Jump to content

Probleme cutie lupo 3L


Razva
 Share

Postare recomandată

Azi am reuzit sa fac "lupul" sa mearga.

Am facut resetarea cutiei asa cum trebuie.( nivelul la ambreiaj era facut 1.8-2.0 Volti,apoi adaparea pt selector,apoi creep point).merge f bine.

Am 2 lupo.unul al meu si unul a lui fratemeu.a lui a necesitat de 2 3 ori adaptarea dar cred ca din cauza mea.ca nu am fost atent.la" Ign off " eu opream motorul din cheie.:banghead: si dupa mi-am dat seama ca e vb de dus in pozitia Stop la schimbator.

La desfacerea surubului pt "Adjust" e vb de cel de la tija selectorului cea cu 2 capete.Se desface  se lasa la liber( sa nu aiba tensiune mecanica ,asa cred ca e traducerea) in el,apoi se strange inapoi.

Am avut si mesaj RTFM  12  si coduri .le stergeam inainte de reluarea setarii.Dar dupa am reusit. Ce problema am avut ,e ca imi aparea un mesaj ca "Modulul nu mai raspunde" chiar cu 2 3 miscari inainte sa termin.Masina nu pornea in S  sau pornea primadata  apoi nu mai pornea deloc.(nici nu mai invartea,era ca mort).Acum porneste si pe STOP.

Multumesc colegilor pt sfaturi si bineinteles ca la randu meu daca pot sa dau mai departe  sunt dispus.

Tot am facut cu interfata originala( ce a sosit in sf ).20170103_203523_zpscm439zui.jpg20170103_193828_zpsxozb3so8.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Orice minune tine 3 zile...azi am plimbat "javra salbatica"  si se pare ca am o problema la viteza 3.banuiesc ca e sincron.caraie cand se incalzeste uleiul.am vb la campia turzi .sa vad cum o dau jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Așa Cum am anticipat...sincron  de a 3 stricat.rupt în 2 bucăți. Am schimbat și rulmentul de la pinion de atac. 250Ron dat cutie jos...450 reparat... piese +manopera. Am reparat la Câmpia Turzii. Urmează sa o montez și apoi resetata. 20170203_123955_zpsz4sriiyc.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la gradina zoologica și am eliberat un Lup...Merge perfect...schimba frumos....problema rezolvata. 

Off topic :care știe Cum îmi dau seama dacă am servo sau nu. Ca mi se pare ca merge ușor volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă are servo are servo electric. Doar asta s-a pus pe 3L, dar pentru primii ani de fabricaţie, după s-a renunţat. Dacă are aşa ceva are un calculator de coloană care poate fi accesat din vcds. Vezi  ataşament.

Dar eu cred că este din cauza cutiei, normal că  se învâte greu volanul când maşina stă pe loc, acum că se şi deplasează se învârte uşor:D.

SSP_225-servo electric.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e principul de dat jos capetele de la planetare ca mecanicul nu stia.Ca am vrut ss schimb si semeringurile...Dar a fi tura viitoare.

Off topic Și eu ca un incepator...:banghead: .Dacă avea servo se aprindea în bord iconita cu volan galbena. ..Nu e vb ca sta pe loc...La fratele merge mai greu volanul de aia ziceam..posibil rulmenți la telescoape is obosiți   sau nu îmi dau seama de ce.

 

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am comandat ulei pt. cutie la un lupo 3L.Dupa aplicatia lor mi au adus Febi 75w gl-4.

Are normele vw :VW G 052 171 
VW G 052 171 A2 
VW G 052 178 
VW G 052 178 A2 
VWG 052 512 
VW G 052 512 A2 
VW G 052 726 A2 
VW G 055 726 A2 
VW G 060 726 A2 
VW G 070 726 A2 

Este ok pentru cutia electro-mecanica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o cutie normala manuala.caută ulei pt orice cutie manuala.e 50 Ron litru pe Original.intra 2.5  ....2.7 in funcție de ce model de cutie ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta a fost si raspunsul celor de unde am cumparat,au comandat dupa seria de sasiu.Am cautat pe net dar nu am gasit nicaierea ce norma trebuie sa respecte uleiul pentru cutie la 3L.Am citit prin topicul acesta ca au folosit la schimb tot gl-4 insa 75w-90,dar despre norma nu a pomenit nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am primit încă un pacient.schimba când cum   cu intrare în mod de protecție. (Se acelereaza și nimic) după un timp mi-am dat seama ca pompa lucra f des...La interval de 5 secunde  -> deci acumulator de presiune defect. ..Testat...Nici o schimbare de viteza nu reusea sa făca. Înlocuit cu altul (avantajul când ai 2 mașini la fel) și mașina funaționa perfect.făcut setările. ....Și ne putem da cu ea....ca noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stie cineva cam cum ar trebui sa miste selectorul tija de la cutie ca sa intre in marsarier..?  (Din pozitia scoasa din viteza.)

 

Incerc sa fac setarea cutiei, nu imi aprinde marsarierul in timpul procedurii si da eroare.

Partea electrica am verificat-o...+ schimbat sonda din cutie cu una noua. 

Am verificat luminile de marsarier cu contactul pus + strap pe conector si se aprind.

Acum as vrea cu contactul pus... sa o pun cutia pe marsarier manual, fara selectorul de viteze, sa vad daca se aprind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi în ataşament dacă poţi să-ţi dai seama, acolo se vede cum se transmit mişcările levierului spre selector (cutia fiind tot manuală presupun că este ca la orice lupo).

O să mă uit mâine mai exact să văd cum se întâmplă.

levier cutie.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte am studiat pe hârtie. ..Ar trebui sa fie cu tija la selector apăsată în jos la maxim , și tija care iese din cutie ,băgată la maxim....

Cel mai ușor te convingi la alt lupo 3L.Eu momentan nu is acasă ca Îți trimiteam o filmare.

Ar trebui sa vezi dacă din schimbător da comanda pt poziția R.Cu Vcds vezi imediat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi- a mai zis cineva ca tr rotire catre stanga maxim...(invers acelor de ceasornic) apoi impinsa in cutie.

Ce inteleg de la tine e exact invers... tija rotita in sensul acelor de ceasornic apoi impinsa in cutie.

Oricum in ambele situatii nu mi se aprinde marsarier-ul.

Cu VCDS nu mai pot sa vad nimic..e pe  "error in basic settings". Pana nu finalizez setarea nu indica vitezele corect 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot_2017-05-26-22-58-12_zpsxam7ymScreenshot_2017-05-26-22-58-37_zpskgmnmf  

Aici ai schematic Cum se realizează selectarea vitezei. Poate reușești sa te orientezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Azi am reușit sa repar încă un Lupo .ca problema mașină afișa un cod de eroare "01055 poziție maneta în N cu vehicul în mișcare ."

Din discuția cu fostul proprietar am înțeles că a  adăunat ulei la cutie (un lucru mai greu) și a completat în sistemul hidraulic.mașină se oprea uneori.fără nici o explicație. Pe cilindru hidraulic se auzea cum e prea vâscos uleiul.

Am demontat tot sistemul  golit si curățat. . .pus ulei nou.setare cutie  și ...mere ca nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A sosit vremea și la Lupo lui fratele meu sa schimbam Kit ambreiaj.după mai multe zgomote metalice...pornire pe N doar...Am dat diagnostic...ambreiaj defect.schimbat refăcut setare și funcționează iar în parametri și ne putem bucura iar de mașinuța. .cost circa 1100 Ron. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o problema la un lupo.Afișajul din bord nu mai funcționează pt cutia de viteze.nu indica RND54321. ÎN NICI O POZIȚIE. Și nici semnul verde pt pedala de frână nu indica.

Kilometrajul indica...frana de mana indicatorul pt motorina merg.

La scanare apare  

P01314.P01315,P01314 ...TOATE LIPSA COMUNICARE..Cam ce ar avea toate în comun?

Are cineva ceva idee și poate o schema electrica?20170908_115217_zpsbfc0nfur.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil vreo mufă. Calc. de bord comunică cu cel de la cutie şi cu ECU pe CAN. Verifică asta în primul rând. Dacă ai umblat pe la bord sau în altă parte pe unde sunt mufe verifică dacă mufele sunt bine conectate

3l schema 1.pdf

3l bord.pdf

3l cutie.pdf

can 3l.pdf

 

PS Nu mai pune pozele cu Photobucket pt. că le pui degeaba. Nu mai oferă facilitatea de înglobare a imaginilor pe forum decât dacă plăteşti. Micşorează-le la câteva sute de kb ca să nu ocupe mult spaţiu şi ataşează-le direct la mesaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

imi explica si mie  cineva cum se face o resetare la cutia de viteze (calculatorul cutiei) cu vcds -ul cu poze daca se poate  sau daca este un tutorial ..... multumesc 

la lupo 3L bineinteles  1,2 tdi  automat din 2000  cod motor ANY ..

 

Modificat de kleinsorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 3 etape.

1.Reglaj cilindru ambreiaj

2 .setare cutie viteze (sa știe unde is vitezele )

3 .setare creep point 

Și sa iasă bine trebuie sa ai partea mecanica în stare buna.

 

 PARTEA 1

Clutch Travel Sender Adaptation 
[Select][02 - Transmission][Measuring Blocks - 08]Block 002[Go!]Remove connector from hydraulic unit.

Check field 2, specification is 1.8...2.0 V.If the specification is not reached, adjust the Clutch Travel Sender (G162). (liber creste voltaj)

Re-attach connector to hydraulic unit.[Done, Go Back][Close Controller, Go Back - 06]Cycle ignition OFF/ON.

[Select][02 - Transmission][Fault Codes - 08][Clear Codes - 05][Done, Go Back]


Partea 2

Gear Actuator Adaptation 
[Basic Setting - 04]Block 014[Go!]1st field should change from WAIT to ADJUST.Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential.Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode.1st field should show WAIT now, transmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...28).1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.1st field should show N now, put the selector lever in position N.1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.Switch ignition off and wait 15 seconds.
In case there is an Error during the Basic Setting, the Measuring Value Blocks (MVB) will show RTFM! followed by a Number which describes the Reason why it failed. 
7 = Potentiometer 2 for Gear Recognition (G240) 
Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram. 
8 = Potentiometer 1 for Gear Recognition (G239) 
Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram. 
9 = Reverse Light Switch (F4) 
Check Switches and Wiring/Connectors using Measuring Value Blocks (MVB) and Wiring Diagram. 
10 = Potentiometer Values fluctuating during Measurement 
Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018 
Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again 
11 = Potentiometer Values 
Check the corresponding Potentiometers in Measuring Value Blocks (MVB) 015 to 018 
Check Fault Codes (repair if necessary) and Perform Basic Setting again 
12 = Gear Actuator incorrectly adjusted or measured values out of specification. 
Potentiometer, Valves and Selector Finger at the Ball Heads for correct assembly and seating 
Perform Basic Setting again after adjusting the Gear Actuator 

PARTEA 3

Creep Point Adaptation 
[Select][02 - Transmission][Measuring Blocks - 08]Block 025[Go!]Start the engine, engage the handbrake and press the foot brake.Put the selector lever in position E or D.You can determine the number of creep points left in field 3. It should start at 5 and count down to 0.Release the brake pedal for at least 3 seconds, press the brake pedal again and hold it for at least 3 seconds.Repeat the last step until field 3 shows 0.If the specified value in field 3 is not reached, check fault codes and perform basic setting again.[Done, Go Back]

Asta e în lini mari. poate o sa fac un video  cand am timp cu fiecare etapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc , o sa incerc sa vad daca imi reuseste operatia  daca nu o sa revin cu informati desi cred ca ar fi bun si un tutorial cu reglajele care trebuie facute inclusiv video cu pasi parcursi si explicati pe VCDS .....

multumesc inca o data pentru raspuns      ...tttrix

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor. Am intrat si eu in posesia unui lupo 3L de curand. Dupa ce am rulat cu el aproximativ 1000 de km, au inceput problemele.

1.Pentru inceput, masina se opreste in mers, la franare, cand trebuie sa opresc ( diferite motive : semafor, trecere de pietoni, etc ). La scanare, nu apare nici un cod de eroare. Am completat cu ulei hidraulic, la sfaturile unui mecanic, dar "l-a dat afara". Precizez ca masina, am lasat-o pornita in parcare aprox 25 de minute, fara nici o problema ( motorul nu s-a oprit )

2. Dupa problema cu opritul motorului, a inceput sa porneasca si destul de greu ( trebuie sa dau la automat aprox 10 15 secunde, poate chiar mai mult ).

3. O alta problema este faptul ca nu se tureaza pe N mai mult de aprox. 2500 de rot/min

 

As vrea sa incerc sa ii fac o adaptare cutiei, dar am unele nelamuriri, daca ma poate ajuta cineva:

1. Unde pot sa gasesc mufa care trebuie scoasa pentru reglajul cilindrului de ambreiaj ( trebuie sa am acces sub masina, sau este acces de deasupra? )

2. Reglajul intinderii cablului se face din surubul care se vede de deasupra ? ( Incerc sa atasez o poza preluata tot din acest forum )

3. La pasul "Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential " ar trebui destrans surubul de la actuator, iar dupa, ce vrea sa insemne " tighten it with zero-potential ", sa fie strans pana nu mai are joc, sau pana nu mai permite joc deloc ( strans bine ) ?

 

Multumesc anticipat, daca ma poate ajuta cineva 

 

O seara placuta tuturor !

Reglaj.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la pompa hidraulica  apoi desfă acumulatorul de presiune  cu 90 grade.Lichidul o sa urce.Nivelul e intre cele 2 lini pe rezervor ( are o freastra).dacă da peste e prea mult.

Pt întrebarea 1: e vorba de mufa de la pompa hidraulica și nu de la cilindru de ambreiaj. Ca ea sa nu pornească sa faca presiune.La cilindru de ambreiaj mufa rămâne la loc.

Pt 2: reglajul îl faci din piulița de 13. (Are și o contra pt fixare de 13)  și ți cu cheie de 10 mm sa nu se învârta cablu.

3: Pt destrangere cu potențial zero  e vb de tija pt selector de viteze.Desfaci piulițe și o lași la liber apoi o strângi în poziția unde vine singura.

Modificat de tttrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsul rapid. Poti sa te rog sa imi spui si unde este localizata pompa / mufa? este una singura, sau sunt mai multe? Se vede daca deschid capota sau doar de dedesubtul masinii?

 

Pentru reglaj, dupa ce am scos mufa, trebuie apasata frana ca sa citesc valoarea tensiunii, sau doar sa pun contactul?

Multumesc frumos ! 

Modificat de ady_de_bocy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!