Jump to content

Road trip - Stelvio Pass


PH-11-WRC
 Share

Postare recomandată

Dap. Este destul de scurt, dar nu asta e problema majoră. Este foarte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • c6t9

    13

  • cata5maj

    13

  • exO2Driver

    12

  • PH-11-WRC

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Prin Pasul Stelvio nu poti conduce rapid cu masina decat daca ar fi deschis intr-un singur sens. In primul rand, drumul e atat de ingust pe unele portiuni aproximativ "drepte", incat daca conduci cu viteza mare si intalnesti o alta masina din sens opus, accidentul nu poate fi evitat. In al doilea rand, in "acele de par" vizibilitatea e aproape de zero la curbele spre dreapta (pasagerul din dreapta e de mare folos). Mai mult, daca ai o masina medie-mare (un A6 ca mine), nu ai loc de virare decat daca ataci curbele de pe contrasens, altfel ajungi pe contrasens imediat dupa curba, ce ar fi grav. De multe ori, in acele de par, una dintre masini opreste pentru a permite celeilalte sa treaca.

Eu l-am urcat de doua ori si l-am coborat o data. Am mers mai tare doar pe anumite portiuni cu vizibilitate buna, in rest, condus "de placere" cu atentie sporita.

Daca continui traseul spre pasul Gavia, vei intalni mai putine ace de par ca in Stelvio, dar mai multe portuni inguste unde nu poate trece decat o singura masina. Trebuie sa conduci foarte prudent pe aceste portiuni sa eviti intalnirea cu alte masini de pe sensul opus ce duc la blocaj. Am intalnit vreo doua tuneluri destul de lungi, virajate, cu un singur sens de mers. Cand intri in ele trebuie sa claxonezi ca sa eviti blocajul in tunel cu o masina din sensul opus. Sunt multe portiuni unde ar trece doua autoturisme mici, oglinda la oglinda, dar si unele in care nici macar nu poti trece pe langa o motocicleta.

Daca ai un motor mic (frana de motor redusa) cobrarea in viteza te obliga la vranari dese si violente in "acele de par" ce duce mai mult ca sigur la incingerea periculoasa a placutelor de frana. Chiar si cu un motor mare cu o "frana motor" apreciabila, incingi bine placutele si discurile.

In pasul Stelvio gasesti o gramada de biciclisti (chiar in grupuri) si motociclisti. Va dati seama ca biciclisti trebuie ocoliti iar motociclistilor sa le faci loc sa te depasasca.

Foarte multe portiuni nu sunt protejate de parapeti. O eroare de sofat sau o defectiune a sistemului de franare va trimit direct pe lumea cealalta in doar cateva secunde de "free-fall"!

post-314-0-47137700-1314964696_thumb.jpg

post-314-0-40740800-1314964701_thumb.jpg

post-314-0-40832700-1314964707_thumb.jpg

post-314-0-33869600-1314964715_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricate pareri ar fi despre el... una singura e clara.... e magnific, inca nu am mai intalnit drum sa urce asa abrupt si sa aibe atatea ace de par, eu nu m-am simtit in pericol pe el desi in unele locuri era ingust de abia treceau 2 masini una pe langa alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar merita bifat, dar placerea condusului in sine nu prea exista. Este mai mult pentru locatie, faptul ca mai te intalnesti cu alti oameni pasionati..etc

Grossglockner este the real thing la condus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;)

Apropo de chestia cu frânele, sunt niște drumuri de munte libere și în Austria, foarte frumoase, pe care poți "arde" liniștit frânele fără să-ți dai seama. Când m-am uitat la ale mele, erau albastru/violet. Oricum după câteva mii de km prin munți, le-am schimbat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare

 

Stie cineva un site unde pot vedea oficial cand este deschis Stelvio Pass ?  Eu ajung pe acolo intre 15 si 30 iunie anul acesta si as dori sa stiu 100% daca este deschis.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.pirovano.it/en/stelvio_pass.php

mid May- beginning Nov.

 

For many of the passes which are closed/unmaintained in winter the decision to reopen/clear them is more or less fixed by the local authority responsible for them. Much depends on the amount of snowfall there was over the Winter and the weather conditions as to the exact date but over the years it doesn't vary by much

 

dar vad ca multi zic ca cel mai sigur e inceputul lui Iunie... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super !    Multumesc mult !

 

Pentru mine ar fi SAFE ca ajung mai mult ca sigur dupa 20 Iunie :D

 

Sper doar sa nu fie problema ca o sa fiu incaltat cu anvelope de VARA :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai verifici inainte sa pleci care/cum e cu deschiderea si poate stie alt coleg daca vor fi probleme cu cauciucuri de vara. si mai intrebi acolo cand ajungi in zona. prin benzinarii.

eu le-am urcat numai cu cauciucuri de vara, dar numai in august si cel mai tarziu 15 Sept. 

asta, furkapass, si alte cateva. dar stiam ca la urcare nu sunt probleme de zapada sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!