Jump to content
AndreiO2

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?

Recommended Posts

pmi

Reprezentantele Audi, VW, Skoda, Seat ofera la schimbul de ulei pentru PD, norma 505.01, un ulei de fabrica "made in Germany". Pe bidon e sigla celor 4 marci fara sa fie scrisa vreo marca. Ce parere aveti de acest ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

uleiul acela este facut de BP, si e un castrol turbo diesel :icon_thumright:

personal recomand Castrol Edge, am trecut si prin L.Molly, si prin Aral, si toate consumau cam 1l de ulei la 20.000km

eu schimb uleiul la T5-ul de 2.5 PD la 30.000km, si pana la schimb, la Castrol nu completez decat 0.3-0.5l depinde cat de exploatat e motorul in acea perioada

la aproape 3 tone cu 8 pasageri, 150km/h nu ii simte motorul, trage frumos... la Aral sincer parca se chinuia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT 10 VWP

Eu, in cei 35.000km pe care ii am, am completat cu ulei de la benzinariile MOL - MOL Dynamic Gold SAE 5W-30 505.01 si nu am avut probleme.

Mi-a fost cel mai la indemana si alimentand numai de la MOL, am si un card pentru puncte... dar asta e alta discutie.

Mai foloseste cineva acest tip de ulei?

Mie nu mi-a facut probleme, insa e OK in combinatie cu CASTROL-ul pe care il am deja (cel cu care mi s-a facut schimbul de ulei)?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan_B
Banui ca noi cautam in aria de uleiuri VW certified si nu self certified.

In aceasta idee va prezint lista de uleiuri aprobate de VW, preluata chiar de la ei dintr-o lista generala din care am selectat doar uleiurile care respecta 505.01. Lista e "calda" - azi am scos-o.

In original a fost un tabel ce a avut urmatoarele coloane: firma producatoare - nume ulei - specificatie SAE - norme VW indeplinite.

---------------------------------------------------

AD Parts AD SDI SAE 5W-40 50500/50501

[...]

Yacco Yacco VX 505 SAE 5W-40 50500/50501

-------------------------------------

Deci "the one" ar trebui sa fie unul din acestea. A mai ramas un fleac - sa vedem care-i acela...

Da, si raspunsul e foarte simplu - ORICARE din cele din lista e "cel mai bun".

S-a discutat, rasdiscutat si discutat inca pe-atat; Orice ulei - cat timp e folosit corect isi face treaba. Alegeti oricare din lista (de preferinta cel mai ieftin) INDIFERENT DE MARCA - si Neaparat un filtru BUN de ulei - de ex Purflux. Schimbati uleiul intre 6-9 luni dar la nu mai mult de 10.000Km si va protejati motorul.

Cel mai important lucru e sa aveti un filtru BUN de ulei. Uleiul in sine e o zeama. Filtrul face zeama sa fie curata. Daca o inlocuiti periodic - mai des de 9 luni, eliminati particulele care incep sa treaca prin filtru, acizii - ce nu sunt eliminati de filtru, si veniti cu un pachet proaspat de aditivi. Cum zice americanul - "you can't beat that".

Personal folosesc Castrol Edge TD (pt ca e ieftin la 140Ron/4L), filtre Purflux si schimb cam la 6-7 luni cu 6-7000KM parcursi.

Orice ulei, cat ar fi de bun, in combinatie cu un filtru prost, strica motorul. Asta trebuie inteles - pe primul loc e filtrul, nu uleiul. Ma refer desigur comparatii intre uleiuri certificate. Conteaza mult si sa aveti grija la curatenie - am vazut "mecanici" mizerabili care pun mana murdara de pamant pe filtrul nou de ulei. Inacceptabil. Este un service de cartier... mai mult vulcanizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gHapciu

CT-ule, da de ce nu pui tată ulei MOL c

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndreiO2

Dupa cateva mii de km bune cu noul ulei Castrol Edge TD migrat de la Mobil 1 Synt V pot sa sustin si eu ce a spus mai sus Pisicutza. Nu e nici o diferenta in consum, zgomot sau cum trage masina. E doar placebo totul cel putin asta e parerea mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
papetz

a folosit careva TITAN FUCHS Supersyn PLUS SAE 5W-40? mi-am luat de curand pentru revizia ce o sa vina peste 2000 de km si eram curios. pe siteurile de pe-afara am gasit numai de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jade

Recomand uleiul Valvoline 5 w40(Made in USA), eu numai din asta am bagat si merge excelent masina, il schimb la 12000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ForceTurbo
il schimb la 12000km.

Sau 365 de zile.

Eu folosesc (nu recomand, dar eu folosesc) Castrol Edge. Respecta norma VW 505.01 si e urmasul lui Castrol TXT, pe care l-am folosit anterior. Completez pana la un litru intre schimburi.

P.S. Masina nu are decat 220.000km si are chip de peste 30.000km. Soferul conduce sportiv :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan popescu

valvoline are un 5w30 sau 5w40 care are pe al toate normele vw, nu este cel mai ieftin, dar este in partea de economie. asa cum spuneau si altii, filtrul este important

Share this post


Link to post
Share on other sites
valibb

Folosesc Aral Super Tronic long life III 5W-30 Inainte am avut Castrol Edge 5w-40 Diferenta dintre cele doua se simte la consumul de ulei Uleiul Castrol il consuma mult mai repede si nu inteleg de ce mai ales ca era mai gros fata de Aral

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut
Recomand uleiul Valvoline 5 w40(Made in USA), eu numai din asta am bagat si merge excelent masina, il schimb la 12000km.

Si eu folosesc gama Valvolin USA, la ambele masini.La gol 4 schimb la 10 000 de km, merg mult in oras.

Sau 365 de zile.

Eu folosesc (nu recomand, dar eu folosesc) Castrol Edge. Respecta norma VW 505.01 si e urmasul lui Castrol TXT, pe care l-am folosit anterior. Completez pana la un litru intre schimburi.

P.S. Masina nu are decat 220.000km si are chip de peste 30.000km. Soferul conduce sportiv ;)

Uleiul 5w 40 vavoline USA este full sintetic si are ambele norme specifice BMW long life, deci are proprietati long life si merge pina la 2 ani in motor.

PS la golf 4 am 260 000km si la golf 2 390 000 de km.

valvoline are un 5w30 sau 5w40 care are pe al toate normele vw, nu este cel mai ieftin, dar este in partea de economie. asa cum spuneau si altii, filtrul este important

Concernul valvolin are rafinarii in toata lumea.Tu vorbesti de produsele made in holand, importate de valtec.Cele made in usa, sunt un pic diferite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
varusase

Castrol 5 w 30 EDG

Share this post


Link to post
Share on other sites
catanexus

Eu de cand am schimbat de pe Castrol 5W40 TXT pe Edge am facut approx 9,000km si nu a cerut deloc ulei suplimentar. Ba mai mult parca si motorul nu mai e asa galagios (deci foarte multumit de Edge pt. moment).

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

deci asa o concluzie ar fi majoritatea folosesc Castrol EDGE ca e ieftin si bun si acordati m multa importanta filtrului decat uleiului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

Haideti sa postam si niste linkuri cu preturi de pe internet poate reusim sa ne ajutam intre noi sa gasim magazinele cu preturile cele mai bune:

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...ducts_id=412827

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

Asa ca si idee azi am gasil la un magazin in Radauti:

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 bidon 4 L = 125 RON + 1 L = 32 RON TOTAL 157 RON 5 LITRI mi se pare mult mai ok asa pentru ca la GOLF din ce am inteles merg 4.5 L in motor deci mi-ar ramane jumatate din bidonul de 1 L ca sa-l tin in portbagaj pentru schimbul urmator.

Astept si alte preturi pareri. Oricum pana la urmatorul schimb de ulei mai am 2500 de km. Fostul proprietar a facut schimburile din 12000 in 12000 cum vi se pare mult putin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gHapciu

Inițiatorul topicului a vrut să facă ceva, și a ieșit o varză... Aici ar fi trebuit să se discute despre uleiuri 505.01. Mai sunt multe alte topic-uri

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

am avut durablend in T5 si papa cam 1l la 15.000km

am trecut pe Castrol EDGE 5W-30 norma 507.00 si la 30.000km nu papa decat 500-600ml de ulei

asta in conditiile de mers cu turatii mari pe drumuri lungi, la un motor de 2.5TDI 174CP cu pompa duse

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

valvoline durablend este marca din concernul valvoline care face ulei din categoria de mijloc, cu parametri mediii in exploatare.

folosesc durablend datorita pretului, semisintetic, de ceva ani la golf 2 si masina merge brici.consum..sa zicem 200 de grame/10 000km.

la golf 4 folosesc din gama premiu, respectiv valvoline synpower, un ulei full sintetic. consum <1l/10 000km.Dupa mine are cei mai buni parametri ai unui ulei pentru 50501,la norme, e departe alte firme...

C:\Users\Administrator\Desktop\translate_c.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
gtigabi

merg pe Castrol 5w-40, adica asa am folosit mereu, si nu mi-a consumat intre revizii, o singura data s-a aprins martorul intre revizii si am completat cu aprox 250ml si a fost ok, in rest nici o problmea cu el, dar am o nelamurire, sa folosesc extra long life, dar la praful si jegul din motorina, cred ca chiar si asa la 14/15k ...trebuie schimbat si acela, sau sa raman pe normal, adica e o diferenta, voi ce ziceti ?

salutare !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aditu

Castrol Edge Long Life folosesc eu, si il schimb la 10000 cu filtre cu tot.

Acum ideea e sa fiti atenti ce cumparati. Eu evit sa cumpar bidoane care sunt inscriptionate pe eticheta in romana. Aleg sa cumpar pe cele care au lipita o eticheta alba cu traducerea. In plus Cumpar bidonul mare de 5L care am vazut ca de obicei nu are eticheta in romana. Cel de 4 litiri are eticheta in romana si cred chiar ca este de alta calitate. In plus la bidounl de 5L imi ramane si de completat.

Vis-a-vis de completat, nu are intotdeauna legatura cu uleiul ci si cu stilul de mers sau cu uzura motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TYBY1601

Eu am trecut de la Mobil 5w40 specialV la 5w30 specialV care corespunde 505.01 (cel putin asa scrie pe bidoane). Totusi nu inteleg de ce au schimbat cei de la Mobil gama de produse. Motorul tot la fel de bine merge, intre schimburi, adica in jur de 12k, tot 1l completez... Oricum multumit de Mobil, tot la el raman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
olteanu82

Eu folosesc Vw Special Plus de vreo 3 schimburi si sunt foarte multumit de el. De consumat nu imi consuma mult aprox 100-200 ml max. Il schimb la 15.000 si folosesc filtru de ulei Purflux. Am citit in topic ca e unul dintre cele mai bune filtre de ulei, desi un comerciant mi-a zis ca sunt cele mai proaste. Oricum parerile sunt impartite. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut
Eu am trecut de la Mobil 5w40 specialV la 5w30 specialV care corespunde 505.01 (cel putin asa scrie pe bidoane). Totusi nu inteleg de ce au schimbat cei de la Mobil gama de produse. Motorul tot la fel de bine merge, intre schimburi, adica in jur de 12k, tot 1l completez... Oricum multumit de Mobil, tot la el raman :icon_thumright:

Din cauza normelor de poluare.Politica de mediu, primeaza in detrimentrul fiabilitatii si longevitatii motorului. Mobil este ambalat in turcia in regiunea antalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri