Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Beyond Invisible

Daca merg mai mult prin oras isi face cam la 500km regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum iti dai seama ca se regenereaza?? eu am 3000km cu masina si nu am sesizat niciodata.. masina merge 50% oras si 50% afara. de-asta sunt si incurajat sa folosesc 2t ca nu merg asa mult in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca la regenerare se aprinde ceva in bord si este recomandat sa nu opresti motorul si sa mergi mai "forja"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

@ Boditza: Cand mergi inafara localitatii isi face regenerare pasiva, prin oras daca ajunge gradul de incarcare la ~40% face regenerare activa, ECU injectand mai multa motorina. In timpul regenerarii nu se aprinde nimic in bord. Iti dai seama numai prin faptul ca e mai "puturoasa" masina si creste consumul, eventual la accelerari bruste poate scoate un "norisor" alb. Daca se aprinde martorul in bord e deja de umblat prin service-uri :( , darrr............deja am deviat de la subiect, gasesti mai multe informatii in topicul despre DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am "sarit " de 3k de cand merg cu ulei 2t . Motorul functioneaza ireprosabil , merge rotund , fara trepidatii la accelerari , foarte silentios , cat despre consum pe bord am mediu pe 3200 km 4.5 % iar la ultima alimentare (plin pana in gura ) la 1177 km au intrat 55 litri . Concluzia pana acum este ca "tratamentul " este benefic. Numai bine ! Apropo , am folosit ultima data ulei de la Kaufland , dar nu am sesizat vreo diferenta fata de Castrol .

Modificat de pte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiam,ne combinam la transport!

As vrea sa iau si pt masina dar nu stiu exact de care sa comand, Primus DX 5w30 sau Primus Synth 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anuleaza comanda si mai stai sa facem un group buy :P

le-am dat si un mail sa vad ce imi recomanda pt PD. inca nus- decis daca iau rheinol sau aral

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea tarziu, deja m-au sunat sa-mi spuna ca au expediat comanda ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat de la Cora la bidon de 2L=33 lei,ceva frantuzesc cu norma JASO FC. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiam,ne combinam la transport!

As vrea sa iau si pt masina dar nu stiu exact de care sa comand, Primus DX 5w30 sau Primus Synth 5w40

OFF:

Exact asta as pune si eu in motor, doar ca ARAL 431 pentru PD nu se mai fabrica, am inteles ca acum este unul bun si la PD si la nonPD

Daca iei Rheinol eu zic sa mergi pe Primus DXM 5w40 (vechiul Primus Synth 5w40)

Inafara de astea doua eu as mai avea in vedere si Ravenol VPD 5w40

ON:

Poti sa iei si ulei 2T Rheinol sau Ravenol (depinde de unde te hotarasti sa iti comanzi :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ravenol nu am auzit....

Sent from my HTC using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facem putin offopic... dar vezi ca este si un topic deschis despre Ravenol. Tot made in Germany... cam acelasi lucru ca si Rheinolul. Eu am in oras un magazin partener Ravenol si pot sa-l iau la un pret bun fara sa mai platesc transportul, asa ca la urmatorul schimb uleiul Ravenol o sa-mi unga motorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai explicati odata ce ar putea sa unga un ulei bagat in motorina? Daca se poate in comparatie cu un motor pe benzina TSI sa zicem. Adica in benzina care este degresanta nu se baga nimic si merg bine mersi injectoarele ca altceva ce poate fi uns cu combustibil, pe cand in motorina care este unsuroasa trebuie bagat.

Mai vad ca unii zic ca au pus ulei si motorul merge bine. Dar eu stiu pe unii care nu pun si motorul merge bine. Adica este ca apa sfintita, nici nu ajuta nici nu strica. (numai la buzunar ca pretul este de 4 ori mai mare decat motorina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Se folosește o bilă care se mișcă pe o suprafață metalică la o frecvență foarte mare timp de 90 de minute. Apoi la microscop se măsoară uzura (crăpăturile în microni de pe suprafața bilei). Se fac câte 2 măsurători, și se ia în considerare media. Indicele rezultat se numește HFRR și cu cât e mai mic cu atât fluidul testat oferă o lubrefiere mai bună.

Motorina cu conținut scăzut de sulf (ULSD) avea un factor HFRR de 636. Standardul impus de legile americane, era 520 (deci nici la ei nu se prea respectă). Și asociația constructorilor de motoare au cerut un standard 460 (cât avea motorina classică). E probabil lesne de înțeles, că producătorii preferă să economisească banii din aditivarea combustibilului, care și-așa bănuiesc că e mai greu de produs ca să aibă cantitatea aceea scăzută de sulf pentru necesară pentru a respecta normele de emisie.

Astfel, motorina cu HFRR 636 a fost testată împreună cu alți aditivi, printre care și cei neconvenționali, ca și uleiul pentru mașinile în 2 timpi (raport 1:200). Clasamentul arată cam așa:

  1. 2% REG SoyPower biodiesel
    • HFRR 221, 415 micron improvement.
    • 50:1 ratio of baseline fuel to 100% biodiesel

[*]Opti-Lube XPD

  • HFRR 317, 319 micron improvement.
  • 256:1 ratio
  • Multi-purpose + anti-gel, cetane improver, demulsifier

[*]FPPF RV, Bus, SUV Diesel/Gas fuel treatment

  • HFRR 439, 197 micron improvement
  • 640:1 ratio
  • Gas and Diesel, cetane improver, emulsifier

[*]Opti-Lube Summer Blend

  • HFRR 447, 189 micron improvement
  • Multi-purpose, demulsifier

[*]Opti-Lube Winter Blend

  • HFRR 461, 175 micron improvement
  • 512:1 ratio
  • Muti-purpose + anti-gel, cetane improver

[*]Schaeffer Diesel Treat 2000

  • HFRR 470, 166 micron improvement
  • 1000:1 ratio
  • Multi-purpose + anti-gel, cetane improver, emulsifier, bio-diesel compatible

[*]Super Tech Outboard 2-cycle TC-W3 engine oil - ulei pentru motoarele în 2 timpi

  • HFRR 474, 162 micron improvement
  • 200:1 ratio
  • Unconventional (Not ULSD compliant, may damage 2007 or newer systems)

[*]Stanadyne Lubricity Formula

  • HFRR 479, 157 micron improvement
  • 1000:1 ratio
  • Lubricity Only, demulsifier, 5% bio-diesel compatible, alcohol free

[*]Amsoil Diesel Concentrate

  • HFRR 488, 148 micron improvement
  • 640:1 ratio
  • Multi-purpose, demulsifier, bio-diesel compatible, alcohol free

[*]Power Service Diesel Kleen + Cetane Boost

  • HFRR 575, 61 micron improvement
  • 400:1 ratio
  • Multi-purpose, Cetane improver, bio-diesel compatible, alcohol free

[*]Howe’s Meaner Power Kleaner

  • HFRR 586, 50 micron improvement
  • 1000:1 ratio
  • Multi-purpose, Alcohol free

[*]Stanadyne Performance Formula

  • HFRR 603, 33 micron improvement
  • 480:1 ratio
  • Multi-purpose + anti-gel, cetane improver, demulsifier, 5% bio-diesel compatible, alcohol free

[*]Used Motor Oil, Shell Rotella T 15w40, 5,000 miles used. - ulei de motor folosit

  • HFRR 634, 2 micron improvement (statistic nesemnificativ)
  • 200:1 ratio
  • Unconventional (Not ULSD compliant, may damage systems)

[*]Lucas Upper Cylinder Lubricant

  • HFRR 641, cu 5 microni mai rău decât motorina standard (statistic nesemnificativ)
  • 427:1 ratio
  • Gas or diesel

[*]B1000 Diesel Fuel Conditioner by Milligan Biotech

  • HFRR 644, cu 8 microni mai rău decât motorina standard (statistic nesemnificativ)
  • 1000:1 ratio
  • Multi-purpose, canola oil based additive

[*]FPPF Lubricity Plus Fuel Power

  • HFRR 675, cu 39 microni mai rău decât motorina standard
  • 1000:1 ratio
  • Multi-purpose + anti-gel, Emulsifier, alcohol free

[*]Marvel Mystery Oil

  • HFRR 678, cu 42 microni mai rău decât motorina standard
  • 320:1 ratio
  • Gas, oil and Diesel fuel additive (NOT ULSD compliant, may damage 2007 and newer systems)

[*]ValvTect Diesel Guard Heavy Duty/Marine Diesel Fuel Additive

  • HFRR 696, cu 60 microni mai rău decât motorina standard
  • 1000:1 ratio
  • Multi-purpose, Cetane improver, emulsifier, alcohol free

[*]Primrose Power Blend 2003

  • HFRR 711, cu 75 microni mai rău decât motorina standard
  • 1066:1 ratio
  • Multi-purpose, Cetane boost, bio-diesel compatible, emulsifier

Concluziile:

  • Dacă punem ulei pentru motoarele de 2 timpi în motorină, nu se întâmplă nimic rău, ba din contră, ajutăm la lubrefierea sistemul de injecție. Aș face aici o recomandare în privința uleiului, care zic eu ar trebui să fie "ashless", să ardă fără producă reziduri / depuneri. Din câte am citit cele care au standardul JASO-FC, ar fi cele mai recomandate, rămâne de văzut unde găsim așa ceva.
  • Deși punem ulei de la motoarele în 2 timpi, e posibil să nu obținem factorul de ungere al motorinei cu conținut bogat de sulf (cum era pe vremuri). Cel mai bine e tot cu aditivi, din păcate, cei testați aici nu știu dacă se regăsesc la noi. Dacă mai vrea cineva, ne putem aduna mai mulți să facem o comandă în USA smile.gif
  • Uleiul ars de motor nu face mare lucru, și având în vedere riscul mare de a introduce mizerii în rezervor și în sistemul de injecție, mai bine fără zic eu.
  • Aveți grijă ce aditivi puneți, că e posibil să faceți mai mult rău motorului decât bine."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Super Tech Outboard 2-cycle TC-W3 engine oil - ulei pentru motoarele în 2 timpi
    • HFRR 474, 162 micron improvement
    • 200:1 ratio
    • Unconventional (Not ULSD compliant, may damage 2007 or newer systems)

MAY DAMAGE = poate sa distruga

Scuze ca nu am inteles total concluziile. In testul de amestec de ulei 2T ei zic ca poate sa distruga sistemele de dupa 2007. Deci cum ramane. Pot sa bage si cei cu motoare noi? Eu zic ca nu.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca dpf ul este afectat intr o oarecare masura(daca se depaseste o anumita doza),nu am de unde sa stiu acest lucru!Dar colegii care il folosesc si au "dpf" pot confirma daca este bine de folosit sau nu.

LA common rail se recomanda folosirea lui,deoarece ajuta injectoarele si pompa de inalte(din cate imi aduc aminte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea: adaugarea de ulei 2t in motorina e doar pt acele motoare vechi, dinainte de 90, care erau facute sa mearga cu vechea motorina, mai uleioasa.

Dar stiu ca am vazut de cumparat si aditivi speciali facuti pt aceste motoare, care sa ajute pompa de motorina sa se unga cum trebuie.

Este exact aceeasi problema care o au si masinine pe benzina dinainte de 86, insa nu numai, si mai exact cele proiectate sa functioneze cu benzina cu plumb. Plumbul era responsabil pt ungerea scaunelor supapelor si fara un aditiv inlocuitor, noile benzine nu ii fac asa bine motorului, ducand la uzuri premature. Desigur, exista aditivi care sa substituie lipsa plumbului.

Dar, pt motoarele de conceptie mai noua, nu mai spun de ultima ora, adaugarea a uleiuri si aditivi suplimentari in combustibil nu e recomandata si sincer din punctul meu de vedere nici necesara. Un combustibil modern e proiectat pt motoare moderne si are abosolut toti aditivii necesari functionarii optime a acestuia.

La diesel Cr spre exempl cu DPF, nici nu vrerau sa ma gandesc cat de nociv poate fi un astfel de tratament cu ulei 2t.

Repet, e strict parerea mea legata de aceste adaosuri in combustibili.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cu totul deacord cu Dan,si eu am folosit acest amestec din curiozitate vreo 4000km la1,9 BXE nu am observat un plus in functionarea motorului,chiar un demaraj mai slab si ceva mai mult fum la reprize mari de turatie.consumul in ralanti acelasi de 0,6l/ora, consumul la pompa ca inainte Mai bine o motorina superioara, un ulei schimbat la timp si este destul pentru o functionare optima cu cheltuieli minime pentru un diesel.Daca la alte tipuri de motoare are rezultate pozitive in exploatare cum relateaza multi colegi de forum inseamna ca este benefic acest amestec,dar nu este o regula generala.Fiecare face experimentul pe pielea sa cum l-am facut eu sa ma lamuresc pe viu daca functioneaza si la mine, nu din auzite.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa patru plinuri ai si tras concluzia?

Demarajul n-are treaba cu uleiul 2T,fumul nici atat ,eu am scapat de el dupa ce-am adus masina si i-am bagat 2T si te asigur ca masina mea nu scoate fum negru nici dupa 3500rotatii in sarcina,lucru verificat.

In ralanti am 0.4-0.5 L/h si folosesc uleiul de 2,3ani si 50k km,la fosta masina G4 - 5ani si 110k km, masina care merge si astazi fara probleme, e a unui prieten.

Rau n-are ce sa-i faca ,plus ca pe unde trece ajuta la o ungere mai buna si o ardere mai completa a motorinei,de unde rezulta si lipsa fumului in demaraj sau turatii mari.

Lucruri care sau mai discutat in topic,dar mai trebuie si citite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul meu este ALH din 2002, euro 3. Motorina euro 3 nu se mai gaseste.

Motorina euro 5, este mult mai "uscata" decat euro 3, deci este necesar un lubrefiant pt.pompa.

Ce am observat de cand bag ulei 2T, ca este mai silentios motorul.

Iar golful 2...ce sa mai vorbim...cred ca zice sarumana boierule cand simte putin ulei 2T in motorina euro 5 ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vedem. am pus la ultima alimentare 1/100 in loc de 1/200. ce se poate intampla rau? fata de 1/200 motorul merge mai rotund si parca e mai sprinten. ma gandesc ca ceva nu-i va face bine ca am pus 1/100. dar ce?

oricum de cand folosesc ulei 2t am scapat de trepidatiile la relanti si pornirea e mai silentioasa. :icon_thumleft:

Modificat de ioio_viola
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, motorul diesel ar trebui sa mearga si cu ulei. De fapt, creatorul motorului, Rudolf Diesel, a gandit initial motorul sa mearga cu praf de carbune si ulei vegetal, folosind pana la urma ulei de alune. Dar, raspandirea mult mai larga a hidrocarburilor a dus la folosirea motorinei. Insa in ultimii ani e un interes tot mai mare pt folosirea biodiesel-ului si a uleiurilor vegetale.

Am vazut si o emisiune la fifth gear daca nu ma insel, unde au folosit pt alimentarea unui mercedes dinainte de 1990 ulei folosit de floarea soarelui de la fast food-uri.

Masina a mers perfect fara nici un fel de probleme.

Revenind la folosirea uleiului 2T, desigur, odata cu cresterea normelor euro, motorina a devenit din ce in ce mai "uscata", fiind potrivita motoarelor de ultima generatie.

Parerea mea cum am mai spus-o si mai sus, este ca motoarele de generatie veche (injectie clasica dinainte de 90) au nevoie obligatorie de folosirea unui aditiv care sa unga componentele sistemului de alimentare si injectie.

Pentru motoarele cu injectie directa cu pompa rotativa, adaugarea acestui surplus de ulei 2t, ar trebui sa ajute la ungerea pompei , mai ales ca sunt motoare cu norma maxim euro3, motorina euro3 fiind mai uleioasa decat cea euro5. Insa cred ca trebuie folosit putin din acest ulei ( cred ca un raport de 1/100 e arhisificient). Probleme pot apare daca motorima devine prea groasa. sau nu se amesteca bine uleiul cu motorina, exista riscul deteriorarii injectoarelor precum si a convertorului catalitic.

Dar, pt motoarele PD, si mai ales CR, nu recomand, dat fiind faptul ca aceste motoare au componente mult mai sensibile la calitatea combustibilului decat vechile tipuri de motoare.

Personal, pt un motor de generatie noua eu nu as folosi decat un combustibil de calitate si atat.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu citind topicul asta, m-am hotarat sa folosesc uleiul 2T. Mai ales ca am citit multe lucruri bune de la colegii de pe forum despre adaugarea uleiului in motorina. Daca tu nu ai folosi, nu recomanda altuia sa faca la fel. Apropo, combustibil de calitate la noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!