Jump to content

Intra motorina in ulei - motor TDI


lucian victor
 Share

Postare recomandată

Motorina in ulei la motorul tau este cu siguranta de la faza de regenerare a filtrului de particule dat fiind ca ai eliminat celelalte posibile cauze. Exact cum ai observat, regenerarea se face prin marirea cantitatii injectate (implicit cresterea consumului), cu scopul ca arderea sa se prelungeasca pe esapament si sa se incalzeasca filtrul de particule in vederea regenerarii (decolmatarii). La masina ta regenerarea este ajutata de un aditiv stocat intr-un rezervor separat langa cel de motorina. Daca ceva este in neregula in sistem (de exemplu lipsa aditiv, probleme la sistemul de pompare a acestuia, DPF prea uzat ...etc), regenerarea se face prea des si o parte din motorina injectata in surplus (postinjectie) ajunge sa se scurga in baia de ulei pe langa segmentii pistonului.

...... e putin amuzant.....dar nu cred ca e asta cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cel putin amuzant (desi nu stiu care parte te amuza pe tine exact), dar cam asta este stadiul actual al tehnicii. Exista o marca japoneza la care in urma regenerarii de service a DPF este necesara inlocuirea uleiului datorita contaminarii cu motorina (creste considerabil nivelul in baie). La motoarele cu DPF din grupul VW nu am auzit sa fie probleme deosebite in acest sens dar in cazul in care apar defectiuni in sistem este destul de probabil.

PS: Exceptand pompa tandem, fisuri in chiulasa sau neetanseitati intre oringurile injectoarelor si aceasta mottorina nu are cum sa ajunga in ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma amuza... ca motorina nu are cum sa ramana lichida in camera de ardere... teoretic nici macar nu atinge pistonul sub forma lichida.... arde instant dupa de iese din injector...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e Swat Cat. Dar dupa cum se stie, in timpul regenerarii DPF-ului, motorul functioneaza cu exces de motorina. Deci ar fi posibil in acest caz sa ajunga motorina in ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e exces de motorina... dar nu ajunge sa inece pistonu cu motorina... ea arde in totalitate...

doar daca un injector ar baga airea... dar motorul ar suna groaznic.

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

If the engine is shut off during regeneration or while the indicator is on or blinking, increased fuel consumption and reduction in engine oil life will occur. This is caused by fuel diluted into engine oil during interrupted or unsuccessful regeneration. The diluted diesel fuel changes the lubricating and cooling ability of the engine oil and in extreme cases can result in complete engine damage caused by overheated injectors, cylinders, pistons, etc.

Este un citat din manualul unui Chevrolet Cruze cu DPF. Un exemplu gasit la repezeala pe google fara relevanta prea mare pentru ca cica se intampla contaminarea uleiului daca opresti motorul in timpul regenerarii :( . Ideea este ca exista marci la care se admite posibilitatea si chiar aparitia implicita a contaminarii uleiului cu motorina in cazul regenerarii DPF de urgenta (Mitsubishi parca), adica atunci cand gradul de colmatare este prea mare si regenerarea nu se mai poate face decat cu testerul de service.

Passat-ul lui Lasky este un caz aparte prin faprul ca detine primul model de DPF din grupul VAG, prezent numai la acest model si la Touareg V10 din cate stiu. Particularitatea acestuia consta in faptul ca filtrul de particule este pozitionat la distanta de galeria de evacuare si pentru a se poate creste suficient temperatura in timpul regenerarii (cca. 600 grade) este nevoie de un aditiv care la motoarele mai noi nu mai este necesar.

Evident ca nu as putea spune cu siguranta ca in cazul nostru problema se datoreaza regenerarii DPF dar bazat pe faptul ca acel 20-25% combustibil consumat in plus este introdus in postinjectie, cred ca este destul de probabil ca aceasta sa fie cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite-l mai jos.

si da.. sylver avea dreptate... in document scrie negru pe alb ce se intampla cu motorina in post injectie...

SSP_350.pdf

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut, puteti sa dati si voi mai multe detalii, dupa ce se da pompa jos unde sunt aceste oringuri? explicati si voi mai bine cei care ati dat jos si stiti cum arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un coleg care pune ulei pentru motoare in 2 timpi la dieselul lui pe motiv ca asa motorina nu mai este atat de uscata si protejeaza astfel si injectoarele.Am vazut ca este mult mai silentios motorul diesel dupa ce imbogatesti motorina cu putin ulei, are si alte efecte benefice pentru motor?

Oare face bine sau o prostie?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Oare face bine sau o prostie?

:)

Daca motorul e PD sau CR, o MARE prostie. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna, am si eu aceasta problema legata de motorina in ulei dupa regenerarea DPF la un audi a4 2.0 tdi. A reusit cineva sa-i dea de capat problemei? Poate fi ceva legat si de softul masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

TOURAN,MOATORINA IN ULEI,

am schimbat garnitura la pompa

am schimbat oringurile

am dus chiulasa la verificat

degeaba motorina tot intra in ulei

am pus pe tur 8 bari si returul blocat, a inmceput sa lacrimeze pe langa arcurile de la injectoare.

pompa tandem la ce presiune lucreaza?

sunt duse injectoarele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem poate ajunge la aceasta presiune spre turatia maxima asa ca nu avea voie sa iasa motorina pe langa injectoare.

Daca ai schimbat deja oring-urile inseamna ca nu ai strans bine suruburile injectoarelor, adica la cuplul specificat si mai ales la fel de tare fiecare pereche ca sa nu incline (se recomanda a se folosi suruburi noi dealtfel).

Daca cu toate ca ai pus seturi de oring-uri noi si ai facut montajul corect (de preferat si cu suruburi noi pentru ca la strangeri succesive se intind), inca mai apar pierderi de motorina, inseamna ca injectoarele au sapat prea adanc canalele alea circulare din chiulasa si aceasta trebuie inlocuita (nu inteleg la ce fel de verificari ai dus tu chiulasa ca in afara de planeitate si etanseitatea scaunelor de supapa nu ai ce sa verifici...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut.Zilele trecute m am gandit sa verific si eu nivelul la ulei si am observat ca mi a crescut nivelul cu 1 cm pe joja(este in zona A)este negru si parca miroase a motorina.Se poate sa scape motorina in ulei la un motor non pd?Precizez ca la relanti scoate un fum alb pana ajunge apa la 90 grade si parca miroase a ulei ars,masina trage foarte bine.Am facut vreo 4000 km cu uleiul asta. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece nimeni nu mi poate da un sfat la problema mea tin sa va mai spun ca masina porneste mai greu dimineata,in special cand temperatura este mai scazuta -2,-3 grade si trebuie sa tin la automat vreo 6-7 secunde,dupa acesta porneste dar scoate un nor de fum alb albastrui.Intrebarea mea este in acest moment poate fi injectat o cantitate mai mare de motorina din care o parte poate ajunge in baia de ulei?Uleiul este undeva in zona de maxim dar inainte de venirea iernii era in zona hasurata de pe joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Bottom line: a gasit cineva metoda prin care se rezolva scurgerea motorinei in ulei?

Din cate citesc, cam astea ar fi posibilele cauze - incerc sa le pun in ordinea crescatoare a costurilor de reparatie - sper sa imi iasa, pt ca nu sunt specialist:

- pompa tandem: set garnituri din ea

- o-ring-uri de pe injectoare: o-ring-uri uzate/piscate

- uzura neuniforma a chiulasei data de injectoarele care au sistemul de prindere doar intr-o laterala si/sau alte urme de uzura

- injectoare cu probleme (?)

- chiulasa fisurata

Experienta celor care au trecut prin nefericitele momente care s-au terminat cu happy-end ar fi de mare folos aici, mai ales pe partea costurilor de remediere.

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Reinviu acest topic cu aceeasi problema. 2.0 tdi cu motorina in ulei, vrei 6 cm pe joja in plus.

Doar joi ma intorc in BUcuresti (acolo unde am lasat masina ) si ma apuc de treaba, cu schimb de oringuri prima data. va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu e vorba de masina ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate este vorba despre mașina lui. Vezi mai multe aici:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

va salut ,aceeasi problema am si eu ,a crescut exagerat nivelul de ulei in baie si la curbe piue in bord ,numai la curbe

am scos prima data 2 litri de ulei amestecat cu motorina ,dupa care nu a mai piuit

dupa 2 zile a inceput sa piuie mai des si a crescut si nivelul c/am cu 2 litri

 calitatea uleiului sa dus ,intre degete se simte putina grasime de ulei

  pe unde ajunge motorina in ulei ? pompa tandem am schimbato noua anul trecut ,sa fie pe la injectoare?

motorul este 1,9 tdi ,101cai PD ,masina are multi km 380000

functioneaza bine ,nu tremura la relantiu ,la pornire dimineata da cu o pala de fum dupa care dispare

un ajutor va rog ,o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste bine la frig putin probabil sa fie de la oringuri,eu suspectez tot pompa tandem.Dar daca este noua iese putin din discutie,nu ai decat sa schimbi oringurile daca nu au fost schimbate pana acum,este cea mai mica cheltuiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai decat sa schimbi oringurile daca nu au fost schimbate pana acum,este cea mai mica cheltuiala.

Buna Calin,

 

Ai dreptate dar lasa-ma te rog sa adaug ceva : dar cu repercusiuni scumpe daca sunt schimbate de cine nu stie!!!

 

Vedeti ca pompa tandem are un port  pe unde se controleaza cu manometru starea O ringurilor, si eventual da informatii si asupra pompei tandem, cred ca e mei simplu o diagnoza corecta inainte de a schimba O ringurile, e postata procedura de controlat O ringurile .

 

Seara placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!