Jump to content

Intra motorina in ulei - motor TDI


lucian victor
 Share

Postare recomandată

Asta depinde de ce stie meseriasul.Asa mai trebuie schimbate si suruburile de la injectoare cu unele noi,reglaj,o-ringuri pe original.Dar cred ca stie bine mecanicul,dupa ce evalueaza,la fata locului.Lucrare facuta la un atelier care sa-si asume raspunderea.Bucurestiul este aproape,are de unde alege atelier bun.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Slaut , la fel am avut si eu o problema cu motorina in ulei (am un VW Touran 2004 1.9 TDI motor AVQ 101 CP) am schimbat chitul de la injectoare (aceasta consta in inelele de pe injector )(am dat 45 lei de injector)  dar prima oara cand am schimbat chitul NU AM PUS VASELINA ORGANICA PE INELELE DE CAUCIUC si am mai schimbat si garnitura de la pompa tandem (costa 25 lei) . As mai putea spune sa strangeti bine chestia aia de metal din partea stanga a injectorului . Deci incercati sa gasiti vaselina oraganica este foarte buna (dar se gaseste cam greu ) . Succes!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vineri am devenit si eu posesor de Passat B6 fab. 11.2005.
Am fost la tester, avea o eroare stocata pe senzorul de turatie. Am fost la un itp, bune gazele, tot.
Sambata dimineata cand am vrut sa pornesc, invartea anemic ca si cum era bateria slaba, a pornit dupa aprox 10-15 sec de dat la automat, prima de vreo 5 sec. Alta de maxim 10 sec.
Dupa aceasta intamplare am mers din nou la tester(In Tg Mures la Corunca- Domnul Gheerendi), nici o eroare pe motor, tensiunea buna la baterie, verificate injectoarele, erau in parametri spunea el tin minte ca toate aveau ceva de genul cu 0.25 si pe acolo intre 0.2 si 0,3, verificata presiunea pe turbo si a zis ca e buna.
Am pornit la un drum mai lung si la 30 de km s-a oprit motorul in mers. Verificat vizual cureaua de distributie, la loc, incerc sa pornesc, porneste greu la fel ca si dimineata, dupa se tureaza pana la maxim. Luat contactul + a 6-a si s-a oprit pe loc.
Am bagat masina intr-un service, am pornit-o mergea bine, dupa o accelerare asa la 3000 rpm a inceput sa tacane ceva in motor, disparea la relanti si motorul mergea ceva de genul ca in 3 pistoane. Am mai observat pe parcursul zilei la relanti parca sacada putin. Am observat ca picura ulei de la motor,dupa ultima pornire din service. Am verificat nivelul si era cam 5 cm peste maxim.
Legat de simptomele anterioare, ce poate sa fie? Din ce am citit pe aici mi-am facut o idee... va rog cei care v-ati mai intampinat cu asta sa imi dati un sfat.
p.s. Vineri cand am cumparat masina era motorul rece, inghetata toata, a pornit bine, peste zi am facut aprox. 200 km si s-a comportat excelent. La testarea de la ITP a fost accelerata la maxim pt 2 secunde si s-a comportat bine.De la cine am cumparat-o, umbla cu ea inainte, chiar a venit din Germania cu platforma dupa ea + un golf pe platforma.

Modificat de dj sky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca nu e de bine. Turbo e pe duca plus chiulasa sau oring-uri injectoare

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit ieri sa "doctoresc" masina impreuna cu un mecanic de aici de la noi din comuna. Ce imi pare rau e ca nu am putut face poze deoarece m-am murdarit pana la coate cand am dat drumul la ulei din baie, la scoaterea busonului a improscat aproape 1 metru, Cantitatea scoasa fiind de 9 litri + ce a mai curs pe jos Sambata cand a dat pe undeva afara din motor, din cauza surplusului.

S-a demontat capacul de plastic, cel prins de chiulasa, demontat tur si retur, montat o teava subtire pe tur, astupat returul cu un bolt.

Am montat un manometru la teava de la tur, si am aplicat incet presiune de aer(atentie, presiunea creste foarte repede, la un "puf a urcat la 2 bar, urmatorul la 3"). La 3 Bar, a inceput sa lacrimeze intre un injector si chiulasa gen "condens pe o sticla de bere rece, la intervale de 1-2 secunde"(in cazul meu al 2-lea de la dreapta la stanga), la 4 bar a inceput sa curga motorina intr-un firicel subtire, moment in care am renuntat continuarea testului.

Am procedat la scoaterea injectorului, si am constatat urmatoarele:

- chiulasa are "mancat" in dreptul garniturii un sant de aproximativ jumatate de mm,

- Garniturile mari de sus de pe injector erau cam uscate, la scoatere s-au si rupt, iar nivelul lor era tot una cu injectorul, nu ieseau deloc in relief.

- Locul unde pana de la boltul de strangere se lipeste de chiulasa este cu un inceput de uzura de cca 1 mm.

Am montat pe injector, garnituri noi, alta saiba de foc si "cuiul-boltul" din capatul de sus al injectorului, dintr-un kit de la Unix, nu stiu ce producator erau deoarece le avea mecanicul pe stoc, cumparate pentru 1,9TDI, unde se pare ca sunt aceleasi numai cu alte probleme, cel mai des scapa turul in retur.

Cu un cutit foarte ascutit s-a frecat foarte bine umarul lasat de injector in chiulasa, pana nu mai agata la trecerea unghiei de sus in jos pe chiulasa. 

S-a uns injectorul cu un ulei foarte gros, in dreptul garniturilor si s-a apasat la loc cu mana, atentie a se baga pana impreuna cu injectorul, la mine nu a intrat dupa si a trebuit sa scoatem din nou injectorul afara, garniturile nu au fost afectate vizual.

Dupa montajul acestuia am  suflat tot locul cu aer, reaplicat presiune pe sistem, am ajuns la 7 bar si ne-am oprit, nu se vedea nici o scurgere.

Am inlocuit prin aceeasi metoda, garniturile si la celelalte 3 injectoare si retestat sistemul la 8 bar, nu curgea nicaieri.

Mecanicul a re-reglat nu stiu ce intre injectoare si patina care apasa pe ele de la axul cu came. Am vazut ca strangea la maxim si desfacea 270 de grade din cate am inteles, cu ajutorul unui hexagon, apoi stransa piulita de contra cu cheie inelara.

S-au schimbat toate filtrele si distributia  a mai ramas rola de intinzator si cureaua de accesorii care arata foarte bine si e fab in 2012.  Trebuie sa ma mai interesez daca gasesc separat rola de la intinzator sau cu totul, ca incepe sa sune si va deveni deranjanta.

S-a amorsat instalatia de motorina cu testerul, dar nu mai stiu cum, in doua reprize de 15-20 sec, cu toate astea nu a pornit pe loc, a trebuit sa dau de 2-3 ori la automat moment in care m-a lasat si bateria :( in halul in care nu se mai vedea pe toata suprafata lui imaginea pe computerul de bord.

Dupa pornire, a scos un nor de fum, a mers asa mai balbait 5-10 sec, pe urma si-a revenit.

A aparut alta problema, la vreo 3 km, in proba de drum, singur in masina, mi s-a aprins becul de airbag in bord cu mesajul Airbag Fault, m-am intors la tester si da ceva eroare de tensiune prea mica pe baterie sau ceva de genul, sper sa nu fi patit ceva calculatorul de airbag. Merg sa sterg eroarea dupa schimbarea acumulatorului.

De ieri am facut vreo 30 km, verificat nivelul la ulei de mai multe ori, inca e tot la maxim, unde l-am lasat, sper sa nu mai apara devreme problema, caci urmatoarea data din cate am inteles, trebuie dusa chiulasa la rectificat.

Mentionez ca am reincarcat bateria ieri, am pus-o pe masina, a pornit bine pe urma, in schimb azi dimineata am dat la automat in jur de 10 sec pana sa porneasca. La fel ca sambata dimineata, cand am mers pe urma la tester si aveam memorata o singura eroare la senzorul de turatie de pe volant sau unde e, care de atunci nu a mai aparut. Am sa schimb bateria in zilele urmatoare numai sa imi mai alimentez bugetul... 

 

Daca mai tin bine minte preturile

4*35 ron set de garnituri injectoare

600 ron kit distributie Continental

170 ron pompa de  apa

90 ron filtrul de motorina 

35 ron filtrul de ulei

60 ron filtrul de aer 

195 Ron Uleiul Castrol 5w30  sper sa fie bun pentru filtrul de particule, poza cu bidonul, atasata

Pret total platit 1550 ron din care manopera 260 ron...

 

 

 

post-131837-0-84325200-1390922834_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o asemenea reparatie merita si motorul ala un ulei mai bun. Sa nu mai aud de Castrol. Ai pomenit in postul tau ca ti s-a turat singura masina la maxim. Ai rezolvat si cauza problemei asteia ? Cum e jocul axului turbinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a turat fiindca a luat-o pe ulei sau vapori de ulei cum a crescut asa nivelul in baie, in amestec cu motorina. Nu am verificat axul turbinei, nici nu stiam cum se face si e cam inghesuit acolo. M-am lasat pe mana mecanicului.

Sa inteleg ca nu e bun uleiul cumparat? Sau trebuia sa pun altceva? 

La mercedes, imi baga la reprezentanta mobil 5w30 full sintetic din butoi de 200L. Intra 10,8 litri si merg cu el 20.000 de km. Iau de acolo de ala data viitoare? e 53 lei litrul parca...

Modificat de dj sky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai documenteaza-te pentru motorul tau. Castrolul e contrafacut la greu si multi au inceput sa se fereasca de el. La fel si mobil si aral. Mergi mai degraba pe un motul Liqui Molly , Ravenol sau Vatoil. Citeste pe forum ca sigur gasesti ce ulei ti se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, azi, problema a revenit, am auzit motorul ca suna altfel si am reverificat nivelul la ulei, era iarasi mare, nu ca data trecuta dar cam dublu cat e maximul pe joja.

Am mers la alt mecanic in Tg Mures, (Domnul Gherendi) urmand ca maine sa desfacem capacul motorului sa depistam problema.

Acest mecanic a sugerat sa schimbam garniturile cu ceva originale Bosch, pe urma mai vedem ce e de facut.

Intrebarea mea, se poate testa cumva mai profesional chiulasa sau instalatia?

Pompa tandem se poate verifica? chiar daca trebuie data jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa pretul pe care l ai pus pt oringuri e posibil sa fi montat tot bosch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele puse de noi erau colorate. Una rosie, una verde, una neagra, puse intr-o punga pe care era doar eticheta de unix.Cele de pe masina, cred ca erau originalele la cat de uscate erau, si negre toate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch - costa undeva in jurul la 50 lei setul.

 

vezi sa nu ai problema la pompa tandem - au existat cazuri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, azi, problema a revenit, am auzit motorul ca suna altfel si am reverificat nivelul la ulei, era iarasi mare, nu ca data trecuta dar cam dublu cat e maximul pe joja.

Am mers la alt mecanic in Tg Mures, (Domnul Gherendi) urmand ca maine sa desfacem capacul motorului sa depistam problema.

Acest mecanic a sugerat sa schimbam garniturile cu ceva originale Bosch, pe urma mai vedem ce e de facut.

Intrebarea mea, se poate testa cumva mai profesional chiulasa sau instalatia?

Pompa tandem se poate verifica? chiar daca trebuie data jos...

LA mine problema a fost pompa tandem, pe langa axul ei baga motorina in baie.

FA o proba cu una SH sau baga presiune in ea si vezi daca scapa pe langa ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma constatarilor facute am remarcat urmatoarele:

Cand parcam masina cu partea stanga (partea soferului) sus pe o bordura, pornea usor,mai jos clip pe youtube cu pornirea.

Cand parcam masina dreapta pornea foarte greu, mai jos, clip cu pornirea.

La un volum mai mare se aude si cum invarte electromotorul in ambele cazuri.

Am achizitionat si montat o pompa tandem SH, pornirea a ramas la fel si am urmarit temeinic nivelul la ulei, am vazut ca iar a urcat cativa mm nivelul si mi-am confectionat "o instalatie" sa verific ce si unde e problema.

Am cumparat un metru de furtun, un manometru, 4 coliere si o valva defecta de camion la care i-am taiat capatul, procurata de la o vulcanizare.

Am montat pe retur manometrul, strans cu coliere in ambele capete ale furtunului,iar pe tur am montat valva.

Am desfacut capacul de la motor, am sters cu servetele tot locul din jurul injectoarelor si am bagat cu o pompa de mana, 1 ATM. la al 2-lea injector de la dreapta la stanga, la fel ca prima data a umezit. La 2 atm a inceput sa curga, asa ca am decis ca maine duc masina la un mecanic sa imi dea jos chiulasa si sa o duc la rectificat/bucsat. In cazul in care stiti o chiulasa de BMP, sau alta chiulasa de 2.0 TDI cu un ax cu came, anuntati-ma. 0744.830.843

Revin maine dimineata cu poze cu instalatia confectionata, si poze cu montajul si locul unde curge si cum se vede...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu poze cu instalatia facuta de proba, in parcare, in fata blocului :)

Aici este montat manometrul pe retur si in dreapta manomentrului, se vede capatul furtunului montat pe tur cu valva de care spuneam, la care am aplicat presiune cu o pompa:

post-131837-0-52544000-1392145090_thumb.

Aici este o poza cu chiulasa, fara capac:

post-131837-0-81682100-1392145154_thumb.

Aici este o filmare in care se vede injectorul la care care curge motorina printre chiulasa si carcasa lui, si filmate si celelalte injectoare, care nu curgeau:

Scuzati vorbele de pe fundal dar eram foarte concentrati...si imi pare rau ca nu am filmat si manometrul. Mai mult de 4 bar nu a urcat cu totul ca s-a incercat. La 4 bar, a inceput sa "vaporizeze/fumege", nu stiu ce explicatie sa dau.Probabil cum iesea amestecata motorina cu aerul bagat de pompa. Mentionez ca motorul era rece.

Am dus masina pentru demontarea chiuloasei, maine o duc la rectificat, am vorbilt la Foris (Tg Mures-7 Noiembrie), mai avea cateva bucati acolo cu aceeasi problema, cateva chiar si reparate. Aproape ca nu se observa nimic lucrat/reparat la ele, asa bine a iesit la cele vazute. Operatiunea costa 100 ron/locas injector, deci 400 ron toata. Revin cu poze cu ea demontata si uzura aferenta precum si poze de dupa reparatie.

La Remachils pe Strada Libertatii, reparatia costa 80ron/ locas injector, dar sunt foarte aglomerati, timp de asteptare 7-10 zile. Cei de acolo au spus ca principala cauza a acestei probleme e strangerea incorecta a injectoarelor. Se recomanda de catre ei, strangerea cu cheie dinamometrica, 25 nm parca + 90 de grade...

Modificat de dj sky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
jangabriel.drind

salutare! am mai postat in alt topic dar acum l-am gasit pe acesta


motorina in ulei . aseara mergeam usor cu a-2a cand deodata sa accelerat singura la peste 2000-3000 ture, am tras pe dreapta si am incercat sa iau contactul sa opresc motorul dar nu s-a oprit, am bagat in viteza am calcat frana si l-am oprit. m-am dat jos m-am uitat cu lanterna nu amvazut nimic decat nivelul ulei peste maxim cu aprox 20 cm. am incercat sa-l pornesc si nu dadea deloc parca era blocat. astazi de dimineata m-am uitat pe joja ulei si avea nivelul ca aseara, i-am desfacut capacul la distirbutie, totul era in regula, am desfacut capacul la motor si nimic decat ulei subtire cu motorina in el,nivelul la antigel este normal, am desfacut bujiile incandescente si am invartit motorul si manual si la automat (fara motorina) ca nu cumva sa nu se fi blocat, mergea. am desfacut la turbosuflanta, se invarte, am desfacut si la pompa tandem dar nu am reusit sa desfac un  surub bagat jos de tot si nu am reusit sa o dau jos. am chemat platforma am lua-o si amdus-o la un mecanic.luni se apuca de ea. mentionez ca de o saptamana nu mai aveam nici frane , pedala foarte tare. sunt bucuros canu este blocat motorul.


Ce credeti pe unde ar putea sa intre morina asa multa in motor pe la pompa tandem sau pe la vreun oring injector?


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai zis ca nu ai frane e posibil ca pompa tandem sa fie problema, dar motorina in ulei mai poate fi si din cauza uzurii oringurilor la injectoare. Desfa pompa tandem si vezi cum se prezinta sau uite mai sus in filmulet si fa si tu acelasi test pt oringuri la injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Mai mult ca sigur e pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

Astazi am desfacut pompa tandem si am costatat ca este defecta,veche,data cu gaschet pe margini,fisurata. Am comandat una la dezmembrari cu 250 ron,schmb si uleiul motor . Maine atasez o poza cu pompa defecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa montajul pompei tandem, inainte sa pornesti motorul, sa desfaci un furtun de jos, de la intercooler, s-ar putea sa ai si acolo motorina cu ulei si sa o ia din nou masina pe ulei. Din aceeasi cauza a luat-o si ultima data, ori vapori ori deja motorina cu ulei. Eu am patit prima data cand am avut motorina in ulei, dupa ce mi-a bagat motorina, la pornire s-a turat din nou, asa ca am desfacut furtunul si a curs cam 100 ml... Dupa pornire recomand sa mergi in treapta mica la turatie mai mica o perioada de timp (10-15 km) pana se curata galeriile. O sa observi ca va merge masina din inertie fara acceleratie cu vaporii din intercooler. Avantajul 2.0 TDI BMP consta in faptul ca are clapeta pe admisia de aer si in momentul in care iei contactul, se inchide si motorul se opreste imediat, chiar daca a luat-o pe ulei. Pentru teste, imprumut, pe raza Tg Mures pot sa va ajut cu pompa tandem,de la mine de pe masina, eu am pus alta cand aveam probleme si nu am mai montat-o a mea inapoi, fiindca am descoperit cauza in alta parte. Merge pe 1.9 TDI si pe multe 2.0 TDI.

Modificat de dj sky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

Da pompa tandem a fost defecta. Am schimbat-o iar acum merge bine.am gasit o bucata din corpul pompei rupta,cea care vine in axul cu came.nu pot sa atasez o poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Vin si eu cu o problema asemanatoare. Azi dimineata am vrut sa lucrez ceva pe la masina si cum nu am avut probleme pe la ea nu i-am mai deschis capota in ultimii 2000 km. Acum, deschid capota si verific nivelul uleiului. Stupoare: 3-4 cm peste nivelul recomandat. Uleiul a devenit foarte lichid si cred ca ar fi naspa sa mai merg asa cu ea. Acum...ce e de facut? E din pompa tandem? Merita sa o desfac sa schimb garniturile? Sau inainte de a da jos pompa tandem sa desfac capacul chiulasei si sa vedem daca cumva scapa pe la injectoare? Orice idee de testare e binevenita... 

Ps: daca era apa/antigel, banuiesc ca s-ar fi observat si nu ar fi fost omogena cu uleiul... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem sau oringuri injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Daca scapa pe la injectoare , se vede. La cel care v-a curge, se va spala uleiu in jurul lui foarte repede. Si plus de asta, scoti mufa rotunda de la injectoare(sau scoti mufele de la toate injectoarele) si pui pe cineva sa dea la automat , timp de un minut. Si te uiti/urmaresti atent care scapa. Va arunca/stropii putin ulei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca oringurile injectoarelor au fost schimbate acum cateva luni (pe Bosch). Dar o sa fac testul cred ca deseara, sa vedem ce se intampla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!