lamuri.

Acest topic ar trebui unit cu cel despre "uleiul recomandat in ASZ".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis asta :icon_thumright: si nici nu sunt de acord cu ea

Eu explicam ca un ulei cu vascozitate mai mare (5W40,5W50) protejeaza mai bine decat un Long life (5W30) pe intervalul dat de producator de 10-15k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot aia e... deci motorul este mai putin protejat daca pui LL dar il schimbi la 10-15.000 decat daca ai folosi in acelasi interval ulei "normal", non-LL (short life :icon_thumright: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul motoarelor AJM, in winelsa se recomanda ca pentru tarile in care motorina are continut mare de sulf, uleiul sa se schimbe la 7500km. E drept Romania nu este trecuta acolo, dar imi aduc aminte ca prin 2003 cei de la Porsche Romania schimbau uleiul la 8000km la masinile cu PD aflate in garantie.

Eu folosesc de 7 ani Aral 431 si il schimb in continuare la aprox 8000km. Stiu ca am ajuns de la euro3 la euro5, dar tot nu sunt convins 100% de calitatea motorinei din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai in cazul motorinei cu sulf ci si in cazul drumurilor grele se recomanda schimbarea uleiului mai des. Intelegand prin asta trafic start-stop, praf, extreme de temperatura (frig si cald), drumuri scurte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de la golf 2 explica clar ca in conditii dificile, de mers autostrada, incarcare a masini catre limita maxima, tractare,.. se schimba uleiul mai repede.

Ideeal ar fi sa circuli cu masina in regim constant, dar acest lucru nu e posibil la noi, poate la greci unde ai 3-4 benzi pe sens la autostrada.Bine ca am vazut ambuteiaje si in Olanda unde au cea mai densa retea de autostrazi si am mai remarcat si la ei tendinta de utilizare a uleiurilor cu vascozitate 5w 40, fata de 5w 30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic concret in postul ala... iar obiceiul de a amesteca doua uleiuri diferite ca vascozitate este o prostie. De fapt in tot postul ala nu s-a legat de nimic cuantificabil... doar "mi se pare" "cred ca" "probabil".

De la teoria conspiratiei cu privire la guvernul mondial si codex alimentarius s-a trecut la teoria conspiratiei in care cele mai obscure produse sunt cele mai potrivite.

Parerea mea.. care cred ca este daca bine imi aduc aminte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK.

O sa continui oricum pe Castrol EDGE...daca asta a papat pana acuma si mi-a pornit la -27 inseamna ca tot e bun.

Totusi nu foloseste nimeni Divinol din asta sau macar a auzit ceva de el?

Ce uleiuri mai sunt Made in Germany in vremurile noastre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!