Jump to content

Brake upgrade Golf 4/Bora/Leon/Toledo/Octavia 1


Rave
 Share

Postare recomandată

Nu, sunt ok la rece dar ceva mai slabe decat OEM. Dupa 2-3 frane sunt ok !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca producatorul spune ca sunt de track, neavand acoperire de strada, atunci si racing nick nu poate da garantie pe strada. 

e normal ca BRUSC de la 60-70 sa intre ABSul...nu asta e scopul lui pana la urma la o masina normala? daca incerci de la >150..pana la 0 deja ti-a scos fum din roti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am luat la cunostinta :)

ma uitam pe site la racingnick, unde zice ca "a nu se folsi pe drumuri publice" placutele ds2500. De ce ar zice asa ceva? chiar nu se pot, sunt din alea care la rece is "moarte"?

Directiva europeana R90 prevede ca toate placutele de frana vandute in UE sa aiba performante intre +/-15% fata de cele OEM. Directiva a fost implementata pentru a scapa de placutele foarte proaste, dar le-a afectat si pe cele de performanta.

Singurele placute "de performanta" aprobate pentru strada (din cate stiu eu) sunt Ferodo DS Performance.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesx DS2500 de ceva timp si nu am simtit niciodata ca ar intra ABS-ul la franari(oricum e o placuta buna,adica eu cand conduc alte masini parca nu e asa de ferma pedala de frana-288 ,312 pe platforma G4).

O intrebare : stie cineva unde as putea gasi discuri 2 bucati 323*28 sau pana la 330(stiu ca voi avea nevoie de adaptori daca folosesc disc mai mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS Am măsurat plăcuţele de frână de pe faţă (Mintex M1144) la ~96 000 km şi ieri la ~106 000 km (au fost montate puţin după ce maşina a făcut 40 000 km) şi în aceşti 10 000 km au scăzut aproape insesizabil, nici măcar 0,5mm. Până să ajungă la limita de siguranţă a ferodoului probabil vor mai trece 10 000 - 20 000 km sau mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu folosesx DS2500 de ceva timp si nu am simtit niciodata ca ar intra ABS-ul la franari(oricum e o placuta buna,adica eu cand conduc alte masini parca nu e asa de ferma pedala de frana-288 ,312 pe platforma G4).

O intrebare : stie cineva unde as putea gasi discuri 2 bucati 323*28 sau pana la 330(stiu ca voi avea nevoie de adaptori daca folosesc disc mai mare)

 

Diferenţa între plăcuţele bune de şosea şi cele de performanţă nu e forţa de frânare ("pedala fermă", "opreşte brusc" etc), ci temperatura.

 

Spre exemplu, Mintex standard (Red Box) şi Mintex C-Tech M1144 au "miu" apropiat, 0,40 primele şi 0,45 celelalte, aceeaşi construcţie semi-metalică şi opresc cam la fel de repede când sistemul de frânare e în bună stare şi cauciucurile bune.

 

Diferenţa o face faptul că primele au temperatura de lucru 300-315°C şi intră în fading mai sus de atât, iar C-Tech au temperatura de lucru 450-500°C şi costă triplu.

 

Din acest punct de vedere, investiţia în plăcuţe ca M1144/M1155, DS2500, DS3000 şi altele nu prea e justificată, fiindcă pe şosea e foarte greu să le încălzeşti până la punctul la care să intre în fading. Traficul de şosea presupune viteze mari şi constante alternate cu câte o frânare de urgenţă când ai văzut ceva periculos, cu timp de răcire suficient. Practic niciodată nu încălzeşti suprafaţa discului până la roşu. Deci rezistenţa superioară a plăcuţei de curse e un avantaj pe care l-ai plătit scump şi pe care nu îl foloseşti niciodată. În schimb, pe un circuit frânezi repetat de la viteze mari, fără timp de răcire, şi ai nevoie de o plăcuţă care să reziste la temperaturi mari fără să te bage în zid ca pe Senna.

 

Aici e motivul pentru care mulţi din cei care fac track days au 2 seturi de plăcuţe pe care le schimbă între ele, unul de şosea şi unul de circuit, iar dacă încearcă să facă o track day completă cu plăcuţe semi-metalice de şosea le consumă rapid şi pierd forţa de frânare după numai câteva ture.

 

La stilul meu de condus (m-am obişnuit datorită Broscuţei să frânez foarte lin şi progresiv) plăcuţele C-Tech erau cam inutile, singurul lor avantaj faţă de plăcuţe semi-metalice mai ieftine stătea în faptul că pot fi folosite multă vreme fără să se consume, au ~70 000 km şi încă mai au ferodou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am si eu o intrebare, urmeaza sa fac upgrade la frane, am o Octavia I 1.9tdi 110hp, am achizitionat puntea de RS cu discuri ventilate 256mm si as vrea sa fac upgrade-ul si pe fata. Ma gandeam initial sa pun pe fata frane de R32, stiu ca imi va trebuii minim 17" dar ma intreb daca pun 312 de RS nu pot sa schimb portetrierii sa pun de 323 cum e pe Cupra? Ma intereseaza atat design-ul cat si practic. Deoarece am jante pe 18" iar cele 280 sunt cam micute, cu cele de R32 umpleam cat de cat golul ramas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ocazia sa iau kit complet de frane fata-spate de pe o Octavia, pe fata sunt discuri de 288, eu avand pe masina 256. Kitul= etrieri, portetrieri, discuri, placute, fuzete. Stiu ca am mai intrebat, dar oferta e de 500 ron totul. Merita investitia sau e mai bine sa iau 256 oem pe fata fiindca pe spate sunt tot de 232? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

redline1619

Parere mea ar fi daca tot vrei sa faci un upgrade, mai bine astepti o oferta buna pentru kit frane de pe octavia vrs1, 312mm pe fata si 256mm pe spate. O sa ai nevoie de jante minim 16.

 

Ce ai zis tu acolo, nu m-as complica...nu cred ca vezi mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de pont. Tipul are si frane de RS la 250 euro. Asta inseamna jante pe 16 pt iarna cu alte cauciucuri si tot balamucul...:) Sigur, mai e si varianta cu cauciucuri de iarna pe 18 dar nu stiu cat de ok ar fi combinatia la -10*C si cu gropile si ghetarii de la noi. Oricum merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Salut am si eu o intrebare, urmeaza sa fac upgrade la frane, am o Octavia I 1.9tdi 110hp, am achizitionat puntea de RS cu discuri ventilate 256mm si as vrea sa fac upgrade-ul si pe fata. Ma gandeam initial sa pun pe fata frane de R32, stiu ca imi va trebuii minim 17" dar ma intreb daca pun 312 de RS nu pot sa schimb portetrierii sa pun de 323 cum e pe Cupra? Ma intereseaza atat design-ul cat si practic. Deoarece am jante pe 18" iar cele 280 sunt cam micute, cu cele de R32 umpleam cat de cat golul ramas.

Pe Cupra sunt etrieri Ate cu discuri de 312,iar pe Cupra R etrieri Brembo cu 4 pistonase si discuri de 323;daca gasesti Brembo,cumpara,e diferenta mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

acuma intrebarea e, de ce ai cheltui banii aia pt un upgrade de frane la 101 cai? ai cv cai in plus? maibine pune niste placute calumea, gen ds2500

frane de 323 LOL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, pentru upgrade de la discuri de 256mm (1.6) la 288mm (1.8T), in afara de fuzete, etrieri, discuri, aparatori, poate furtune, mai trebuie schimbat ceva? Planetarele sunt la fel pentru ambele motorizari?  

Modificat de dani 1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu ai de gând sa schimbi si motorul, planetarele nu iti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesx DS2500 de ceva timp si nu am simtit niciodata ca ar intra ABS-ul la franari(oricum e o placuta buna,adica eu cand conduc alte masini parca nu e asa de ferma pedala de frana-288 ,312 pe platforma G4).

O intrebare : stie cineva unde as putea gasi discuri 2 bucati 323*28 sau pana la 330(stiu ca voi avea nevoie de adaptori daca folosesc disc mai mare)

Diferenţa între plăcuţele bune de şosea şi cele de performanţă nu e forţa de frânare ("pedala fermă", "opreşte brusc" etc), ci temperatura.

Spre exemplu, Mintex standard (Red Box) şi Mintex C-Tech M1144 au "miu" apropiat, 0,40 primele şi 0,45 celelalte, aceeaşi construcţie semi-metalică şi opresc cam la fel de repede când sistemul de frânare e în bună stare şi cauciucurile bune.

Dar diferenta e si data si de etrierul pe care il folosesc...altfel e distribuita forţa de apăsare la 1 piston vs4 pistonase
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesc de cazul în care plăcuţele "de şosea" şi cele "de raliu" (M1144) sau "de circuit" (M1155) sunt testate pe acelaşi tip de etrier (sau aceeaşi maşină).

Etrierele multi-piston (Brembo, AP Racing, Galfer etc) strâng mult mai bine decât etrierul monopiston.

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat foarte multe sisteme de franare de la stock la 312mm, 323 brembo cupra r , porsche 6 pistonase , ap racing , alcon ..... etc probabil multi dintre voi va ganditi ca daca are 6 pistonase franeaza WOW ....e , aflati nu ca este asa va dau un exemplu sistemul de franare stock de golf 4 r32 desi este foarte greu aria pistonelor de la etrier este mai mare decat aria celor 6 pistonase de la etrierul de porsche , haideti sa facem upgreduri corecte asupra sistemului de franare care conteaza foarte mult ! Va stau la dispozitie cu orice nelamurire sau problema !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate conteaza mai mult distribuirea pistonaselor decat aria lor. Importanta, pentru o franare eficienta, este suprafata de contact intre placuta si disc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat foarte multe sisteme de franare de la stock la 312mm, 323 brembo cupra r , porsche 6 pistonase , ap racing , alcon ..... etc probabil multi dintre voi va ganditi ca daca are 6 pistonase franeaza WOW ....e , aflati nu ca este asa va dau un exemplu sistemul de franare stock de golf 4 r32 desi este foarte greu aria pistonelor de la etrier este mai mare decat aria celor 6 pistonase de la etrierul de porsche , haideti sa facem upgreduri corecte asupra sistemului de franare care conteaza foarte mult ! Va stau la dispozitie cu orice nelamurire sau problema !

 

... si cu cate din astea pe care le-ai schimbat te-ai dat pe pista ? Aria pistoanelor trebuie sa fie potrivita bine cu master cylinder-ul pentru o franare cu modulare corecta. Pistoanele multe dau progresivitate excelenta (feelingul pedalei) si uzura uniforma a placutei. Pe platforma de Golf 4, cele mai bune OEM-uri sunt cele de R32 si Cupra, restul sunt pocnitori. Bineinteles ca niciuna din astea 2 nu se compara cu Alcon sau Ap Racing in regim de circuit. Sistemele dedicate sunt mult mai usoare, folosesc discuri flotante de grosime mare si foarte bine calite (grosimea conteaza mai mult decat diametrul...10% in plus la grosime echivaleaza cu 40% mai multa capacitate de inmagazinare de caldura). De asemenea, pentru circuit exista placute dedicate de la Pagid, Carbotech, Carbone Lorraine, Endless...Astea nu au nici o legatura cu Ferodo sau EBC care-s niste placute de strada ceva mai performante. Revenind la mersul pe pista, un sistem de franare foarte performant nu scade mult distanta de franare efectiva fata de unul obisnuit dar ofera constanta. Cand mergi in sesiuni de 20minute cu franari violente de la peste 200kmh, o frana OEM cedeaza dupa numai 2-3 franari iar eficienta ii scade dupa prima franare pe cand un Ap Racing franeaza identic si dupa 100 franari !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fusco , aici nimeni nu contesta ce ai afirmat tu , dar lumea vorbea de un upgrade pentru strada ,recunosc nu am fost pe circuit dar tu vobesti de lucuri extreme ca sisteme de franare ,care costa cat masinile unora dintre ei ............

1. stock front:


O2 RS/Golf/GTI - Ate FN3 54 mm: 2290 mm²     stock si pentru Golf 4 sau S3 8L sau TT MK1

S3/R32/R - FNRG 57 mm: 2552 mm²

 

AP Racing 6-pot CP7068 (355x32 ) > 2350 mm² (special version of CP7040-caliper for Golf V/VI, Scirocco etc.)

AP Racing 6-pot CP5570: 27.0 + 31.8 + 38.1 > 573 mm² + 794 mm² + 1140 mm² = 2507 mm²

Boxster: 40 mm + 36 mm > 1257 mm² + 1018 mm² = 2275 mm²

Boxster S: 40 mm + 36 mm > 1257 mm² + 1018 mm² = 2275 mm²

993 Turbo: 36 + 44 mm > 1018 mm² + + 1520 mm² = 2538 mm²

Brembo GT 'A-caliper': 40 mm + 36 mm > 1257 mm² + 1018 mm² = 2275 mm²

Stoptech ST-40: 38 mm + 34 mm > 908 mm² + 1134 mm² = 2043 mm²

 

Brembo 8-pot RS4/R8/Gallardo: 28 + 28 + 32 + 32 mm > 2840 mm²

Brembo 8-pot RS6 : 4192 mm²

996 Turbo: 40 + 44 mm > 1257 mm² + 1520 mm² = 2777 mm

 

Q7/Touareg/Cayenne ( sunt 3)

 

34/36/38 mm : 907.920 + 1017.876 + 1134.115 = ~ 3060 mm²
32/36/38 mm : 804.248 + 1017.876 + 1134.115 = ~ 2956 mm²
30/34/38 mm : 706.858 + 907.920 + 1134.115 = ~ 2749 mm²

 

4. master cylinder:

 

- 22,22 mm > 388 mm² (some Golf V, evtl. some Scirocco etc.)

- 23,81 mm > 445 mm² (Golf V R32, Golf V GTI, Golf VI GTI, Golf R, Scirocco 2.0T + R)   tot atat are si Golf 4 si R32 si S3.

- 25,40 mm > 507 mm² (RS3 + TT-RS)

 

Punte spate :

 

5. rear:


GTI/RS: C38 > 1134 mm²

S3/R32/R: C41 > 1320 mm²

 

Sper ca am lamurit pe toata lumea ....

Modificat de quattro3001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. un sistem de franare foarte performant nu scade mult distanta de franare efectiva fata de unul obisnuit dar ofera constanta. Cand mergi in sesiuni de 20minute cu franari violente de la peste 200kmh, o frana OEM cedeaza dupa numai 2-3 franari iar eficienta ii scade dupa prima franare pe cand un Ap Racing franeaza identic si dupa 100 franari !

 

Cam aşa ceva - intră în fading după 2-3 frânări fiindcă discul nu mai are timp de răcire şi nici nu mai are cum să absoarbă căldură.

 

Forţa de frânare la un sistem stock cu plăcuţe bune şi anvelope bune e excepţională (de altfel, suprafaţa activă de frânare şi suprafaţa discului în general sunt uriaşe faţă de ale unei maşini performante din generaţiile mai vechi, ca Porsche 911-930, de exemplu. Golf IV R32 frânează în mai puţin de 33 m de la 100 km/h, mai repede ca Gallardo şi aproape la fel de bine ca F430 stock - nu F430 F1, care e altceva). Cine vrea să facă un experiment şi are sistemul cu disc de 288 / 312 mm, vizibil mai slab ca la R32, să încerce să frâneze brusc, eventual cu piciorul stâng, de la o viteză moderată, pe un drum liber. Şi să aibă neapărat centura pusă :)

 

Însă indiferent cât de bine ţine, 300°C sunt 300°C, dacă temperatura trece de asta, forţa de frânare scade până la dispariţie.

 

Acolo unde se aşteaptă rularea cu temperaturi în afara bunului simţ, se folosesc etriere cu 6 pistonaşe, plăcuţe semi-metalice făcute pentru temperatură înaltă, până la 700-800°C, lichid de frână DOT 5.1 sau DOT 4 / 600, discuri cu miezul din aliaj uşor etc dar pe şosea nu ajung niciodată la temperatura necesară, aşa încât sunt inutile. Poate cineva care coboară de mai multe ori nişte serpentine ar putea să ajungă cu discul şi plăcuţa la 300°C, şi asta numai dacă se străduieşte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Nautilus. Singura chestie e ca si pe drum de munte sari de alea 300 grade daca te straduiesti. Eu cu franele stock de 312 pe GTI, dupa 3-4 viraje fierbeam lichidul sau coceam placuta. Acelasi lucru am patit si cu ds2500 dar tineau cu 1-2 viraje in plus. Am pus frana de S3/R32 si deja a fost infinit mai bine. Totusi, la asta nu mai fierbeam lichidul dar placutele Oem si ds2500 lasau depuneri si aveam trepidatii puternice (atat cu discurile oem cat si cu tarox f2000). Dupa ce am pus Carbotech xp10, pe franare iti ieseau ochii din cap si nu am mai avut nici o trepidatie (discurile tarox au fost rectificate dupa ds2500). In setupul asta n-am mai reusit sa aduc franele in fade niciodata pe strada dar...pe Hungaroring, spre sfarsitul sesiunii pedala incepea sa se moaie. Ulterior au venit AP Racingurile cu placute Pagid RS29 care au mers perfect constant pana la sfarsitul sesiunii...practic dupa 20min erau ca la inceput !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia, este ca discul mare face legea .........

Fusco oricum camparatia facuta de tine este concludenta in cazul persoanelor care vor sa merga pe circuit sau pe drumuri care solicita franele mai mult decat pe strada!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pentru strada, importanta e modularea, deci o placuta buna...restul sunt secundare. Acum o luna am avut un Suzuki Swift Sport pe Nurburgring cu sistem de franare stoc dar placute de pista de la Endless. Masina avea de asemenea doar 1000Kg iar frana a functionat minunat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am pus frana de S3/R32 si deja a fost infinit mai bine. Totusi, la asta nu mai fierbeam lichidul

 

Masa superioară a discului. Un disc de 312x25 mm are 8,0 - 8,8 kg în funcţie de producător, unul de 334x32mm (Golf IV R32) are 10,05 - 10,45 kg. Discul de frână ventilat acţionează ca un radiator, absoarbe rapid căldura generată în timpul frânării şi o eliberează lent în mediul înconjurător pe măsură ce e expus la aer prin rotaţie şi prin trecerea aerului prin interiorul său. Din acest motiv, un disc cu o masă mai mare poate absorbi mai multă căldură înainte ca temperatura sa să crească periculos, şi datorită suprafeţei mai mari o eliberează mai rapid decât unul mai mic.

 

Distanţele de frânare testate de către reviste sunt: cam 33 m la Golf IV R32, ceva mai mult de 34 m la Cupra R cu 323 mm şi etriere multipiston, 36,6 m la Golf IV GTI cu disc de 288 mm şi anvelope bune, probabil 36 m sau puţin sub la GTI cu 312 mm şi plăcuţe foarte bune. Pentru comparaţie, Gallardo frânează în 35,6 m şi R8 4.2 în 35 m.

 

Deci nu forţa de frânare sau distanţa de frânare ne interesează în primul rând atunci când modificăm frânele, dacă în forma stock maşina frânează aproape la fel de repede ca Gallardo. (Ceea ce e o realizare excepţională pentru VAG, dacă au putut face asta cu o maşină ieftină care utilizează componente de mare serie cum e etrierul ATE.) Ci mai degrabă rezistenţa la supraîncălzire / fading, atunci când solicitările sunt cu un ordin de mărime peste cele din regimul obişnuit de şosea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!