Jump to content

Discuri frana - probleme


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Daca problema este in alta parte decat a calitatii discurilor de frana si a placutelor poti sa le sfintesti si-n manastire ca tot nu rezolvi nimic. Sunt la a treia pereche de discuri in ultimii 15 mii de km si crede-ma ca nu discurile sunt problema ci una sau toate din urmatoarele: fuzeta, rulment, butuc, etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se pare ca am rezolvat problema. Cel putin temporar. Discul din stanga, la o examinare mai atenta, avea acel sanfren la interior unde ar fi trebuit sa se centreze pe butuc, la o cota mai mare si un unghi gresit. Discuri aftermarket ce sa-i faci. Pe dreapta, aceeasi problema, dar nu atat de accentuata.

Am cumparat 2 discuri noi, originale si au costat 450 de ron. Franarea s-a imbunatatit considerabil, probabil datorita materialului de calitate. Va sfatuiesc sa folotiti pasta ceramica la montaj.

Multumesc pe aceasta cale colegului korovesid pentru ajutorul acordat in rezolvarea problemei. :rolleyes:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi_dumitrescu

acceasi poblema si la mine , sunt la al doilea set de discuri ]

la mine bataia apare doar la franari usoare

am pus discurile pe coimparator si unu aveea 0-0.10

si celalat 0-0.20 si l-am rectificat pe alal bataia ceea micuta inca nu a disparut dar s-a mai diminuat un pic

astept parerile celorlati colegi care au mai avut problema asta si modul de rezolvare

am schimbat doar discurile se poate sa fie si din cauza placutelor

fraanrease face la viteza mica ceva in genul valurilo la viteza mai mare nici o problema

astept pareri si concluzii

multumesac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema pe care v-am expus-o mai devreme trepidatii la volan, in pedala.....am dus masina la service a pus comparatorul pe discuri...cel din dreapta OK cel din stanga abatere 0,23 mm...s-a dat jos discul si s-a masurat butucul, surpriza abatere de 0,20 ....prin urmare am luat butuc bineinteles si rulment 340 butucu 130 rulmentu 60 manopera...s-a rectificat si discul pe partea resp. avea deja o abatere mica incepuse sa se ovalizeze

Deocamdata masina merge ca noua. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am aceasi problema. Discuri noi de 3 saptamani si tot vibreaza. Am pus comparatorul pe ele dreapta OK , stanga 0.02 . Placute noi , toate la directie sunt noi... am investit serios in ultima perioada. Aveti idee ce ar putea fi ? Mentionez ca imi vibreaza intre 120-80 KM/H. Exemplu. De la 160 apas frana sa reduc viteza(nu frana puternica) pana ajunge viteza la 110 totul e ok ... de acolo incepe sa vibreze destul de tare .. pana la 80 km/h . Rotile sunt echilibrate .. le-am echilibrat de 3 ori , pe 3 aparate diferite.sunt ok , geometria rotilor e si ea facuta. Am mai observat ca totusi daca franez tare ... nu mai vibreaza .. :icon_thumright: . Sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce discuri ai pus ? Discurile au un sanfren in partea unde se fixeaza pe butuc. Acel sanfren trebuie sa fie la cota cu buza de pe butuc cu o abatere de aproximativ +- 0,05. Practic discul poate sa nu se fixeze concentric pe butuc, gaurile pentru prezoane ii permit deplasarea, si-atunci pot dezechilibra intreg ansamblul butuc-disc-roata sa-ti dea bataia aia.

Esti sigur ca ai curatat bine inainte de a monta discurile noi butucul, bolturile de la etrier si etrierii de frana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile sunt Brembo iar placutele nush .. o firma vai de steaua ei .. nu mai cumpar niciodata asa ceva. A fost curatat fffff bine si au fost montate corect. .. Am incredere in mecanic. Aseara de draci si de nervi am iesit din oras .. pe un drum cu asfalt bun .. si am inceput 140 - 0 140 - 0 de muuulte ori .. frane bruste .. si puternice .. de imi mirosea a placute in masina .. pe jante nu puteai sa pui mana .. de fierbinti ce erau.Franele nu mai tineau .. pt. ca se incinsesera discurile .. corect .. dar azi ? De ce nu mai tin ? S-a intamplat ceva cu placutele ?Nu mai am frane .. tin foarte foarte slab .. trebuie sa apas pedala tare .. iar eu inainte trebuia sa apas foarte incep frana , ca altfel dadeam cu capu de volan. Ce s-a intamplat cu franele mele ? Deja mi-e scarba de toti mecanicii atotstiuitori .. care nu au chef de treaba .. pur si simplu dau din umeri si zic ca nu stiu ce are .. si atat. Serios ca o arunc in rapa .. urmariti va rog stirile zilele astea ca o sa vedeti o masina cazuta in rapa la Tulcea. M-am saturat. 30 de milioane bagati in ea si degeaba .. nimeni nu stie ce are .. nimeni nu isi da interesul.Am mai observat ca atunci cand franez brusc .. tare .. nu vibreaza nimic... sa dau vina pe placute ca nu s-au tocit uniform ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate e de la placutele alea `vai steaua lor`

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai copt placutele si fiind de proasta calitate nu si-au mai revenit deloc. practic e ca si cum ar fi din sticla acum si nu mai au frecare cum trebuie.

de ce nu pui niste placute ferodo? la discuri brembo, merita.

ps. sunt cumva placute ecologice? pt ca am ami auzit cu stupoare pe aici si prin alte parti, sfaturi pt discuri bune cu placute ecologice, care sunt niste glume sinistre la adresa franelor.

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil n-ai bagat 30 de milioane in discuri si placute. Oricum, si eu am cheltuit multi bani pana sa ajung sa spun gata cu piesele proaste.

Cred ca asa cum spune colegul c6t9 ai reusit sa aplici un tratament termic de solidificare al placutelor si acum au ajuns sa fie prea dure si de-asta nu mai ai frane. Sa nu mai mergi mult asa pentru ca o sa-ti termine rapid si discurile.

Placutele ferodo sunt relativ ok, dar sfatul meu ar fi sa faci rost de un VIN de la o masina mai veche de 8 ani si sa te duci la reprezentanta sa-ti cumperi discuri si placute originale. Placutele nu stiu cat costa, dar discurile costa 450 de ron setul. Foloseste pasta ceramica la montaj pentru ca ajuta la transferul de caldura dintre disc si jante si dintre disc si butuc-rulment-fuzezta si astfel se racesc mai repede. Impiedica si formarea ruginii.

Curata bolturile cu hartie abraziva cu granulatia de 800 ca sa nu distrugi stratul de crom, pune pasta si pe bolturi inainte de a le monta la loc. Mergi usor 300 de km si-ai sa vezi ca scapi de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt ecologice ... dar chiar habar nu am ce firma sunt .. oricum nu mai cumpar asa ceva niciodata .. am ramas fara frane .. super .. pai daca plecam sa fac Transfagarasanu ? ce faceam ? Il coboram cum ? :mop:) pana la tulcea veneam fara frane. Imi voi lua un alt set de placute .. Ferodo Premier de data asta .. dar sper sa nu aibe nimic discurile .. si sa termin odata cu balciul asta .. sa fie doar din cauza placutelor .. cu care apropo ma voi duce si i le voi da in cap celui de la magazinul de piese auto .. care mi le-a recomandat .. cert este ca nu prea mai aveam bani atunci .. investitia s-a ridicat la 30 de mil .. chiar nu mai aveam bani .. si mi-au convenit la pret si uite unde s-a ajuns.O sa incerc sa imi schimb placutele cu unele adevarate .. si o sa incerc sa fac rost de 2 roti fata de la cineva cu aceasi dimensiune si fara probleme la masina .. sa fac o proba cu alte roti.. sa vad ce se intampla vibreaza sau nu ? Toti zic ca e posibil de la cauciucuri sa fie .. in fine. Abaterea aia de 0.02 la discul de frana stanga sigur s-a marit dupa aseara .. Altceva pot sa pateasca ? Discurile nu s-au facut mov .. sau violet cum se zice ca se fac la o incalzire excesiva .. par ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Nu stiu daca e bine sa postez aici, dar nu stiu de la ce este eroarea care mi-a aparut azi in bord "CHECK BRAKE PADS".

Cum s-a intamplat ? Am trecut peste un sant de 1-2 palme latime, sant ce taia strada pe lat, iar in 5-10 metrii s-a aprins martorul acela rotund din centru, care are cate un segment curbat in stanga si in dreapta. Stiu ca este de la frane.

Eroarea sa fie de la senzor sau de la placutele de frana? Ce-i drept e ca nu am le-am schimbat nici discurile nici placutele. Discurile au cam 1 mm adancime, iar placutele au grosimea de 3-4 mm.

Santul ala sa-mi fi afectat ceva sau a coincis eroarea cum ca trebuie sa schimb placutele si s-a intamplat sa-mi apara la cateva secunde dupa ce am trecut de sant ? :offtopic:

Mai pot merge cu eroarea asta. Se poate reseta sau e permanenta din senzor si se reseteaza automat la schimbarea placutelor cu senzor cu tot. La VW SHARAN cineva si-a schimbat placutele, dar eroarea ii apare mereu la punerea contactului si in mers.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

3-4mm e cam putin ,parerea mea ,dar daca ti-a aparut exact cand ai dat in groapa e si posibilitaea sa-ti fi iesit mufa sau ceva la cablu.

Verifica mufa si traseul cablului. Sterge eroarea si daca reapare schimba placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Asa m-am gandit si eu ca s-ar putea sa fie ceva de la cablu sau mufa. Nu am apucat sa verific, deoarece eram grabit sa ajung la un "gratar" :P

Totodata nu mi-a aparut imediat cand am trecut peste groapa aia, ci cam in 5-10 secunde dupa ce am trecut de groapa + un semnal sonor lung :icon_thumleft:

Oricum vroiam sa le schimb luna asta, dar au aparut niste probleme financiare grave, care nu erau prevazute :D

Sper sa fac rost de maine (cu imprumut de la mama) de vreo 200 de euro pentru placute & discuri ATE :)

Am un prieten patron la o firma de piese auto care mi le da numai mie fara adaos. Mi-a zis ca-s 675 RON toate 4 placute + 4 discuri ATE.

Este visul meu sa am ATE pe masina si totodata sunt la fel de curios sa vad cati ani ma tin. Parcurg cam 16.000-18.000 km/an :angry:

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Sper sa nu fiu off, dar ATE e tot ce foate oferi piata mai bun?? brembo nu e bun?

Probabil te tin ATE pana da rugina pe masina :icon_thumleft:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Cautam pe Google despre discurile Brembo si am gasit topicul asta :)

Cica la 10 minute dupa ce s-a oprit ploaia a aparut si rugina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa fie asa datorita faptului ca piesele sunt supuse unui tratament termic in urma caruia sunt imbogatite in carbon pentru durificarea materialului. Daca n-ar rugini ar trebui sa-ti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Maine la 3 dupa masa imi vin discurile si placutele ATE (ventilate). 680 RON - pret final.

Sunt curios daca ruginesc dupa o ploaie :D

Revin cu cateva imagini maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad choice as putea spune. M-am interesat la reprezentanta VW din Brasov, discuri pe fata (toate sunt ventilate la golf IV) costa 450 lei + 340 placutele, originale. Pentru o economie de 90 de ron s-ar putea sa-ti para rau. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

ATE nu rugineste sau ce, sunt din inox? Acel metal e polishat la maxim de placutele de frana,deci e foarte usor atacat de oxizi.

La multe masini am vazut dupa ploaie rugina pe discuri pana si la Logan ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de cand am schimbat butucul la roata numai am nici o problema. Eu am pus discuti Bosch si placute TRW sunt multumit de ele.....problema a fost ca a inceput sa trepideze volanul dupa 3000 KM si sa aud un scartait ca de metal pe metal la placuta de pe stanga unde era problema. Am masurat discurile si butucul, butucul imprima miscarea ovala la disc si implicit dupa 3000 km a ovalizat discul putin. Acu e OK nu mai am nici o vibratie in volan

Daca vibratia e numai la franare atunci e ori discul ori butucul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

In fine, dar aveti idee daca mai trebuie facuta geometria la roti dupa schimbare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se umbla (.....si nu are de ce sa umble...daca se stie ce face acel mecanic - sau nu ai avut cine stie ce doleante)

la suspensii ci doar la discuri atunci nu este necesar reglerea geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Aaa da? Am un mecanic bun. Deci numai fac geometria.

Mersi pentru raspuns.

Am gasit aici un manual destul de interesant pe net, dar nu stiu cum sa-l descarc.

VW GTI, Golf, and Jetta, Mk III & IV - Find it. Fix it. Trick it.

Poate va intereseaza. Arata cum se schimba discurile, placutele, lichidul de frana, etc.

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta

Iata si cateva poze cu ele :blah_:

fo41up.jpg

i3tncz.jpg

10wigja.jpg

Tin sa precizez ca martorul din bord mi s-a aprins datorita faptului ca firele senzorului de la placuta stanga-fata, mi-au fost tocate pana au mai ramas in 2 lite fiecare fir. Daca ma tin discurile astea 5 ani, sunt foarte multumit :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!