Jump to content

Pornire la rece


jmf
 Share

Postare recomandată

Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema la masina din avatar in sensul ca la temperaturi mai mici de 7-8 grade pornea balbait in doua trei pistoane sau cateodata nu pornea deloc. Am schimbat senzor antigel, bujii + fise, bobina de inductie, senzor vilbrochen, regulator presiune benzina din rampa injectoarelor, curatat si adaptat clapeta si EGR si tot nu s-a rezolvat, presiunea in rampa este 3,5 barr. In tot acest timp nu am avut nici un fel de eroare pe vag-com, lucru frustrant de altfel, la pornirile din timpul zilei masina pornea perfect ceea ce m-a dus cu gandul ca dimineata nu intra socul electronic. Acest lucru dupa parerea mea se putea intampla din 2 cauze: clapeta defecta sau ECU interpreteaza gresit datele de la senzorul antigel si la temperaturi de 7 grade da benzina ca la 20. Din aceasta cauza socul nu intra crezand ca sunt 20 de grade si cu putinul de benzina pe care il primeste motorul porneste si moare imediat sau merge in 2-3 pistoane.

Plecand de la supozitia ca ECU nu comanda corect cantitatea de benzina, am masurat rezistenta senzorului de antigel ( cel care da date la ECU nu cel care afiseaza in bord)la 10 grade citite pe vag com si am gasit valoarea de 3000 ohmi, pentru a cobori artificial temperatura antigelului am legat in serie cu rezistenta de pe senzor inca una de 5000 ohmi dand impresia lui ECU ca temperatura este sub 0 grade. La aceasta rezistenta am atasat si un intrerupator on-off care imi permite sa sa pacalesc ECU doar cand motorul nu porneste.

Cu acest artificiu am scapat definitiv de pornirile nereusite cand temperatura este sub +7 grade, acum nu numai ca intra socul dar relantiul sta la 1300 rpm cca 2-3 sec pana decuplez butonul. Butonul il folosesc doar cand am porniri nereusite, daca il folosesti de fiecare data se va inregistra eroarea de functionare defectoasa a senzorului ANTIGEL.

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca spui ca senzorul de temperatura apa era schimbat si incercat sa masori rezistenta cablajului? Daca nici cablajul nu este o cauza atunci ramane o defectiune ecu. Metoda ta functioneaza iar cu timpul rezistenta pusa in serie cu sonda de apa o sa trebuiasca modificata.

Oricum ai un plus de la mine pentru solutia gasita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de post mosule!!! Mai am o speranta :)

Intrebare: zici ca ai citit 10grade cu VAG-ul si masurat 3kohmi. Banui ca erai pe "engine".

Pe "instruments" (pe bord) ce temp. aveai? Chiar erau 10 grade sau arata eronat senzorul.

Eu de exemplu am senzorul respectiv nou(2 luni) si cit de cit de firma, Beru.

Am pus VAG-ul dimineata si arata cit de cit corect: temp pe apa ecu+bord, aer. Adica era diferenta mica max 2-3 grade si toate sub 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce m-a incurajat sa fac acest lucru a fost ca temperatura antigel de pe cluster era 7 grade iar cea de pe engine era tot timpul la rece mai mare cu 7-8 grade. Antigelul este unul si acelasi, concluzia este ca senzorii masurau diferit temperatura si ce e mai rau ECU tinea cont de cel defect. Repet pe vag-com nu inregistram nici o eroare.

Tot procesul este reversibil si cred ca poate fi incercat de toti care au aceasta problema.

Rezistenta cablajului nu am masurat-o, am procedat direct asa cum am descris mai sus.

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din postul tau rezulta ca senzorul de temperatura G62 este defect (G2 lucreaza corect) si in opinia mea era mai simplu sa inlocuiesti senzorul defect cu unul bun, decat sa te chinui cu nu stiu cate artificii. Parerea mea, nu dati cu parul. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat senzor antigel

Ionel, din ce a spus CATYON am inteles ca senzorul este schimbat. Deci mai ramane o pb la wiring sau la ecu. Cu toate astea se poate sa mai fie implicat in defect si o serie de alti senzori care participa la schema logica a ecu. Eu nu cunosc functionarea si felul in care face comparatii intre diversi parametrii la pornire iar solutia data de CATYON imi indica niste directii despre cum functioneaza ecu la pornirea la rece. Din motivul asta apreciez orice artificiu.

Nu pot sa dau 2 plusuri la postul lui ca o faceam. :)

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu am citit cu atentie toate posturile. Totusi cred ca trebuie gasita adevarata cauza. Solutia gasita este foarte buna si mai ales originala :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva specificatiile lui G62/G2 ?

Prin ELSA nu am gasit nimic :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

Veste buna.Pornirea la rece s-a rezolvat, acum masina pornind normal la prima cheie chiar si in diminetile reci, sub 5 grade. Piesa defecta era motorasul de la clapeta de acceleratie. In fapt s-a schimbat clapeta cu totul(1200ron)+250ron manopera, motorasul nefiind comercializat separat. Daca poate fi reparata vechea clapeta, o vand la juma de pret, adica 600ron. Vad unii soferi cautand solutii ingenioase spre a remedia pornirea la rece. Pe la 100.000km este natural sa mai pice unii senzori de temperatura(g62, g68), sonda lambda1 etc, am patit-o si eu, sunt consumabile. Mai postez peste cateva saptamani cu evolutia pornirii la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam vesti de la tine dupa ce scad temperaturile sub 0.

Intrebare: cum si-au dat seama ca motorasul e defect?

Facind o paranteza manopera e cam scumpa. Eu am dat 100RON pt curatat clapeta si EGR-ul si alte maruntisuri(ulei, filtre, etc).

Iar schimbatul efectiv dureaza mult mai putin. Adaptarea cu VAG-ul mai e 5min max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-au dat seama ca e motorasul prin inlocuire. Nu se stie exact care componenta electronica pica dupa un numar de ani eventual sa cunosti foarte bine un lot de masini care sunt produse pe aceeasi linie de fabriacatie. La unii este G62 apoi dupa un nr de ani se strica cablaraia sau ecu. Experienta este determinanta atunci cand faci o diagnoza la un sistem ce contine electronica. Niste valori aproximative la G62 vei gasi in autodata. Am gasit in autodata niste balarii la anumite informatii si deci nici programul asta nu iti ofera garanti. Pana la urma cine pune la dispozitie niste secrete?

Boala masinilor sh este ca electronica asta dupa un numar de ani este cam iesita din specificatii si ma indoiesc ca tine mai mult decat motorul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptam vesti de la tine dupa ce scad temperaturile sub 0.

Intrebare: cum si-au dat seama ca motorasul e defect?

Facind o paranteza manopera e cam scumpa. Eu am dat 100RON pt curatat clapeta si EGR-ul si alte maruntisuri(ulei, filtre, etc).

Iar schimbatul efectiv dureaza mult mai putin. Adaptarea cu VAG-ul mai e 5min max.

Prin excludere - clapeta nu se misca desi trebuie obligatoriu sa se miste cand pornesti; Putea sa:

a) nu primeasca semnal

b) sa fie firul intrerupt

c) sa nu mearga partea electronica atasata de clapeta (cazul de fata).

Daca clapeta se da usor jos (demontat-montat/ curata circa 30-40 minute, EGR-ul este intr-o pozitie foarte nasoala si se demonteaza greu (trebuie lucrat inclusiv pe sub masina).

Poate mecanicul tau a curatat alta piesa nu EGR-ul daca a scos-o mult mai repede.

Una e doar sa faci o adaptare dupa ce ai curatat clapeta si alta e sa faci mai multe verificari ca sa schimbi doar piesa defecta; + montat-demontat-curatat setat clapeta veche si ulterior demontat-montat-setat clapeta noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzina nu ai ce lucra pe sub masina la egr.Teava pleaca din clapeta si intra in egr care e lipit pe bloc in partea din fata a masinii.Riscand offtopic,pentru manopera,2+3 suruburi la egr,4 surubele la clapeta a luat fenomenal de mult 250ron.Un schimb de ambreiaj costa mai putin!Acuma daca o fi bagat un scor de 100ron diagnoza(cum am mai vazut la unele "servisuri") poate ar ajunge la 250ron.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta cel putin la mine lucreaza f bine, se adapteaza fara erori, unghiurile dupa adaptare sint in limite.

In timpul zilei cind e frig, si la temp peste 7-8 grade lucreaza normal.

Deci variantele a si b pica din prima...

Iar c-ul eventual se diagnosticheaza prin inlocuire...daca ar costa 30RON hai ca te risti dar la 1200 parca ai sta sa te mai gindesti putin.

Am intrebat cum de au zis ca e motorarul, pt ca pot exista si alte cauze ca respectiva clapeta sa nu mai functioneze,: decalibrare, uzura piese in miscare, infundare orificii etc...

Unele din astea se pot remedia fara sa schimbi.

Ma gindesc ca pt moment sint 2 cazuri distincte de rezolvare : clapeta schimbata si senzorul cu modificari.

La prima e clara treaba, e defecta si o schimbi dar in cazul 2 nu am inteles f clar daca senzorul chiar daca era nou, dadea temperatura reala spre ECU. La mine pe verificate diferentele sint minore 2-3 grade si toate temperaturile sint sub 0 grade, si tot am probleme.

Teoretic la mine functioneaza bine senzorul...as inclina spre clapeta...

De aia zicea ca astept cu nerabdare vesti cum merge la temperaturi joase cu -.

Offtopic: EGR-ul e accesibil pe sus, se desface din 2 suruburi, mai dai o teava metalica jos si gata...freci la el vreo 20-30min, montezi la loc si ai terminat.

EGR+ clapeta a durat ~1.5h.

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzina nu ai ce lucra pe sub masina la egr.Teava pleaca din clapeta si intra in egr care e lipit pe bloc in partea din fata a masinii.Riscand offtopic,pentru manopera,2+3 suruburi la egr,4 surubele la clapeta a luat fenomenal de mult 250ron.Un schimb de ambreiaj costa mai putin!Acuma daca o fi bagat un scor de 100ron diagnoza(cum am mai vazut la unele "servisuri") poate ar ajunge la 250ron.

La BMW EGR-ul e undeva in fata. La VW nu e in fata.

Offtopic: EGR-ul e accesibil pe sus, se desface din 2 suruburi, mai dai o teava metalica jos si gata...freci la el vreo 20-30min, montezi la loc si ai terminat.

EGR+ clapeta a durat ~1.5h.

Faci un DIY? Nu merge doar din alea 2 suruburi si teava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu esti toma-necredinciosul?:P

Modificat de munuku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Iarna nu-i ca vara, dimineata nu-i ca seara", si la benzinare nu-i ca la diesel.

Daca vazui cu ochii mei ce a facut omul, nu a folosit elevatorul si a durat putin demontatul, crede si nu cerceta...

Mult a durat sa scoata "soarecii" din EGR :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am dat jos electromotorul si clapeta de acceleratie, s-a gresat bendixul si curatat clapepeta plus pe galerie pana unde se putea. Clapeta era neagra ca taciunele pe interior si multa calamina. Am pus sus si am calibrat-o manual fara vag-com. Toata treaba cu gresat electomotor si curatat de clapeta a fost 130 lei. Dimineata la prima cheie si la -3 grade a luat-o stas dar dupa 30 de secunde a inceput sa faca iar ca si tractorul. Inainte de curatare facea in primele 30 de secunde ca tractorul si apoi se calma acum e invers. Oare sa calibrez clapeta cu vag-comul la 90 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,atunci cu siguranta ai sa stii ca ai facut totul ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Revin la aceasi problema, am verificat pompa de benzina si e ok, amorseaza atunci cand deschid portiera si atunci cand pun contactul, am mai verificat si senzorul de temperatura G2/62 si cred ca si acela e in regula, adica la o temperatura de -7 grade ( asa imi arata BC ) in Vag-com senzorul de la motor imi arata temperatura de -4 grade, nu e asa mare diferenta si din cauza asta cred ca e ok.

Am facut azi o filmare cu prima pornire

Poate are cineva vreo idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa e si la mine, poate a doua cheie la mine e mai scurta putin. Deci va trebui sa gasim impreuna rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jagoman, tu parca ai zis ca ai facut si revizie la electromotor, asa e ?

Ma gandeam sa fac si eu o revizie la electromotor, poate de la el e, ca altceva nu stiu ce sa-i mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul la 1.6 2002 AVU este in alta pozitie (e comun doar o parte din DIY); Piesa e sigur acceasi din ETKA.

Eu zic ca a meritat curatat pentru ca avea un strat de funingine consistent. Nu ca la diesel 2-3 mm dar nici de neglijat. Chiar daca in final masina nu merge cu nimic mai bine. Doar in urma schimbarii clapetei s-au imbunatatit lucrurile.

E o operatiune bine de facut la 50.000-100.000 km.

post-1853-0-99637800-1292172297_thumb.jp

post-1853-0-33595200-1292172332_thumb.jp

post-1853-0-99637800-1292172297_thumb.jp

post-1853-0-33595200-1292172332_thumb.jp

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am facut revizie la electromotor, dar eu aveam un carait care era de la bucsa uzata. La tine nu aud acel carait dupa ce porneste motorul, deci zic sa nu te apuci acum in frig sa faci asa ceva.

Ce am observat este ca si la tine se aprinde martorul de ABS-ESP cand dai la demaror. Eu suspectez pe moment bateria, dar cum ti-am mai scris acum cateva zile, nu o schimb pana nu pica, caci daca nu cumva e bateria de vina, arunc doar cu banii pe fereastra.

Din pacate din magazin nu se da baterie doar sa incerci 1-2 zile cum porneste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marmonu verifica de curiozitate si coneziunile de la baterie(la masa ma refer)...fluctueaza cam tare displayul cand dai prima cheie.Daca o tii mai lung(ai tinut de la secunda 6->8) tot nu porneste?Pornirea pe care vrei tu sa o ai(la sfert) e cam foarte greu de obtinut,mai ales acum iarna.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!