Jump to content

Bilant Fabia 16v 90mii Km


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Pentru ca tocmai am implinit 4 ani de cand am Fabia si am ajuns la 90mii km m-am gandit sa fac un rezumat a ceea ce a insemnat Fabia ca masina pentru mine.

Masina este o Skoda Fabia 1.4 16V (101CP) Comfort, prima inmatriculare 14.11.2001, utilizata in proportie de 95% in Germania (am facut circa 9 drumuri Germania-Romania cu ea, circa 4000km un drum, restul deplasarilor sunt facute in oras mic si excursii exclusiv in vest pe autostrada).

Din iulie 2004 pana azi, masina a mers _in fiecare zi_ minim 4 drumuri a 3 km fiecare (acasa->servici->acasa/masa->servici->acasa).

Masina nu are nici o modificare, ulterior am adaugat doar schimbator piele RS (a chelit cel vechi) , jante aluminiu OEM Fabia si o telecomanda Waeco pentru inchiderea centralizata.

Cauciucurile originale au fost Dunlop Sport SP2000. Masina a fost lovita usor in fata de fostul proprietar (am acasa aripa si traversa dintre faruri, prima atinsa usor, a doua practic zgariata). Bara fata a fost pusa noua. Farurile sunt originalele, doar urechile de prindere au fost rupte.

O evidenta scrisa a consumului de benzina nu am, insa experienta de-a lungul timpului, precum si masuratorile facute confirma _exact_ ce spune cartea (in jur de 8-8.5 in oras, si 7 mixt). Consumul de ulei este redus (100-200gr la mie maxim) in oras si utilizare normala, o singura data a consumat aproape 1 litru la 1500 km (conditii de +35grade, autostrada, circulat cu viteza mai mare circa 1300km fara pauza)

Iata si consemnarile din carnetelul meu de bord (pentru toate costurile si interventiile am facturi):

(am marcat cu rosu defectele si reparatiile care nu se constituie in intretinere, iar cu caramiziu actiunile defectuoase din service)

??.??.2002 (?????)

- primul proprietar a schimbat freon, uscator, aer cond inca nu functioneaza

18.02.2003 (10500 km)

- achizitionare

25.04.2003 (13506 km)

- Schimb ulei si filtru Castrol Dynatec GTX7 5w40 (50e)

- reparat aer cond (ECU era codat gresit)

28.11.2003 (25900)

- schimb ulei si filtru -//-

- infiltratii apa prin usi (fata/spate), izolat (circa 600e, diverse incercari la service, s-a rezolvat complet dupa ce am izolat eu jgheabul in zona clapetei de admisie aer in habitaclu, sub parbriz)

??.08.2004 (40000)

- schimb ulei si filtru -//-

- filtru aer (15e)

28.10.2004 (?????)

- TUV/AU (80e)

31.10.2004 (46400)

- filtru polen (15e)

- stergatoare parbriz BOSCH (20e)

15.12.2004 (47500)

- bujii NGK (25e)

- verif curea distrib

08.01.2005 (49150)

- schimb lichid frana (20e)

- picat LED-uri in ceasuri de bord (vitezometru vizibil noaptea pana la 180)

- montat telecomanda Waeco pentru inchiderea centralizata

15.01.2005 (49300)

- 2 cauciucuri Bridgestone Potenza RE720 (130e)

- filtru benzina (15e)

- filtru aer (15e)

05.02.2005 (49895)

- schimb ulei + filtru LiquiMoly 5w40 (70e)

12.02.2005 (50200)

- bielete bara stabilizatoare (70e) - troncaneau de pe la 30mii km

- inlocuit emblemele Skoda fata si spate (cea din fata a cazut singura, cea din spate s-a sters)

08.03.2005 (51000)

- schimb curele si role distributie (300e) - datorita unui mieunat asemanator cu al unei role defecte, cartea spune ca se verifica la 90mii km

- senzor temperatura lichid apa (60e)

- masina nu are putere, merge cu maxim 130 km/h, relanti instabil, o singura eroare in ECU (Long Term Fuel Trim Too Rich)

??.06.2005 (56000)

- schimb sonda lambda (220e) - diagnoza gresita, sonda era ok (citeste mai jos)

- stergator sofer (18e)

??08.2005 (?????)

- ultima incercare de diagnoza a lipsei de putere -> distributia era aliniata prost in urma schimbarii distributiei (circa 900e alte costuri,diagnoze la 4 service-uri diferite in Germania, precum si 2 in Romania) - din cei 900e, 400e sunt doar ultima factura, de la ultimul service unde masina a stat 2 zile

07.01.2006 (?????)

- baterie Banner Starting Bull (40e)

22.10.2005 (65500)

- schimb ulei si filtru Liqui Moly 5w40 (50e)

- picat urmatoarele LED-uri in ceasuri de bord (vitezometru vizibil noaptea pana la 40km/h)

08.03.2006 (?????)

- reparatie geam sofer cazut in usa (200e)

18.03.2006 (69200)

- 2 cauciucuri Bridgestone potenza (122e)- cele din fata mutate in spate

??.04.2006 (?????)

- tobe esapament Bosal (100e)

- filtru polen (15e)

- jante ALU (OEM Fabia) (150e)

04.07.2006 (80300)

- schimb ulei si filtru Liqui Moly 5w40 (50e)

??.08.2006 (?????)

- schimbator piele RS (20e) (cel vechi era uzat, chelise)

??.10.2006 (?????)

- TUV/AU (80e)

??.11.2006 (?????)

- stergatoare Visioflex (20e)

01.12.2006 (87500)

- roti de iarna Pneumant Wintec (190e)

25.12.2006 (88400)

- filtru aer

- reparat ceasuri de bord (o lada de bere unui coleg, economie de minim 300e cat costa ceasurile de bord noi, circuit corodat, intrerupt pe placa)

15.03.2007 (90000)

- recodat din nou ECU (aer conditionat nu mai functiona, daca nu o puteam rezolva eu, urmau alte vizite in service)

Stare actuala:

- De circa 10000 km bara stabilizatoare fata este deplasata 1 cm spre dreapta si loveste cateodata in bratul suspensiei, trebuie inlocuita/reparata (cost 150-200e).

- Nu am umblat la frane niciodata, banuiesc ca trebuie schimbate placute si discuri fata/spate (mie discurile fata mi se par ok, dar poate nu sunt in tolerante)

- ma gandesc ca trebuie schimbata cureaua de accesorii, eventual pompa de apa

Concluzia mea: Masina nu m-a lasat niciodata in drum, se conduce placut, e un partener de drum agreabil. Am incercat sa inteleg/accept problemele avute, considerand ca este o masina din primii ani de productie si are boli ale copilariei, desi dupa experienta cam trista avuta in Romania timp de 5 ani cu un Fiat Punto (fabr. 1994), ma asteptam ca pana la 100mii km sa nu am probleme cu o masina VAG. In schimb incompetenta si calitatea slaba a service-ului mi-a lasat un gust amar. Cand am avut nevoie de service, Fabia se producea deja de 3-4 ani, era de asteptat o alta calitate a serviciilor.

Astept cu interes parerile si concluziile voastre :rolleyes:

Fabia in prima zi si dupa 4 ani

post-74-1174424472_thumb.jpg

post-74-1174424548_thumb.jpg

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 98.000 si as mai putea sa adaug (de la 81.000 de la cat am luat-o): 4 rulmenti, 1 pivot, 1 cap bara, 2 bucse brat inferior, un releu incarcare alternator, senzor temperatura clima, sonda temperatura apa, mecanism recirculare aer, broasca usa sofer, plouat in masina pe la usi (a se vedea topicul dedicat) urmeaza cap schimbator cromat care s-a jumulit, si probabil ceva la suspensie (suspectez bucsa telescop). Nu stiu ce s-a mai schimbat inainte de a o lua, stiu de un senzor servodirectie si mai era ceva dar nu tin minte ce. Intr-adevar, fiabilitatea nu e extraordinara, masina in schimb e f draguta si placuta la condus. Nu stiu daca as mai opta pentru vreun viitor model Skoda facut sub "grija" VAG, insa pt unul "real" (non vag) oricand!

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... Sabotezi topicul lui rvacaru ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha, nu, eu cred ca incearca subtil sa imi sugereze ce ma mai asteapta in urmatorii 8mii km :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asha ceva:)) , te-am speriat rau? Eu mai astept sa-mi cada geamul si sa imi crape termostatul, in rest le-am cam avut pe toate. Ah, poate o bara stabilizatoare nu ar strica :rolleyes:. role la distribuite nu am sa crape ca e pe lantz, motor skoda, a ratat VW ocazia sa puna niste pinioane de plastic acolo. :)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cati mai multi km cu cheltuieli numai pentru consumabilele curente. Consumul de ulei se incadreaza in limite normale? Daca da, ar trebui sa ma linistesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am scris in postul initial, la utilizare normala masina consuma foarte putin ulei (100-200gr maxim la mie).

La utilizare mai "intensa", temperaturi exterioare mari, turatii mari (5mii ture) poate sa consume.

Exista o buba (inca una) la 16V, exista un lot de motoare 101 CP care au avut probleme cu segmentii...si mancau mult ulei. S-au segmentat si sunt ok.

Mersi pentru urari, in jurul lui 100mii km "ne vom desparti" :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi la masina mea: haha, adica eu am cumparat o masina veche de 1 an jumate, 10mii km la bord, de la un om disperat ca nu ii poate repara aer conditionat, si am acasa facturile cu km la care a fost in service sa verifice AC si ea de fapt are 300mii? Esti glumet. Singurul lucru pentru care bag mana in foc la masina mea sunt kilometrii... I-am facut EU :)

Daca te referi la a lui Saboteur, no comment, nu cunosc.

Si eu am un prieten care are o Dacie 1300, cu 240mii km, fuge 180-190 km/h, consuma 5 la suta, nu i-a schimbat nici macar uleiul, nici filtre nimic... astea cu "am un prieten" devin tot mai amuzante.. pana si celebrul pietsprock (skodacomm, Fabia diesel, aproape 500mii km) a avut ceva bube si defectiuni de remediat, e normal....

Depinde ce intelegi prin "mari probleme"...pentru unii un geam cazut in usa sau un ceas de bord mort nu inseamna mare lucru..pentru altii insa da :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat-o de la un fost coleg care a luat-o de noua de la reprezentata, m-am dat cu ea in ziua in care a venit cu ea noua la lucru, exclus sa fie km nereali :). Myth Busted!

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: mi-am adus aminte ca mi-a sarit si furtunasul de la spalator din spate, a trebuit sa desfac capitonajul hayonului (dificila treaba) si sa ii pun un colier :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca aici se aduna km :offtopic:, pei a mea azi maine implineste 130000 km, o am de la 126500 si pot spune ca sunt multumit de ea, am avut o prb cu senzor de presiune la galeria de admisie, am deschis si un topic despre asta, dar nu prea multe reply-uri pt ca am inteles ca nu ii ceva prea comun, dar eu am avut ghinionul sa o patesc, mai am o prb cu bieletele de la bara stabilizatoare care bat in draci pe drumuri denivelate si va trebui sa le schimb, dar momentan nu am bani. ieri mi-am schimbat cauciucurile, am trecut pe vara, nu va mirati, unii lucreaza si duminica :somnmare:, si am observat la un disc de pe spate ca e dus cu totul si va trebui sa il schimb cea ce nu prea pot momentan, si placutele in spate iar trebuie schimbate, in rest in fata parca sunt noi, sincer ma gandesc daca nu au fost schimbate, daca cineva stie ceva site-uri in romania unde gasesc niste preturi pt discuri as fi recunoscator, in rest sunt f multumit de masina :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt foarte scumpe bieletele si se schimba foarte usor. Scapi de clampanit :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!