Jump to content

Izolare fonica


Akebono
 Share

Postare recomandată

Si cu asta mai pui 50 de kile de moloz in masina si consuma mai frumos. :screwy:

Mai "greu" nu mi se pare o varianta foarte...buna. :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    19

  • fuscobal

    13

  • bora tdi

    8

  • ender

    7

Top Posters In This Topic

Si cu asta mai pui 50 de kile de moloz in masina si consuma mai frumos. 

Pai trebuie facuta o diferenta:

O masina izolata fonic asa cum trebuie castiga in greutate si asta se face numai pt confort nu pentru performanta. Daca vrei compromisul atunci ignori zgomotele produse de suspensii, transmisie etc iar in ceea ce priveste caraudio bagi banii in ceva mai performant si ai un sunet puternic si clar...dar niciodata la maxim

Niciodata o masina facuta sa alerge nu va fi silentioasa precum nici o masina silentioasa nu va alerga ( aici ma refer la aceeasi masina folosita in scopuri diferita) , si acesta este motivul pentru care nu o sa vezi de serie masini cu dynamite si rollcage

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa repet se pare. Pentru usi trebuie un material greu pentru ca difuzorul este o sursa de vibratii foarte puternica si direct conectata pe materialul vibrant (subtire si foarte oscilant ) comparativ cu undele sonore emise de suspensii si care se propaga prin aer si apoi prin tabla, podea (material dur), mocheta samd si ajung la urechea noastra in habitaclu.

Si pentru a nu ingrenuna masina decat cu strictul necesar, am incercat sa caut si alte materiale mai putin dense care ar putea ajuta si sa nu fie inutile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am fost in Bricostore si am vazut ca ezista niste paci de pasla de pus sub parchet, materialul este destul de dens pentru a amortiza sunetele produse de suspensii. singura problema ar fi ca se sfarama foarte usor pentru ca este facut din firisoare mici de pasla presate ( la fel cum este facut palul din rumegus) dar pe deasupra se poate lipi la nevie o mocheta sau o panza si se inlatura problema sau se poate aplica un strat de adeziv la suprafata si-l intareste.

Modificat de bora tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca ambele opinii sunt pertinente... pregatirile masinilor de competitie se face cu ambele tipuri de materiale intr-o structura sandwich: material rigidizare; material fonoabsorbant; material rigidizare; material fonoabsorbant... s.a.m.d.

daca vorbim de zgomot in masina de la rulare, merita sa pui material fonoabsorbant... daca vorbim de zgomot in masina de la un sistem audio, atunci prima problema este zbirniitul tablei si a plasticelor...

iar bineinteles ca exista si materiale care impaca si capra si varza...

materialul se numeste fonodamp, este un sandwich cu spuma+plumb+spuma+adeziv are 4mm grosime 50cm latime 75cm lungime si costa 60 euro placa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati cu POLIFOAM - www.polifoam.hu - sunt materiale foarte usoare si se folosesc in toate domeniile atat termo / hidro cat si fono izolante - unele sunt chiar rezistente la caldura -- sunt ieftine, usoare si se lipesc / taie usor - eu pe broscuta ( care are multe vibratii mai ales cu jante de 16" ) am sa folosesc asa si sunt sigur ca va merge ( eventual cred ca am sa pun si pe sub masina - adica pe podea dar la exterior ).

Astfel de folie se gaseste ( mai scumput cei drept ) la Bricostore - cca 250 - 300 miil lei / m - incercati foliile acestea si nu cred ca vor exista regrete - este mult mai buna decat folia PPE sau pasla. Aveam si alta adresa de importator dar nu o mai gasesc ( Bricostore mi se pare cam scump ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a si exista in foarte multe variatii de culori !!!!! dar nu si la Bricostore.....

si cred ca atenuaza foarte bine si socul produs de pietre aruncate de roate etc.

acum daca vreti si protectie super - nu stiu ce mai aveti nevoie de confort ?????

eliminati banchetele spate, mochete, fete usi etc si montati un rol bar si podele de aluminiu ramforsat etc. cred ca o simpla folie este OK din toate punctele de vedere - financiar si util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe timpul cand aveam matiz ,am scos tot din interior si am lipit pasla de 8 mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am adus aminte ca la Bricostore exista niste placi autoadezive din pluta, un material destul de dens si cu capacitati fonoizolante. Se poate incerca lipirea unor placi de pluta pe interiorul portierelor, mai ales ca sunt destul de usor de aplicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am cumparat folie PEE din praktiker. 12 mp costa 136.000.

Duminica am introdus folia in usile din fatza in portbagaj peste rezervor si in laterale. Din lipsa de timp nu am eliminat mocheta complet si sa o intind corespunzator. Asta este rezervat pentru o operatiune viitoare. Oricum am observat acum, fiind atent fabia are, nu complet material fonoabsorbat de genul foliei bituminoase in portbagaj.

Ce am observat: panourile usilor acum sunt mult mai ferme, nu mai am vibratii in ele pentru ca tabla si panoul stau strans legate datorita foliei care le leaga acum si le preseaza. De asemenea am introdus in manere care avand spatii goale s-au mai lasat in timp si uneori trozneau ca o doza de bere. Acum sunt perfect ferme.

Am facut testul comparativ usa sofer ( modificata prima ) si usa pasager cu balansul de la HU. Sunetul este mult mai clar, bass-ul mai adanc iar vibratiile la volume mai mari au disparut partial. La volumul pe care eu il consider tare nu mai am vibratii deloc iar sunetul este mult imbunatatit. La prima inchidere a usii dupa ce am terminat operatia am ramas uimit: nu era usa pe care o stiam. La inchidere suna de parca ar fi dintr-o bucata: un singur sunet infundat, ferm si gata. Pentru a elimina efectul placebo care este prezent mereu se pare am cerut pareri secundare si au fost afirmative: se simte diferenta!

Eu am facut treaba repede si fara prea multa atentie pentru ca n-am avut timpul necesar si nici vremea nu a fost corespunzatoare.

Cam asta este concluzia mea. Recunosc ca nu am avut ocazia sa vad dynamat montat deci este posibil ca in momentul in care voi avea ocazia sa am alta perceptie asupra izolarii. Oricum, pentru o operatiune usoara si ieftina, PEE-ul este eficient. Pentru zonele unde sunt spatii intre piesele componente si unde exista sansa ca la denivelari sa se miste si sa se atinga, este perfect fiind un material foarte usor si elastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi fost bine daca faceai si niste poze. Poate la urmatoarele operatiuni o sa vedem si cum arata (curiozitatea deh :salut: ). Mai da-ne detalii despre cum ai fixat/lipit folia etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc si eu dar o sa obtez pentru o combinatie de materiale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In portbagaj am taiat la dimensiuni si lipit folia cu un adeziv universal direct pe metal. Ideea este ca am pus-o asa doar experimental sa-i vad efectele. In caz de insucces nu as fi vrut sa am un strat de adeziv intins peste tot pe tabla. Pentru portbagaj am folosit doua straturi, deci 4 mm in total, folia avand 2 mm. Straturile sunt lipite intre ele la fel.

Pentru usi, capitonarea haionului si partile laterale nu am folosit deocamdata nici un fel de adeziv. Folia fiind elastica sta perfect intre capitonaj si tabla si datorita prinderilor multiple ale capitonajului fie prin cleme sau suruburi si a elasticitatii foliei fac corp comun ca sa zic asa, deci nu vibreaza independent ( capitonajul de tabla etc ) spatiul liber fiind acum umplut deci rezonanta si vibratia nedorita acum sunt eliminate. Daca sub folia asta se aplica direct pe tabla un strat bituminos, apoi folia si apoi fata usii cred ca va fi perfect.

Asta a fost doar prima etapa, experimentala. Realizarea finala mai tarziu. Poze nu am facut datorita lipsei timpului, insa cred ca este destul de sugestiv cum aplici 2-3 straturi de folie si le strangi intre tabla si capitonaj cu suruburile de montare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fix vine topicul asta!

am si eu o fixatie cu zgomotul in masina. o sa incerc cu familia lu' dynamat incetul cu incetul, in functie de buget.

primul obiectiv: capota motorului+partea care da spre habitaclu (in spatele motorului)

mi s-a pus mie pateul sa incerc sa mai atenuez zgomotul de diesel. am o fixatie, nu ma intrebati de ce :)

vreau sa folosesc materialul "hoodliner" - special pentru capote. costa 2,2 mil o folie de 137x81 cm. pentru o capota de 307 eu zic ca este suficient. vreau sa o aplic SUB materialul fonoabsorbant al masinii. acest material are si rolul de a respinge caldura degajata de motor protejand astfel vopseaua.

singura problema ramasa in discutie este disponibilitatea acestui material. maine ma apuc de treaba la garajul lui taica-miu.

Intrebari:

-@admini: daca reusesc sa fac treaba, vreau sa fac upload la niste fisiere audio (mp3) ceva gen "before -after". credeti ca se poate?

-@ colegi: credeti ca materialul suplimentar de pe capota va supraincalzi motorul? ma gandesc ca o parte din caldura care se disipA prin capota se intoarce acuma la motor. orice parere in acest sens este binevenita

urati-mi bafta. sper sa nu fie bani aruncati pe fereastra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cam greu sa ajungi in spatele motorului ? Nu stiu cum e la 307 dar cred ca nu prea ai spatiu de manevra.

Motorul nu se supraincalzeste decat daca-l suprasoliciti oricum ar fi recomandabil ca aerul " inspirat" de acesta sa fie cat mai rece si cred ca trebuie ceva modificari: ori o gura de aerisire ori o conducta care sa aduca aer rece de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

imi pare rau ca nu m-am putut tine de cuvant. cei de la oma nu aveau materialul e stoc. ramane pt altadata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

in principiu da, dar la ce iti trebuie izolatie in usile din spate? mai bine pui in portbagaj (asta daca vrei subwoofer)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la subwoofer, o sa pun boxe si in usile din spate. de aia. subul vine mai tarziu, va fi o investitie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine zice ca PEE-ul nu face treaba nu vorbeste "din proprie experienta"..

Am lipit pe spatele fetzelor de portiere, toate 4, cate 2 straturi de cate 2mm PEE.. cu banda dublu adeziva. Diferenta este ca sunetele exterioare sunt MULT reduse.

Dar acum din pacate se aud muuult mai bine trancanelile de la suspensie, bord, portbagaj etc...

Sunt sigur ca ar fi incaput si 5-6mm de PEE... dar era prea tarziu cand mi-am dat seama. Asta-i piesa :D

Acum eu nu stiu cum o fi cu Dynamat si alte materiale mai scumpe... dar cu 10 RON mi-am facut 4 portiere si sunt multumit de rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...face treaba comparativ cu...nimic dar fata de Dynamat nu face !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuscobal ai idee cam cat mar costa sa pun dynamat pe usi ?In martie cand vine masina poate ma ajuti si pe mine,ca stiu ca in domeniul asta esti cel mai tare.

Modificat de ibizafan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta am gasit eu pe ebay cautand dynamat. cica ce vand ei e mai bun decat dynamat si feedback-ul chiar ma face sa cred asta. pretul e destul de bun in comparatie cu dynamatu.

exemplu: dynamat 36 square feet: 130 $ + taxe, pe cand FATMAT 100 sq feet 99 $ + taxe

http://cgi.ebay.com/100-FATMAT-Car-Audio-S...1QQcmdZViewItem

how it looks like --> http://www.b-quiet.com/images/extremefullres.jpg

daca sunt ceva doritori.. ne putem baga mai multi si sa obtinem un pret super si sa ne facem masinile. eu unul sunt pentru

Modificat de codatel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!