Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Service-ul Auto Best destul de ok, cat am putut eu sa imi dau seama, o problema ar fi ca nenea care manuia VAG-ul nu prea a stiut sa imi spuna ce inseamna erorile detectate...asa ca apelez la bunavointa si vastele voastre cunostinte :offtopic: spre a ma ajuta in a intelege cat de grave sunt si cam ce inseamna erorile din atasament.

Eu pentru primele 2 erori as vota cu prima sonda lambda (eventual conectorul) - ambele erori sunt "legate"

Despre restul, asteptam alte idei (posibil cineva sa fure curent, vezi erorile de la bordnetz...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    13

  • DRAPAR

    11

  • rvacaru

    9

  • cmircea

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mi-a balmajit si nenea ceva cu sonda lambda, dar cand i-am spus ca nu am nici un martor aprins la bord, a lasat-o mai moale.

Cu privire la "furatul de curent",cred ca se leaga cu faptul ca in timpul mersului luminile de la bord si toate butoanele(fara cd-player) se sting si se aprind f repede, cateodata mai des, alteori rar...se poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de ceea ce prevede Manualul de Utilizare, mecanicii din service-urile Skoda recomanda schimbarea uleiului de la motor la 10.000 km, motivand asta prin conditiile existente in Romania (in special praf). De asemenea, se recomanda micsorarea intervalului de schimb (de la 15K la 10K) in cazul folosirii uzuale a masinii in mersul urban, considerat mult mai solicitant.

1. multumesc pt raspuns....

2. cu tot respectul pentru "mecanicii de la skoda", dar avand in vedere faptul ca am luat masina in iulie, nu era normal sa-mi spuna lucrul asta? recomandarea se face clientului, nu prietenilor la o bere... :D oooffff.....

3. apropo de chestia asta.... cam ce ulei e bun pt 1.2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a balmajit si nenea ceva cu sonda lambda, dar cand i-am spus ca nu am nici un martor aprins la bord, a lasat-o mai moale.

Cu privire la "furatul de curent",cred ca se leaga cu faptul ca in timpul mersului luminile de la bord si toate butoanele(fara cd-player) se sting si se aprind f repede, cateodata mai des, alteori rar...se poate?

Nu cred ca e ok ce ti se intampla! Ai un scurt pe undeva si gandul imi fuge la vestita problema cu "kabelbaum": cablajul de la motor.

Verifica sub baterie, e un manunchi de fire acolo, taie jos (cu grija) izolatia aceea groasa care le tine impreuna, si lasa-le liber.

S-a mai vorbit (cred) pe aici pe site despre problema asta. Iti recomand si punctul 5 de la linkul http://skodafabia.info/probleme.html#Electrica (este si o directiva interna de la Skoda scanata acolo).

Despre sonda lambda, este foarte posibil ca ea sa fie "imbatranita" si sa dea valori mai aiurea (de unde si eroarea cu fuel trim), sau sa mai faca figuri (sporadic) incalzirea sondei. Verifica conectorul sondei. Daca nu ai consum mare si smucituri la mers constant, inseamna ca "mai merge".

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. multumesc pt raspuns....

2. cu tot respectul pentru "mecanicii de la skoda", dar avand in vedere faptul ca am luat masina in iulie, nu era normal sa-mi spuna lucrul asta? recomandarea se face clientului, nu prietenilor la o bere... :rolleyes: oooffff.....

3. apropo de chestia asta.... cam ce ulei e bun pt 1.2?

Acea recomandare am primit-o la efectuarea primului schimb de ulei. In Service Plan a fost trecut ca interval de schimb 10K km cu mentiunea "Recomandare service".

Ca ulei poti folosi orice ulei care respecta normele VW 500.00, VW 502.00 sau VW 501.01. Eu am ales, atat la primul schimb (la 14K km) cat si la al doilea (la 25K km), ulei Aral 10W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe baza acelei circulare ma pot duce la Avia, Porsche etc si sa imi schimbe cablajul fara costuri pe materiale, manopera?

A facut cineva de pe aici asa ceva. Daca nu, cred ca nu e foarte complicat de schimbat izolatia actuala cu una ca in poza din linkul tau.

La izolatie se ajunge usor? Trebuie data jos bateria sau altceva?

Am sa ma uit si la conectorul sondei, numai sa imi spuneti unde il gasesc :)

Multumesc rvacaru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca si la MPI manunchiul de fire care apare in poza este sub baterie. La mine e foarte usor de ajuns acolo, de circa 2 ani nu mai am izolatia acolo. Dar sa nu facem o confuzie. Una este sa desfaci izolatia si sa ramane firele "libere" (preventiv) si alta e sa schimbi tot cablajul din compartimentul motor pana la ceasuri (curativ). Problema este ca izolatia aceea tine apa in ea, mucegaieste si apar scurtcircuite intre fire. In Germania s-au operat multe schimbari de cablaj mai ales pentru cei carora li s-a oprit motorul in mers (pe langa beculete aprinse aiurea prin bord, etc). Eu cred ca merita sa incerci sa ajungi sub baterie la izolatia aceea si sa o scoti afara (nu se inlocuieste cu nimic, se taie jos cu grija si raman firele libere).

Cred ca nu are nici un efect pagina aceea daca o listezi si mergi cu ea in service. Merita insa incercat.

Sonda cred ca e si la MPI undeva in fata, pe galeria de evacuare, iar de la ea pornesti pe traseu si verifici conectorul catre ECU. Dar e f probabil sa fie sonda obosita (sunt un pct slab la VAG, pica des).

Posesorii de MPI cu siguranta iti pot da detalii mai concrete despre amplasarea reperelor in compartimentul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat, nu vad de nici o culoare manunchiul respectiv. Cred ca trebuie sa scot bateria ca sa pot ajunge la el, ceea ce, la cunostintele mele, nu pare o operatie facila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur trebuie scoasa bateria? Nu cumva filtrul de aer? Cablajul ala nu e cel care e pe partea soferului in spatele filtrului de aer? Ca si eu tb sa umblu pe acolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si confirmarea :D . Akebono iti dai si tu cu parerea despre erorile din vag din pagina antecedenta? (vai ce cuvant am scos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mestereala sa incerc si eu ceva pe aici. Fabia mea este la 93.000km( an 2001) ...si a inceput sa o doara...Asa ca a avut nevoie de TERMOSTAT, bucse CONSOLA, DEZIZOLAT MANUNCHIUL DE FIRE de sub filtrul de aer. Pe aceasta cale :MII DE MULTZUMIRI CELOR DE LA VOLKSPATRS, pentru pretzuri si promptitudine. Termostatul este model mai nou..cel vechi avea 2 urechi de plastic pacatoase, bucsele le-am vrut de Seat, da' nu s-a potrivit, nu reuseam sa le gasesc ( ideea lui Saboteur-mersi pt. sfaturi) si sub acel manunchi de fire..UMEZEALA SI CHIAR NOROI. De asemenea a fost nevoie si de o resertizare+silicon a senzorului de temperatura ( tot dupa model Saboteur ). Pe langa astea e normal sa-mi bag nasul si ochiul cam peste tot ... si micile scurgeri de antigel, odata am ajuns la nivelul de piu piu, le-am descopertit la termocupla si furtunul subtzire de pe capul termostat. Am descoperit si mansoanele de protectzie a telescoapelor spate desprinse-buretele ala rupt , astea vor intra un urmatoarea surubareala. Cam atat cu durerile...acum conduc iarasi cu zambetul pana dupa urechi, :D fara urechi ciulite la zgomote ciudate si ochii pe ceasu' de temperatura.

Multzumesc pt. acest forum...asa am invatat cate ceva ...si am reusit sa fac totul fara service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si confirmarea :Driver: . Akebono iti dai si tu cu parerea despre erorile din vag din pagina antecedenta? (vai ce cuvant am scos)

Iti raspund aici, desi topicul apartine lui horgarban. Ar trebui facuta ordine.

Referitor la "too rich" problema asta o am si eu sporadic, nu am reusit sa gasesc o cauza. Pot merge 1000 km si apare la fel de bine cum pot merge 15.000 si nu apare in acelasi stil de condus si aceeasi benzina (95).

Celelalte probleme par sa fie de la clapeta de recirculare, vezi ca este un topic cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20.000 km - schimbat una bucata bobina de inductie

cost bobina - 1.250.000 lei vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit de bobine de inductie la 1,2 HTP, o fi vreun nou common fault? Iar a dat VAG cu mucii in fasole?

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se manifesta masina cand aceasta bobina e stricata?

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ori e arsa si nu mai da scanteie si atunci nu porneste, ori e strapunsa izolatia, si da scanteie la masa, si merge nergulat rau motoru, nu trage, tuseste, pt ca da doua scantei pe bujii si trei la masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@godoroja. ramane aprins martorul "check engine" in bord, masina are un mers neregulat; tremura foarte tare.

de mers merge intr-un mod de protectie al motorului, in care nu te lasa sa depasesti 2000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la o adunare ad-hoc a moderatorilor de pe aria Fabia s-a hotarat impartirea topicului "jurnal de bord" in doua: motoare diesel si benzina.

enjoy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la prima revizie (s-a implinit anul, nu kilometrii : 8530 KM) la Avia Pantelimon, intamplarea face ca am ajuns in service Alto/Seat dar totul a decurs ireprosabil si in cel mai scurt timp !

Am avut 3 litri Ulei Aral Hightronic 5W 40, Filtru Ulei + Filtru Polen - Mann de la Volksman .. nu a fost nici o problema, fata de la receptie service mi-a trecut in fisa ca am adus eu respectivele produse.

Mi s-a spus ca dureaza cam 2 ore, si sa revin in acest interval ... dupa ce am pierdut un pic timpul la locatie, constat ca pot lua masina - si nu trecuse macar o ora !!!

Pe factura am :

- 190 unitati normate ptr manopera + ceva consumabile mici = 195 RON

- 1 litru Ulei Aral 33 RON x 3 (la motoarele in 3 cilindri 1.2 HTP intra 2.8 Litri ulei, unde va trec 4 litri in factura ceva e suspect)

- 1 filtru Ulei Mann 35 RON

- 1 filtru Polen Mann 50 RON

Total revizie ~ 380 RON

Impresii :

- Service-ul e foarte curat si oamenii sunt de treaba (impresia asta mi-a fost lasata, asta o spun si eu)

- Personalul chiar te ajuta, e suficient sa ceri ajutorul :Driver:

- Skoda Octavia 2.0 TDI merge foarte frumos ;)

- Viitoarea revizie o voi face tot la Seat/Alto daca ma mai primeste dl Barbato :P

- Poate e doar in mintea mea, dar parca motorul toarce mai frumos si aerul e mai curat in masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o Fabia 1.4 101 CP, AUB

Intervin si eu cu cateva intrebari:

- Recent mi s-a aprins pe bord INSP SERVICE. Masina am luat-o din Germ la 90.000 km. Cu carte service. Ultima revizie in februarie 2006. Cum am intrat in februarie 2007 mi-a aparut Insp Service. Numarul de KM nu l-am facut, pt ca masina a si stat vreo 2 luni la dealerul din germania. Acum intrebarile:

- Ce ulei ar trebui sa pun? Acum din cate am vazut la 87.000 km a fost schimbat si pus ARAL. Ma intereseaza totusi un ulei bun pentru mersul in oras, si eventual la turatie ridicata.

- Este problema daca schimb uleiul cu alta marca?

- cat ulei am nevoie pt motorul meu si cam cat costa?

- trebuie sa-mi schimb si bujiile? Masina are o variatie mica la relanti. este cam de 30-60 RPM. Trebuie sa-mi fac adaptare la clapeta? Mentionez ca in general am bagat benzina Euro 95 doar de la OMV si MOL

- cam cat costa un set de bujii si de care imi recomandati sa cumpar?

- nu stiu cand au fost schimbate filtrele. Nici macar nu stiu cate filtre sunt :D . Trebuie sa le schimb? Daca da, ma gandesc sa pun un filtru de aer sport de la FK Automotive. Este bun acest filtru? Daca il pun ce reactie o sa am? Consum mai mare? Trage mai bine? Dupa cum vedeti am multe intrebari :offtopic:

Astept raspunsuri cat mai ample, si multumesc anticipat. Rvacaru please help me ca ai acelasi tip de masina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai despre ulei, cate bordeie, atatea obiceie :offtopic: Skoda recomanda 10w40, eu am 5w40, si stiu multi cu 0w40 care merg binemersi :D Pune un ulei sintetic (Mobil1, Castrol, LiquiMoly) si ai liniste. Daca pui ulei sintetic, cere si o "spalare" a motorului pe dinauntru (e o solutie) in cazul in care inainte a fost mineral sau "de sinteza". Cat costa uleiul afli la magazin (parca 1.8 mil 5 litri de LiquiMoly 5w40 sintetic).

Bujiile daca au fost schimbate, uita-te daca sunt uzate. Scoate una si vezi cat de tociti sunt electrozii. Am raspuns lui Jacku pe threadul Fabia benz vs diesel ce bujii trebuie (NGK, 3 "electrozi"-laterali, ai acolo codul).

Benzina cica e bine sa bagi de 98 la motorul asta, dar eu merg deja in oras de 300km cu 95 si vad ca misca la fel.

Filtre sunt cam asa: de aer (cu cat il schimbi mai des e mai bine, deci nu ezita), de polen (in masina, la picioare pasager, sub torpedou), ulei (la fiecare schimb), benzina (asta mai rar, din cate stiu eu, din 50 in 50mii km, in fata rotii din spate dreapta, despre el e o poveste mai lunga, sunt 2 feluri, cu regulator incorporat sau extern, trebuie sa vezi intai cum e, sa stii ce sa cumperi). Despre filtrele sport eu nu cunosc, nu ma bag.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vrajit de fabia: de ce ai schimbat la revizia de 1 an si filtru de polen? Poate ca asa ai vrut tu, sau poate ca nu mai facea fata cel vechi. La mine s-a uitat si mi-a spus ca e ok (am cam acelasi numar de km ca tine la bord). By the way, la cat ti-au fixat urmatorul interval de service (peste un an sau la cati km)?

Intamplarea face ca in urma cu 2 sapt sa imi fi facut si eu acelasi tip de revizie si tot la dealerul Seat din Pantelimon (la Avia era full). Aceleasi bune impresii le pot confirma si eu (desi e clar, nu acelasi lucru il pot afirma despre colegii lor de la Avia)! M-am gandit sa ii mai "frecventez" pe viitor (desi la tinichigerie/vopsitorie pare-mi-se ca folosesc aceeasi hala...sau poate ma insel eu?

Modificat de mariusake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat masina in octombrie 2006. ea e din 2000 decembrie si avea 35.600 km reali. la doua saptamani mi-a cazut geamul de la usa dreapta fata in usa...problema cu plasticul ala de la macara. mers porsche aviatiei-> 7300.000 macara plus montaj. dupa aia schimb ulei, filtre vreo 4.5 mil. acum planuiesc schimbat bujii si in max 2 luni distributia...ca am cam 43.000 km...si are ceva ani. in rest mai fac niste retusuri ca fosta Proprietara s-a mai bagat cu masina pe unde nu incapea...deci zgarieturi si infundaturi inevitabile. pe care le platesc eu acum ;) in rest...sper sa nu mai apara probleme. aa..si mai trebui sa schimb senzorul de vaporizator..or smth..ca nu prea merge aerul conditionat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!