Jump to content

Intra motorina in ulei - motor TDI


lucian victor
 Share

Postare recomandată

astia nu au cum sa verifice pompa de vacum... ori curge in interior ori curge pe la oringuri... ori e chiulasa fisurata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

nu cred ca problemele noastre au aceeasi sursa, dar as vrea sa va ascult parerile, am un passat din 2002 motor avb 101 cai, la fel ca la colegul care a deschis topicul se aude si la mine un tzacanit de taketi. mai greu , dar am descoperit cauza.un injector dar nu stiu care din ele baga motorina in ulei, creste nivelul, se subtiaza uleiul nu mai face presiune, nu se mai incarca tachetii , ramane o supapa deschisa(sau 2) si se aude un zgomot de tacheti si sufla tare in filtru. am ajuns sa schimb uleiul pe la 4-5000 km in conditiile in care normal il schimbam la 10 000 km

stie cineva unde pot sa probez injectoarele ( pd) pe un banc sa vad care scapa(oringurile sunt noi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai drum la Galati, este un service diesel unde are banc ptr pd, dar e cam scump, 50 ron de injector. De regula scapa pe la oringuri, chiar daca sunt noi, e posibil ca la montaj sa se fi ciupit unul dintre ele. La mine se manifesta invers, baga ulei in motorina, tot pe la oringuri. Cand le-am schimbat, le-am uns cu putina vaselina sa intre mai usor si sa nu se ciupeasca, la introducerea injectorului in locasul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi nu e scump ca daca schimb uleiul la 4-5 mii(adica de 2 ori pe luna ca o alerg) , poti sa-mi dai un nr de tel de acolo? ca am drum des la galati si mersi pentru informatie.

dupa parerea ta , zici sa mai schimb inca o data oringurile?eu chiulasa o exclud ca e noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e noua chiulasa, exclus si oring-urile. In chiulasele noi nu mai exista riscul sa le ciupesti.

Si totusi imi vine greu sa cred ca vreun injector ar face asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca nu sunt oringurile ce sa mai fie?

mai am de facut treaba cu verificat injectoarele pe banc si daca nu gasesc nici o problema la ele schimb motorul

care are vreun motor de vanzare , exclus avb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca nu sunt oringurile ce sa mai fie?

Pompa tandem. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Pompa tandem. :)

pompa tandem cum se verifica? exista banc special sau doar cu testerul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa existe banc pentru pompe tandem. Doar daca o inlocuiesti provizoriu.

Testerul n-are ce sa verifice la ea. E pur mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem se verifica de etanseitate interna. Ideea este ca partea de presiune motorina sa nu comunice cu cea de ungere a partii de vacuum. Pentru verificare se aplica presiune de aer pe partea de motorina si aceasta trebuie sa se mentina un anumit timp pentru ca pompa tandem sa fie etansa.

Modificat de $ilver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea pe unde se aplica, pe turul de motorina sau pe retur? La mine fenomenul e invers, baga ulei in motorina, pe la semeringul dintre cele 2 corpuri ale pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea se aplica pe intrarea de motorina si returul se astupa. Se creeaza o presiune de cca 1 bar. Daca se face presiune aprea mare pompa risca sa se deterioreze. E mai greu sa intre uleiul in motorina pe la pompa tandem deoarece motorina are presiune mai mare in acea zona (ajunge la 7 bar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe retur, tot asa mare presiune este? Si la injectoare motorina are presiune mai mare ca cea a uleiului, plus ca oringurile le-am schimbat. Eu am desfacut pompa tandem si am gasit in ultimul compartiment, acolo unde trebuie sa fie numai motorina, peretii negri de ulei. Acolo, in ultimul compartiment, motorina e de pe tur sau retur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-a mancat sufletul (si banii) aceasta motorina in ulei...in 2-3000km creste nivelul de ulei cam cu 6-700 ml.., am schimbat tot ce se putea, am inceput cu O-ringuri (3 seturi), pompa tandem pusa noua si in final am pus si alta chiulasa... dar tot nu s-a rezolvat problema! Cineva care s-a mai confruntat cu aceasta problema poate sa-mi dea o solutie ? O sa mor de nervi in curand... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 seturi de oringuri? adica 3x 4 bucati.... ai dat cu vaselina pe ele la montaj?

chiulasa luata avea santuri pe unde calca injectoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 seturi (3x4) pt. ca am zis ca poate nu le-am nimerit eu bune, poate s-au ciupit un pic la montaj, poate nu mi le-a montat mecanicul bine...sa fiu eu impacat , cchiulasa mi-a testat-o mecanicul ( cu injectoarele montate a bagat presiune de vreo 1-1.5 bari si a lasat-o vreo ora asa si n-a scazut deloc presiunea, cu cea veche a mea de pe masina cica scadea)

..si cand ziceam ca am dovedit-o , ca a fost din chiulasa , dupa vreo 2000km facuti cu ea m-am uitat la nivel si hop surpriza: iar crescuse cu aprox 7mm peste nivelul maxim de pe joja!

Cand monta injectoarele stiu ca dadea cu un spray pe O-ringuri... era ceva mai subtire ca vaselina oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii ce poate sa mai fie... ceva extrem dar altceva nu mai re ce sa fie.... un injector crapat sau care piede pe la parte de comanda..... oricum pana acum nu am auzit dar este posibil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si eu la varianta asta desi nu prea cred, o sa incerc sa iau un set de injectoare imprumut sa vad daca se modifica ceva si va tin la curent.

O alta chestie care am observat-o este legata de filtrul de particule ca-si face autoregenerarea cam des ... aproape la fiecare pornire desi nu merg subturat sau mai mult in oras (cu toate ca ies in afara orasului cam 1-2 ori pe saptamana)... ma gandeam sa nu fie ceva legat de acesta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum, isi face singur auto-regenerarea? cum se vede asta? se aprinde ceva in bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut sa zic auto-curatarea...(regenerarea se face cu testerul) . Nu se aprinde nimic pe bord , dar se simte in mersul motorului (parca zvacneste un pic, nu mai merge rotund) si se vede in consumul instant care este mai mare cu 2-3l/100km , iar daca o scot din viteza turatia la relanti este in jur de 1000 ture. Procesul asta de auto curatare incepe atunci cand se merge cu viteza aprox constanta si undeva in jur de 2000 ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de regenerare... sa nu ai probleme cu senzorul de presiune de pe DPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Motorina in ulei la motorul tau este cu siguranta de la faza de regenerare a filtrului de particule dat fiind ca ai eliminat celelalte posibile cauze. Exact cum ai observat, regenerarea se face prin marirea cantitatii injectate (implicit cresterea consumului), cu scopul ca arderea sa se prelungeasca pe esapament si sa se incalzeasca filtrul de particule in vederea regenerarii (decolmatarii). La masina ta regenerarea este ajutata de un aditiv stocat intr-un rezervor separat langa cel de motorina. Daca ceva este in neregula in sistem (de exemplu lipsa aditiv, probleme la sistemul de pompare a acestuia, DPF prea uzat ...etc), regenerarea se face prea des si o parte din motorina injectata in surplus (postinjectie) ajunge sa se scurga in baia de ulei pe langa segmentii pistonului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot sa-mi dau seama daca am motorina in ulei, deobicei trebuia sa complectez cu ulei din cand in cand iar acum am facut vreo 3000 km si surpriza nivelu este la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate inca n-a consumat (datorita stilului actual de condus, etc...). Daca nu creste peste maxim, nu-i motiv de ingrijorare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine punctat $ilver...se pare ca asta e motivul..dar as vrea sa ma pronunt ceva mai tarziu...sa mai fac ceva km, deocamdata sunt in teste.

Daca ai ceva documentatie tehnica despre acest proces e binevenita ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!