Jump to content
Northman

Ulei pt ALH.

Recommended Posts

Northman

Revin cu o nelamurire despre ulei, stiu ca mai sunt topic-uri deschise pe forum despre asta, dar eu cel putin nu am am fost capabil sa extrag o concluzie practica de acolo.

Asadar, am motor ALH, cand am luat masina din Germania avea Castrol 0w30 si 143.000 km facuti din care ultimii 38k cu acest ulei. Nu stiu nimic despre cum functioneaza LongLife service, si la ce se refera, dar din cartea de service reiese ca la fiecare schimb de ulei a fost pus LongLife. Datorita nr mare de km de cand nu fusese schimbat, am inclocuit cu un ulei sigur fabricat in Germania de o firma de care nu am auzit (Motor Gold Highline 0w30, full sintetic cu specificatia VW 505).

Nelamuririle mele sunt:

1. la cati km trebuie schimbat uleiul pe care il am

2. Este el LongLife sau nu este(si care din toate specificatiile astea determina calitatea LL )

3. Care este diferenta dintre un ulei LL si unul fara, tradusa in numarul de km in care poate fi folosit

4. Ce fel de ulei recomanda producatorul VW pt ALH?

Mersi fain!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Uleiul recomandat este in functie de codarea QG0, QG1 sau QG2, codare ce se gasestre pe eticheta di cartea de service sau de la roata de rezerva.

Pentru QG1 se pune ulei LL care este numai norma vw506.00 (exclusiv PD) sau vw506.01 (pentru motoare PD)

Un ulei LL poate fi schimbat la maxim 50K Km, intervalul de service este dictat de senzorul LL din baia de ulei si de stilul de condus. Informatia de schimb ulei este afisata in IC la fel ca la service cu interval fix de 10k Km sau 15k Km

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
VAG4Ever
Uleiul recomandat este in functie de codarea QG0, QG1 sau QG2, codare ce se gasestre pe eticheta di cartea de service sau de la roata de rezerva.

Pentru QG1 se pune ulei LL care este numai norma vw506.00 (exclusiv PD) sau vw506.01 (pentru motoare PD)

Un ulei LL poate fi schimbat la maxim 50K Km, intervalul de service este dictat de senzorul LL din baia de ulei si de stilul de condus. Informatia de schimb ulei este afisata in IC la fel ca la service cu interval fix de 10k Km sau 15k Km

<{POST_SNAPBACK}>

@ender.

La mine este trecut pe eticheta la"OPTIONS"Q1,Q4 asta ce vrea sa insemne ca nu este recomandat folosirea uleiului cu norma VW 505.00 care am momentan in masina de tip Castrol GTD 5W40?Trebuie sa le schimb uleiul mai repede de 15000Km?

Merci pt.raspuns :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Codarile pentru tipul de service sunt de tipul QGn, cu n=1,2 sau 3.

In cartea service, printre toate codurile de pe eticheta de pe coperta, sau in portbagaj linga roata de rezerva se gaseste acest tip de cod.

Repet, QGn si nu Qn

Share this post


Link to post
Share on other sites
VAG4Ever

Sorry,Ender eu am scris gresit e QG1,QG4 am scris pe eticheta,e bine asa?Ce inseamna QG4 si daca e recomandat folosirea uleiului VW505.00 in acest caz?

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Uleiul recomandat este in functie de codarea QG0, QG1 sau QG2, codare ce se gasestre pe eticheta di cartea de service sau de la roata de rezerva.

Pentru QG1 se pune ulei LL care este numai norma vw506.00 (exclusiv PD) sau vw506.01 (pentru motoare PD)

Un ulei LL poate fi schimbat la maxim 50K Km, intervalul de service este dictat de senzorul LL din baia de ulei si de stilul de condus. Informatia de schimb ulei este afisata in IC la fel ca la service cu interval fix de 10k Km sau 15k Km

<{POST_SNAPBACK}>

Ideea e in felul urmator:

- QG1 se pot baga : 505.01 sau 506.01 - nu conteaza, daca e primul se face revizie standard, la al doilea poti sal mai ti o vreme.

- QG1,2 se pot baga numai 505.01

Share this post


Link to post
Share on other sites
misufha

Pai in cazul asta am si eu o problema! La mine scrie QG1! Eu am facut 3 schimburi pana acuma cu Aral 5W40 HighTronic care e 505.00 daca nu ma insel! Ce sa fac acuma ? De care sa pun? Are ceva daca am mers asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Pai in cazul asta am si eu o problema! La mine scrie  QG1! Eu am facut 3 schimburi pana acuma cu Aral 5W40 HighTronic care e 505.00 daca nu ma insel! Ce sa fac acuma ? De care sa pun? Are ceva daca am mers asa?

<{POST_SNAPBACK}>

Cartea ce-ti zice?

Share this post


Link to post
Share on other sites
misufha

Adaug o imagine pentru lamurire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misufha

Abia acum am vazut ca am QG1! Din Germania a venit cu Castrol SLXII 0w-30! Am gresit chiar asa ca am pus 505.00?

Edited by tdi_man

Share this post


Link to post
Share on other sites
Northman

Mah fratilor, acum chiar sunt confuz; pt aceasi chestie se vehiculeaza specificatii diferite. Nu este nimeni care sa aiba o fituica oficiala ca se ne lamurim si noi DEFINITIV cum sta treaba? ca daca fiecare isi da cu parerea, iar nu o sa ne alegem cu nimic de urma unui astfel de topic.

Si va rog sa nu mi-o luati in nume de rau, dar cand postati o informatie importanta, precizati si sursa, ca sa putem evalua si credibilitatea ei.

Va multumesc!

Edited by Northman

Share this post


Link to post
Share on other sites
misufha

Baieti am o mare mare problema! Am pus azi Castrol SLX2 Longlife 0w30 pe ALH-ul meu si din cate vad eu motorul imi cam tzacane! Ce sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender
Ideea e in felul urmator:

- QG1 se pot baga : 505.01 sau 506.01 - nu conteaza, daca e primul se face revizie standard, la al doilea poti sal mai ti o vreme.

- QG1,2 se pot baga numai 505.01

<{POST_SNAPBACK}>

Corect. O singura precizare, vw505.01/506.01 sunt pentru PD-uri. Pentru pompa distribuitoare se pune numai vw505.00/506.01

Daca se foloseste ulei vw505.00 sau vw505.01 la motoare codate QG1 se retrogradeaza automat pe 15K Km sau maxim un an interval de service.

Uite un document oficial care lamureste problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Northman

Acum cred ca am priceput ideea. Va multumesc!

Din ce am inteles eu, daca stresez masina mai tare(trafic urban, drumuri scurte), nu are senns sa pun ulei LongLife, deci am sa merg in continuare pe ulei sintetic normal, schimbat la fiecare 12.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Uite un document oficial care lamureste problema.

<{POST_SNAPBACK}>

Da, si ar fi bine ca cei interesati sa poata citi acest document care e destul de complet, la un nivel de end user.

In felul acesta multe nelamuriri ar fi eliminate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender
Din ce am inteles eu, daca stresez masina mai tare(trafic urban, drumuri scurte), nu are senns sa pun ulei LongLife, deci am sa merg in continuare pe ulei sintetic normal, schimbat la fiecare 12.000.

Partial corect.

Pentru masinile prevazute cu interval de service QG1, uleiul LL este recomandat dar este rentabil numai daca se merge cu el mai mult de 15-20k Km.

Daca senzorul LL din baia de ulei "zice" la 10-12K Km ca trebuie sa schimbi uleiul, inseamna ca ai mers neeconomic, cu multe porniri/opriri zilnice, drumuri scurte, talpa la greu ...

Tot in aceleasi conditii un ulei normal (vw505.00/505.01) trebuie schimbat mult mai repede, service-ul trebuie facut la 7-8K Km.

Eu meg numai cu LL deoarece este uleiul pentru care a fost facut motorul (ALH QG1). De ce credeti ca marea majorilate a masinilor aduse din DE au avut numai ulei LL (vw50600/506.01) si in mod particular numai Castrol SLX2 LL? Oare in DE se circula numai pe autostrada? Sa fim seriosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Eu meg numai cu LL deoarece este uleiul pentru care a fost facut motorul (ALH QG1). De ce credeti ca marea majorilate a masinilor aduse din DE au avut numai ulei LL (vw50600/506.01) si in mod particular numai Castrol SLX2 LL? Oare in DE se circula numai pe autostrada? Sa fim seriosi!

<{POST_SNAPBACK}>

Acuma nu e vorba de ALH sau AXR (cum e in cazul meu), e vorba si de maketing ... Un ulei poti sa-l termini si in 2000 KM zic eu. Ideea e ca nu e vorba ca motorul a fost facut pt uleiul ala ... problema se pune din alt punct de vedere, pe langa norma 505.01 care trebuie neaparat sa fie indeplinita, motorul cu indicele QG1 suporta si 506.01 (PD), cu aote cuvinte motorul a fost facut sa suporte si Long Life Oil Service.

Poti sa mergi normal pe service variabil daca doresti - banuiesc ca s-a mai discutat. So oricum eu raman la parerea ca nu merita 0W atata vreme cat 5W e full sintetic - stii bine motivele discutate pe alt topic.

Asta e pararea mea.

Astept repercusiunile :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Care repercursiuni :D ? Astea de mai jos?

Hai sa vedem care varianta este mai buna pentru un motor dotat cu tehnologie LL:

1) Schimb ulei dupa analiza facuta de ECU pe baza informatiilor furnizate de catre senzorului LL si nu numai (vedeti documentul atasat)

2) Schimb ulei dupa urechea mecanicului de la service sau dupa parerea fiecaruia in functie de cum a mers, anotimp, frecvente porniri/opriri.

De ce credeti ca au fost dotate masinile cu tehnologie LL?

Eu merg pe prima varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Care repercursiuni :D ? Astea de mai jos?

Hai sa vedem care varianta este mai buna pentru un motor dotat cu tehnologie LL:

1) Schimb ulei dupa analiza facuta de ECU pe baza informatiilor furnizate de  catre senzorului LL si nu numai (vedeti documentul atasat. Dureaza ceva timp pina-l pune Dragos pt ca este mai mare decit se permite pentu un post)

2) Schimb ulei dupa urechea mecanicului de la service s-au dupa parerea fiecaruia in functie de cum a mers, anotimp, frecvente porniri/opriri.

De ce credeti ca au fost dotate masinile cu tehnologie LL?

Eu merg pe prima varianta.

<{POST_SNAPBACK}>

1) Si daca ti se modifica parametrii de citire la seonzorul de ulei?!

Daca dupa 45.000 km, de ex, inca nu sesizeaza senzorul nimica, ce faci?! - consideram rulajul in conditii normale in RO -

2) banuiesc ca, daca am ulei 505.01 in motor cu QG1, mi se aprinde becul de ulei daca senzorul de vascozitate sesizeaza o pierdere din prorietatile uleiului, nu?! Acest tip de ulei "este garantat" de producator la 15.000 km - atunci se va aprinde becul de ulei dupa 20.000 km sa zicem, nu?! sau mai repede poate sau chair mai tarziu.

Sa inteleg ca toate motoarele QG1 au acel senzor.

P.S. Sa nu se inteleaga gresit, nu contrazic pe nimeni, doar dezbat subiectul sa se lamureasca o data pt totdeauna. :D

Edited by sebica79

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender
1) Si daca ti se modifica parametrii de citire la seonzorul de ulei?!

Daca dupa 45.000 km, de ex, inca nu sesizeaza senzorul nimica, ce faci?! - consideram rulajul in conditii normale in RO -

2) banuiesc ca, daca am ulei 505.01 in motor cu QG1, mi se aprinde becul de ulei daca senzorul de vascozitate sesizeaza o pierdere din prorietatile uleiului, nu?! Acest tip de ulei "este garantat" de producator la 15.000 km - atunci se va aprinde becul de ulei dupa 20.000 km sa zicem, nu?! sau mai repede poate sau chair mai tarziu.

Sa inteleg ca toate motoarele QG1 au acel senzor.

P.S. Sa nu se inteleaga gresit, nu contrazic pe nimeni, doar dezbat subiectul sa se lamureasca o data pt totdeauna.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Tu sti sa citesti corect un document in engleza? :D

Acum fara misto:

1) Limita maxima de 50k Km la diesel este setata software in Instrument-Panel/ Adaptation, la fel ca si timpul maxim aka 720luni. Nu ai cum sa mergi mai mult de 50k Km/2ani. Daca se strica senzorul LL esti avertizat in IC + sonor. Faza tare este ca ECU calculeaza acumularea de soot din ulei + stresul termic si "decide" cind trebuie schimbat.

2) Nu. Trebuie sa bagi neaparat 506.00/506.01 pentru ca mapele de calcul pentru soot si stres termic sunt determinate empiric.

3) Da, toate motoarele codate GQ1 au acel senzor + ECU + IC + baterie pentru service LL

Intrebari? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Tu sti sa citesti corect un document in engleza?  :P

Acum fara misto:

1) Limita maxima de 50k Km la diesel este setata software in Instrument-Panel/ Adaptation, la fel ca si timpul maxim aka 720luni. Nu ai cum sa mergi mai mult de 50k Km/2ani. Daca se strica senzorul LL esti avertizat in IC + sonor. Faza tare este ca ECU calculeaza acumularea de soot din ulei + stresul termic si "decide" cind trebuie schimbat.

2) Nu. Trebuie sa bagi neaparat 506.00/506.01 pentru ca mapele de calcul pentru soot si stres termic sunt determinate empiric.

3) Da, toate motoarele codate GQ1 au acel senzor + ECU + IC + baterie pentru service LL

Intrebari?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

:D

Ca sa zic asa, m-am uitat mai mult la poze decat sa citesc :D

Ce stiu eu ... este ca un senzor inainte de a se strica incepe sa citeasca aiurea :D inpulsurile de curent sunt date chiar aiurea - din proprie experinta o spun. Ca sa fiu sincer asta ar fi cea mai mare neincredere in LL - in senzorul de ulei (vascozitate).

Binenteles ca ce spun eu acuma sunt in general exceptii, dar nu se poate intampla ---

si ca sa revin ca mi-am adus aminte - te anunta IC+sonor cand e defect --- in general cand e in scurt nu cand nu mai citeste f bine ...

Oricum deja cam deviez putin de la subiect si nu vreau sa devin ... ca nu zic ...

In final eu zic ca se poate merge linistit si pe LL la noi in tara numai ca la un schimb de ulei trebuie sa bagi cel putin vreo 3 schimburi de filtru de aer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Mai baiete, tu chiar vrei sa ma superi? :D :D

Senzorul LL este DIGITAL CANBUS. In consecinta este dotat cu microcontroler propriu si rutine dedicate pentru detectia defectelor hardware. Este similar cu un calculator in timpul procesului de boot-are, adica daca nu este ceva in ordine nu porneste SO-ul si avertizeaza luzarul ... pardon user-ul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muffi

Baieti,

Ma apropii si eu de schimbul de ulei. Masina are motorul ALH cu QG1. Pana acum, in Romania, a mers cu Aral HighTronic 5W-40.

Dupa ce am urmarit topicul asta, m-am dat peste cap. Habar nu am ce dumnezeu de ulei mai trebuie sa pun, si cand sa-l schimb.

M-am uitat pe la ofertele de ulei si uite ce am gasit:

- Aral:

SuperTronic LongLife II 0W-30 506.01

SuperTronic G 0W-30 505.00

SuperTronic 0W-40 505.00

HighTronic 5W-40 505.00

- Castrol:

Formula SLX 0W-30 505.00

SLX LongLife II 0W-30 506.01

GTD Magnatec 5W-40 505.00

Poate careva sa bifeze pe lista asta care ulei e bun (daca vrei sa utilizezi QG1) si care nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79
Mai baiete, tu chiar vrei sa ma superi? :D  :D

Senzorul LL este DIGITAL CANBUS. In consecinta este dotat cu microcontroler propriu si rutine dedicate pentru detectia defectelor hardware. Este similar cu un calculator in timpul procesului de boot-are, adica daca nu este ceva in ordine nu porneste SO-ul si avertizeaza luzarul ... pardon user-ul :D

<{POST_SNAPBACK}>

eh ... suntem luzari ... pardon uzeri :D mai putin informati despre anumite parti ale masinii - ce tip de senzor este - dupa ce mi-ai zis ce fel senzor este m-am mai calmat. NU trebuie sa te enervezi aiurea ... ;)

FYI: Doc-ul nu apucasem sa-l citesc :P

O intrebare OFF Topic: Ce tip de senzor este cel de pe intercooler - ce masoara presiunea- ?!

Scuze pt off topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Northman

Ahaaa.... pai atunci din documentul ala GB.pdf, inteleg eu ca mesajul de service "SERVICE IN 3000 km" este cumva custom, ca eu am QG1 pe ALH, si mesajul a aparut la 600 km dupa ce am schimbat uleiul (Castrol LL) cu un 0w30 505.0 nemtesc. Eu nu am codat nimic, si am schimbat ca abia adusesem masina, nu ca mi-ar fi aparut vreun mesaj ceva. Cu Castrol LL se facusera 38.000 km.

Deci daca mesajul apare in urma unor calcule (soot, temperatura ulei, km etc..), ori schimbul nu a fost facut corect (ca mi-au intrat numai 4l in motor, si credeam ca ar fi trebuit 4,5 ) si a ramas ulei care a compromis pe cel nou, ori.... ziceti voi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri