Jump to content

Ulei pt ALH.


Northman
 Share

Postare recomandată

o sa incerc sa bag liqui moly 5w40 top tec 4100 ravenol 5w40 sau mobil1 5w40 , a mai folosit vre-un coleg aceste sortimente de ulei ? si daca a avut consum de ulei , cam cat ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu orice ulei iti va consuma, Turbina nu e singurul loc pe unde poate sa consume ulei un motor. Mergi pe ravenol VPD, la unele motoare le mai scade consumul. Dar sa il schimbi la 10.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In urma parerilor din acest thread, am trecut si eu recent de la Castrol Magnatec Diesel la Motul X-Clean.

Ceva nu e in regula deoarece motorul se tureaza mai greu si e clar mai zgomotos in sarcina. La relanti pare sa fie aproximativ la fel, poate ca o idee mai bine.

A mai patit cineva chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cand am trecut de la Castrol Edge 0W40 la Motul X-Cess 5W40 motorul a devenit mai zgomotos. Nu am rezistat mai mult de 2000 de km cu el si am trecut inapoi la Castrol si totul a revenit la normal.

Modificat de Radlog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cred ca o sa fac si eu daca nu se schimba treaba. Sub 2000 de ture e decent ca zgomot/comportament, insa peste parca merge infranata comparativ cu ce era inainte. Iar zgomotul, chiar daca e infundat este clar mai tare. Cu castrol, sunetul era mai metalic intradevar, insa se tura mai usor si nu era foarte zgomotos decat de la pragul de ~3000RPM.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trecut de la Aral 5W40 la Motul X-Cess 5W40(made in France nu Italy) .

Diferenta de la cer la pamant in favoarea Motul. Zgomot mult mai mic pe toata plaja de turatii.Urmeaza sa verific nivelul dupa 5000km

Ma declar multumit de Motul pana acum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai rulat putin cu uleiul asta - Motul X-Clean - si pot sa spun ca dupa ce uleiul ajunge la 90 de grade e mai ok, insa in general cand motorul este mai rece (in ultimele dimineti au fost ~ 10 grade) si motorul se tureaza foarte greu, parca e infranat.

Cred ca am gresit cand am ales sa iau X-Clean in loc de X-Cess, insa ma gandesc ca daca la 10 grade face asa, oare cum o sa fie la -10.

In orice caz, cred ca o sa incerc cu un X-Cess sau revin la Castrol dupa 10k km cu asta.

 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este imposibil sa fie atat de mare diferenta de la X-Cess la X-Clean... Nici daca faci trecerea de la 5w40 la 10w40 nu are cum sa se simta diferenta in mersul motorului (referitor la performante, cu siguranta ca zgomot la rece sau din alte puncte de vedere este o diferenta). Ce zici tu ca se tureaza motorul greu cu siguranta ori este alta problema ori  doar ti se pare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta pe care am simtit-o este intre Castrol Magnatec Diesel si Motul X-Clean. Mi-a placut mai mult Castrolul, cu ala era mai free-revving chiar si la temperaturi mai scazute. Motul se comporta la 15 grade cum se comporta Castrolul la 5. Cand uleiul ajunge la 90 de grade, cu Motul e mai silentios, mai rotund in functionare totusi, iar diferentele intre Castrol/Motul sunt destul de mici.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La recomandarea colegului @EEXCALADE am incercat in alh-ul meu valvoline synpower 5w40. Momentan am in jur de 7000km cu el si inca se mentine bine. Cam pe la km astia, motulul x-cess folosit inainte incepuse sa isi dea duhul si motorul devenise galagios. Valvoline-ul este ok si ca pret si ca si calitate, iar de contrafacut nu am auzit sa fie cazul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca toate ulei-urile vandute in RO pe la 7000km isi cam da duhul. Daca mancarea care ni se vinde e vai mama ei de ce la ulei ar fi alta regula :P

Eu nu schimb decat la max.10000km.  Acum depinde de motor,stilul de condus,uzura motor,etc. Am mers cu Aral(asa a venit masina din fabrica) ani de zile dar ultimul pe care l-am pus la 7200km parca nu exista in motor. 

Ramane de vazut dupa mai multi km ,acum nu am decat 2500km facuti cu el.

Modificat de daniel80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/29/2017 at 0:57 PM, daniel80 said:

Eu am trecut de la Aral 5W40 la Motul X-Cess 5W40(made in France nu Italy) .

inseamna ca ai nimerit un bidon foarte vechi. De 2 ani Motul a mutat productia mai multor tipuri de uleuiuri  la fabrica din Italia. In franta nu se mai face momentan decat gama Specific si inca cateva . La uleiurile cu cerere mare (xcess, xclean, etc) au mutat in Italia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ce vine in Ro prin importatorul oficial si cele neoficiale, este Italia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update despre Motul X-Clean. Am facut 1000km cu noul ulei si parca s-a mai asezat, in sensul ca zgomotul la rece s-a mai diminuat si in special cand ajunge la temperatura optima se tureaza destul de usor cu mai putine vibratii resimtite la relanti. Sa vedem si consumul cand o sa vina schimbul la anul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice ulei nou face motorul mai silentios, ideea e ca dupa 7000km. cum se manifesta si cat consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, doar ca in cazul meu, in primii km motorul era mai zgomotos la rece decat cu vechiul Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am pus Ravenol VMO si sunt multumit. ( GOLF 4 ALH - 268K ) 

Trebuie sa fac schimbul iar si am pus ochii pe acest ulei : http://www.autokarma.ro/producatori-piese-auto-volkswagen/piese-auto-universale-ulei-motor/ulei-motor-5w40-5l-g-052-167-m4-volkswagen

 

Ce parere aveti ? OEM = CASTROL ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Revin cu feedback. Am pus Motul X-Clean vara trecuta si dupa ~6000km nivelul e la fel pe joja. Imi place si cum suna motorul la pornire si in sarcina, per total un ulei bun.

Comparativ, Castrolul Magnatec s-a dus in 10k km (un an) de la nivelul maxim pe joja pana aproape de minim.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Am un Golf 4 1.9 TDI, ALH, din anul 2000, cu 310.000km in bord. Anul trecut am pus Castrol Magnatec 10w-40, din ce s-a discutat pe forum si din ce am mai auzit, uleiul Castrol nu mai e ce a fost. Drept urmare vreau schimb "reteta" si sa pun Liqui Moly insa nu stiu pe care sa il aleg:

a) Liqui Moly Leichtlauf cu MOS2 10W-40

b) Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40

c) Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30

Eu as alege LM Top tec 4200 insa nu sunt asa de sigur daca se mertita sa dau atatia bani pe el (~230-250 lei), ce ziceti?

P.S. Fac undeva la 10.000km pe an cu masina (mai mult circul in oras), daca aleg LM Top Tec 4200 si il schimb odata la 2 ani, e bine?

Modificat de iAlec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se recomanda a fi schimbat la interval de 1 an, in special ca circuli doar in oras. 

In ALH merge mai bine 5W40, nu 5W30. Eu am pus Motul X-Clean, dupa Castrol si chiar este bun. Silentios, iarna se incalzeste destul de repede, iar de consumat nu-l consuma deloc. Il gasesti la 160RON, sticla de 5L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grandtourismodiesel

@iAlec , Alege Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 sau Valvoline Xtreme MST C3 5w40

Filtru ulei Knecht Mahle OX143D

Uleiul il schimbi la 1 an de zile, cu tot cu filtru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu ALH are 505.000 Km in bord reali. Folosesc de vreo 60.000 ....70.000 km (nu mai stiu exact, trebuie sa ma uit in carte) doar Ravenol 5W-40 (Castrol original pentru cine cunoaste), cand VPD...cand VMO, n-am nimic de reprosat pana acum. Consumul la motorina parca e mai redus. Motorul e silentios...suna bine. Am fost tentat sa mai incerc si altceva dar daca acesta e ok nu schimb. Cand am luat masina din Germania (pe la 314.000 Km) am pus Castrol (BP adica)......5W-40...doar odata parca 10W-40. A mers bine si cu Castrol...dar dupa vreo 2000...3000 Km nu mai suna asa bine motorul. Masina e de aproape 10 ani la mine, n-am ce ma plange, daca nu era buna clar nu mai era la mine. As avea nevoie de una mai mare dar as vrea tot cu ALH, ceea ce nu se mai fabrica din cauza vrajelilor cu norma euro. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine a avut si Ravenol si Liqui Moly in ALH ? As vrea sa stiu daca sunt diferente intre ele la comportament. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am avut si eu ca tine tot Castrol si dupa am trecut pe Motul X-Clean de care sunt multumit. Sunetul in functionare este mai rotund, mai atenuat, nu consuma uleiul, iarna pornirea se face mai usor comparativ cu vechiul ulei. Cred ca majoritatea uleiurilor de calitate se pot pune fara grija in ALH, care este un motor foarte putin pretentios, diferenta dintre ele fiind relativ mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!