Jump to content
alex_pescaru

Adaugare ulei 2T in motorina

Ce ulei adaugati?  

346 members have voted

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      39
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      145
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      32
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      12
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      40
    • Liqui Moly 1052
      23
    • Wolf Synth 2T
      4
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Recommended Posts

alex_pescaru

Apropo de catalizatoare...

Citat:

Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burnes cleaner as the diesel itself.
In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clogg, and the "burn free" process of the DPF will be much less.
One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV -Technical Supervision Organisation - who will check, amongs others, the pollution of petrol and diesel engines.
The measured cloud-factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95.
The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles.

Sursa: http://www.freel2.com/forum/topic878.html
Si inca o chestie.
Iaca fisa de catalog a unui ulei 2T.
O sa vedeti la compozitie ca nu are nimic ce poate dauna. Produsi derivati de petrol (a se vedea ca altii aditiveaza motorina cu benzina) si produsi pe baza de calciu, ca la unsori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misu tdi

Am sa pun si eu, 2T, cand "umblu" la rezervor, sa vedem cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan_B

Am citit si eu posturile alea... sa fiu sincer, nu stiu cat ajuta. Autorul a avut o remarca pertinenta legata de cenusa:

"Important is, that those 2T-oils should comply with JASCO "FC" or ISO L-E "GC" or "GD", which should be written on the bottle. All 2T-oils as per these norms burn with an ash content of less than 0,05%."

Mai e o chestie interesanta - legata de cresterea indicelui Cetanic cu 3-5 puncte. M-ar uimi, mai ales in concentratii atat de mici.

Cred ca intrebarea e cu cat ii creste viscozitatea uleiului, si cat de bine rezista la presiuni extreme si forfecare. Oricum ar fi, amestecuri de 1:200 (adica 0.5%) nu prea au cum sa faca rau.

Poate o sa incerc pe una din masini...

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

Ce vrei sa spui cu 'cu cat creste vascozitatea uleiului'?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dukku

A vrut sa spuna "cu cat de mult ar creste uleiul vascozitatea combustibilului " prin aditivarea motorinei cu ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites
floriand

Eu folosesc de cca 3 ani amestec 1l ulei/ 80l motorina, in acest fel protejez pompa de injectie. Verificat cu vag com motorul este in parametrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

...si pompa de motorina din rezervor.

Folosesti sintetic sau mineral?

Share this post


Link to post
Share on other sites
misu tdi

Nu are pompa electrica in rezervor..........

@floriand, folosesti ulei de motor sau pt motoare in 2 timpi, de amestec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
floriand

Ulei de amestec 2T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
generalul

La motoarele P.D. ar fi indicat? NU STIU dar eu am PD Euro 3, si de cand alimentez cu motorina E5 am observat ca a crescut consumul cu peste o jumatate de litru la suta de km . am mai auzit ca daca pui ulei de amastec consumul ar mai scade. Si totusi cu 6 -7 sute de mll nar fi o problema mare tinand cont ca motorului E3 ii dai sa pape ceva mai curat .?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
gHapciu

generalul - daca vrei sa pui ulei in motorina, ideea este sa iti protejeze pompa, injectoarele, nu pentru consum...

Ca vine si asta cu celelalte, e alta poveste, dar principalul este sa protejam motoarele. Si eu sunt interesat de ideea asta, insa nu sunt foarte documentat pe problema, asa ca mai citesc un pic, si apoi imi dau parerea.

hbogdan, nu vreau sa scap un porumbel, dar parerea mea este ca ar trebui bagat ulei mineral. E posibil sa ma insel, insa uleiul sintetic, este obtinut... sintetic, si are proprietatile diferite fata de cel mineral. Daca am zis prost, dati si voi cu ceva moale dupa mine, sa nu doara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misu tdi

Generale, cred ca motorul tau nu e PD. Merge sa ii dai ulei 2T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

@gHapciu: arderea e completa la uleiurile sintetice (uleiuri de amestec, sa nu fiu extras din context de vreun coleg).

La cele minerale nu prea. Mai e folosita si notiunea de 'low-smoke', e clar ce inseamna.

AJM e un motor PD (115/116cp), parerile sunt impartite dpdv al folosirii uleiului de amestec in ele. Eu am pus. Nu vad modificari in rau pe canalul 13 de la grupul Engine, au ramas tot echilibrate 2 cate 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gHapciu
Generale, cred ca motorul tau nu e PD. Merge sa ii dai ulei 2T.

Daca ar fi fost motor PD, nu e indicat?

Am citit ce a scris hbogdan (ca e motor PD), dar intreb pt as vrea sa stiu daca nu se recomanda uleiul in motorica pt motoarele PD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan_B

Au facut americanii un test - rudimentar, e adevarat, dar e acceptat si e mai mult decat am gasit la altii. Au testat 19 aditivi in motorina si... mare supriza supriza :Driver: Biodiesel (in proportie de 2%) ajuta extraordinar de mult la reducerea uzurii.

http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=177728

La noi, tot carburantul diesel contine min 5% Bio, asa ca... problema e rezolvata. Nota - Bio obtinut din RAPITA are deosebite proprietati de ungere. Sper ca la noi tot din ulei de rapita fac Bio...

Uleiul 2T dupa parerea mea nu prea ar avea cum sa strice daca:

1. Este amestecat bine in combustibil

2. Este in proportie mica - 1:200 mi se pare, totusi, mult.

Iarasi, in opinia mea, ce poate sa strice uleiul 2T este:

1. Uzura mai mare a duzelor - daca uleiul nu este bine amestecat in carburant

2. Contaminarea catalizatorului - daca e prea mult ulei. Cred ca o limita de ordinul 2L ulei/10.000Km ar fi max admisibil (la un consum de 7L/100Km, asta inseamna 1:350 concentratie).

De observat ca studiul de mai sus nu a evaluat si combinatii de aditivi - de ex Bio + Ulei. Oricum, efectul uleiului a fost de 3x mai slab decat al Bio. De mentionat ca si Bio a fost de 4x mai mult decat ulei (1:200 ulei vs 1:50 Bio). Asa ca e posibil ca la concentratii similare, rezultatul sa fie comparabil.

De asemenea, testul de uzura nu adreseaza deloc modul de funtionare ale unui injector PD. Este un "test cu bile" pt lubricitatea uleiului. S-a dovedit deja ca nu da intotdeauna rezultate corecte.

In ultimul rand - si asta a fost principala mea invatatura - S-a zis cu Power Service pentru mine. Nu il mai cumpar, pt ca mi se par bani aruncati. Este, desigur, numai parerea mea... de amator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
schumitza

Salutare,

E contraindicat pentru motoarele PD sa se adauge ulei de 2T in rezervor?

Am gasit un topic care cica ar fi benefic,multi folosesc aceasta metoda pentru a compensa lipsa de sulf din motorina ULSD ( EURO 4 si EURO 5).

http://www.freel2.com/forum/topic878.html

Pe scurt,se pare ca arderea motorinei ar fi completa si s-ar efectua o ungere corespunzatoare a pieselor din mecanismul de injectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agathon

Interesant. Ma gandesc sa citesc tot thread-ul. Dupa citirea a catorva pagini pare incitant, doar un gand ma bate: oare, cum ar suporta motoarele noastre PD-TDI (cu niste caracteristici specifice fata de CR) acest "aditiv"...?

O sa revin dupa ce am parcurs thread-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

De aseara pana acum am citit tot topicul indicat din primul link.

Avand in vedere ca toti cei care-l folosesc erau incantati de descopreire (inclusiv un tip cu TS TDI din UK) am purces azi la cautat ulei 2T sintetic cu o anumita norma.

Dupa vreo ora de cautari am gasit la o benzinarie.

Nevrand sa fac vreo boacana am bagat cam 50 ml de ulei si motorina de 50 lei (acul era aproape sa intre pe rosu).

Pe drum spre casa (vreo 2 km) n-am simtit nici o diferenta in mersul motorului. Daca nu explodeaza pana se termina motorina asta o sa adaug in cantitate mai mare la urmatoarea alimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

La Trabant parca se punea 2% in benzina...si la moto pirtiitorile pe 2 roti...

La motorina banui ca un 0.5% ar fi de ajuns pt ajutarea ungerii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

Am vazut ca se recomanda un raport de 200 la 1 motorina-ulei. Din ce ziceau pe forumul ala primele 2 plinuri poti pune chiar putin mai mult sa se curete mai repede instalatia...

Am facut 20 km de cand am facut amestecul minune in rezervor. Deocamdata nu s-a inamplat nimic nici in bine dar nici in rau :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

200 la 1 e cam mult , eu zic ca 0.5% ar fi ceva mai bine... :))

Nu ai ce observa cu "ochiul liber" , ce simti...e o chestie pe termen lung..daca e ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites
schumitza

Dupa citirea postului de pe forumul ROVER un priten bun de-al meu a inceput de ieri sa "aditiveze" motorina cu ulei de 2T dupa reteta de acolo(are Ford Mondeo TDCI 2003).

Primele impresii:nu se simte nici o schimbare in mersul motorului,dar a scapat de codita de fum negru care aparea la accelerarile bruste.

Am initiat acest topic in speranta ca voi gasi posesori de motoare PD care au utilizat aceasta metoda de "aditivare" o perioada mai lunga de timp si care ar putea confirma utilitatea/inutilitatea acestei metode de "aditivare".

Printre cunoscutii mei am mai gasit un posesor de HDI care folosea de 2 ani ulei de 2T si facuse pana acum 60000 de km fara sa aiba vreo problema la motor.

Nu de alta,dar presiunea in injectoarele PD este de 2-3 ori mai mare decat la restul motoarelor..... n-as vrea sa-l stric pe al meu,e atat de tanar,are doar 35000 KM :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
doru.tanasoiu

Salut,

Eu folosesc ulei 2T la fiecare alimentare....La un plin pun cam 200ml si pot sa zic ca sunt multumit.Ca si schimbare se simte la motor care zic eu este mai silentios si a disparut fumul negru de pe teava de esapament...Am un prieten care foloseste acest ulei la un X3 de mult timp si nu are probleme cu motorul.

Am inceput sa pun ulei de cca 3 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hristash

injectoare PD la tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri