Jump to content

Probleme cutie lupo 3L


Razva
 Share

Postare recomandată

Am eu interfata vag-com si autocom dar nu stiu procedura. Nu exista un tutorial sau ceva dupa care sa ma iau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna probabil e din setarile cutiei, am vazut ceva pe forumul spaniol, las un video.

Modificat de fan_B.U.G.m
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat de la surubul de reglaj la ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna,

 

Am cumparat un Lupo 3L in martie, anul acesta. Stiam ca are probleme, am cumparat-o de la un prieten, dar aveam nevoie urgent de o masina si speram (inca mai sper) ca voi reusi sa rezolv problemele. 

La inceput se oprea motorul in timpul mersului, inca inainte sa ajunga masina la mine, dar dupa o vizita la mecanic, asta s-a rezolvat. A aparut insa altceva: nu se mai oprea motorul, dar iesea din viteza in timp ce mergeai, iar ca sa intre din nou trebuia sa repornesti motorul. Ajungand la mine, m-am dus cu ea inapoi la mecanic (un baiat destul de priceput de altfel) si dupa mai multe incercari, el mi-a zis ca ar trebui sa schimb acumulatorul de presiune. Zis si facut, am comandat piesa, a montat-o, m-a costat in jur de 300 RON, cu tot cu manopera. 

Cu acumulatorul de presiune nou parea ca am rezolvat problema. Masina mergea foarte bine, am reusit sa fac cu ea in jur de 3-4000 de km fara sa mai iasa din viteza. Insa dupa vreo doua luni si acei 3-4000 de km, problema a aparut din nou. Se intampla mai ales cand accelerez mai tare sau in urcare si parca mai rar in vitezele 1-3, insa frecvent in 4-5. M-am intors la mecanic acum doua zile, el mi-a facut niste reglaje (nu stiu exact ce), de atunci nu mi s-a mai intamplat, dar am umblat putin si doar in oras. 

Ce mi-a spus mecanicul insa, m-a pus pe ganduri. A zis ca problema va aparea din nou pentru ca e foarte frecventa la 3L si la Audi A2. Mai zicea ca iarna o sa mearga si mai rau din cauza frigului (intr-adevar si mie mi s-a parut ca atunci cand este foarte cald, nu se intampla). A zis ca nu prea se poate face nimic si mi-a recomandat sa o facem manuala (a zis ca se potrivesc piesele de la modelul cu 1.4 si ca poate el sa faca toata operatia).

 

As vrea sa va cer parerea:

1. Chiar nu se poate rezolva problema asta ca iese din viteza in timpul mersului?

2. Merita sa o fac manuala? Exista dezavantaje? Modul ECO va mai functiona? (Nu prea imi plac adaptarile de acest gen, prefer ca masina sa functioneze cum a fost gandita original)

 

Multumesc anticipat pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Deoarece nu am permsiuni pentru a crea un nou topic, am sa postez aici, problema pe care o am la cutia de viteze a unui lupo 3l.

 

Asadar, daca pornesc masina, la rece, parcurg o distanta de 3-4 km, totul decurge normal. Dupa oprire, daca o repornesc si incerc sa trec de pe pozitia de STOP pe D sau R se aude acel clant ca si cum ar incerca sa intre in viteze, insa nu pare sa cupleze treapa, becul ce indica R sau D incepe sa licare si daca apas acceleratia motorul nu se mai tureaza. Daca o opresc si incerc sa o repornesc din pozitia de STOP, masina nu mai porneste, oricat de mult as lasa sa se amorseze pompa (pare sa intre intr-o protectie sau sa-si ia vreo eroare).

Daca o lasa o perioada de 8-9 ore isi reia ciclul normal, porneste inca de pe pozitia de STOP, insa la urmatoare oprite se repeta problema. Pe scurt masina merge dupa o singura pornire. Daca incerc sa fac drumuri scurte prin oras nu ma pot folosi de ea pentru ca nu mai porneste - pare sa nu se mai amorseze pompa.

 

Am gasit pe net un test de verificare pentru acumulatorul de presiune (pressure accumulator) unde zice ca dupa ce deschizi usa si se termina acel bazait cu contactul pus si piciorul pe frana treci cutia pe modul manual si incepi sa schimbi treapta cu treapta pana incepe iar sa bazaie pompa (fara sa pornesti masina). Daca numarul treptelor schimbate pana la urmatorul bazait e mai mic de 4, acel pressure accumulator e cam uzat. La mine schimba decat 3 pana incepe sa bazaie iar. Nu stiu cat de acurate sau in regula e acest test, insa masina nu l-a trecut.

 

Am facut si o diagnoza la un amic si am sa o listez mai jos si am facut si o programare la Porsche Bucuresti Nord, insa sunt putin sceptic.

 

Multumesc anticipat.

 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 6E (6X - VW Lupo (1998 > 2006))
Scan: 01 02 03 08 15 17 19 25 35 37 44 45 55 56

Mileage: 176880km/109908miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Part No: 045 906 019 AE
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 1508
Coding: 00002
Shop #: WSC 01233
VCID: 58B59020B8EDAADE8C3-4A3A
WVWZZZ6EZ2W006208 VWZ1Z0A1872580

No fault code found.
Readiness: 0 0 X X X

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: None
Part No: 6N0 927 735 H
Component: DS085 Getriebe 1390
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 3D7B21B4378F6FF6BF5-0960

3 Faults Found:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00599 - Plausibility of Pressure/Brake Light Switch
35-10 - - - Intermittent
01155 - Clutch
17-10 - Control Difference - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6E0-907-379.clb
Part No: 6E0 907 379 B
Component: ESP 20 CAN V002
Coding: 10770
Shop #: WSC 01233
VCID: 30650880F0DD929E243-4A3A

1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
37-10 - Faulty - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 1C0 909 605 A
Component: 2T AIRBAG VW51 02
Coding: 12884
Shop #: WSC 01233
VCID: 2241F2C8AE31300EA27-5000

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 6X0-920-xxx-17.lbl
Part No: 6E0 920 800 J
Component: KOMBIINSTRUMENT BOO V09
Coding: 00134
Shop #: WSC 26112
VCID: 2855E0E0C80DDA5EFC3-5000

1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN
Coding: 00006
Shop #: WSC 01233
VCID: F0E54880B05D529EE43-5000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 6X0-953-257.lbl
Part No: 6X0 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00001
Shop #: WSC 74764
VCID: FDFB61B4F70F2FF67F5-49D8
WVWZZZ6EZ2W006208 VWZ1Z0A1872580

No fault code found.

Modificat de Giulyv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut.

1. Incearca sa pornesti masina in N.

2. trebuie facuta calibrare la cutie (01155 - Clutch 17-10 - Control Difference - Intermittent)

3. switch frana sau cablaj. Are intermitente. Pe STOP nu te lasa sa pornesti decat daca apesi pedala de frana.

4. verificare nivel ulei hydraulic, pierderi, presiune.

 

Pentru calibrare ne auzim daca vrei, si eu m-am chinuit o gramada cu A2-ul ca sa execut toate operatiunile corect si sa functioneze. la um moment dat am stat cu ea 3 zile pe dreapta.

 

Eu am insa alte doua probleme la care sper sa primesc un pic de ajutor. Erori 0 atat pe motor cat si pe cutie.

- dupa calibrare, pe treapta 1 "patineaza cam mult ambreajul" ca sa plece. Adica la o plecare normala trebuie ajuns cam la 2000, iar la una in forta cam la 3000. In restul treptelor e ok

- pe partea de decelerare, cand se apropie de 1000 de ture tremura masina un pic, dar totusi anormal.

Eu suspectez ambreiajul uzat.. dar astept si alte pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

In primul rand mersi de ajutor.

Legat de ce m-ai sfatuit, am sa incerc sa raspund punctual:

 

1. Masina pornea in N insa in viteze tot nu intra (intra intr-o protecite/eroare, nu stiu exact).

2. Asta nu am facut. Deocamdata schimba ok.

3. Aveam tamburii tociti pe spate si nu prea mai functionau nici franele cum trebuie.

4. Acumulator de presiunie  (butelia neagra si rotunda de pe sistemul hidraulic) nu mai tinea presiune.

 

In consecinta am schimbat acumulatorul de presiune si masina schimba mai bine treptele, nu mai trebuie sa astept asa mult pana se amorseaza iar la acel test pot schimba de 7 ori ori pana incepe iar sa bazaie.I-am schimbat si tamburii de pe spate iar franele par sa tina mai bine. Nu a mai facut problema cu pornitul. O urmaresc sa vad cum evolueaza.

 

- Si mie imi patineaza putin la plecari de pe loc. Baiatul la care am fost cu masina mi-a zis ca intr-adevar e din cauza ambreiajului dar mai merge :)

- Tremuratul la decelerare il am si eu dar nimic anormal (comparabil si cu alt 3l).

 

Mersi inca o data,

Daca vrei mai multe detalii, do not hesitate to contact me.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am nevoie si eu de ajutor cu realizarea setarilor la cutia de pe 3l.

Avand nevoie de masina in concediu ce urmeaza si pentru ca ambreiajul vechi era pe duca m-am hotarat sa il schimb. Decat ca am nimerit din lac in put, astfel ca in momentul de fata masina nici nu mai porneste. Am parcurs pasii din manual si dupa ce schimba vitezele numarand de la 0 la 28 zice: coloana 1 rtfm!, col2 28, col3 9. Din asta inteleg ca err este:

9 = Reverse Light Switch (F4)

Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram

Au fost verificate in serviceul unde e masina conectica si senzorul de pe cutie si mi-au zis ca sunt ok.

Ce altceva poate sa dea aceasta eroare sau cum masor valorile mentionate?

Orice idee e binevenita.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi a fost schimbat actuatorul hidraulic, aveam unul nou cumparat pentru orice eventualitate.

problema acum este ca nu se pot regla valorile de 1.8 - 2 V, cursa surubului pentru reglaj e prea scurta.

trebuie facut ceva inainte de basic settings? pt a ajunge la valorile respective?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pentru mai multe informatii iti las numarul de telefon al baiatului unde am facut eu masina.

Viorel - 0723 040 069

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cand credeam ca s-a rezolvat, dupa schimbarea acumulatorul de presiune, masina a facut iar probleme, astfel:

 

Stateam la semafor cu piciorul pe frana, masina in Drive. Se face verde ridic piciorul de pe frana, apas acceleratia insa nimic, masina statea tot la relanti fara sa intre in viteza. O opresc, nu mai porneste de pe STOP, o pornesc pe N insa tot nu intra in viteze. Dupa ce am dat bornele jos, a inceput sa mearga.

 

Problema am sesizat ca apare dupa un prim drum oricat de lung. La urmatoarea pornire, masina pleaca urat in treapta 1, agata se tureaza fara sa cupleze, apoi zmuceste, nu stiu exact cum sa descriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, urmeaza sa achizitionez un lupo 3l in aceste zile. Mentionez ca am mai avut unul cu 3 ani in urma.

Cel pe care vreau sa il cumpar imi pare ca schimba un pic cam lent vitezele, dar in rest schimba bine, nu smuceste, totul ok.

Poate mi se pare doar mie, avand in vedere ca a trecut ceva timp de cand am avut.

Ma voi duce cu el la verificari la vw dar nu cred ca au expertiza si pe cutie din cate imi zicea nenea de acolo.

Ce verificari se pot face?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destule....

Daca ai sa cunosti de la cineva care iti citeste semnificatia blocurilor de valori masurate iti poti face o idee in ce stare se afla anumite componente ori setari pe care e musai sa fie inca in parametri corecti de funct.

Un pm si iti dau un nr. de tel. de la cineva care face chestia asta pt. cine intreaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Christu, l-ai luat? :)

Ma batea si pe mine gandul la unul, ma incanta in special cutia, dar mi-a cam trecut dupa ce am lecturat topicul asta :(

Poate ma ajuti cu un sfat in acest sens, dat fiind ca ai putina experienta cu ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroare:  "00263 - transmission 20-00 Malfunction in Basic settings" - (e singura eroare care apare / masina functiona inainte)

 

idei / sugestii ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal

La acest model de masina in cazul in care trebuie sa facem o setare de baza a cutiei , toate componentele trebuie sa fie in stare buna de functionare , ma refer la sistemul electrohidraulic de schimbare a vitezelor , ambreiaj . schimbator viteze, calculator cutie , daca una din componente are o uzura atunci setarea nu va reusi si cel mai probabil nu va porni motorul.

Suna-ma sa vedem ce se poate face la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

@jondo1ro ai reusit sa faci ceva? Eu am schimbat ambreiajul la service pentru ca patina. Dupa ce am schimbat ambreiajul stiam ca trebuie facuta recalibrarea. M-am documentat cum se face. Am fost la service cu laptopul si nu puteam sa fac calibrarea calumea. Imi dadea ori RTFM ori se bloca dupa ce imi zicea sa pornesc masina si aparea in dreptunghi SEARCHING. Am zis sa masor voltajul cu mufa scoasa. Am masurat si arata 0.62v. Am strans de cablu la maxim dupa care am slabit la maxim si nu crestea nici macar la 1.00v. L-am rugat pe mecanic sa mai aeriseasca cilindrul de la imbusul ala si dupa chestia asta valoarea era in parametrii adica 1.80 - 2.00v. Dupa am facut recalibrarea si a mers pana la sfarsit. Masina dupa chestia asta nu mai pornea in STOP,doar in N, iar functia de Start-Stop mergea pe jumate,adica doar se oprea, de pornit nu mai pornea. buuuun, masina a mers o ora si dupa a inceput sa nu mai faca nimic, am ramas cu ea in mijlocul strazii. Am tractat masina pana la service si am masurat iar valoarea cu mufa scoasa si surpriza, iar era valoarea 0.60 si ceva. Nu stiu ce sa mai fac....pur si simplu am cedat nervos. Ati rezolvat toti cu 3L problema asta? Daca da unde? Doar la Porsche? Sau mai exista vreun mecanic specializat pe 3L in Bucuresti?

Totusi imi e frica sa nu maraie cei de la Porsche ca nu am montat ambreiajul la ei si sa zica ca trebuie sa desfaca si ei ambreiajul bla bla......chestii dastea de reprezentanta.

 

P.S.  Sau stie cineva cum fac sa fie in parametrii 1.80 - 2.00v ?

Modificat de B51TNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

am luat recent un lupo 3l, 2001, si de cateva zile a inceput sa sara din viteza a 5-a, in acel moment se inegreste afisajul vitezelor si masina se opreste, prima oara a repornit dupa vreo ora, alte dati si mai repede. Azi a sarit din a 4-a si nu mai porneste.

Va rog frumos daca are cineva o idee sa ma ajute. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să n-o mai chinui până nu găseşti un mecanic care să se priceapă la cutii tiptronic. Faptul că se înegreşte afişajul înseamnă că intră cutia în emergency mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,..nu am mai pornito,...dar nu prea sunt mecanici care se pricep la cutia asta...multumesc oricum pentru sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia legătura cu @lucian_yd , este mai de departe, dar cred că este singurul user de pe forum în măsură să te îndrume sau să-ţi rezolve problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor!

 

Am avut si eu ceva probleme dupa 6 ani de la cumpararea unui 3 L.. Ca tot omul care are probleme , m-am apucat ba sa reglez cablul ( dupa 50.000 km) ori sa completez cu lichid (aveam pierderi).In final incepea sa sara din viteze si o porneam de cateva ori la un singur drum. Cum toata lumea zicea ca trebuie sa fie facuta si o setare a cutie m-am conformat si eu si am ajuns sa o fac si apoi sa nu o mai pot porni. Am ajuns in punctul in care primeam mesajul RTFM si aici totul se oprea . 

Totul pana m-am plictisit de reglat si am demontat de pe c.v. tot mecanismul schimbatorului lasand doar cablajul electric pe masina ( e fixat in 3 suruburi). Am gasit cateva surubele slabite in sistemul acela de parghii care nu se vede pana nu este demontat .... evident ca le-am strans si apoi am remontat totul. Nu am inlocuit nimic pentru ca nu am gasit nimic spart ori deteriorat iremediabil ( norocul meu). Recunosc ca am inlocuit inainte cilindrul hidraulic cu cablul care se regleaza , rezervorul de presiune si ambreiajul( cred ca impreuna fac 2.000 lei) si tot la necesitatea de a demonta am ajuns. Primul pas dupa remontare a fost sa reglez intinderea cablului cu  mufa de alimentare a pompei necuplatala  pana la valoarea de 1,9 volti( trebuie sa fie intre 1,8 - 2,0 volti)  apoi am completat cu lichid verde in rezervorul de la pompa de presiune . Pasul urmator a fost cuplarea mufei la pompa si am pus contactul de cateva ori pentru a se face presiune in circuitul hidraulic si apoi stergerea tuturor erorilor memorate pe cutie. Apoi a urmat setarea cu Vag Com a schimbatorului si momentul fericit in care nu mai aparea RTFM. . Dupa ce am finalizat cu succes si setarea schimbatorului a  urmat ultima parte a procesului( unii stiu ca sunt 3 pasi de urmat)  si anume setarea  :" Creep Point Adaptation " .  Fara ea ramane memorat un cod de eroare ( ceva de genul 20 - 00 ) care informeaza ca setarea nu este incheiata in toti cei 3 pasi . In urma acestei setari a disparut prin stergere si codul de care aminteam. Finalul este la modul: porneste atat pe STOP cat si pe N.... consumul a scazut de la 6,5  la 4,6 doar in oras iar treptele de viteze se schimba lin si fara socuri. Daca mentionez ca acum stau linistit in casa si ma bucur de cum functioneaza masina.... consider ca la cei 236.000 km afisati pe bord m-a chinuit prea mult inainte sa verific cateva surubele aparent banale.

Tot citind in anii anteriori prin topic , imi amintesc ca cineva de pe la Cluj a inlocuit tot sistemul hidraulic cu unul mecanic doar si numai pt. un banal surub nestrans ( cel care fixeaza piesa aceea de aluminiu pe axului de schimbatorului care intra direct in cutia de viteze si se strange cu o cheie de 10).

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!