Jump to content

Timeline Vento/JettaIII


paul_ral

Postare recomandată

Culoarea masinii nu-mi permite folosirea unei game variate de culori. Cineva imi spunea sa vopsesc capacul culbutorilor in rosu. In niciun caz. Voi folosi doar negru, albastru si argintiu, nu vreau ca masina sa atate a sorcova. Vreau ca in compartimentul motor sa fie curatenie, vreau ca orice surub vechi si ruginit sa fie inlocuit, pentru ca, in caz ca va trebui sa inlocuiesc vreo piesa, sa nu fiu nevoit sa desfac jumatate de motor din cauza unui surub sau piulite. Adevarul e ca lucrez cam prea incet, insa am cu ce ma deplasa, si de banii pe care i-as fi bagat in benzina, mai iau o piesa, o cheie. Incerc ca saptamana viitoare sa inlocuiesc toate bucsele puntii fata, amortizoarele si bieletele de directie cu capetele de bara. Mi-a soptit mie o pasarica cum ca, daca voi fi cuminte, o sa primesc in dar climatronicul la care visez de 4 ani!

Link către comentariu

Va multumesc, baieti!

Am o problema. Aseara am batut timp de 2 ore cu dalta in surubul de la tamponul cutiei de viteze si nu se desface. Am 2 variante:

1. Sa-l las asa si sa continui ...

2. Sa dau cadrul motorului jos de pe masina si sa-l inlocuiesc cu cel de rezerva.

In primul caz va fi greu de scos in cazul cand va trebui sa inlocuiesc vreodata acel tampon. Cu siguranta, va trebui sa dau cutia jos.

In al doilea, e ceva mai mult de lucru, fiind nevoie sa dau jos si cele 2 suruburi care tin cadrul, precum si caseta de directie. Trebuie sa pun in balanta cele 2 variante. Sincer, as opta pentru a 2-a.Astfel, voi avea posibilitatea de a inlocui cu usurinta bieletele de directie si protectiile (burdufurile) de la caseta.

Sfatul meu pentru cei care vor sa desfaca basculele in vederea inlocuirii bucselor. Folositi cap cheie de 18 hexagonal, nu cu 12 muchii. Este bine ca cineva sa tina cheia ferm pe capatul surubului pentru a nu sari si a-l rotunji. La montare, am caiti pe vwvortex ca este bine ca suruburile sa fie stranse la mana, fara a utiliza cheia pneumatica

Link către comentariu

Cred ca daca tot te-ai pus sa faci o lucrare atat de amanuntita, ar trebui sa incerci sa desfaci surubul. Mai ales daca ai piese de rezerva. Spor!

Link către comentariu

Cred ca o sa incerc sa inlocuiesc cadrul. Pentru scoaterea tamponului voi folosi un flex si voi taia piulita care este sudata de cadru. Pana atunci am pregatit (spalat, curatat) celalalt cadru

SN850130-1.jpg

Astazi am lucrat pe partea stanga: demontat cap de bara, amortizor, pivot, bascula

SN850142.jpg

Desi la prima vedere bucsa mare arata bine,

SN850135.jpg

in realitate starea ei este aceasta

SN850138.jpg

De observat ca, la montare, bucsa mare trebuie pozitionata in asa fel incat sageata de pe bucsa sa fie indreptata spre cerculetul de pe bascula.

Am facut un filmulet cu starea bieletei de directie:

Am verificat si starea bucselor de la bara de torsiune si se pare ca acea bucsa nu e intr-o stare prea buna. Bara parca atinge cadrul

SN850143.jpg

Am dat cu degripant pe surubul care tine cadrul, sper ca sa se desfaca la fel de usor cum s-a intamplat cu cel de la bascula(cel din spate)

Maine ma voi ocupa de partea dreapta.

Modificat de paul_ral
Link către comentariu

Astazi am desfacut totul de pe partea dreapta si am reusit sa desfac cele 2 suruburi care tin cadrul de lonjeroane. Am folosit acceasi cheie tubulara de 18 cu profil hexagonal.

Am constatat ca bascula dreapta are bucsele (cel putin cea mare) mai uzate decat pe stanga. In imagine se vad rupturile in material.

SN850145.jpg

Desi peste tot am intalnit faptul ca basculele sunt interschimbabile, totusi mi se pare cam ciudat cum vin montate.

In imaginea de jos am bascula stanga exact cum vine pe masina, fotografiata dinspre motor, pivotul fiind orientat catre peretele garajului. Se observa ca linia dreapta a basculei vine catre pamant.

SN850146.jpg

In imaginea urmatoare este bascula dreapta, vazuta tot dinspre motor. Se observa ca linia dreapta a basculei vine in partea opusa solului, ca si cum ar fi tot de stanga. O sa ma documentez asupra acestui aspect

SN850147.jpg

Link către comentariu

Cu basculele m-am linistit, asa au toate golfurile. Am verificat pe inca 2 masini si pozitionarea lor este identica.

In privinta tamponului de la cutie m-a, hotarat. Il inlocuiesc cu unul nou si voi folosi celalalt cadru. Am slabit destul de usor cele 2 suruburi de fixare, asa ca voi trece la demontarea casetei de directie si montarea pe puntea noua. Cu acesta ocazie se vor inlocui bieletele de directie si burdufurile bieletelor. Si cu aceasta, cam gata cu demontatul.

Azi m-am ocupat de suspensia fata. Am folosit o presa pentru arcuri:

SN850151.jpg

Am constatat ca partea superioara a arcului stanga este ruginit, ca de altef si flansa. Acest lucru se datoreaza faptului ca cele 3 gaurele de scurgere a apei de pe flansa erau infundate. Nu voi schimba arcul ci doar flansa pe care o voi comanda. La demontare am observat ca lipseste o saiba ce intra sub aceasta flansa, pe axul telescopului. Pe partea dreapta am gasit o saiba sub flansa, cum e normal, si una deasupra - eroare.. In lipsa acestei saibe axul telescopului a creat un sant in corpul flansei. Piesele vechi:

SN850155.jpg

Pana la sosirea flansei noi am montat amortizorul dreapta, unde nu am gasit pic de rugina. Singurul lucru vechi este burduful care este ok.

SN850156.jpg

Link către comentariu

Azi am primit suportul cutiei (64 lei) si garnitura pentru flansa de la evacuare (7 lei), urmand ca maine sa primesc burdufurile de la bieletele de directie (a uitat distribuitorul de ele) si suportul pentru arcul fata.

SN850173.jpg

Intr-o jumatate de ora am dat gata 2 motoare. Primul este cel de pe masina made in Germany.

SN850174.jpg

Am verificat blocul si nu are uzura - ma gandesc ca segmentii sunt ok, dar

Modificat de paul_ral
Link către comentariu

Dupa cateva zile de pauza am tras un pic mai tare si am recuperat timpul pierdut. Inurma cu cateva zile am curatat si pregatit caseta de directie

IMG_0254.jpg

IMG_0255.jpg

Am luat burdfuri de bielete noi

IMG_0259-1.jpg

Mecanicul mi-a adus basculele

IMG_0257.jpg

La care am montat pivotii Moog

IMG_0268.jpg

Am montat suportul nou de la cutie si bara stabilizatoare. bucsele de la bara sunt cu diametrul gaurii de 19, am luat initial unele de 17 si nu au mers. Pentru cine are bara de diametrul 17mm am bucse noi

IMG_0261.jpg

Dupa montarea barii stabilizatoare a urmat caseta de directie. Aceasta se fixeaza pe punte cu ajutorul a 4 suruburi.

IMG_0263.jpg

Dupa fixarea casetei am montat bieletele de directie. Pentru asigurarea surubului am folosit pasta albastra.

IMG_0267.jpg

Link către comentariu

Foarte frumos Paul... in privinta motorului ce zici de vopsirea blocului in albastru si capacele de la distributie, chiulasa si baia de ulei sa fie negre? asa ar fi in ton motorul cu furtunele negre si tevile si colierele vopsite in albastru; eu am la Camper (e rosie masina) blocul motor vopsit albastru si nu e aiurea de loc (as fi facut o poza dar e plin de praf motorul si nu se prea observa efectul...). Spor in continuare!

Link către comentariu

Arata din ce in ce mai bine. Sustin si eu mai mult gri si albastru. :mad:

Link către comentariu

O sa ma gandesc in legatura cu albastru la blocul motor.

Pană una alta, cu bunavointa lui eleet caruia

Modificat de paul_ral
Link către comentariu

UUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUU...........ESTI TARE!!!!!!!Tine-o tot asa! :icon_thumright:

Link către comentariu

Astazi am facut un pic de curatenie.Am demontat protectia de pe panoul ignifug si am curatat mizeria de pe panou. De asemenea, am curatat tulumba de la frana si rezervorul cu lichid. Erau acoperite cu un fel de ceara și se vedeau foarte urat. Protectia panoului ignifug va fi inlocuita cu una mai curata si voi monta o pasla amortizoare de pe tdi

IMG_0079.jpg

Frana, va trebui sa mai insist un pic:

IMG_0080.jpg

In final am montat basculele si am fixat bara de torsiune. Toate piulitele vor fi schimbate cu altele noi, asa cum precizeaza manualul

IMG_0082.jpg

Vreau ca saptamana asta sa rezolv cu rulmentii rotii fata, sa inlocuiesc cilindrii de frana fata si sa montez suspensia. Astfel, voi putea scoate masina din garaj și ma voi apuca de motor.

Link către comentariu

Bunătați pentru masina:

Piulite diverse

piulite2.jpg

Aibag sofer

airbagsofer.jpg

Airbag pasager

airbagpasager.jpg

Calculator airbag

calculatorairbag.jpg

Cu ocazia montarii airbagurilor voi face un DIY pe aria G3&Vento. Ma gandesc sa inlocuiesc fuzetele pentru toate rotile, poate ma voi apuca si de ABS, sa vad cat vor costa acestea.

Modificat de paul_ral
Link către comentariu

fff tare. jos palaria pt ceea ce faci si cred ca ai o sotie care iti intelege obsesia pt masini. Bafta in reconditionare optica a motorului

Link către comentariu

Intradevar, sotia ma intelege. Intre timp am rezolvat problema rulmentilor fata

Cam asa aratau in momentul demontarii

SN850132.jpg

Trebuie sa recunosc ca m-am cam lenevit. Desi stiu sa-i inlocuiesc, am preferat sa apelez la mecanic, un fost coleg de-al meu care are scule adecvate (presa). Eu foloseam in loc de presa o menghina cu deschiderea mare.

Dupa ce au sosit, am vopsit portfuzetele si protectiile din tabla. Am fost nevoit sa inlocuiesc una din ele, fiind prea ruginita. Noroc ca mai aveam o piesa asemanatoare prin garaj.

SN850026.jpg

SN850030.jpg

Link către comentariu

Astazi am montat suspensia, dar am constatat ca trebuie sa inlocuiesc flansele superioare deoarece prezinta urme de uzura. O pot face si dupa ce cobor masina pe roti si voi folosi vechile piulite.

SN850038.jpg

Imagini din timpul montajului

SN850032.jpg

Etrierii vechi vor fi inlocuiti

SN850032.jpg

Cu acestia. I-am vopsit cu vopsea pentru etriere. Hmmmm..........yellow?

SN850037.jpg

Link către comentariu

Sunt curios cum o sa arate cu galben ,eu am ales la mine albastrul(ca si cel al masinii tale) caroseriei.Daca da bine,schimb si eu culoarea :)).Spor in continuare !

Link către comentariu

Suruburile de la telescoape care se prind in fuzeta trebuie sa le pui invers.

Spor la lucru in continuare.

Link către comentariu

Da, ai dreptate, inca nu le-am strans. Acum am vazut ca am pus o poza de 2 ori

SN850039.jpg

Link către comentariu

Azi am demontat cutia de viteze de pe motor si placa si discul de ambreiaj de pe ambele motoare. Pentru demontarea volantei am folosit o cheie combinată de 9. Suruburile de prindere nu sunt stranse puternic, totusi, pentru a fi mai usor am folosit o teava ca prelungitor. Intrucat motoarele sunt pe pamant, a trebuit sa blochez arborele cu marginea unei chiulase. Aceasta se introduce intre dintii volantei, si nu se uzeaza.

Pe motorul meu am gasit un kit Sachs, cu ceva uzura a discului, o uzura destul de mare a volantei, in timp de placa de presiune are o uzura normala.

SN850047.jpg

si

SN850049.jpg

Pe motorul mexican am gasit un kit Luk, cred ca a fost schimbat cel original si nu pare a avea multi km. Uzura este destul de mica

SN850046.jpg

SN850044.jpg

volant

SN850048.jpg

Placa de presiune

SN850052.jpg

Pentru demontarea placii se utilizeaza o unealta VW speciala. Neavand la dispozitie unealta, am improvizat ceva care merge foarte bine. Am folosit un surub de fixare a cutiei pe bloc, un surub de prindere a volantei si.....inelul de care se ridica motorul, ce se fixeaza pe chiulasa

SN850053.jpg

Inelul se fixeaza pe sub placa, astfel incat surubul mic sa se infileteze in filetul din capatul opus inelului, in timp ce inelul se fixeaza in dreptul gaurii de prindere a electromotorului si se va fixa cu ajutorul surubului mai mare

SN850054.jpg

Din alt unghi

SN850055.jpg

Noul kit de ambreiaj

IMG_01662.jpg

Kitul de pe motorul mexican, avand o uzura mica il pun la vanzare la un sfert din pretul unuia nou.

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Monser, 2 saptaman relache cu frantuzoaice :D

Lacul Cincis

IMG_0202.jpg

De la Biserica din Ghelari

IMG_0340.jpg

Spre Ob

Link către comentariu
  • Vizitator a închis acest topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!