Jump to content

Discuri frana - probleme


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Si eu sustin ce a zis istef. Trebuie sa se schimbe instantaneu pe garantie. Cu a doua parte nu sunt de acord. Masinile nu sunt aceleasi. Masinile se fabrica pe loturi pentru diferitele destinatii. Drept dovada nici dotarile standard incluse in diferitele pachete nu sunt aceleasi. Calitatea masinilor noi cumparate de aici e inferioara celor luate din germania.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la Skoda (Auto Grup) mi-au spus ca desi masina e in garantie discurie nu au garantie pt ca am mers eu cu masina prin balti

Raspunsul corect era "Siiiiiii? :offtopic: Asta e masina d-aia de se strica daca pui apa pe ea?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calitatea masinilor noi cumparate de aici e inferioara celor luate din germania.

Despre diferente de fabricatie intre est si vest putem discuta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stiu ca au mai fost discutii pe tema asta dar am nevoie de o parere de la voi. Ieri am dat toate rotile jos pentru a verifica in ce stadiu se afla discurile de frana si placutele( pt. ca am niste trepidatii cand franez), placute fata noi, discuri bune. Discul de pe spate stanga cand il invart merge greu si se opreste la fiecare rotatie doar intr-o parte, placutele sunt foarte uzate.

Vreau doar niste pareri de-a dumneavoastra daca ar pute fi din cauza placutelor uzate s-au disc ovalizat, si de asemeni daca pot aparea erori la esp din cauza acestei roti ( mi se aprinde in mers si nu se mai stinge). Am testat si esp-ul cu o roata suspendata si merge ( clipeste martorul esp).

Sa schimb intai placutele sa vad daca mai face? Cam cat costa placutele pe spate? Dar un disc pe spate?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea de la ESP nu are legatura cu problema de la roata. Eroare de la ESP probabil ca este vreun senzor care nu lucreaza ok. Trebuie o scanare cu VagCom-ul pt asa ceva. Chiar daca franarea este afecatat, ESP-ul controleaza de cateva ori pe secunda traictoria masinii si isi reface fortele de franare sau decelerale in functia de pozitia actuala a masinii. Deci o frana slaba nu poate decat sa scada utilitatea ESP-ului dar nu va genera o eroare decat in cazuri majore, de defecte electronice.

Referitor la preturi vorbeste cu volksman aici.

@danyoan Am incercat sa incadrez problema ta intr-unul din topicurile existe deoarece sunt o multime de topic-uri deschise pe tot felul de probleme la franare. Deci vom continua discutia problemei aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca au mai fost discutii pe tema asta dar am nevoie de o parere de la voi. Ieri am dat toate rotile jos pentru a verifica in ce stadiu se afla discurile de frana si placutele( pt. ca am niste trepidatii cand franez), placute fata noi, discuri bune. Discul de pe spate stanga cand il invart merge greu si se opreste la fiecare rotatie doar intr-o parte, placutele sunt foarte uzate.

Vreau doar niste pareri de-a dumneavoastra daca ar pute fi din cauza placutelor uzate s-au disc ovalizat, si de asemeni daca pot aparea erori la esp din cauza acestei roti ( mi se aprinde in mers si nu se mai stinge). Am testat si esp-ul cu o roata suspendata si merge ( clipeste martorul esp).

Sa schimb intai placutele sa vad daca mai face? Cam cat costa placutele pe spate? Dar un disc pe spate?

Multumesc

Discul se ovalizeza datorita unei probleme de franare in cele mai multe cazuri.

O supraincazlire urmata de o racire brusca duce la ovalizarea oricarui disc metalic (probabil cele pe carbon sunt mai rezistente).

Asadar un etrier blocat sau un stil de condus sportiv combinat cu ceva balti mai mari (ati avut ploi prin zona ?) poate duce la ovalizarea discului.

Placute spate: de la 70 Ron, discuri spate de la 150 Ron setul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce apare acea trepidatie in volan la franare ? Cauzele sunt multiple : joc in rulmenti , geometrie directie defectuoasa , anvelope de calitate indoielnica , jante lovite sau ovalizate , etc. dar in primul rand CALITATEA MATERIALULUI din care sunt confectionate DISCURILE DE FRANA comercializate de negustorii din domeniu, care pe deasupra " te indruma cu un sfat avizat a tot cunoscator " !

P.S. Ma surprinde diferenta de preturi " de la noi " si cele din Germania (autoteilefritze.de ; kfzteile24.de)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.

Sunt inscris de 2 saptamani pe forum

As avea si eu nevoie de niste informatii.

Am o problema cu discul de frana dreapta fata. Am dat rotile jos ca nu am facut asta de cand am luat masina anul acesta.Dupa de le-am dat jos am vazut ca un uul din discurile de frana este fisurat.

Este necesar sa-l schimb imediat?Odaca cu el sa schimb si placutele de frana?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este deja un pericol. dar trebuie sa le schimbi ambele discuri

poti sa pui o poza sa vedem cum arata? personal nu am vazut pana acum disc de frana fisurat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am poze..

am vazut dimineatza la vulcanizare.

tre sa schimb si placutele odata cu discurile?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam de raspuns.

acum daca vreti voi... ceva sugestii imi puteti face?

ce producator de discuri si placute?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa scot din ecuatie situatia in care ai legaturi directe cu un importator de incredere, nu ramane decat sa zic ca e un risc destul de mare sa prinzi marfa contrafacuta.

Nu imi place sa fiu pesimist, dar cam asa stau lucrurile.

Iti pot recomanda Ausgburg International (langa Carrefour Militari) care, parerea mea, sunt mai presus de orice dubiu. Preturile lor la piese sunt super bune, la manopera sunt nitel cam sus, dar merge.

Si eu am schimbat acum 2 sapt la ei discuri si placute fata si am ales Lucas si una si alta.

Din ce m-am interesat, Ferodo si Brembo ar fi cele mai bune, daca sunt 100% orig., insa preturile sar destul de mult.

Eu de ex. am dat 260 RON/setul pe discuri Lucas si cele Ferodo cred ca sunt pe la 400-500 RON/setul.

Placutele au fost 145 RON setul.

Manopera montare discuri+placute = 80 sau 85 RON. Asta e f. bun pretul, insa am observat la alte operatii ca manopera e mai sus ca in alte parti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pt informatiile de pret

am cerut si eu cotatie la AUGSBURG...

tre sa bag iarasi mana in buzunar, dupa ce acum 2 sapt am schimbat distributia:D

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am un Golf IV din 2003. In ultimele 4 luni am schimbat trei discuri de frana pe partea stanga-fata. In aprox. 2000 km discul se ovalizeaza si reapare binecunoscutul tremurat de volan la franare. (Discuri frana FEBI - Made in Gernany ..... ce putin asta este stantat pe ele).

Prima oara am suspectat "originea" discurilor, lucru pe care l-am exculs dupa ce ovalizarea s-a produs de fiecare data pe aceasi parte.

Au urmat flansele din capul amortizoarelor care aveau un mic joc. Shimbat si flanse amortizoare + rulmenti (cei din capul amortizorului). Schimbat si bucsele inferioare de bascula conform principiului .... "daca tot demontam" ..... citez mecanic (noroc ca nu sunt scumpe).

Acum suspectez rulmentul cu toate ca roata nu are joc (ridicata pe rampa si tras de roata) si nici nu se aude huruit specific de rulmet uzat.

Stilul de sofat este departe de a fi agresiv.

Ma poate ajuta cineva cu o sugestie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba si rulmentul (FAG sau SKF) si curata bine si etrierul de mizerie . Burduful de protectie al pistonului din etrier trebuie sa fie in stare buna (fara fisuri de imbatrinire). Eu am pus pe fata tot Febi si pot sa spun ca sunt tzeapa . Dupa aprox. 5mii km. le-am schimbat cu Brembo si pot sa spun ca... ,,Merg! "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un disc nou e 140 de ron in reteaua bosch car service. Mi se pare ca e un fel de promotie ceva.

Discurile cu abateri de la planeitate se pot remedia insa nu-ti recomand. Iti mai recomand sa le schimbi pe ambele, iar daca placutele sunt uzate si ele neuniform sa le schimbi si pe alea. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile de frana sunt din fabrica un pic ovalizate pentru a putea departa placutele de frana. Bineinteles la tine probabil sunt ovalizate mult peste limita adminsa.

De unde ai scos asta? Placuta de frana este departata de disc sub actiunea pistonului care se retrage un pic sub actiunea fortei de frecare dintre garnitura interioara de cauciuc si suprafata cromata a pistonasului, forta aparuta la deformarea garniturii interioare la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Asa o sa fac. O sa-l cumpar.

Acum intrebarea nr.2 . E neaparat sa-l cumpar si pe celalalt sau nu?

CORECTARE

Salut. Astazi mi-am cumparat niste discuri noi. Am dat 4 milioane pe amandoua si sunt Textar. Mi-am luat evident si placute noi fata-spate care au costat in jur de 3 milioane tot Textar si doi rulmenti. Daca schimbi discul da banii si pe celalat, parerea mea. Cel putin faci o treaba ca lumea si stii sigur ca vor frana la fel. Daca zgomotul mecanic se aude rau s-ar putea "miscarea" discului ovalizat sa se fi transmis si la rulment. Asa ca ia unul de "control" :beerchug: . Nu se stie. Eu am cumparat astea de la Volksparts. Undeva in Gorjului. Toate astea de care ti-am spus au costat in total vreo 9 milioane. Dar am dat ca nu ma joc cu viata mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna, trebuie sa imi schimb discurile fata.

Acum va intreb ce recomandati? Daca iau discuri ventilate mai trebuie sa schimb ceva, merita sa pun ventilate? Mentionez ca momentan am placute ATE noi. Si daca se poate o denumire exacta a discurilor , sau a modelului.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, toate variantele de discuri pentru fata sunt ventilate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, trebuie sa imi schimb discurile fata.

Acum va intreb ce recomandati? Daca iau discuri ventilate mai trebuie sa schimb ceva, merita sa pun ventilate? Mentionez ca momentan am placute ATE noi. Si daca se poate o denumire exacta a discurilor , sau a modelului.

Va multumesc.

Cauta-ti codurile aci: http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate...e/index_en.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat dar nu ma prea ajuta. Stiam cum arata discurile si inainte:D. Sau nu am gasit ce trebuia :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca veni vorba de discuri de frana: stiti cumva care e limita de uzura (? mm) a unui disc de frana "stock" pe un Golf IV ALH?

Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!