Jump to content

Probleme mici si enervante


bogdanc
 Share

Postare recomandată

E clasica problema a superbului berlina: uzura/intreruperea manunchiului de cabluri ce controleaza mecanismul de deschidere/inchidere al portbagajului.

 

Se inlocuiesc cablurile ce duc la portbagaj. In reprezentante, operatiunea e o banalitate. In alte service-uri s-ar putea sa invete pe masina ta. Tu decizi unde o duci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: incearca sa memorezi pozitia ta sau a sotiei pe butonul 3 de exemplu, si vezi daca se intampla la fel. Butonul 1 stiu ca este default - atunci cand deschizi masina de ex, si scaunul nu se afla pe setarile de la 1, va reveni singur imediat cum deschizi usa. Pana acum nu am avut probleme cu scaunul electric, dar masina (din fericire pentru acele motorase care nu sunt foarte mari) este condusa doar de mine - implicit scaunul nu se prea misca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu ceva neplaceri cu reglajele/memoria scaunului electric de la sofer.

 

astfel:

Pe tasta 1 imi setez si memorez reglajul scaunului - pentru mine

Pe tasta 2 setez si memorez reglajele scaunului - pentru consoarta.

 

Cand trec din 1 in 2, scaunul se duce perfect in pozitia dorita de ea.

Cand revin eu la volan si trec din 2 in 1, revin oglinzile, inclinarea spatarului si reglajul lombar, dar scaunul coboara pe inaltime doar jumate din cat ar trebui.

 

Pe scurt - eu conduc "pe podea", ea conduce "sus ca sa vada". De pe podea pana sus, merge perfect scaunul, cand ii cer sa revina in pozitia mea, revinde doar jumate din inaltimea dorita, restul trebuind sa manevrez eu din reglaj.

 

Aveti ceva idei ? Solutii ? A mai patit cineva ?

Fiecare cu cheia lui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am si eu ceva neplaceri cu reglajele/memoria scaunului electric de la sofer.

Fiecare cu cheia lui ?

 

Nu. Aceeasi cheie.

 

O sa incerc sa-mi setez reglajele mele pe "3"

 

@75NOR: incearca sa memorezi pozitia ta sau a sotiei pe butonul 3 de exemplu, si vezi daca se intampla la fel. Butonul 1 stiu ca este default - atunci cand deschizi masina de ex, si scaunul nu se afla pe setarile de la 1, va reveni singur imediat cum deschizi usa. Pana acum nu am avut probleme cu scaunul electric, dar masina (din fericire pentru acele motorase care nu sunt foarte mari) este condusa doar de mine - implicit scaunul nu se prea misca.

Face sens ce spui. Butonul "2" functioneaza perfect, scaunul revine exact pe setarile ei, testez pe butonul "3" reglajele mele.

 

Apropo de motorase, le-am vazut cand mi-au schimbat scheletul metalic de sub sezut: sunt 3 motorase, toate Bosch si sa stii ca sunt destul de solide si robuste, ca niste cilindri, cat pumnul de mari in diametru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: ceva similar din ce spui tu am intalnit la scaunul meu cu ceva timp in urma cand incercam diferite reglaje (pozitii). Dupa ce schimbam pozitia si apoi apasam pe butonul 1, nu revenea in totalitate la pozitia memorata. Mai apasam inca odata pe buton si scaunul mai efectua mici corectii. Deci erau necesare 2 apasari consecutive pentru revenire la reglajul memorat. Apoi am observant ca lucreaza corect, oricum nici nu l-am mai "plimbat" foarte mult de atunci.

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hai ca am mai descoperit o chestie enervanta: greierasi in capacul cotierei centrale, cand nu tin antebratul pe ea.

 

Eu o tin in pozitie - maxim inainte, catre schimbatorul de viteze si ridicata la "primul dinte".

 

Am descoperit ca daca nu tin cotul pe ea si merg pe zone cu denivelari, asfalt plombat incepe sa zornaie capacul cotierei, de fapt chiar inauntrul lui "dublura" partii care culiseaza.

 

Intrebarile sunt:

1 -  A mai patit cineva ?

2 - Cum se poate rezolva? Se poate demonta dublura aceea pentru a rezolva cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Later news flash: am mutat cotiera pe culisa, de la maxim inainte, foarte putin catre inapoi, cat sa treaca de punctul ala de cursa maxima inainte. Evident....au disparut greierasii. Pentru moment am rezolvat-o, e clar ce e ceva ce se declanseaza la capat de cursa spre inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Combi cu haion electric - s-au umplut bratele (motoarele care deschid haionul) cu vaselina/ulei.

 

ma gandesc ca s-a ciupit ceva garnitura si se prelinge din maglavais, si cred ca problema a fost accentuata de caldura.

 

nasol e ca sunt murdare absolut simetric.

 

masina e in garantie, cred ca ma duc sa ma fac de un schimb de motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

What?

Eu am desfăcut așa ceva bucățele și nu cred că am găsit în ele mai mult de 1 deget de vaselină. Sunt niște șuruburi luuuungi care, acționate de niște motorașe, împing/trag niște piulițe, altceva nimic.

Sunt curios. Poți face te rog 1-2 poze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Inca o "noutate" - dar e vina mea nu a masinii.

 

La revizia de 30k nu am fost atent si am acceptat sa imi puna filtru polen fara carbune activ. M-am gandit ca nu e nicio diferenta fata de cel normal.

 

Mare tampenie: dupa 5k rulaj, a inceput sa se simta in masina  - cand folosesc recircularea, sau cand e masina in marsarier - un miros intepator, de imbacsit.

 

Am scos filtrul de polen: Bosch, made in Germany. L-am suflat cu aer se simte la mirosire ca materialul are un vag miros.

Am facut un tratament al instalatiei de climatizare cu un aparat special, cu ionizare. A fost ok maxim 1k rulaj, dupa care a revenit problema.

 

Am ajuns la 37k si nu mai rezist nervos cu mirosul ala (repet, doar la recirculare, sau marsarier - cand trage aer din masina)

 

Maine ma duc sa-mi cumpar un filtru cu carbune activ si mai fac un tratament cu ionizare.

 

M-am "ieftinit" de 60Ron, asa ca voi iesi mai scump per total, socotind ca schimb acum filtrul. Invatatura de mine. Macar sa rezolv problema

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai tin minte ce s-a schimbat la prima revizie (parca nu a fost inlocuit filtrul de polen), dar am observat aparitia aceluiasi miros de care spui tu dupa 5-6000 km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai observat dupa revizie aparitia mirosului intepator/de imbacsit + umed, e clar: s-a schimbat filtrul de polen si nu s-a pus cu carbon activ. 

 

Spun asta pentru ca la revizia de 15k am pus tot cu carbon activ, ca de fabrica, iar la 30k am pus fara carbon activ si s-a simtit imediat diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Later update:

Am cumparat un filtru polen Mann cu aktiv charcoal (55ron), Made in Germany. 

L-am montat sambata si am facut din nou, o ionizare de 30min. Ieri am facut un drum de 300km si e ok deocamdata, nu se mai simte deloc imbacseala.

 

Ce am remarcat: textura total diferita a materialelor filtrelor:

Mann cu carbune activ - material mai moale, gen fibre bumbac - poate nu e cea mai fericita exprimare...

Bosch fara carbune activ - material foarte dur, rugos, pare a fi o substanta negricioasa rugoasa impregnata pe filtru - in procesul de fabricatie. La mirosire se simte puternic mirosul de "ud,imbacsit,chimic"

 

Foarte ciudat, mai ales ca pe ambele filtre Mann si Bosch scrie Made in Germany...

 

Ma rog, sper sa ajute pe cineva patania mea, nu merita sa faci rabat la calitate, pentru cei max 50Ron diferenta intre filtre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am uitat in cartea de service: nu e bifat ca schimbat filtrul de polen.

Am optat pt intervalul flexibil si mai am vreo 2x mii pana la urmatoarea revizie, deci mai am ceva de asteptat daca nu ma hotarasc sa-l schimb intre timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cati km s-a cerut la service pentru schimb ulei ? Doar de curiozitate....

 

Ref la filtru, il poti verfica foarte simplu, e sub torpedo, dureaza 5 min sa ajungi la el. Il scoti afara si-l mirosi :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Setarea initiala era pe interval fix desi cartea imi recomanda flexibil. Dupa o consultare cu service-ul am facut prima revizie pe la 18 mii (pt ca 15 mii m-a prins in concediu departe de Romania) si am setat apoi intervalul flexibil. Pana acum maxidot-ul imi cere la fix 2 ani si 30 mii km de la ultima revizie. Urmaresc sa vad daca in timp mai scade distanta.

De vreo cativa ani am cam renuntat sa mai mesteresc pe la masini chiar daca asta presupune doar cateva suruburi. Asta a fost si unul dintre motive pt care am vrut masina noua. Totusi poate imi fac curaj prin primavara sa-l verific si poate sa-l si schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distanta la care "se cere" masina la schimb ulei este data de monitorizarea unui cumul de parametri: cate porniri/opriri, mers coloana, acceleratii bruste, drumuri scurte, cat s-a mers cu masina turat pe distante luni, etc.

Teoretic, se cere la interval maxim, 30 000, daca se merge linistit in extraurban :) De acolo scade in jos.

 

De asta eram curios....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu toate acestea, de aceea am facut precizarile. Pana acum se pare ca am rulat in "parametri normali".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am observat ca parbrizul era spart, asta in conditiile in care aseara cand am parcat-o (pe strada ce e drept), parbrizul era intreg. Il voi schimba pe casco. Intrebarea este daca cumva se poate upgrade la parbriz incalzit? Ce trebuie modificat la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand climatronicul, cu unul cu buton de incalzire parbriz, apoi un releu , siguranta aferenta si instalatia electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spritul de la stergatoru' din spate. Facut contra naturii. Si gravitatiei. Si se porneste stergatoru' inainte sa vina apa. Oare francezii si suedezii(poate mai sunt si alte exemple) s-or fi inselat  atat  de tare incat  au integrat spritu' in stopu' suplimentar de pe hayon a.i. apa sa curga firesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza unde e pus spritul,  conteaza sa fie instalatia amorsata astfel incat sa stropeasca din prima.

 

Am Octavia 2 cu spritul in bratul stergatorului si stropeste instant, inainte sa plece stergatorul (care are si o mica intarziere)

Am Octavia Tour Combi cu spritul in stopul suplimentar si pana vine apa , stergatorul face o tura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: pentru toate filtrele recomand MANN sau MAHLE. De asemenea, Mahle se afla si in cutiile de filtre OE (cel putin pentru Superb, verificat vara trecuta) cu exceptia filtrului de aer (este o marca care nu se comercializeaza AM, probabil face doar pentru ambalare OE).

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cutiile de OE e un amestec de filtre. la aer Filtron polonia, polen de la valeo si micronair Corteco, ulei mann si mahle, combustibil mann si mahle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual niste filtre curatate cu aer comprimat puse in cutii de carton cu sigla OEM. Se intampla asta la dealerul local din CT, care iti flutura cu pompa piesele de o originalitate dezarmanta. Pentru acest motiv am stat langa ei si nu am gresit  :ceuameni:  .

Pretul pieselor te facea mai sa crezi ca sunt si de calitate, iar disparitia dealerului AG de pe piata a fost una mai mult decat naturala, prin auto extinctie. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!