Jump to content

Izolare fonica


Akebono
 Share

Postare recomandată

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    19

  • fuscobal

    13

  • bora tdi

    8

  • ender

    7

Top Posters In This Topic

lamuriti-ma va rog ..ce inseamna materialul asta PEE exact ? Sa stiu si eu ce caut anume cand ma duc sa cumpar.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar PEE nu este un fel de burete subtire??? Ca parca asa ceva mi-au pus cand am montat parchetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dynamat sau Caliber sunt mult peste materiale cum ar fi acel PEE. Materialele astea au la baza destinatii diferite. De un fel de amortizare este nevoie la un parchet si de altfel de amortizare este nevoie in cazul portierelor unei masini. In plus, la masina, apare si notiunea de rigidizare a tablei exterioare. Cu totii ati ascultat probabil o boxa in incinta de plastic ( la casetofoanele ieftine) si o boxa in incinta de lemn. Ati observat fara indoiala la incinta de plastic rezonante ciudate si un bas spart de zici ca loveai cu o lingura intr-o cutie. La fel se intampla si in masina. Un obiect cu masa mica (tabla) primeste un impuls (lucru mecanic) care se manifesta printr-o schimbare a presiunii aerului si care desigur este cu atat mai prezenta cu cat coboram in frecventa mai mult. Acum, obiectul avand o masa redusa, este cu foarte mare usurinta trecut din stare de repaos in stare de miscare (vibratie). Odata intrata in stare de vibratie, tabla reflecta si produce la randul ei sunete ( este ca si cum ai adauga un difuzor care produce numai distorsiuni ). In felul asta apare acel bas spart pe care majoritatea il considera ca fiind de la faptul ca difuzorul nu suporta putere si intra in distorsiuni. GRESIT ! De fapt totul se datoreaza acestor vibratii necontrolate si a undelor reflectate inapoi catre difuzor care interfereaza cu undele primare. Acum, ce fac produsele ca Dynamat sau Caliber. In primul rand prin propria lor masa adaugata la cea a tablei, sporesc rigiditatea si masa, facand ca ansamblul tabla-material antifonare sa treaca mai greu din starea de repaos in stare de miscare, rezultand astfel distorsiuni mai mici. De asemenea, ele mai au o proprietate, numai de ei stiuta, de a transforma energia vibratiei in caldura, lucru care nu apare la materialele de antifonare ce se pun sub parchet. De asemenea, desi nu se precizeaza nicaieri, sunt absolut convins ca acel PEE care se pune sub parchet, are o absorptie neuniforma in banda de frecventa ( motiv pentru care probabil nu se mai aude ce este afara dar se aud zgomotele suspensiei ) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

totusi... recomanzi alegerea lui cotatel?

pentru ca asta ar fi o varianta viabila, cel putin din punctul de vedere al raportului "lauda de sine"/pretz (de pe site-ul respectiv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, e un material destul de bun din cate am auzit, chiar comparabil cu Dynamat. Eu, raman totusi la Dynamat. Chiar am luat un Bulk din ala mare azi. Am deja 2 straturi de Caliber + 1 strat de vata minerala in usi si voi mai pune inca 2 straturi de Dynamat X-treme + Dynaxorb in spatele difuzoarelor pentru ca tot nu suna cum vreau io !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, e un material destul de bun din cate am auzit, chiar comparabil cu Dynamat. Eu, raman totusi la Dynamat. Chiar am luat un Bulk din ala mare azi. Am deja 2 straturi de Caliber + 1 strat de vata minerala in usi si voi mai pune inca 2 straturi de Dynamat X-treme + Dynaxorb in spatele difuzoarelor pentru ca tot nu suna cum vreau io !

:banghead: Poate-ti cade usa de atata greutate. :P

Si eu tot pe Dynamat vreau sa merg, e testat si l-am auzit la lucru, merita bagati banii in asa ceva inaintea oricarui sub care mai ocupa si portbagajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai indicat este sa se apeleze la un atelier de instalatii Car-audio pentru antifonare...cei de acolo stiu sa desfaca masinile, sa lucreze curat si sa foloseasca/aplice materialele fonoabsorbante...niciodata un tinichigiu nu isi va da interesul sa isi dedice ore de munca pentru a face ceva care nu ii e la indemana...Dynamatul este foarte bun dar exista alternative mai ieftine si la fel de eficiente...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea lui Codatel arata exact ALUBAND de la Denbraven. Folie aluminizata cu cu 2-3 mm de folie bituminoasa autocolanta. Se foloseste la coamele acoperisurilor fiind o hidroizolatie. Eu din asta am pus in usi pe toate fetzele si situatia s-a schimbat radical.

Se gaseste de cumparat in fasii de 10m x5/10/15/20cm in praktiker sau denbraven.ro.

Intr-o faza intermediara arata asa: http://vwforum.ro/index.php?act=At...pe=post&id=3007

Am aplicat ulterior inca 2 straturi pe interior si exterior cat si pe spatele fetelor usii. A rezultat o incinta foarte rigida iar bass-ul a devenit mult mai cald.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intrebat deseori (e drept ca nu sunt sanatos) cum ar fi sa umplu spatiile goale ,de ex aripa/contraaripa fata-spate , acolo unde nu intra apa cu..spuma poliuretanica :)

E usoara ,insonorizanta (totul va suna a "plin" ) iar in caz de impact usor cred ca asigura si ceva rigiditate in plus fata de tabla goala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Subiectul abordat de voi mi-a trezit curiozitatea si interesul, dar in schimb am o nedumeririe: cat de greu este dynamat-ul? M-ar bate si pe mine sa-mi pun in cele 4 usi dynamat, dar sunt curios cate kilograme are? Spunea cineva mai sus ca abia l-a ridicat de jos! Cei care au pus asa ceva au simtit diferente la demarajul masinii sau la consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pana mea sa devina basu mai cald de la o antifonare care e de fapt mai mult hidroizolatie mah ? Caldura, raceala sau neutralitatea sunt aspecte timbrale ale sunetului si tin de amplificator, sursa sau membrana difuzorului. Rigidizarea unei incinte iti poate da macrodinamica, liniaritate a raspunsului in frecventa sau tranzienti mai buni (attack & decay) ! In ce priveste materialul ala, am zis si o repet : hidroizolatia aia adauga masa corpului caruia i se ataseaza facandu-l mai greu de scos din stare de repaos dar nu stie sa transforme energia vibratiei in caldura asa cum fac materialele de specialitate asa ca probabil rezultatele vor fi la jumatate fata de un material dedicat!

Appearance:

Black butyl based core with 4 mil aluminum constrain layer, craft paper release liner

Thickness:

0.067" (1.7mm)

Mass:

0.45lb./ft2 (2.20kg/m2)

Acoustic Loss Factor @ Temperature (Using ASTM method E756@ 200 Hz):

0.081 @ +14F (-10C)

0.240 @ +32F (+0C)

0.257 @ +50F (+10C)

0.417 @ +68F (+20C)

0.259 @ +86F (+30C)

0.194 @ +104F (+40C)

0.140 @ +122F (+50C)

0.094 @ +140F (+60C)

Temperature Range (Optimal performance):

14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca nu-i bun dynamat-ul, dar are un pret foarte mare din cauza de marketing si renume.

Materialul de la Denbraven, aluband, este foarte asemanator cu dynamat xtreme. Singura difernta vizibila este folia de aluminiu un pic mai groasa la dynamat (aparent nu-ti dai seama de diferenta). Stratul de bitum este la fel si ca gorosime dar si ca rigiditate - consistenta - culoare - elasticitate - aderenta.

Fusco, ce-i tot dai inaine cu transformarea energiei de vibratie in caldura numai la dynamat? Legea absortiei energiei in materiale este aceiaisi, dependenta de material, iar cum materialul de baza este bitumul, in ambele cazuri, ambele materiale vor avea comportare similara (nu vor fi diferente sesizabile).

Am vazut ca te-ai inscris la cazare la Tusnad. O sa vin cu doua bucati de material acolo, aluband si dynamat si o sa vezi ca sunt diferente minime intre ele.

Dynamat-ul nu merita banii decit pentru scule profesioniste, montate de catre profesionisi si dedicate competitiei.

Si mai am ceva de spus. Fidelitatea sunetului are foarte mult de suferit in orice aplicatie car-audio, din motove evidente. Dupa mine, sculele audio HI-FI nu sunt pentru masina ci numai pentru stationar. N-o sa vedeti in veci scule car-audio pe lampi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare :

Cum se monteaza pe usa? asa cum a pus Akebono sau in interior, ca in portbagaj e simplu sa imi dau seama si am mai vazut dar pe usi cum se monteaza dinamatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Si mai am ceva de spus. Fidelitatea sunetului are foarte mult de suferit in orice aplicatie car-audio, din motove evidente. Dupa mine, sculele audio HI-FI nu sunt pentru masina ci numai pentru stationar. N-o sa vedeti in veci scule car-audio pe lampi!

ai dreptate legat de fidelitatea audio in masina. totusi pentru altii, printre care ma numar si eu, sculele HiFi sunt si pt masina. iar legat de car-audio pe lampi - te contrazic - exista de ceva vreme. din pacate nu avem noi bani sa punem pe masina :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu Fuscobal, eu inteleg ca tu esti un impatimit si daca nu ma crezi sincer nu este o problema mare. Eu mi-am exprimat punctul de vedere, nu este obligatoriu sa fii si tu de acord. Dar de acolo pana sa ma iei cu "penele" tale trebuie sa existe o cale mai lunga. "Basul mai cald" era o interpretare plastica nu o transformare din Wati in calorii. Sper sa intelegi ce zic. Iti dau un sfat, monteaza niste caramizi in usi si intradevar o sa vezi cum vei castiga temperatura sau caldura, caci dpdv fizic sunt doua marimi diferite.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Mai Ender, pot sa te asigur ca exista amplificatoare pe lampi si in masina iar amplificatoarele mele stiu si clasa A. Inainte sa-ti spun tie ca dynamat are proprietati aparte fata de aluband sau mai stiu eu ce, crede-ma ca am studiat teste facute afara de oameni pe astfel de materiale si Dynamat a iesit in fata intotdeauna. Daca tu nu simti diferenta acustica intre Dynamat si nu stiu ce hidroizolatii de pe piata asta e partea a doua. Pana una alta eu sunt campion national la Sound Quality in masina si nu cred ca e cazul sa-mi contesti urechile ! Tot la Tusnad, te invit sa asculti masina sa vedem daca-ti mentii parerea ca in masina nu exista hi-fi si dupa ! Daca imi arati 2 masini identice, cu difuzoare identice dar una cu Dynamat si cealalta cu 'x' voi recunoaste diferenta intre ele atata timp cat ea va exista. Intr-adevar pentru unele urechi care nu sunt formate diferente intre materiale de antifonare, cabluri sau amplificatoare sunt uneori mai greu de sesizat.

2) Mai Akebono, vad ca tu chiar te-ai suparat. Parca ne stim de ieri de azi. Nu stii de gluma nene ? Vrei sa-ti vorbesc cu 'domnule ? Expresia 'pana mea' e foarte uzuala si crede-ma ca am folosit-o cu n colegi forumisti fara ca cineva sa se supere. Nu este vorba de interpretare plastica sau elastica aici. Eu ti-am spus doar ca faci o confuzie de notiuni. Exista notiunea de sunet cald, neutru sau rece dar nu apare in cazul descris de tine. Celelalte notiuni prin care ti-am descris eu ce se intampla la antifonarea usilor sunt notiuni acustice de caracterizare a sunetului. Practic, cu ajutorul lor se poate determina corectitudinea unui sistem. In cazul evaluarii unui sistem ( o competitie sa spunem ), notiunea de cald nu trebuie luata in calcul de catre arbitri intrucat ea tine de coloratii timbrale ale componentelor iar daca arbitrul are preferinta personala pentru sunetul cald, va favoriza acel sistem !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu Fuscobal ;)

Eu nu contest calitatea matale de campion national cu urechea bine formata. Am afirmat si sustin in continuare ca, pentru userul obisnuit cu pretentii "normale" in materie de audio in masina, diferenta dintre aluband si dynamat este doar la greutatea buzunarului :P

Cit despre HI-FI in masina - numai cu motorul oprit. Ai pornit-o, sau mai rau, esti in trafic la peste 100Km/h, adio fidelitate. Chiar nu pricepi aceste lucruri :P ?

Lasind gluma la o parte, cred ca adevarul este pe undeva pe la mijloc, ca in marea majoritate a cazurilor.

S-auzim numai de ... HI-FI ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ps: Vreau si eu sa vad testele facute pe diverse materiale fonoabsorbante si concluziile la care s-a ajuns (cu cit este mai bun dynamat-ul). Un link, te rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mai Fusco, e ok. Aseara mi-a sarit tzandara putin ;). No point taken.

Referitor la bass-ul mai cald era in sens de bass "mai dragutz" nu de caldura muzicala, aici s-a produs confuzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, daca ai sti tu cate ore stau eu in masina pe loc sa ascult... :P. Evident ca in trafic nu se poate. Si daca ai avea masina perfect izolata de exterior tot nu ai putea ca ai lua primu copac de la atata concentrare pe muzica. Hmm, sa vaz daca mai gasesc testele alea ca le-am gasit mai demult pe un forum de afara ( elite say car sound & performance cred ). Erau testate acolo vreo 8 materiale dedicate de antifonare si vreo 2 din alea de se folosesc in constructii. Testul a fost facut pentru coeficientul de absorptie acustica si temperatura la care rezista adezivul ce lipeste materialul de suprafata. Stiu ca dynamat a inceput sa se dezlipeasca la 500 grade iar cele din coada clasamentului pe la 100 ! Am intalnit personal 2 cazuri la care zanganeau usile si cand le-au desfacut oamenii se plimba antifonarea in voie pe acolo :P

Aha, pai Akebono, in cazul asta cred ca cuvantul cel mai potrivit era bas mai 'plin'. Asemanarea cea mai buna pe care poti sa o faci intre inainte si dupa antifonare este cu 2 boxe de casa, una cu incinta de plastic si una cu incinta de lemn !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, probabil. Eu sunt multumit. Bass-ul nu mai suna sec si spart. Iar din exteriorul masinii nu se mai aude acelasi boom. In plus foaia usii nu mai vibreaza, probabil cauza pentru care sunetul nu mai radiaza in exteriorul masinii. Sunt convins ca un amplificator ar fi minunat intre HU si boxe. Deocamdata nu am decat un Pioneer entrylevel si boxele Infinity. Pe spate am un set de boxe de 10x10cm pioneer, care nu suna rau insa nici prea bine. Un 20-30% pe ele completeaza cumva sunetul, mai mult nu le las pentru ca nu iese treaba buna. Pe alcelea le-am montat pe niste mini-placi de MDF in locul prevazut de fabrica. MDF-ul acela le-a redus putin din vibratie.

Totusi din HU lasat pe flat nu prea am bass. Odata ce dau un +4 la bass si loudness low e suficient pentru ce vreau eu. Nu vreau sa ma complic cu subwoofer, nu prea ma atrage ideea. Un amplif ar merge, ma mai gandesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!