Jump to content

Ulei pt ALH.


Northman
 Share

Postare recomandată

Eu am pus wolf vitaltech 5w30. E ok momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat de robust e motorul asta, mai important este schimbul de ulei la timp, mai mult decât marca de ulei. Atâta timp cât pui un ulei de la un producător decent, ești ok. Eu merg pe motul xclean de 2 ani și este silențios, are un zgomot înfundat, se tureaza relativ ușor spre 4000 rpm și de consumat nu se duce mai jos de jumătate pe joja după 1 an și 10-15k km.

Singurul motiv pentru un ulei mai bun ar fi turbo, care în special la rece este foarte sensibil la calitatea uleiului.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare am.o.mică nelămurire pentru un Alh din 2007 cu 100k km realieste ok vâscozitatea 5w40? Mașina nu consuma deloc.ulei! Mulțumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul full-saps. 

Nu inteleg de ce ai plati asa de mult pentru LM. Ai Total/Shell Helix Ultra...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut , am o Skoda Octavia 1.9 TDI alh , pana acum am folosit ulei Motul Synergie 10w40 , totul a funcționat ok , din câte am văzut nu se mai fabrica , ce alternativa îmi recomandați ? Mașina are 380.000 km . Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total Quartz Energy/ Shell Helix Ultra 5w40.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
DAVID FLORIAN

Salut,

Am folosit mai multe uleiuri la ALH-ul meu (inclusiv pentru PD), dar nu am fost multumit de niciunul cum sunt de Mannol Diesel Turbo 5W-40. Nu consuma uleiul, iar motorul este foarte silentios si elastic in regim de autostrada. Recomand Mannol si filtrele de la ei (SCT Germany). Sunt la un pret decent si f bune calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut vreo 6 ani o Bora cu ALH. Ultimii 2 ani a avut si chip tuning la 125 cai. Puneam Motul X-Clean 5W40 si mergea blana. Ulei nu consuma mai deloc in decurs de 1 an (il schimbam la ~10000km). Avand in vedere ca motorul avea si cai in plus, deci era si mai fortat, avea 300k km in bord si evident ca foloseam caii in plus :P, motulul era excelent. Inainte de Motul puneam castrol magnatec si cu ala se auzea metalic motorul, se tura mai greu si iarna la rece era dezastru pana se incalzea. Deci si Motul e o varianta foarte buna, oricum, e un producator cu renume.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei MANNOL e foarte bun raport pret/calitate, dar filtrele de la ei sunt varza. Mai bine folosesti filtre Stocker.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAVID FLORIAN

De ce spui ca sunt "varza"? Pe ce te bazezi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe faptul ca ma ocup cu asa ceva si am luat la mana multe filtre. Nu recomand filtre SCT nici unui client.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAVID FLORIAN

Si ce filtre recomanzi? Stocker vad ca le aduce Ausburg si sunt scumpe. Eu am folosit SCT si am fost multumit. Insa nu stiu cum pot face comparatie intre ele ca si calitate, recunosc.

Modificat de DAVID FLORIAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba magazinul daca STOCKER sunt scumpe.
Cumpara filtre si compara calitatea hartiei, taie-le, dezmembreaza-le, picura pe ele ulei, apa etc... observa-le comportamentul pe masina. Dupa ce le dai jos de pe masina diseaca-le si pe acelea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand mahle si mann, dar mann pe original sau made in germania, spania..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALH-ul e tanc, nu e pretentios la nimic, nici la motorina (merge cu ulei de bucatarie), nici la ulei, nici la filtre. Nu vorbim aici de 1.4 16v ci de ALH...

Atata timp cat ii faci schimbul la un numar de km decenti, nu cred ca vreun filtru mai ieftin o sa il omoare sau o sa ii faca ceva observabil.

 

PS: Bora mea cu ALH a ajuns la un baiat care avea o Octavia 1 cu 1.6 benzina. Initial isi luase Bora sa faca doar drumurile lungi cu consum mic. Dupa ce a dat o tura cu ea, a uitat de 1.6 :)) 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca era vorba despre functionalitate ci despre "fineturile" proprietarului. Am avut si ALH si 1.4TDCI si 0.6turbo benzina, indiferent daca au avut nevoie sau nu am incercat sa le pun ce era mai bun pentru ca imi place ca masina sa fie fiabila si sa profit de puterea ei maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAVID FLORIAN

Cred ca am deviat putin de la subiect. A mai folosit cineva Mannol? Daca da, ce impresie v-a facut? Daca intrati pe mannol.de veti gasi nu numai ulei, ci tot ce aveti nevoie pentru masina. Pacat ca nu au un distribuitor direct  in Ro. care sa aduca toate produsele. Bulgarii au, am vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit. Am fost impresionat de pret .Altceva special nu face. E un ulei care-si merita banii. E printre putinele uleiuri care are un pret foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Alh-ul meu face 320k, masina mi-a fost data de catre tatal meu la 283k, cam 37.000 am facut, cu aproximatie ... 

Primul schimb a fost pus Motul X-Cess 5w40, primul an de condus zilnic, nu prea mi-am batut capul, in afara faptului ca era 120 de lei bidonul si mi s-a parut cam mult, in fine ... Masina pierdea ulei pe la garnitura capacului de culbutori ( pe care l-am schimbat zilele trecute in final :D ) si mereu completam ... nu am gasit pe la mine prin oras Motul decat pe comanda si in al doilea an am optat pentru Mobil 1 Super 3000 un ulei pe care il gaseam pentru completari in Dedeman :)) ... Diferente au fost, in sensul ca a devenit mai zgomotos motorul ... 

Al treilea schimb am pus tot Motul X-Cess 5w40 si e alta viata :D  ... Zgomotul motorului s-a redus, este mai silentios, de rulat nu am observat nici o diferenta, de consumat abia de acum va pot spune, pentru am o luna de cand l-am pus si la primul schimb in primul an l-am facut la 15.000 si un pic de km, al doilea an tot cam la fel si acum l-am schimbat la 12.000km ... de fiecare data uleiul si filtrul negre .. 

 

Acum sa vedem.. normal ar trebui sa il mai manance ca are ceva km si in carte scrie ca e posibil sa pape 1l la 3000km dar inca nu am facut 3000km ... Din ce am mai citit si discutat cu mecanici, uni zic ca, Castrol nu mai e ce era o data si sa pui Motul sau Liquy Molly ... alti ca e bine sa pui acelasi ulei pe care l-ai pus de la inceput cand ai luat masina si sa nu le schimbi anual ... Parerile sunt imparite ... important e sa aiba norma 500 00 / 505 00 sau 505 01 si ACEA A3/B4 daca sunt respectate aceste norme si gradul de vascozitate 5w40 e ok ... 

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul are aditivi pentru liniste. Lasa Motul fara probleme. E. Daca vrei ceva mai bun si ieftin pune Ravenol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raman pe Motul ... La cata reclama ii se face pe net Ravenolului ma indoiesc ca este bun ... poate unora le place altora nu ... Eu sunt de parere ca unui produs caruia ii se face reclama agresiva chiar si nou fiind pe piata si fiind printre singurele uleuiri greu spre imposibil de contrafacut ( are o holograma pe bidon care atesta originalitatea, plus ca ii poti verifica seria pe internet ) ... nu merita ... Preturile au mai scazut, s-au egalizat ... 

Este doar parerea mea :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol este bun. Nu o spun doar eu ca utilizator, o spun cei care testeaza uleiuri. Daca erai mai batran cu vreo 15 ani vedeai ce reclame facea Motul. Nu stiu unde ai vazut reclama agresiva la Ravenol, poate doar daca il asculti pe parlitul ala de 99vehicule.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol e mai scump si pentru un motor precum ALH, nu cred ca merita un astfel de ulei.

Eu am avut (am mai zis si pe topicul de chiptuning) o Bora cu ALH, vreo 6 ani.

Primele doua schimburi, dupa ce am luat-o le-am facut cu Castrol Magnatec, dupa care am trecut pe Motul (eu am pus X-Clean, dar e mai scump si nu cred ca e nevoie, e mai potrivit X-Cess). Exact ce spui si tu am observat si eu. Mai silentios, mai finut, se tura mai usor motorul, parca nu iti mai dadea senzatia aia de infranat pe care o are ALH-ul din cauza injectiei, samd. Dupa ce i-am pus chip la 125 cai...a vazut ture la greu, uneori uitam sa schimb si o duceam in 4000+ RPM. Nu a gafait o singura data, a mers ceas cu uleiul ala. Bine, turbo era reconditionat si nu aveam griji. Iar de consum nici nu se punea problema. Il schimbam o data pe an, la vreo 7-10k km, se ducea cam jumatate de joja, ceea ce era minunat.

 

Oricum, ideea este ca ALH e un motor nepretentios si foarte bine construit. Poti sa pui si un ulei mai ieftin (nu ulei de bucatarie) si o motorina mai ieftina, ca duce fara probleme. Chit ca mai scapa el ulei pe la diverse garnituri, aia e doar o chestiune cosmetica, care da, la alte motoare ti-ar da de gandit, insa la motorul asta sincer, chiar nu ar trebui sa ai nicio grija. Palmaresul e pe merit.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!