Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Si care e parerea ta? Este Fabia o masina solida si usor de intretinut? ;)

Glumesc.. la tine (si mine probabil) mai sunt din pacate multe bubulite ale primelor ani de fabricatie... astea dupa 2004 par mult mai trouble-free ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • DRAPAR

    11

  • rvacaru

    9

  • cmircea

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jacku, masina mea e exact din aceeasi perioada. Eu nu am avut insa probleme cu geamurile (inca) desi e drept ca sunt cam paranoic si nu prea le deschid. Senzorul vaporizator l-am schimbat si eu, bafta cu el o sa te coste mult manopera ca e bagat destul de rau sub bord.

Cu distributia te sfatuiesc sa te grabesti, nu de alta dar la mine rola superioara era bucati cand am fost sa schimb distributia. Noroc chior am avut, ca nu mi a sarit cureaua.

Acum fac si eu schimbul de ulei si de filtre, desi cel de polen mai are de asteptat.

In rest am mai bagat bani in senzorul de servodirectie, am schimbat bateria, distributia dupa cum am zis mai sus, stergatoarele, si cam atat.

PS Am 95.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu a mea nu prea s-a mers...a fost ca sa zic asa masina de duminica. ce inseamna scump? de exemplu la avia pantelimon a schimbat cineva distributia? cam cat ar costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la prima revizie (s-a implinit anul, nu kilometrii : 8530 KM) la Avia Pantelimon, intamplarea face ca am ajuns in service Alto/Seat dar totul a decurs ireprosabil si in cel mai scurt timp !

Am avut 3 litri Ulei Aral Hightronic 5W 40, Filtru Ulei + Filtru Polen - Mann de la Volksman .. nu a fost nici o problema, fata de la receptie service mi-a trecut in fisa ca am adus eu respectivele produse.

Mi s-a spus ca dureaza cam 2 ore, si sa revin in acest interval ... dupa ce am pierdut un pic timpul la locatie, constat ca pot lua masina - si nu trecuse macar o ora !!!

Pe factura am :

- 190 unitati normate ptr manopera + ceva consumabile mici = 195 RON

- 1 litru Ulei Aral 33 RON x 3 (la motoarele in 3 cilindri 1.2 HTP intra 2.8 Litri ulei, unde va trec 4 litri in factura ceva e suspect)

- 1 filtru Ulei Mann 35 RON

- 1 filtru Polen Mann 50 RON

Total revizie ~ 380 RON

Impresii :

- Service-ul e foarte curat si oamenii sunt de treaba (impresia asta mi-a fost lasata, asta o spun si eu)

- Personalul chiar te ajuta, e suficient sa ceri ajutorul :lol:

- Skoda Octavia 2.0 TDI merge foarte frumos ;)

- Viitoarea revizie o voi face tot la Seat/Alto daca ma mai primeste dl Barbato ;)

- Poate e doar in mintea mea, dar parca motorul toarce mai frumos si aerul e mai curat in masina

Deci sa inteleg ca se poate ca la prima revizie tehnica sa aduc eu uleiul de care vreau si nu sunt obligat sa cumpar de la ei ? ( off topic : initial Fabia cu ce ulei vine din fabrica , adica ce marca si ce serie ). Si daca tot fac primii 15.ooo km e bine ca odata cu schimbul de ulei sa schimb si filtrul de aer ???

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mariusake si bebeko .. schimbul filtrului de polen/praf nu a fost vreo conditie ceva din service plan ci doar am urmat un sfat firesc de la alti Fabioti .. in Bucuresti (Romania) cred ca este suficient praf cat sa acopere toate Europa de vest (unde nu prea e prag in general) .. asadar, cu mana pe inima pot spune ca se simte diferenta 100 % intre filtrul vechi/original pe masina si asta nou schimbat .. am aerul mult mai curat, si parca e mai respirabil (daca mi se pare .. nu as putea spune). Motorul parca toarce mai frumos. In service plan nu e trecut schimbul .. dar ptr 50 RON chiar nu merita sa te "chinui" cu cel vechi si sa inhalezi toate porcariile de pe strada + polen :lol: ! Sincer .. am vazut manualul filtrului si pot spune ca e f simplu de montat acasa .. asadar nici nu trebuie mers in service.

MIP .. ai service plan-ul pe topicul Fabia, uita-te la rubrica corespunzatoare km-lor tai .. si vezi ce e de schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma uitam pe cartea de service la buburuza mea...si tot ce scrie in ea e in turca. gasesc si eu pe undeva in romana? ca sa confrunt sa vad ce s0a schimbat la ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat filtru ulei, aer (MANN amandoua) si uleiul. Pus Aral 10W40. Insa la cel de benzina am avut o surpriza. Nu era piesa care o comandasera cei de la service. A mea are intr-o parte 2 canale care ies, si in partea cealalta doar unul. Ce au comandat ei nu avea decat unul in fiecare parte. Am vazut ca m-a atentionat Rvacaru, insa trebuie sa ma duc sa vad de unde as putea sa comand, avand in vedere ca magazinele cu care lucra service-ul unde am fost eu, nici unul nu aveau pe stoc.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Din cate imi amintesc, e vorba de un regulator de presiune (care la un model e incorporat, iar la celalalt model e extern).

Uite ce am gasit, rascolind in "istoricele" posturi de la inceputurile vwforum

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3061

:D

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am fost ieri la TORBMOTORS (fostul sediu Brady Trade de pe bd.Timisoara, BUC) pt serviceu-l de 70k km

so.. 70336km, schimbat:

- 4 l ulei 5w40ARAL

- 2 x disc fata Fabia

- set placute fata OEM Fabia

- filtru aer, filtru ulei, filtru polen

- 2 x bucse bara stabilizatoare fata

- stergatoare Bosch 533

- 4 x bujii

- scanare cu Vag Com (nici o eroare - de parca nu stiam asta deja)

pret final. 1161 RON

ideea e ca baietii s-au miscat destul de rpd (programare facuta de joi ) - adica in 2 ore juma au terminat insa au "omis" sa ma sune si pe mine sa vin sa o iau... noroc ca am dat eu telefon dupa 3 ore juma. :P

s-au bagat la sistemul meu de sunet si au facut ei niste reglaje din HU (sa imi fie invatatura da minte sa nu mai las fata de la HU in masina) - evident ca le-am atras atentia si i-am informat cat costa sitemul si cat ar fi platit daca ar fi busit ceva... :scratch:

au uitat sa imi stearga din ECU atentionarea cu SEVICE - :P

nu au avut eticheta pt ulei (prostia aia de foitza legata de filtru de aer pe care scie la cati km ai efectuat schimbu si cand sa vi again) asa ca au pus tot pe aia veche noul kilometraj :P

per ansamblu multumit. lantul de la distributie nu mai zornaie - sper ca peste 1000 km sa fie la fel de tacut - insa am si o mica problema. Nu mai simt ca se infige masina... nu simt ca trage de la o anumita turatie in sus, mai exact parca trage liniar.... daca ma uit la vitezometru e la fel ca inainte -ajunge (zic eu)la fel la viteza x la turatia y in treapta z in timpul t - cam multe variabile nu? :P

este doar o senzatie sau asa se manifesta dupa schimbarea bujiilor? sau nu sunt bujiile bune, sau sunt mai proaste decat cele dinnainte....

pareri?

Modificat de c0sta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o Fabia 1,4 MPI din 10.2001. Am circulat cu ea numai prin tara si am 93000 Km.

Ieri am facut revizia la 93000. Costul reviziei s-a ridicat la aproximativ 600 lei: ulei 4L, filtru ulei, filtru polen, filtru aer, doua lamele stergator, buson ulei, garnitura buson si manopera. Apropo s-a scumpit manopera la reprezentante la 80 lei/ora.

In afara de revizia obisnuita mi-au mai spus ca trebuie sa schimb semeringul de la distributie, telescoapele de pe spate (cel din stanga spate curge) si sa-mi fac update la soft-ul motorului.

In cei 6 ani de cand am masina am mai schimbat urmatoarele:

- bucse brat inferior

- pivoti

- rulment fata dreapta

- toba finala si cea mediana

- termostatul

- bara stabilizatoare

- tampoane telescop spate

- modul confort

- calculator usa stanga

- doua parbrize, oglinda exterioara stanga si proiector ceata stanga (CASCO)

- un set de bujii

- un filtru benzina

- un set placute frana fata

Din punctul meu de vedere masina este foarte fiabila si cu costuri de intretinere acceptabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar doua remarci din partea mea.

1). spune-ne te rog si de unde esti, ca sa stim unde s-a scumpit manopera :icon_thumright:

2). eventual poate muta un moderator topic nou in cel care e deschis deja, legat de costul reviziilor, si de ce sa mai schimbat la x km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce reprezinta mai exact update la softul motor ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt din Roman si revizia am facut-o la Uniservice Graitaru in Piatra Neamt.

Nu stiu exact ce inseamna Update soft motor. Eu le-am spus ca de cateva zile cand motorul este rece am timp de 3-4 secunda relantiul instabil. Dupa interogare cu VAS-ul mi-au spus ca trebuie sa fac acel Update, dar ca cei din Piatra Neamt nu-l pot face si sa ma duc la Bacau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cate ai schimbat pana acuma masina ti se pare fiabila????????? Una fiabila e aia pe care nu pui cheia pana la 100.000km. Am avut eu un tico care pana in 150.000 a vazut doar o pompa de benzina, ala era fiabil. Hai sa zic ca elementele de directie sunt scuzabile din cauza drumurilor, si eu am schimbat rulmenti, pivoti, bucse, cap bara, dar modul confort, calculator usa?? Oricum sa ma scuze colegii fabishti, sunt fan al marcii skoda, dar eu cate am schimbat la fabie intr-un an jumate n-am mai schimbat pe nici o masina. Imi cam sta in gat masina, sincer. Norocul ei ca e draguta, si mie imi place sa mesteresc, altfel... Cred ca nu a fost sa nu pice ceva din 2 in 2 luni (senzor temperatura clima, motoras recirculare, rulmenti spate, rulmenti fatza, pivot, cap bara, bucse, sonda temperatura apa, releu incarcare alternator, etc) Ultima a fost broasca de la usa sofer, luna trecuta, luna asta e pauza, in Mai deja ma astept la ceva, nu stiu ce. Dar "foarte fiabila"...ma bufneshte plansul :beerchug:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P BAI FRATILOR... MA SPERIATI... EU DE-ABIA MI-AM LUAT FABIUTZA. MA SATURASEM SA BAG BANII IN DACIE... trebuie SA O DUC LA SFINTIT CA SA TINA MAI MULT :D

Citeste Regulamentul VWF! Nu se admite scrisul cu majuscule!

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hihi, am si eu un jurnal pe aici pe undeva ... comparata cu alte masini din familie si din jurul ei, destul de problematica Fabia... sa zicem ca au fost anii "de glorie" 2000-2002... acum or fi mai bune...

Si eu sunt de moda veche, si traiesc cu impresia ca mai exista si acum masini care merg 100mii km macar, fara defectiuni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cate ai schimbat pana acuma masina ti se pare fiabila????????? Una fiabila e aia pe care nu pui cheia pana la 100.000km. Am avut eu un tico care pana in 150.000 a vazut doar o pompa de benzina, ala era fiabil. Hai sa zic ca elementele de directie sunt scuzabile din cauza drumurilor, si eu am schimbat rulmenti, pivoti, bucse, cap bara, dar modul confort, calculator usa?? Oricum sa ma scuze colegii fabishti, sunt fan al marcii skoda, dar eu cate am schimbat la fabie intr-un an jumate n-am mai schimbat pe nici o masina. Imi cam sta in gat masina, sincer. Norocul ei ca e draguta, si mie imi place sa mesteresc, altfel... Cred ca nu a fost sa nu pice ceva din 2 in 2 luni (senzor temperatura clima, motoras recirculare, rulmenti spate, rulmenti fatza, pivot, cap bara, bucse, sonda temperatura apa, releu incarcare alternator, etc) Ultima a fost broasca de la usa sofer, luna trecuta, luna asta e pauza, in Mai deja ma astept la ceva, nu stiu ce. Dar "foarte fiabila"...ma bufneshte plansul :D

Fac precizarea ca modulul confort a fost defect de la inceput (nu intra in stand-by si-mi descarca bateria daca nu porneam masina vreo 3 zile). S-a schimbat in garantie. Despre calculatorul usa pot spune ca s-a ars pentru ca a intrat apa pe la oglinda (probabil cand am fost sa spal masina).

Am spus ca este fiabila pentru ca nu am schimbat in 6 ani decat elementele de directie si consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi semeringul de la distrubutie. Daca ajuta pe cineva codul este 047103085, pentru motoarele pe benzina 1,4 MPI AME.

Semeringul a costat 45 RON, manopera 70 RON. A durat cam 2 ore. Mi-au dat si baia de ulei jos si i-au pus silicon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai schimbat simeringu, trebuia sa schimbi si lantu, parerea mea, si ala e vreo 15 euro, si nu mai aveai treaba. La 93.000 km, parca era cazu, io l-am schimbat la 75k. Nu de alta dar iar dai tot jos.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. E ieftin rau kitul de distributie (lant + pinioanele de pe arbore si axa cu came). Asa, cand incepe sa "sparga seminte" lantul, iar platesti manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am schimbat si lantul pentru ca l-am verificat si era bun. In plus nu se auzea nici un zornait la mers. Toarce foarte frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil era bun, dar preventiv, nu ar fi stricat, oricum nu te mai tine mult, iti zic din experienta, si la km tai, nu exista sa n-ai uzura pe pinioane, io n-am vazut lantz sa tina mai mult de 120k, si ala era muci, dinti lipsa

post-3449-1176829049_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, saboteur, la cele vechi de 1,4l. La astea noi de 1,2 s-a mai perfe

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!