Jump to content

Discuri frana - probleme


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Probabil ca daca schimbi totul cu brembo max si placute brembo rezista ceva mai tare.

Daca tot nu esti satisfacut, ceramica compozita :lol:(carbura de siliciu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI SERVICE, discuri aerisite si placute "sport" si ai rezolvat problema. Astea functioneaza in parametrii normali cand sunt incalzite, daca-s reci trebuie sa ai talpa mai grea (pe frana nu pe acceleratie).

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am pe masina din semnatura, placute long-life, conform carti tehnice.Au fost sch in 2005` si pina azi sint 4 ani. in acest timp a facut 70000km, de 2 ,5 ani, e la mine.Fata de alte G4, frana mea este mai, ineficienta, in sensul ca forta de apasare pe pedala, este mai mare.Am controlat servo, este OK. Oare e nevoie sa sch placutele, pt ca au devenit "sticloase" ?

Am si o usoara oscilatie a pedalei de frana, dar la viteze mici, tre sa strunjesc discurile.Eu din ce stiu, discurile trebuie sa aiba o usoara ovalizare casa indeparteze placutele, dupa franare.. Poate asta era valabil, numai la Dacia. Va rog sa imi zice-ti, ce ovalizare este admisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Grosimea discurilor nu trebuie sa fie sub minimul specificat de producator - 18mm.

Despre ovalizare, nu am mai auzit pana acum, nu cred ca trebuie sa existe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Misule, sa nu cumva sa-ti vina idei sa strunjesti discurile. Insa oricum, odata ce ai batai cat de mici in pedala, mai bine schimba-le.

In legatura cu ovalizarea "necesara" de care spui, nu e adevarat. Discurile nu trebuie sa fie deloc ovalizate. Pistonasele etrierilor se retrag la primul viraj pe care-l iei, oricat de usor ar fi.

In concluzie, pune niste discuri noi ca nu-s asa scumpe si schimba si placutele alea. De preferabil ia niste placute putin mai moi daca nu iei originale din reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul in care ai batai in pedala de frana inseamna ca discurile sunt ovalizate . Remediere : schimbarea acestora . Nu va jucati cu franele si directia ca va puneti viata in pericol. Si la verificare daca ai un bec ars sau ceva probleme minore mai trec cu vederea dar daca sunt defecte la frane si directie nu discuta nimeni cu tine pana ce nu le rezolvi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinuta mea are 193 k in prezent, la 185 i-am schimbat rulmentul dreapta fata personal, doar pentru presarea rulmentului in fuzeta m-am dus la un service cu presa. Pe partea stanga, i-am lasat pe cei de la service sa schimbe rulmentul din lipsa de timp.

Inainte de schimbul de rulmenti nu mi-a facut probleme, dar dupa a inceput sa strice set dupa set de discuri de frana. Sunt la al treilea set in ultimii 10 mii de kilometri. Fiecare set tine maxim o mie sau 2 de km pana sa apara efectul de "ovalizare".

Am masurat abaterea ambelor discuri cu un ceas comparator si pe o parte si pe alta si s-ar parea ca problema se manifesta mai mult pe dreapta, nu mai retin exact valorile.

O posibila rezolvare ar fi refacerea planeitatii discurilor si din cate am inteles, acest lucru este posibil chiar cu ele fixate pe masina, dar din cate stiu, acest lucru este posibil doar o data, iar ele nu vor mai fi echilibrate dinamic.

Ultima oara am montat discuri si placute Lucas-TRW noi, am curatat canalele de glisare ale placutelor si montajul l-am facut corect. De-atunci am parcurs maxim 3-4 mii de km.

Ca simptome, trepidatii la franare, trepidatii in volan destul de puternice si in ultima vreme, pe langa toate astea franeaza in trepte, sau mai bine zis se simte ca si cum s-ar departa putin placutele si apoi ar reveni si tot asa.

Rog pe cei care s-au mai confruntat cu aceasta problema, sa-mi spuna si mie cum au rezolvat-o si va rog sa ramanem on topic. Multumesc.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care s-a lucrat la suportii de placuta (s-a strambat sau deformat din cine stie ce motiv) cred ca problema porneste de acolo dar totusi imi pun intrebarea cum de se ovalizeaza discurile avand in vedere ca placuta ar trebui sa se uzeze prima :Driver:

In ceea ce priveste materialul discurilor va prezint cele patite de mine.

Pana acuma am rectificat 2 seturi de discuri (Bora si Sharan) ca urmare a batailor care s-au simtit in pedala (ca si cum ar fi intrat in functiune ABS-ul).

Exemplul 1(Bora): bataile au fost :0.02 (exterior) si 0.04 (interior) pe primul disc (acesta fiind catalogat OK) si 0.02 (exterior) si 0.12 (interior) mm pe al doilea (disc rau).

Exemplul 2(Sharan) bataile au fost :0.04 (exterior) si 0.08 (interior) pe primul disc (acesta fiind cu semnul intrebarii) si 0.06 (exterior) si 0.13 (interior) mm pe al doilea (disc rau).

Ambale seturi le-am rectificat pe strung (dupa prelucrare nu am ajuns la grosimea minima prevazuta pe ele, la Bora 18.89 mm iar la Sharan nu imi amintesc,astfel montandu-le inapoi).

Mentionez ca nici unul din "clienti" nu s-a plans de probleme ulterioare (e drept ca Bora a facut doar 500 km dar Sharanul are peste 25.000 km ---> deci pana acuma ar fi trebuit sa apara noi batai daca ar fi fost ceva incorect service-at.

Ce am observat ca in ambele cazuri masinile au stat parcate peste iarna fara sa fi fost miscate o perioada lunga (Sharanul in parc in Germania iar Bora in fata blocului pentru ca prietenul s-a folosit de masina de servici).

Tind sa cred ca matrialul "lucreaza" intr-un fel sau altul (zona placutelor fiind "protejata", neexpusa la dilatari si contractii precum restul)

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,in general ovalizarea discurilor de frana are legatura cu supraincalzirea discurilor sau datorita materialelor slabe din care sant confectionate.Ar trebui pe langa curatarea canalelor ptr placute sa verificati si bolturile pe care se sprijina tot ansamblul(etrierul) care trebuie sa culiseze usor,burdufurile bolturilor sa fie in stare buna si sa aiba si capacele de rigoare.Ptr demontarea lor si verificare este necesara o cheie imbus(hexagon) de 7 mm.Cat despre distanta dintre placute si discuri readucerea placutelor dupa franare se face cu ajutorul garniturilor din etrier respectiv cand pistonasul etrierului iese in afara garniturile se torsioneaza dupa care la eliberarea pedalei de frana se retrag inapoi permitand rotirea discului fara ca acesta sa fie in contact cu placutele.In plus mai este indicat sa aplicati o pasta ceramica pe placute (pe partea exterioara unde sant in contact cu etrierul)plus pe canalele pe care sa sprijina.Pasta impiedica ruginirea,lipirea si aparitia zgomotelor la franare(la noi nu prea se practica desi e un lucru ok)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica abatere de la planeitate are din fabricatie orice disc pentru a departa placutele dupa franare. Din cate am aflat, acele bolturi de care vorbesti nu se schimba la golf IV.

E posibil ca un rulment sa fie presat stramb avand in vedere ca are o latime a inelului exterior de cca. 4-5 cm ? Butucul rotii, poate avea si el abateri de la planeitate datorate uzurii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Exact la asta ma gandeam si eu. sa nu fi presat aia un rulment stramb. E singura explicatie. Doar asa butucul poate sta stramb si rapid iti fuleaza orice disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am umblat la nici un rulment, deci numai daca sau descentrat ei, de la gropi. Curind o sa dau discurile jos si sa le pun pe strung, sa vad ce ovalizare au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica abatere de la planeitate are din fabricatie orice disc pentru a departa placutele dupa franare. Din cate am aflat, acele bolturi de care vorbesti nu se schimba la golf IV.

E posibil ca un rulment sa fie presat stramb avand in vedere ca are o latime a inelului exterior de cca. 4-5 cm ? Butucul rotii, poate avea si el abateri de la planeitate datorate uzurii ?

Abaterea de care vorbiti nu prea ar trebui sa existe ,departarea placutelor se face din garniturile etrierului care au forma patrata si permit torsionarea lor la iesirea pistonului din etrier iar la eliberarea franei revin in pozitia initiala,asta din cate stiu eu(no ofence).

O mica abatere de la planeitate are din fabricatie orice disc pentru a departa placutele dupa franare. Din cate am aflat, acele bolturi de care vorbesti nu se schimba la golf IV.

E posibil ca un rulment sa fie presat stramb avand in vedere ca are o latime a inelului exterior de cca. 4-5 cm ? Butucul rotii, poate avea si el abateri de la planeitate datorate uzurii ?

Cat despre posibilitatea ca un rulment sa fie presat stramb e cam mica,totusi latimea rulmentului este de 40mm si e cam greu sa fie presat stramb in fuzeta,cat despre butuc nu prea are de unde sa aiba uzura,eventual daca rulmentul are joc ar fi o posibilitate.O zi bun, poate v-am putut fi de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si eu sint de aceeasi parere,nu ai cum sa bagi efectiv acel rulment stramb. Sunt niste materiale foarte dure cu toleranta mica care nu cedeaza foarte usor daca faci o greseala.

Cat despre faptul ca discurile au o abatere de la planeitate intentionata mi se pare o aberatie. Si si daca ar fi cazul ,s-ar uza aplaneitatea aia in primele mii de km.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ii ca daca etrierii sant ok, trebuie cumparate niste discuri bune placute la fel, va zic ca is patit si eu cu discuri ieftine, facut putin rodaj si nu abuzezi de frane in primii 200-300km...

clar ca un rulment de 4 cm latime nu se poate baga stramb in fuzeta, sau daca cumva se reuseste performanta, se deterioreaza si nu mai merge rotund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii sunt aproape noi, i-am schimbat primavara trecuta. De-atunci am facut 12-14 mii de km. Problema a aparut doar dupa ce-am schimbat rulmentii fata. E drept ca n-am pus originali, dar nu cred sa aiba abateri atat de mari.

@korovesid, din ce stii tu se schimba acele garnituri patrate despre care vorbesti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu exista kit de schimb ptr etrier,garnituri,burduf,pistonas oricum cand demontati verificati si starea pistonasului daca are sau nu cromul de pe el sarit sau daca este intepenit,se mai intampla sa se rupa burduful de protectie al pistonasului si intra mizerie care provoaca intepenirea acestuia.In plus verificati si starea burdufurilor pe care sta tot etrierul adica cele 2 bolturi de care am mai vorbit au niste burdufuri de protectie,normal etrierul ar trebui sa se deplaseze axial cu usurinta pe bolturile respective,ptr aceasta trebuie demontate placutele de frana,dupa care se monteaza inapoi.Eventual daca va pot ajuta cu ceva eu sant tot din Bv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonasele de frana nu raman blocate, asta e sigur. O sa ma interesez daca exista kit de reparatie pentru etrier la golf. La alte masini exista.

Nu m-am uitat la locatie. My bad :icon_cheesygrin:. Eventual sa ne intalnim sa te dai o tura si sa-ti dai o parere ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat eu garniturile alea(degeaba)... tot asa fac si la mine :D

Si am schimbat si butuc si rulment si tot se ovalizeaza ... eu zic ca cel mai bine e sa mergem in dezmembrari si sa luam fuzeta cu totul :)) decat tot felul de piese facute pe vapor.

Modificat de WNS
qoute inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am un Golf IV variant tdi 101 cai 2004, la fel am avut si eu probleme cu discurile de frana trepida volanul foarte tare, le-am schimbat si am pus discuri bosch si placute trw. Am facut cca 3000 km si am din nou probleme cu trepidatiile in volan si in pedala de frana. La service au masurat butucul si au spus ca trebuie schimbat. asta inseamna si rulment bineinteles. Rulmentu l-am schimbat in toamna. intrebarea e cum poate fi butucul din moment ce in primii 3000 km nu a vibrat volanul???

M-ar interesa cat trebuie sa fie abaterea maxima masurat cu comparatorul pentru butuc si pentru discuri????

M-as mira sa fie butucul..... :))

In rest nu vibreaza masina deloc....

Astept pareri si informatii

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrebarea asta iti pot raspunde eu pentru ca m-am informat. Abaterea butucului trebuie sa fie foarte mica, de ordinul sutimilor, valorile exacte sunt date in manualele de reparatie ale fiecarui model si marca in parte. Am manualul de reparatii pentru golfIV/bora dar sistemul nu-mi permite sa deschid fisierul pdf si sa-l vizualizez fiind foarte mare.

Acea abatere maxima, daca este depasita, este transferata discului de frana care o amplifica datorita diametrului mai mare, iar atunci cand discul de frana este fierbinte datorita franarilor intense, are tentinda evidenta de a se "ovaliza" asa cum se spune in acest topic. Aici ar mai fi de adaugat faptul ca la aceasta ovalizare contribuie si calitatea proasta a materialului din care este facut discul, tratamentul termic necorespunzator, placutele de frana de proasta calitate, samd.

Personal o sa schimb ambii butuci precum si rulmentii, discurile si placutele si voi folosi piese OEM, pentru a fi sigur ca scap de aceasta problema enervanta si periculoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat de abatere pt ca cei de la service mi-au spus ceva de genul 0,12 mm abatere si cica asta e destul .....trebuie schimbat butucul....mi se pare cam exagerat. Ce ziceti?

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, 0,12 mm la un diametru al butucului de 120 mm. Dupa ce montezi discul abaterea se amplifica cu diametrul discului nu ? Asta-ti spuneam mai sus. Poti face si un calcul simplu daca stii diametrul discului cu regula de 3 simpla :D Poate pare mica 0,12 dar......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
Am manualul de reparatii pentru golfIV/bora dar sistemul nu-mi permite sa deschid fisierul pdf si sa-l vizualizez fiind foarte mare.

Personal o sa schimb ambii butuci precum si rulmentii, discurile si placutele si voi folosi piese OEM, pentru a fi sigur ca scap de aceasta problema enervanta si periculoasa.

Instaleaza Adobe 4.0

Eu sunt de parere ca un set de discuri brembo si plecute trw,lucas nu ai treaba,atata timp cat nu abuzezi de ele din primele minute si respecti procedura de "beading in".

Si eu sunt de parere ca OEM sunt cele mai bune, dar sunt de parere ca brembo sunt destul de competenti :huh:, poate chiar mai buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!