Jump to content

Discuri frana - probleme


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Ce intelegi prin rectificarea discurilor? Cred ca trebuie inlocuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectificarea se face cu aparatul de mai jos, am vrut sa dau link ca era mai explicit dar n-am voie.

TDE – 100 este aparat de rectificat discuri de frina care ofera solutia perfecta pentru a corecta iesirile laterale si variatia de densitate. Din cauza faptului ca procesarea este realizata pe ambele parti, precizia pozitionarii este crescuta.

.: Chiptuning :.

Specificatii

Strungul:

Modificat de smok3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

As vrea sa subscriu si eu la acest topic. Am un Polo din 2007 si am schimbar pana acum 3 randuri de discuri de frana. Prima data am platit si am schimbat si placutele, apoi de doua ori la interval de 4-5 mii km mi-au schimbat pe garantie doar discurile. Toate operatiunile au fost facute la reprezentanta, iar noile discuri de frana au marca Bosch. Cele care s-au ovalizat prima data erau ATE. Sincer nu am fost de fata cand au executat lucrarea si nici nu mi-a trecut prin minte sa intreb daca ambele discuri s-au ovalizat sau doar unul. Ei au spus ca le-au schimbat pe amandoua.

Sunt disperat pt ca a aparut din nou aceasta problema si de la ultima schimbare am parcurs doar vreo 4 mii de km. Ma gandesc sa vand masina. Prima data cand s-au ovalizat am dus-o la un mecanic vestit prin Mures care dupa o frana dura de vreo 50m a zis ca s-a depus praf pe discuri si sa franez mai mult. Bineinteles ca franele mai zdravene din urmatoarea luna nu au rezolvat problema, iar acum sunt la a patra schimbare si nu gasesc cauza.

As investi in ea si 30 mil sau mai mult cum am vazut ca a facut cineva pe acest forum ca sa schimb fuzete, butuci, rulmenti, etriere dar daca tot nu se rezolva ? Arunc banii. Altfel masina merge bine si nu as vrea sa o vand.

Puteti sa imi recomandati altceva decat sa schimb aceste componente/piese si sa vad rezultatul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti , am si eu o probleme cu farnele ( nu mai au eficenta de 100% la franare , au eficenta cam 70% )( masina este cea din semnatura , cand am cumarat masina acum 3 ani am verificat franele si erau noi , totul a fost ok pana acum 3 luni cand eficeta franelor a scazut la 70%). , drept urmare am fost in servis sa verifica daca placutele de frana sunt uzate si sa le schimb daca este cazul . La servis am constata ca placutele de frana sunt ok , cei de acolo mi-au spus ca nu are sens sa la schimb ptr. ca ma mai tin vro 15 mii de km , lichidul de frana era ok , deci nu au gasit nici o problema .

Problema este ca mie tot m-i se pare ca franele nu au eficenta 100% , poate sa fie din cauza lichidului de frana care trebuie shimbat ( am inteles de la cineva ca-si pierde din "duritate " in timp si trebuie shimbat ) ?

Astept cu nerabdare orice sfat . MS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Lichid schimbat.

2.Pedala si'a modificat cursa(tine mai jos si e mai "elastica"?)..Daca da,o "aerisire" din vagcom a dat in cazul unora rezultate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat lichidul de frana (care era ca smoala ), am aerisit instalatia , etrierele , ABS-ul ( cu vag-com) , dar problema era aceeasi , cand mecanicul aude un fasait care venea de la furtunasele de la servao frana , si acolo a gasit ca era un colier rupt si pierdea presiune de la un furtun . A schimbat colierul , are presiune acum si totul este ok , frana tine super bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a monta discurile noi, butucul rotii pe care se monteaza discul trebuie curatat foarte foarte bine pana cand metalul este oglinda, apoi si discul trebuie controlat de impuritati inainte de montare. Pare simplu dar la mine au uitat sa faca asta si cu totii eram siguri ca discurile sunt strambe (Brembo). Dupa o curatare temeinica totul a mers bine. O metoda simpla de a controla daca discurile sunt strambe este sa puneti discurile unul peste celalalt. Nu trebuie sa se observe nici un spatiu intre ele. Schimbarea discurilor implica si schimbarea placutelor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzind un fasait metalic periodic, direct proportional cu viteza, am dat jos roata, am pornit masina suspendata pe cric si am auzit ca zgomotul vine de la disc care freaca la un moment dat placutele de frana.

disc nou 2,6mil....:blink:

un amic mi-a zis ca sunt strungari care se ocupa de chestia asta, adica le indreapta, aveti experienta si pareri?

in cazul meu nu se auzea nimic dar cand puneam frana volanul incepea sa data si fata masinii sa trepideze,dupa ce am schimbat disurile si placutele(abia pot sa invart rotile cu mana ,este normal?)se aude o bataie destul de tare.....habar nu am de la ce este si am numai 28 km de cand am iesit din service....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoasa din viteza ar trebui sa se invarta destul de usor.

Ca sa vezi daca sunt blocate placutele pui masina pe o panta mica si ridici piciorul de pe frana, ar trebui sa plece de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am citit fugitiv topicul si din cate am observat nu s a mai pus intrebarea la care am nevoie de raspuns. Problema e mai mult sigur ca am un disc ovalizat din cauza trepidatiilor la frana (placutele nu cred ca s au uzat neuniform, le am schimbat acum aproape un an). Stie cineva cum pot afla, fara sa merg la un service, care e discul cu pricina ? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Poti sa inlocuiesti doar unul? Eu stiu ca se vand la set...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un disc ovalizat are suprafata de franare neregulata.Cele mai "afectate" au un fel de pete,nuante de violet(hot spots) si chiar in unele cazuri au zone in care discul e rugos.In principiu,un disc bun are suprafata de franare curata si continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.As vrea o parere despre ce discuri si placute sa pun pe masina ca dupa experienta de astazi vreau sa le schimb cat mai repede posibil.Daca as alege Ferodo,sunt ok??ca am vazut ca au si pret bun.

MERSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pret la placute spate trw + discuri spate trw = 220 lei ( tot ).de la magazinul ciclop din tm am cumparat.tot de acolo am cumparat si discuri si placute trw pe fata acum vreo 2 luni si am platit 300 lei ( tot )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

am si eu aceeasi pronlema descrisa de un coleg mai sus , a 2-a pereche de discuri de frana care se pare ca s-a ovalizat...chiar azi am observat acest lucru discurile care sunt acuma pe masina nu cred ca au 1000 de km si sunt totusi ATE celelalte au tinut vreo 2000 de km si au fost brembo,mentionez ca de fiecare data s-au schimbat si placutele, cineva ceva idei ca deja m-am saturat de problema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai schimbat lichidul de frana?cumva ai etrier/etriere blocate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu o problema cu franele

se simte o vibratie in pedala si franeaza in valuri ....parca prinde, nu prinde, si tot asa ( nu e abs-ul :) )

sa fie discurile ovalizate ?

de curand am lovit o bordura , moment in care am schimbat butucul si rulmentul rotii de pe stanga. discul de pe stanga l-am dus la un strungar sa il verifice si avea o bataie ff mica pe care a indreptat-o.

am urcat toate piesele pe masina si acum am problema asta cu franarea pe care nu o aveam inainte

sa se fi deplasat/indoit culisantele de la etrier ? sau prinderea etrierului in fuzeta sa se fi deplasat ?

pe dreapta ma gandesc ca nu are ce problema sa fie, din moment ce pana atunci nu am avut probleme de franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!.De curand am operat schimbarea placutelor si rectificatul discurilor,cu ajutorul informatiilor de aici.Speram ca totul sa fie OK si sa nu fie probleme.

Placutel;e sant TRW, iar discurile le am rectificat la un strungar, pentru ca aveau uzura neuniforma +depuneri de la vehile placute+ ca am zis ca daca tot fac aceasta lucrare la frane sa fie totul nou pe acolo.Pe strungar l-am asistat zic eu ca a facut bine ce a facut ,a luat numai cat a trebuit pe fata a ramas 7,5mm iar pe fata in jur de 20,5mm carne.

Am pus sus totul am schimbat si lichidu pentru ca era batran am aerisit prin metoda clasica de doua ori am asteptat si cei cca300km rulati

Acum problema e ca:trepideaza volanul la franari moderate , la franari mai ferme nu se simte mai nimik , este aproape bine.

Eu banuiesc sa fie discurile ovalizate? sa nu le fi rectificat perfect?

Am insistat langa strungar sa aiba grija sa prinda perfect discurile pe strung dar totusi cand intra cu cutitul,primul span cercul facut de cutit nu a fost perfect inchis in sensul ca sa desenat un semicerc, binenteles ca pe urma a intrat mai adinc si a scos plan perfect ,dar na nu stiu sa fie de acolo problema mea

adica sa fie discurile ovalizate de strung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,eu nu sfatuiesc pe nimeni sa rectifice discurile.Daca ramane umarul de la forma placutelor doar ala trebuie luat la fata..in rest e bine sa nu se bage in restul materialului.Sunt multi care au rectificat discuri si mai rau au facut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine s-a rezolvat problema. am dus iar discul la strungar, si tot avea o mica bataie, dar numai pe una din parti. o zecime de mm , dar se simtea in pedala.

acum franeaza cum trebuie :)

deci cine ajunge pe la strungar, se poate face traba buna la discuri.....DACA omul stie ce face. la mine primul nu prea a stiut, iar al doilea a indreptat dupa el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca conteaza foarte mult prinderea ...sa fie perfect aliniat cu universalul...mai stau putin si daca nu-si v-or reveni le voi da jos din nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa universalul in pace, nu trebuie sa folosesti nici un ceas comparator pentru reglaj pentru ca atunci esti departe de realitate, insa la montaj chiar trebuie sa verifici bataia pe masina. Un producator care se repsecta scrie in instructiuni ca discurile noi se verifica si nu se admit batai mai mari de 0.05 mm, daca bataia este mai mare atunci trebuie verificat fixarea acestuia pe butuc, butucul, etc.

Nu ai ce sta, pune ceasul pe disc si vezi ce iti da, daca ai bataie mai mare de 0.05 mm atunci ai aruncat banii pe geam la un strungar "profi".

Dealtfel am observat ca acele discuri care ies din tipar nu prea se pot corecta, prin asta inteleg ca intr-o perioada relativ scurta vor bate din nou. Vorbim de fonta, nu de otel carbon de calitate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai curatat bine in spatele discului de rugina atunci cand l-ai montat (curatat la luciu mertalic ca altfel poate influenta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna intrebarea, am uitat sa mentionez acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!