Jump to content

Izolare fonica


Akebono
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...
  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    19

  • fuscobal

    13

  • bora tdi

    8

  • ender

    7

Top Posters In This Topic

vata minerala este hidrofila adica absoarbe umezeala si daca se face condens sub tabla vata se imbiba si putrezaste si pute urat. Stiu din experienta ca am lucrat la aer conditionat in Atena. Ce foloseam noi ptr tubulatura din exterior era polietilena expandata chimic lipita cu prenadez. Eu asa cum ti-am spus am folosit polietilena lipita cu antifon diluat cu benzina. polietilena este si densitate mare 40kg/mc dar nu poti sa o lipesti bine deoarece nu poate lua forma tablei la curburi din cauza rigiditatii. Eu am pus cu densitate mai mica si sant foarte multumit de ce am obtinut termic-fonic-antivibratii. avantajul fata de alte materiale este impermeabilitatea, nu se dizolva la diluanti, elasticitatea si alti factori decisivi care i-au convins pe constructorii auto sa o foloseasca. Firma care produce materialu asta in romania exporta in toate europa, la mercedes, vw,audi,opel si altii doar produs finit, garnituri diverse si daca te uiti pe palziv.com poti vedea domeniile de utilizare in auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cunoaste cineva vreun tip/firma care realizeaza insonorizari auto? la preturi rezonabile. Ma intereseaza mai mult pt a spori comfortul din habitaclu, in vederea reducerii volumului zgomotului in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ca de obicei... 6 pagini numai vorbe goale, pana la urma si-a antifonat cineva masina... podea, compartiment motor? cu rezultate pe masura asteptarilor?

Materiale sant la N preturi si compozitii, am zis ok, iau Dynamat ce-l mai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

M-am hotarat sa fac si eu ceva cu portierele mele ca nu le mai suport. Mi-am schimbat acum 2 ani HU si sistemul de boxe si am trecut pe un Pioneer cu un sistem de boxe Hertz. De atunci am desfacut fetele de usi de 100 de ori, am pus suruburi cu saibe de cauciuc, am strans si parastrans tot in usa si ele to vibreaza.

Intrucat nu am pretentii sa castig vreun concurs de fidelitate audio si nici nu vreau sa cheltui o gramada de bani pe Dynamat, caut un material care sa faca treaba desi sunt constient ca nu la aceeasi performanta. am citit topicul cap-coada si in afara de cateva optiuni destul de rudimentare geb, folie PEE si Aluband nu am vazut.

Am gasit asa ceva:

http://www.details.ro/shop/product.php?id_product=28

E ieftin si chiar scrie ca e si pt. portiere auto. Nu stiu insa unde ar trebui pus. Ca si comoditate eu as zice sa-l pun in spatele fetei de plastic a usii. Nu m-as baga sa desfac si fata metalica. Ce ziceti, e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am studiat saitul respectiv ,par materiale de calitate dar in portiere pe partea cu fata de usa exteriora sa nu uitam ca ajunge apa si acolo e locul unde ar trebuii aplicate materialele respective .trebuie sa te convingi ca nu absorb apa,asteptam pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabyte00, cu maxim doua coli de Dynamat Extreme iti rezolvi zgomotele in toate usile, cost aprox 150-160 lei

nu trebuie sa umpli tot, se pune cate o bucata pe mijlocul fiecarei portiuni mai mari care intra im vibratie, greutatea specifica mare a materialului impiedica vibratia suprafetei pe care-i montat.

bafta!

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender, destul de bine punctat doar ca domeniul este mult mai complex de atat. Cele mai eficiente insonorizante ar fi niste "sandwich-uri" formate din materiale cu densitati si grosimi diferite + spatii de aer intre ele. Din pacate asa ceva nu e pretabil in masina din cauza dimensiunilor fabuloase rezultate. Dynamat si alte materiale bituminoase se folosesc la masini, avioane, barci...pentru ca prin masa lor adaugata masei panoului pe care se aplica pot fi puse mai greu in miscare odata cu comprimarea aerului din incinta de catre membrana difuzorului si transforma vibratiile in caldura de mica intensitate. Mai sunt de asemenea rezistente la apa sau temperaturi mari. Astea se folosesc in INTERIORUL incintelor. La EXTERIOR (in habitaclul masinii) nu ajuta cu nimic. Aici trebuie folosite materiale de genul buretelui acustic sau vata minerala (asta este inca cea mai buna). Daca frecventele inalte se rezolva doar prin antifonare usoara (panza mai groasa, alcantara pe bordul masinii...) pe masura ce coboram in frecventa este nevoie de antifon din ce in ce mai gros pentru a absorbi si liniariza sunetul. La frecventele de sub 100Hz, acolo unde lungimile de unda sunt foarte mari, deja am avea nevoie de niste grosimi de antifoane care nici in casa nu se prea pot folosi (se poate ajunge la 1-2m grosime de antifon necesara). Absorptia undelor sonore se bazeaza pe faptul ca moleculele de aer ce transporta unda patrund printre fibrele materialului fonoabsorbant si pe masura ce avanseaza pierd energie cinetica care se transforma in caldura de joasa intensitate. In acest fel amplitudinea undelor scade drastic si se produce linearizarea spectrului audio. Evident ca in acest caz, materialele cu fibrele mai dese blocheaza mai bine undele dar toate astea pana la un punct cand undele nu mai pot circula bine prin material si acesta le blocheaza trecerea, fiind reflectiv. Cu alte cuvinte este bine ca materialul sa fie dens dar nici prea dens si sa aiba porozitate cat mai mare. Un alt parametru ce conteaza la antifoane este unde se amplaseaza. Intotdeauna antifonul este cel mai eficient acolo unde unda are viteza maxima, adica acolo unde oscilatia este de amplitudine maxima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am hotarat sa fac si eu ceva cu portierele mele ca nu le mai suport. Mi-am schimbat acum 2 ani HU si sistemul de boxe si am trecut pe un Pioneer cu un sistem de boxe Hertz. De atunci am desfacut fetele de usi de 100 de ori, am pus suruburi cu saibe de cauciuc, am strans si parastrans tot in usa si ele to vibreaza.

Intrucat nu am pretentii sa castig vreun concurs de fidelitate audio si nici nu vreau sa cheltui o gramada de bani pe Dynamat, caut un material care sa faca treaba desi sunt constient ca nu la aceeasi performanta. am citit topicul cap-coada si in afara de cateva optiuni destul de rudimentare geb, folie PEE si Aluband nu am vazut.

Am gasit asa ceva:

http://www.details.ro/shop/product.php?id_product=28

E ieftin si chiar scrie ca e si pt. portiere auto. Nu stiu insa unde ar trebui pus. Ca si comoditate eu as zice sa-l pun in spatele fetei de plastic a usii. Nu m-as baga sa desfac si fata metalica. Ce ziceti, e ok?

Cum a zis si Fuscobal exista multe materiale si cu proprietati diferite si cu intrebuintari diferite.

Daca nu ai bani pentru Dynamat Extreme exista si alte solutii dedicate car-audio gen STP GOLD DOOR PACK, Silent Coat, HushMat, Second Skin.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu nu am nu stiu ce sistem audio dar pentru un ,,maniac'' in ale sonorizarii, sant gata sa ofer gratuit materialul necesar izolatiei termic-fonic al masinii. raspuns doar pe PM. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

...ca se tot plange lumea...postul #6

click

Cu respect

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
anghel stefan viorel

Eu am insonorizat o parte din interiorul golfului meu:

-oalele la interior cu folie bituminoasa STP 4 mm si burete cu celula inchisa care nu absorbe umezeala STP SPL04

-portierele fata spate, cu STP 2 mm aplicat pe tabla dinspre exteriorul masinii cat si pe tabla pe care se printe difuzorul + burete cu celula inchisa STP SPL08 intre tabla interna si fata de usa

 Rezultatul este multumitor. Sa redus mult zgomotul produs de anvelope, la viteze mari, dar a crescut zgomotul produs de motor. Au mai ramas vibratii produse de  incuietorile celor 4 usi. Nu stiu ce sa le fac sa nu mai bazaie.

 Mai trebuie sa continui insonorizarea portbagajului si a haionului , a plafonului a zonei de sub bord + terminarea insonorizarii podelei

  Costul la ce  al facut pana acum ajunge la aroximativ 2000 ron, materiale + manopera. A costat foarte mult manopera (care  a lasat de dorit, plastice lasate neprinse, clama rupta de la un plastic). Cel mai bine este sa montezi tu insonorizantul  (economisesti 600-700 ron)sau sa stai langa ei cu bata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anghel stefan viorel

Am uitat sa precizez faptul k bassul se aude mult mai bine, mult mai clar, dar ramane bazaitul ansamblului format din : manerul de deschis usa  si butonul de deschis geamul, respectiv reglat oglinda. Am montate difuzoare fata-spate oem si HU RCD 200. Am si subwoofer montata cu filtru de joase dar nu-l pot da tare, deoarece  zdrangane intr-un stil barbar capacul ce vine peste roata de rezerva din portbagaj. Deci il am mai mult de forma, dedeaba, de design, pana nu insonorizez si portbagajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!