Jump to content

Ulei pt ALH.


Northman
 Share

Postare recomandată

Totusi as incerca un ulei mai calitativ avand in vedere numarul de kilometri. Care ati pus in ALH uleiuri marca Ravenol, Rheinol...etc ? Ce diferente ati simtit ? 

Castrol e facut in Turcia parca...m-am fript odata cu anvelope Goodyear facute prin Africa...deci brandurile s-au cam dus pe copca...

Modificat de z_a_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Pt. un motor ALH, 175.000 km am pus 5w40 castrol si as vrea sa trec pe 10w40, este ok?

Care sunt uleiurile recomandate de producator?

BORA 2002, MOTOR ALH!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aia sunt km reali, nu vad de ce ai trece pe 10w40, un ulei mai slab. Cativa lei economie, altceva nu vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul pt. ALH este 505.00, eu asa stiam? Adevarul ca la 10w40 imi consuma, la 5w40 nu imi mai consuma asa mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva la 10W-40 Magnatec Diesel B4 ..B3 ce inseamna B4 si B3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normele ACEA

B3 e mai slaba si mai veche

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De Valvoline Synpower 5W40 ce parere aveti pentru un ALH? http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/5160.pdf

 

Varianta pentru Europa pare a fi full sintetic dupa MSDS si dupa punctul de curgere bun (-42C); full-SAPS, TBN mare... Ce nu-mi place este punctul de inflamabilitate destul de mic (204C), dar nu stiu daca este atat de important la un diesel de putere mica?!

Pretul este foarte atragator pentru un ulei full-sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am schimbat uleiul, am mers pe liqui moly toptec 4100....să văd cum se comportă. a mai pus cineva ulei din ăsta....???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

scuze ca intervin, dar eu cand am inceput sa caut ce tip de liqui moly am nevoie la ALH-UL meu, rezultatul a fost top tec 4200 - pentru ca era singurul pe norma noua 504/507 - ce le include si pe celelalte !

 

lm toptec 4100 are norma ceruta?
vad ca are 505.00 si 505.01, oare nu trebuia sa aibe si 506?

zic si io si scuze ca ma bag...


Am schimbat uleiul, am mers pe liqui moly toptec 4100....să văd cum se comportă. a mai pus cineva ulei din ăsta....???

scuze ca intervin, dar eu cand am inceput sa caut ce tip de liqui moly am nevoie la ALH-UL meu, rezultatul a fost top tec 4200 - pentru ca era singurul pe norma noua 504/507 - ce le include si pe celelalte !

 

lm toptec 4100 are norma ceruta?
vad ca are 505.00 si 505.01, oare nu trebuia sa aibe si 506?

zic si io si scuze ca ma bag...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

506 este longlife, aşa că nu văd de ce ar trebui să aibă această normă (în afara cazului că se doreşte acest interval de schimb)

Mai jos sunt specificaţiile din manual

 

Engine oil
Engine oil specification: vehicles without LongLife service
Naturally aspirated diesel (engine codes AGP, AQM): only engine oil in accordance with VW standard 500 00, 501 01, 502 00, 505 00 or 505 01 or multigrade oils that meet ACEA B3/B4 standard.
Turbo diesel (engine codes AGR, AHF, ALH, ASV): only engine oil in accordance with VW standard 505 00 or 505 01.

 

Engine oil specification: vehicles 05.99 ► with LongLife service
Only engine oil that meets VW standard 506 00.
NoteEngine oils conforming to VW standard 505 00 or 505 01 can continue to be used. The oil must then be changed every 12 months or every 15,000 km and the service interval display must be programmed accordingly. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiam ca se poate merge si cu norma 505 pe 1 an sau 15000km!

mersi pentru lamuriri.

eu am in alh-ul meu toptec 4200 care e ll, desi cred ca mecanicul la care fac schimbul a schimbat bordul din LL in standard (la 1 an) acum vreo 2 schimburi desi io tot toptec 4200, care e LL, am bagat!

are ceva daca bag ulei LL si il schimb la 15000km?  - pe real il schimb pe la 10mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 15k este OK pentru un ulei LL nu merita sa il schimbi mai devreme,este facut sa tina minim 20k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ALH e necesar ulei cu norma 505 00. dacă mergi pe LL e foarte bine dar nu este neapărat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegii de mai sus, care aud tacanitul tachetzilor dimineata la pornire, le recomand liqui moly top tec 4200 LL. Eu il folosesc de vreo 2 ani si de atunci nu am mai auzit tachetzii! Scuze de reclama dar chiar e bun si nu degeaba e nr.1 in germania - intrati pe pagina lor pt. detalii! Scuze pt. offtopic

Modificat de kypa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, am bagat Valvoline Synpower 5W40 combinat cu 1 tub de MoS2 de la LiguiMoly. Total a intrat vreo 4 litri (cu filtru schimbat), nivel la max pe joja.

 

Dimineata la prima cheie tot asa tacane cateva secunde pana urca uleiu in rampa.

La mers se simte ceva mai silentios in zona 3000 rpm.

 

Dupa 3000 km n-a scazut nici un 1 mm, tot la max (244000 km totali)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui moly top tec 4200 LL are indicele de vâscozitate doar 160....nu cred că este chiar cel mai bun!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut , nu stiu unde sa postez in alta parte , trebuie sa schimb uleiul , si acum am castrol magnatec 10w40 , asa mi-a pus un mecanic , dar multi altii imi recomanda 5w40 , masina are 235000 km , vreau sa stiu daca are ceva sa trec de pe 10w40 pe 5w40 , sunt la fel doar ca diferenta e atunci cand uleiul e rece vascozitatea 5 si 10 ,  sa schimb si alt ulei de la alta firma sau sa raman pe aceasi . E vorba de golf 4 1,9 tdi alh

Modificat de funnkylov3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si bine v-am gasit ! Este prima mea postare pe acest forum, ma bucur sa va cunosc!

Sa va povestesc patania mea(zic unii din cauza uleiului !): am cumparat cu ceva timp in urma un VW Golf 4 1.9TDI ALH(a.f. 2002 la 212.000 km), ce avea in cartea de service si ceva abtipilde in compartimentul motor de Castrol  5W30 LL prin urmare, cand m-am apucat sa schimb uleiul si filtrele am pus tot Castrol 5W30(ultima generatie...imi scapa numele dar mai am un bidon in portbagaj) dar nu LL ! Multi dintre prieteni m-au contrazis si mi-au spus ca trebuia sa pun 10W30 deoarece motorul are km multi, etc...NU LE-AM DAT ATENTIE DEOARECE CE CITISEM IN CARTEA MASINI ERA NEGRU PE ALB ! Dupa aproximativ 1000 km (poate nici atat) ce credeti ca am patit: s-a turat motorul ca nebunu' (fiind in trafic) si dupa cateva secunde s-a oprit ! Ulterior am aflat ca s-a dus turbina si am calat motorul(nu am stiut sa bag in viteza mare si s-o opresc....) Binenteles, colegii mei mi-au reprosat: "ai bagat ulei subtire si de aia s-a intamplat !"

Mentionez ca in acea zi am lasat motorul sa mearga la ralanti cam aprox. 1,5 ore !!! Era frigul ala de dupa Anul Nou si am lasat-o sa se mai incalzeasca, sa se  incarce bateria.....

Acum, daca ar fi sa mai pun ulei as pune 10w30 totusi.....si as merge pe LM MoS2 parca se numeste ? Ce credeti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu rezolvai nimic nici cu 10W30. Toată treaba s-a întâmplat pentru că turbina scăpa mult ulei care s-a acumulat în intercooler şi ajungând în admisie a  făcut autocombustie.

Părerea mea este că ar fi potrivit un 5W40 de calitate şi gata. Vezi că mai sus am scris normele pe care trebuie să le îndeplinească. Dacă nu vezi pe etichetă una din ele, măcar 505.00 nu cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut lupo_bv, multumesc pt. raspuns si sfat !

Lucrez, oarecum in domeniu, administrez un parc auto si printre altele, am catalog si de la LiquiMoly care pt. acest motor recomanda 5W30 4100 Top Tec sau 4200 Top Tec prin urmare, m-am convins ca ai perfecta dreptate !

Dupa cele intamplate, ajunsesem sa nu mai am incredere in logica mea ! -Credti-ma, am consultat o groaza de mecanici si majoritatea mi-au spus ca am pus ulei subtire.....

I-mi aduc aminte ca la momentul cand am facut distributia un mecanic "junior"  mi-a   spus ca a vazut cam mult ulei la turbina" -dupa aceea am inceput sa le pun cap la cap ....eu fiind cam novice in diesel-uri !

Cred ca am povestit mai mult decat trebuia dar, sper, din patania mea sa traga si altii concluzii !

Cu stima,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trebuie neaparat LM atunci cel 4200.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 TOP TEC de la LM e semisintetic nici vorba de sintetic la LIQUI MOLLY. Numai uleiurile cu denumirea SYNTHOIL sant sintetice cu baza majoritara PAO pe site-ul LM se selecteaza limba germana si in meniu apare selectorul VOLLSYNT si. TEILSYNT.

Deci ca o concluzie singurul 5w40 de la LM cu PAO e Synthoil High Tech 5 W-40

LM TOP TEC e semisintetic SYNTEZE TEHNOLOGIE, la fel de semisintetic ca si Aral sau Castrol

 

Ptr ca sa faci treaba buna, recomand ce a pus mai sus si userul Octavian, adica ulei Valvoline SynPower 5w40 + 1 flacon de aditiv MoS2 de la LM !!!

 

Daca ai probleme cu turbina, de preferat sa o dai la schimb pe a ta si o diferenta de bani si iti iei de la servisurile care repara turbine  o turbina noua sau una gata reconditionata cu 6 luni garantie, sau ti-o reconditioneaza pe a ta, cu 6 luni garantie

Modificat de blaj valeriu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ati bagat in ALH vreun ulei care sa faca disparut zgomotul la pornire fara ungere...acele 2-3 secunde ? Stiti despre ce vorbesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Exact de acel zgomot fug si eu ca ma termina. Eu am schimbat multe uleiuri ( marci, vascozitati ) in cautarea uleiului cu care sa nu se auda bataile de la rece dar sa fie silentios si la cald. Cu Castrol Edge 5w30 am scapat total de bataile de la pornirea la rece, chiar zgomotul motorului la pornire si imediat dupa era sublim, dar la cald motorul capata o tacaneala si, chiar, la urcarea unei pante, asa, din scurt, aparea o bataie similara cu cea de linie ( biela ) de la vechea Dacie, motiv pt care am schimbat uleiul dupa nici 200 km. Am pus apoi Eneos Hyper Premium 5w40. Cu acesta, nu batea nimic la rece, poate putin mai zgomotos decat normal la cald dar, l-am procurat f greu si, in momentul cand l-am schimbat, dupa 6500 de km avea vascozitatea apei de la robinet ( asa se si auzea in vasul in care i-am dat drumul si la cate uleiuri de motor schimb eu mi-am dat seama imediat ca ceva nu e in regula) asa ca i-am zis pas si la asta. Au urmat 2 schimburi de Castrol Edge 0w30 si respectiv 0w40 cu rezultate dezamagitoare. In prezent rulez cu LM Top Tec 4100 5w40 cu care motorul e cel mai silentios din toate la cald dar bineinteles ca bate la pornirea la rece ( am mai avut un schimb cu el in trecut ). Mai mentionez si un schimb ( chiar 2 - cu el in motor am cumparat masina) cu Castrol Edge Turbo Diesel cel cu dop negru versiunea veche fara titanium care era zgomotos si la cald si la rece. 

    In concluzie sunt in cautare ... si astept si eu pareri/sugestii.

Modificat de Radlog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu un Ravenol/Motul/Repsol.

Eu folosesc Repsol Elite 5W40 si sunt multumit(uleiul recomandat de Seat/posed Seat Leon 2/2008)dar Repsol am folosit si pe Octavia care am avut o(ALH).

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!